Motor-Forum

Select Forum

Kawasaki ER-6N / ER-6F Topic: Deel 7

Wolves in sheeps clothing

Reg. datum:
12 mrt. 2009
quote:
Ypuh schreef op 02 oktober 2017 @ 13:25:

[...]

Hoe is het verschil in grootte tussen de XSR 700/MT-07 en de ER6n? Ik ben 1.86m met lange benen en de MT-07 leek mij wat aan de dunne en krappe kant. De XSR schijnt iets hoger te zijn, maar is in principe dezelfde fiets lijkt me.

De mt07 is dan veel te klein door het naar buiten tie afgeronde zadel zit je dicht op het stuur en tegen de tank. De XSR700 heeft een stuk hoger en platter zadel met veel meer ruimte, totaal andere zit. Je kunt hem een dag huren bij mij ;)

https://motoshare.nl/motor-huren/yamaha/441
Honda Magna vf750c, Yamaha XSR700, XSR900

Reg. datum:
09 jul. 2011
Heb vandaag toevallig even op een MT-07, Z650 en XSR700 gezeten in de showroom. Zoals je al aangeeft loopt het MT-07 zadel van behoorlijk breed naar behoorlijk smal. Ik kan het niet goed uitleggen en het waren ook maar 30 seconden, maar ik vond het niet fijn.

De Z650 zat beter, maar is verder een (prima) smal motortje alleen werdt ik er niet warm van.

De XSR700 zat het lekkerst van de 3. Een heerlijk zadel ook iets relaxtere houding. Is jammer genoeg nog iets te nieuw en even buiten budget, maar wie weet iets voor de toekomst!

New driver!

Reg. datum:
05 jul. 2016
quote:
SammyGSR schreef op 17 augustus 2017 @ 21:35:
Hallo! Sinds vandaag ook Kawasaki rijder ! Ik kom van een gsr600 maar was eens opzoek naar iets anders en ben vandaag een 6F gaan halen!
Ik ben uit Roeselare (west vlaanderen, BelgiŽ dus). Nog rijders van deze kanten?

Heb wel 2 probleempjes.
1) De benzine wijzer geeft altijd aan dat de tank leeg is, ik heb de vlotter uitgehaald en gezien dat de 2 draadjes/klemmentjes afgekraakt waren.. 2dehands een 'nieuwe' besteld dus dat zal hopelijk gefixt zijn. Bekend probleem?

[afbeelding]

2) ik heb een MIVV uitlaat zitten (met volledig lijn) waardoor mijn onderste zwarte kapper er niet op passen (volgens de vorige verkoper). Ik heb deze er daarnet proberen op monteren en deze passen net net wel, maar de voorbocht zit TEGEN het plastic, wat waarschijnlijk geen goed idee is.
Is dit een veel voorkomend iets en zijn hier bekende oplossingen voor?

Moest er iemand een linkje hebben naar een werkplaatshandboek voor een er6f van 2010, zou ook tof zijn! :}

Groeten
Sammy

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Probleem nummer 1 heb ik ook op mijn 6F uit 2015. Ik ga hem eens gauw naar de dealer zodat ze het onder garantie kunnen maken.

Moderator

Reg. datum:
02 jul. 2006
Functie:
Moderator
quote:
Arie68 schreef op 07 oktober 2017 @ 08:52:

[...]

Ja, met een achterveer. We hebben ook nog een lager zadel er op gehad, scheelt weer een stukje maar ze vond het meer op een plank lijken. :)

Vandaag was proefrit dag.

Motor beviel wel, heb ik zo het idee. Bij vriendin moet het altijd even beklijven. Maar das goed.

Verlagen is idd net aan nodig. Hebben we bij de prijs inruil verhaal actie meegenomen, ander achterveer, en andere vorkveren.

Ik heb er ook ff op gereden. Pittige motor, volwassen. Toch slank en rank.

Anders dan de ZR7 uit 2001, wat natuurlijk een upgrade is van iets uit de jaren tachtig. Maar niet slecht.

Wel 2 cilinder tov 4 cilinder. Minder smeuig, meer feedback. Ik denk dat ze er voor gaat.

Moderator

Reg. datum:
02 jul. 2006
Functie:
Moderator
quote:
Martell schreef op 03 november 2017 @ 00:27:

[...]

Vandaag was proefrit dag.

Motor beviel wel, heb ik zo het idee. Bij vriendin moet het altijd even beklijven. Maar das goed.

Verlagen is idd net aan nodig. Hebben we bij de prijs inruil verhaal actie meegenomen, ander achterveer, en andere vorkveren.

Ik heb er ook ff op gereden. Pittige motor, volwassen. Toch slank en rank.

Anders dan de ZR7 uit 2001, wat natuurlijk een upgrade is van iets uit de jaren tachtig. Maar niet slecht.

Wel 2 cilinder tov 4 cilinder. Minder smeuig, meer feedback. Ik denk dat ze er voor gaat.

kawasaki-er-6n-abs-a2-mogelijk-er6n (2).jpg
kawasaki-er-6n-abs-a2-mogelijk-er6n (1).jpg
dat is het geworden

Er6-n

Reg. datum:
25 feb. 2014
quote:

Mooi! Veel plezier ervan!

New driver!

Reg. datum:
05 jul. 2016
quote:

Ik heb er ook eentje gehad! Hele toffe fiets waarmee je echt kan smijten. Alleen was die van mij op 25 kW dus dat was wel minder. Op vol vermogen is het veel leuker rijden.

Select Forum

© 2001-2017 Motor-Forum - Served by Webserver 2

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.