Kawasaki ER-6N / ER-6F Topic: Deel 7

https://youtu.be/qJrY05b1k_4


Uhhh nee!

:z

Pech blijf je houden, maar het feit dat dit blok al meer dan 15 jaar nauwelijks veranderd gebruikt wordt in er6, er6f, versys en vulcan zegt wel iets over de kwaliteit.
 
Ben bezig om blok uit te bouwen van ER6-N bougies zijn er al uit..


:X
full
 
Ik ben mezelf aan het informeren voor een nieuwe uitlaat,
Maar ik zie dat de orginele uit 1 geheel bestaat en niet uit 2 losse delen.(spruitstuk en demper) Dus ik zie dat ik gelijk een vol systeem moet kopen. Of zijn hier andere mogelijkheden voor behalve handig zijn met slijpen en lassen enzo. Wat ik niet ben :P
 
Ik kom mij hier ook maar eens melden. 1.5 week terug mijn Motorrijbewijs gehaald en afgelopen zaterdag (onverwacht) een ER-6F gekocht. Ik kwam voor een andere motor maar na een proefrit op deze was ik verkocht. Het is een ER-6f uit 2007 met 11681 KM op de teller in de kleur Candy Plasma Blue.

(Afbeeldingen zijn klikbaar)
[img=234,176]https://tweakers.net/ext/f/bZRP7W3w8DbCI0ADSO79BZ3A/medium.jpg[/img]

[img=234,176]https://tweakers.net/ext/f/j48eKkLWZLbvAyq6EtTL1aa6/medium.jpg[/img]

[img=234,176]https://tweakers.net/ext/f/rpOnNUiT4ESNicJ8T6fhB3PA/medium.jpg[/img]
 
Laatst bewerkt:
Hallo! Sinds vandaag ook Kawasaki rijder ! Ik kom van een gsr600 maar was eens opzoek naar iets anders en ben vandaag een 6F gaan halen!
Ik ben uit Roeselare (west vlaanderen, België dus). Nog rijders van deze kanten?

Heb wel 2 probleempjes.
1) De benzine wijzer geeft altijd aan dat de tank leeg is, ik heb de vlotter uitgehaald en gezien dat de 2 draadjes/klemmentjes afgekraakt waren.. 2dehands een 'nieuwe' besteld dus dat zal hopelijk gefixt zijn. Bekend probleem?

SE5rK4J1.jpg


2) ik heb een MIVV uitlaat zitten (met volledig lijn) waardoor mijn onderste zwarte kapper er niet op passen (volgens de vorige verkoper). Ik heb deze er daarnet proberen op monteren en deze passen net net wel, maar de voorbocht zit TEGEN het plastic, wat waarschijnlijk geen goed idee is.
Is dit een veel voorkomend iets en zijn hier bekende oplossingen voor?

Moest er iemand een linkje hebben naar een werkplaatshandboek voor een er6f van 2010, zou ook tof zijn! :}

Groeten
Sammy

VtBQ87bb.jpg

eiHhqFk0.jpg

zCjKOuOE.jpg
 
Laatst bewerkt:
Goedemorgen allemaal,

Wat zijn de aandachtspunten van een 2009 er6-N abs.
Mn in broer zit rond te kijken voor een andere motor en kwam zo eentje tegen.
+-16500km op de klok staan
 
Laatst bewerkt:
2) ik heb een MIVV uitlaat zitten (met volledig lijn) waardoor mijn onderste zwarte kapper er niet op passen (volgens de vorige verkoper). Ik heb deze er daarnet proberen op monteren en deze passen net net wel, maar de voorbocht zit TEGEN het plastic, wat waarschijnlijk geen goed idee is.
Is dit een veel voorkomend iets en zijn hier bekende oplossingen voor?

Als ik jou was zou ik kijken of je er een stukje uit kan zagen met bijv. Een dremel om er voor te zorgen dat hij het plastic niet raakt en wat extra speling heeft.

Mooie bike en veel rij plezier!
 
Beste ER6 vrienden,

Een goede week geleden heb ik mijn volledige A rijbewijs gehaald, vervolgens heb ik dan ook mijn ER6F verkocht om een Triumph Daytona 675R (2013) te kunnen kopen. :] Ik ben heel erg blij met mijn nieuwe motor! Helaas betekend dit wel dat ik afscheid moest nemen van mijn ER6F, heb er twee jaar met veel plezier en genoegen op gereden. Ik wens jullie allemaal het beste, en zal ook zeker een oogje op deze thread houden.

Veel rijplezier allemaal!

P.S: Jullie mogen zelf bepalen of mijn motor in OP blijft staan ;)
 
Beste ER-6N rijders,

Normaliter bevind ik mij hier niet, maar ik heb vele ER-6N 2006 onderdelen in de aanbieding. You name it, i got it. Stuur mij een pb! Ik heb alles; van velgen tot injectie.
 
Laatst bewerkt:
Hallo ER6n'ers,

Wat is een realistische prijs (aankoop) in de wintertijd voor een ER6n '12 met ca. 15dkm? Op Marktplaats lijken het een 2-3tal dealers te zijn die het voor het zeggen hebben en de waarde op €5.000,- bepaald hebben.

Voor een paar honderd euro meer zie je ook wel '14/'15 modellen voorbij komen, soms met <8dkm, die dan ook vrij snel verkocht worden. Al met al is mij duidelijk geworden dat de ER6n een gangbaar model is op de 2e hands markt.

En waar zou mijn voorkeur naar uit moeten gaan, een hoger bouwjaar (zelfde model) of lagere KM's stand?

Ik zou graag een beetje voorbereid voor de dag willen komen als ik binnenkort wat dealers langs ga :].
 
Laatst bewerkt:
Geweldige motor blijft het, heb er weer eentje staan nu een 2005 20800km. Beurtje gegeven en nieuwe voorband en is weer top. Heb ook een xsr700, net zo leuk. De xsr700 is vooral explosiever en wendbaarder, de ER6 meer solide met veel betere standaard vering en de 'gewone' parallel twin trekt ook erg aanstekelijk door z'n toeren. Het zijn twee heel verschillende motoren (Mt07 idem dito) met funfactor 10.
 
Mijn vriendin en ik zijn in de markt voor een er6 abs.

Heeft iemand ervaring met een verlagingsset?
 
Geweldige motor blijft het, heb er weer eentje staan nu een 2005 20800km. Beurtje gegeven en nieuwe voorband en is weer top. Heb ook een xsr700, net zo leuk. De xsr700 is vooral explosiever en wendbaarder, de ER6 meer solide met veel betere standaard vering en de 'gewone' parallel twin trekt ook erg aanstekelijk door z'n toeren. Het zijn twee heel verschillende motoren (Mt07 idem dito) met funfactor 10.
Hoe is het verschil in grootte tussen de XSR 700/MT-07 en de ER6n? Ik ben 1.86m met lange benen en de MT-07 leek mij wat aan de dunne en krappe kant. De XSR schijnt iets hoger te zijn, maar is in principe dezelfde fiets lijkt me.
 
Beste ER-6N rijders,

Normaliter bevind ik mij hier niet, maar ik heb vele ER-6N 2006 onderdelen in de aanbieding. You name it, i got it. Stuur mij een pb! Ik heb alles; van velgen tot injectie.


Weet je toevallig of het achterwiel van een 2012 model hetzelfde is? Van mijne is namelijk niet veel meer over na een glijerd...
 
Iemand die toevallig nog een rechter schetsplaat voor een 2012+ model heeft liggen? Mijn voetstepje ophanging is afgebroken. En ga morgen even navragen of dit vastgelast kan worden. Als dit niet kan heb ik er dringend 1 nodig. Oem vind ik ze vrij duur ook, kuch 270 euro...
 
Hallo ER6n'ers,

Wat is een realistische prijs (aankoop) in de wintertijd voor een ER6n '12 met ca. 15dkm? Op Marktplaats lijken het een 2-3tal dealers te zijn die het voor het zeggen hebben en de waarde op €5.000,- bepaald hebben.

Voor een paar honderd euro meer zie je ook wel '14/'15 modellen voorbij komen, soms met <8dkm, die dan ook vrij snel verkocht worden. Al met al is mij duidelijk geworden dat de ER6n een gangbaar model is op de 2e hands markt.

En waar zou mijn voorkeur naar uit moeten gaan, een hoger bouwjaar (zelfde model) of lagere KM's stand?

Ik zou graag een beetje voorbereid voor de dag willen komen als ik binnenkort wat dealers langs ga :].

5000 euro voor '12 vind ik veel. Dat waren ze bijna 2 jaar terug ook. Maar goed, je kan afdingen he. En waar gaat je voorkeur naar uit? Er zijn drie modellen, blok is ongeveer gelijk. Ik vind alleen de laatste mooi, dus ik heb er een van 2016 nieuw gekocht. Het verschil tussen 4 jaar gebruikt en nieuw was iets van 1000-1500 euro verschil. Dan koop ik 'm wel nieuw.
 
Mijn vriendin en ik zijn in de markt voor een er6 abs.

Heeft iemand ervaring met een verlagingsset?

Ja, met een achterveer. We hebben ook nog een lager zadel er op gehad, scheelt weer een stukje maar ze vond het meer op een plank lijken. :)
 
Laatst bewerkt:
5000 euro voor '12 vind ik veel. Dat waren ze bijna 2 jaar terug ook. Maar goed, je kan afdingen he. En waar gaat je voorkeur naar uit? Er zijn drie modellen, blok is ongeveer gelijk. Ik vind alleen de laatste mooi, dus ik heb er een van 2016 nieuw gekocht. Het verschil tussen 4 jaar gebruikt en nieuw was iets van 1000-1500 euro verschil. Dan koop ik 'm wel nieuw.
Same here, ik vind ook alleen de '12 mooi (en de Z650 alweer een stuk minder).

Een 2012 is in het geel ofzo nog wel voor €4500,- te krijgen met 15dkm, maar een normale kleur kostie al snel weer 500-1000 meer. Vaak staan ze maar 1-2 weken op Marktplaats, dus ze verkopen vrij snel. Die 2012 modellen zijn straks alweer 5 jaar oud en destijds waren ze voor 7k in de aanbieding met een performance pakket incl full Akra.

Kortom, ze zijn behoorlijk waardevast (<2k waardeverlies in 5 jaar), maar het verschil met een nieuwe Z650 is toch al snel weer €3.500. Voor de prijs van de nieuwe zijn er legio andere opties (een XSR 700/900, MT-07/09, KTM 690/990 etc).

Binnenkort maar eens een rondje langs de dealers (het liefst wanneer er sneeuw buiten ligt) met cash in de hand om te kijken wat er mogelijk is :+. 2e keuze is een Aprilia Shiver 750 uit 2008 ofzo.
 
Dag allemaal,

Even voorstellen, ik ben Edwin en rij 15 jaar motor, elke 3 jaar een nieuwe en vroeger vijf tegelijk. Nu lekker eentje.

Ik was even van forum geswitchd, ik reed toen een tuono. Dat vier jaar gedaan te hebben ben ik weer terug bij een er6n uit 2006 in zwart goud. Fijne fiets!

In de tussentijd wel een bmw f800 gereden. Reed ook wel lekker, wel een beetje saai zeker vergeleken met de tuono.

Bij de ER6N valt mij op dat het rijwiel gedeelte echt wel anders is als de tuono en de bmw, te verwachten natuurlijk.

Ik dacht es even hier vragen of iemand ook ervaring heeft met een inbouwen van een mooie voorvork uit een racer, bij voorkeur een up side down voorvork, staat ook wel tof vind ik .

Groetjes
 
Terug
Bovenaan Onderaan