Kawasaki ER-6N / ER-6F Topic: Deel 7

Goedemiddag!

Al enkele maanden ben ik druk op zoek wat voor mij nou een goede motor is! De Kawasaki kwam op mijn pad en direct vond ik het een geweldig apparaat. Na een beetje online zoeken heb ik weinig info over onderhoud kunnen vinden.

Kunnen jullie hierbij mij helpen? Wat is jou ervaring van de fiets en het onderhoud (Wellicht in €€ als je wilt) en kan een beetje techneut er zelf ook aan sleutelen?
 
Goedemiddag!

Al enkele maanden ben ik druk op zoek wat voor mij nou een goede motor is! De Kawasaki kwam op mijn pad en direct vond ik het een geweldig apparaat. Na een beetje online zoeken heb ik weinig info over onderhoud kunnen vinden.

Kunnen jullie hierbij mij helpen? Wat is jou ervaring van de fiets en het onderhoud (Wellicht in €€ als je wilt) en kan een beetje techneut er zelf ook aan sleutelen?

Onderhoud is goed zelf te doen, zeker met werkplaatshandboek.

Elk jaar een beurtje (zoveel rijd ik niet), onderdelen voor de grote beurt kost mij 150euro bij de dealer, kleine beurt 75. Beetje grof geschat.

Dat is exclusief werkuren en exclusief slijtagedelen (ketting/remblokken/banden etc)...

Kleppenstellen om de 42000km :]

Het net hoe handig je zelf bent, en hoe ver de slijtagedelen zijn. Reken op het dubbele als je het laat doen.

Dit is mijn ervaring! :)
 
Onderhoud is goed zelf te doen, zeker met werkplaatshandboek.

Elk jaar een beurtje (zoveel rijd ik niet), onderdelen voor de grote beurt kost mij 150euro bij de dealer, kleine beurt 75. Beetje grof geschat.

Dat is exclusief werkuren en exclusief slijtagedelen (ketting/remblokken/banden etc)...

Kleppenstellen om de 42000km :]

Het net hoe handig je zelf bent, en hoe ver de slijtagedelen zijn. Reken op het dubbele als je het laat doen.

Dit is mijn ervaring! :)
Bedankt!

Valt mij allemaal nog mee, zeker met een boek erbij moet het meeste wel lukken. Bedankt! nog meer ervaringen?? :)
 
Laatst bewerkt:
Er is al zat info te vinden lijkt mij.
Misschien handig om het bouwjaar van je kawa te vermelden om de tips wat specifieker te kunnen geven.
- bulletproof blok
- makkelijk aan te sleutelen.

Of zoek je rij ervaringen??
 
Er is al zat info te vinden lijkt mij.
Misschien handig om het bouwjaar van je kawa te vermelden om de tips wat specifieker te kunnen geven.
- bulletproof blok
- makkelijk aan te sleutelen.

Of zoek je rij ervaringen??
Tuurlijk is er wat te vinden, echter is het vaak incompleet of in het buitenland. Vandaar de vraag hier. Gaat om het model 2010/2011.

Over de rijervaringen heb ik genoeg gelezen!
 
Hey All,

Ben nieuw op het forum. Heb twee weken geleden mijn beestje gekocht uit 2013.
Heb natuurlijk al het een en ander gelezen voordat ik lid werd en heb ook gelijk een vraag.

Tussen de 3-4 duizend toeren trilt mijn chromen koplamp reflector, en ik wordt helemaal gek haha!
Vroeg me af of één van jullie dit ook heeft (gehad) en wat ik eraan kan doen. Opties die ik zie:
- nieuwe koplamp behuizing kopen.......duur!!
- Chromen deel kitten? Geen idee of ik dat zelf kan doen

Bij deze mijn bike:

full


Later!
 
Welkom!

Trilt als in, maakt geluid, of stuitert het lichtbeeld van je koplamp op en neer?
Iig kan je controleren of alle boutjes en rubbers aanwezig zijn en vast zitten. En kijken of er niks tegen elkaar aan trilt.

Veel plezier met de motor! :]
 
Dankje!

Trilt als in, wanneer ik de aangegeven toeren rij maakt het een irritant tril geluid, wat met doppen in en helm op het enige geluid is wat ik hoor als ik die toeren rij.

Ik heb de koplampbehuizing los gehaald en alles gecheckt tot ik erachter kwam dat het geluid uit de koplampbehuizing zelf komt. Vandaar mijn gok dat het aan de chromen 'plaat' ligt.

Echter erin kom ik niet aangezien deze is gekit en ik niet weet of dit zomaar kan.
 
Hmm lastig, je zal m vast wel uit elkaar kunnen halen maar inelkaar word dan een heel ander verhaal :/

Misschien dat iemand anders kan helpen, en je kan altijd advies vragen bij een dealer :P
 
Goedenavond!

Ik heb een vraag over mijn er6 van bouwjaar 2011.
Sinds een aantal motorritten brandt mijn temperatuur lampje bij het stil staan na een langere tijd rijden.
Dit kan ook op een relatief koude dag zijn (bijv. 18-20 graden).
Onafhankelijk van snelheid (50-130 km / uur).

Wij hebben gecheckt of de ventilator draait > deze draait.
Het koelvloeistofniveau is in orde.

Kennen jullie dit probleem bij de er6?
Hebben jullie advies over hoe dit aan te pakken of verder te onderzoeken?

Alvast bedankt!!
 
Goedenavond,

...

Hebben jullie advies over hoe dit aan te pakken of verder te onderzoeken?

Alvast bedankt!!

Je fan gaat dus wel aan voordat/als je temp lampje begint te branden? En je lampje brand niet tijdens het rijden, maar alleen wanneer je stilstaat met draaiende motor?

Simpel beginnen,
Staat van de radiator? Even kijken of de lamellen dicht zitten door bv steenslag of vliegenlijkjes.
Wanneer is je kvs voor het laatst vervangen? Voorgeschreven is om de 2 jaar. Vervangen is simpel en kost niet veel.

Daarnaast:
Het zou aan je thermostaat kunnen liggen, als deze te laat opent en te vroeg sluit bemoeilijkt dit het koelen, terwijl je rijdend nog wel genoeg koeling hebt maar voor het stoplicht niet.
Of het zou misschien kunnen dat je temperatuursensor foute waardes doorgeeft aan de ecu. Deze kan je testen volgens het handboek.

Zo zou ik bij mijn motor beginnen te zoeken
Hoop dat je er wat aan hebt
 
Laatst bewerkt:
Goedenavond!

Ik heb een vraag over mijn er6 van bouwjaar 2011.
Sinds een aantal motorritten brandt mijn temperatuur lampje bij het stil staan na een langere tijd rijden.
Dit kan ook op een relatief koude dag zijn (bijv. 18-20 graden).
Onafhankelijk van snelheid (50-130 km / uur).

Wij hebben gecheckt of de ventilator draait > deze draait.
Het koelvloeistofniveau is in orde.

Kennen jullie dit probleem bij de er6?
Hebben jullie advies over hoe dit aan te pakken of verder te onderzoeken?

Alvast bedankt!!


Temperatuur sensor eens bekijken dan wel vervangen.
Waarschijnlijk brandt je lampje al, als je voor een verkeerslicht stil staat.

GRTZ

:W
 
full

Hoi hoi ik ben hopelijk eind juni in het bezit van mijn A rijbewijs en naar mijn zoektocht voor mijn eerste motor kom ik uit bij de ER6n (vooralsnog gereden op de SV650 nieuwmodel Honda CB..... en ER6n )

nu kom ik bovenstaande ER6n tegen en ik vind deze mooier dan het orgineel. Heeft iemand ervaring met het ombouwen van de er6n stuur en koplamp en de kosten hiervan ? (kan ik alvast het budget accorderen bij de vrouw haha)
 
Wat de kosten zullen zijn kan ik je niet bij helpen. Maar als je op internet zoekt naar een ander stuur en koplampunit is dit toch een makkelijk zelf te doen klus.

Of makkelijker koop die er6 waarvoor geadverteerd wordt.

:W
 
Wat de kosten zullen zijn kan ik je niet bij helpen. Maar als je op internet zoekt naar een ander stuur en koplampunit is dit toch een makkelijk zelf te doen klus.

Of makkelijker koop die er6 waarvoor geadverteerd wordt.

:W
Thanks hiervoor zit ik op het forum nooit zelf opgekomen. ik dacht dat mensen hier wellicht al ervaring mee hadden door hun eigen motor onder handen te nemen , stom van mij.

ik ga paaseieren verstoppen fijn werken :W
 
Thanks hiervoor zit ik op het forum nooit zelf opgekomen. ik dacht dat mensen hier wellicht al ervaring mee hadden door hun eigen motor onder handen te nemen , stom van mij.

ik ga paaseieren verstoppen fijn werken :W

Hee als je op de eerste pagina kijkt zie je mijn oude er6 staan met een gewone koplamp er op. Ombouw kostte mij vrij weinig. Je hebt alleen een relaisnodig van een paar euro en ik had een koplamp van ali. Heb alles nog liggen mocht je intresse hebben
 
Het is een twin, geen 3-cil of 4-cil. Onderin meer pit, bovenin niet. Maar bij Ninja denk je aan supersport en dat is het zeker niet. Ga gewoon proefrijden.
 
Bekijk Mijn Motor-ForumBekijk onderwerpen
Goedeavond

Ik ben nieuw hier op het forum en zie dat dit de plek is om informatie te krijgen over
Bepaalde onderwerpen. Dus ik heb gelijk een vraag.Ik ga een er6n halen alleen ik vindt die beugels voor de passagier niet mooi. Nu zie ik op veel foto's dat je deze weg kunt halen, en er een afdekaatje op kunt doen in de kleur van je motor. Ik ben al flink aan het zoeken geweest alleen heb nog niks kunnen vinden. Kan iemand mij hier helpen met de site waar ik dit kan bestellen.
 
Ik heb die dingen ooit op een franse site besteld, geen idee meer hoe die heette...
 
Terug
Bovenaan Onderaan