bijzonder gevalletje crash

mr crash

geblokkeerd account
1 jun 2016
6
0
dag lieve MF'ers,

hier even de korte versie. de lange, best wel aparte lange versie staat hieronder vermeld.
motor van de weg geraakt, waarna hij ongeveer 2 of 3 minuutjes recht ondersteboven heeft gestaan. behalve een spiegel eraf geen schade. enige is dat hij nu af en toe bij gas los uit hoge toeren (vanaf 6 of 7 duizend) een knal geeft uit de uitlaat. daarnaast kan mijn motor nu zelfs bij bedrijfstemperatuur niet blijven draaien zonder choke, hij daalt héél langzaam in zijn toeren en na ongeveer 1 minuutje slaat hij af. deze problemen had ik hiervoor nog niet, wat kan hier de oorzaak van zijn en wat zou de oplossing zijn?
ik denk zelf dat er wat olie in de cillinders terecht is gekomen, maar ik had verwacht dat dit na een week en 2-3 honderd kilometer wel weg zou zijn..




en dan nu de lange versie, met een stuk of 30 engeltjes op mijn schouders.

niet zo lang geleden heb ik zowaar mijn eerste crash meegemaakt. ik ging met enige vlotheid een blinde bocht in, waar vervolgens een auto met ook enige vlotheid ook mijn weghelft wist te bereiken. hierdoor moest ik uitwijken, ben ik geschrokken gaan remmen, in de berm gekomen en zo de sloot in gedoken :$

nu was het vreemde/het mooie, dat mijn motor tot op de graag nauwkeurig pal ondersteboven stond in de graskant, 20 cm van het water vandaan, in een piepklein gaatje waar nét geen boom stond. (zie de niet heel duidelijke googlemaps foto, als hij het doet)
we hebben gauw de motor weer overeind gezet en buiten één afgebroken spiegel, een kras op de remvloeistof houder en een hoop gras, was de motor cosmetisch nog net zo mooi als voorheen.

maargoed toen even bijgekomen, kleding uit gegooid, slootplantjes eraf gevist en laten drogen en vervolgens de technische staat van de motor gaan controleren.

ook dat leek prima, dus toen ben ik weer opgestapt en met de kortste weg naar huis gereden. alleen merkte ik onderweg dat af en toe bij het gas los en de toeren laten dalen dat hij dat een knal geeft uit de uitlaat. nu een week en 300 kilometer later heeft hij dat nog steeds en bovendien als hij stationair draait zakt het toerental na een minuutje in en slaat hij af, zelfs op bedrijfstemperatuur.

Ik gok dat het komt doordat er wat olie in de cillinders is gekomen, maar blijft dat dan zo lang staan?


wie o wie weet hier raad mee?
full
 
Welkom op motor-forum :W

Eerste vraag: WAT voor een motor? Model en modeljaar ajb. Maakt b.v. al verschil of we het hebben over een fiets met carburateurs of eentje met injectie.
 
hmm zo'n groot verhaal en dan geen specs gegeven...
het betreft een GS500 uit '95, dus met carbs.

ik zal bij thuiskomst maar eens het luchtfilterhuis grondig controleren, dat klinkt wel logisch.

wat betreft valse lucht, zou dit dan niet moeten leiden tot hoge uitschieters in toeren bij stationair? hij loopt verder door alle toeren goed, zakt weer netjes af en heeft ook nog nauwelijks startproblemen. maargoed ik kan hem wel even checken op valse lucht, misschien zit ik er idd naast
 
hmm zo'n groot verhaal en dan geen specs gegeven...
het betreft een GS500 uit '95, dus met carbs.

ik zal bij thuiskomst maar eens het luchtfilterhuis grondig controleren, dat klinkt wel logisch.

wat betreft valse lucht, zou dit dan niet moeten leiden tot hoge uitschieters in toeren bij stationair? hij loopt verder door alle toeren goed, zakt weer netjes af en heeft ook nog nauwelijks startproblemen. maargoed ik kan hem wel even checken op valse lucht, misschien zit ik er idd naast
Je hebt iig een carburatie / inlaatprobleem.

Je moet de choke er bij doen om aan de gang te houden. Kwestie van nalopen wat er mis kan zijn.
 
gisteravond inderdaad naar het luchtfilter en het luchtfilterhuis gekeken. zodra ik in de buurt kwam rook ik al een heel bekende sterke geur. en inderdaad, er bleek olie in te zitten. gelijk gereinigd, gedroogd, terug geplaatst en een uurtje later getest. hij heeft nog 1 kickje gegeven, maar meer ook niet. zelfs stationair kan ik hem gewoon laten draaien zonder dat hij inzakt.

iedereen bedankt voor het mee denken en extra dank naar Benno123 voor de juiste oplossing.
 
gisteravond inderdaad naar het luchtfilter en het luchtfilterhuis gekeken. zodra ik in de buurt kwam rook ik al een heel bekende sterke geur. en inderdaad, er bleek olie in te zitten. gelijk gereinigd, gedroogd, terug geplaatst en een uurtje later getest. hij heeft nog 1 kickje gegeven, maar meer ook niet. zelfs stationair kan ik hem gewoon laten draaien zonder dat hij inzakt.

iedereen bedankt voor het mee denken en extra dank naar Benno123 voor de juiste oplossing.
Ik heet geen Benno :/

:+
 
Mister martell! :} Jij was inderdaad nog eerder met die suggestie nu ik terug lees. Sowieso wel heel tof hoe veel mensen bereid zijn mee te denken. Goed forum dit!

En jazeker, ik heb mijn olie goed gecontroleerd. De hele week al nauwlettend in de gaten gehouden. Ben gelukkig nog wel een klein beetje wijs :+
 
Mister martell! :} Jij was inderdaad nog eerder met die suggestie nu ik terug lees. Sowieso wel heel tof hoe veel mensen bereid zijn mee te denken. Goed forum dit!

En jazeker, ik heb mijn olie goed gecontroleerd. De hele week al nauwlettend in de gaten gehouden. Ben gelukkig nog wel een klein beetje wijs :+
Ik stond al een halve dag voorover gebukt, wachtend op wat veren.

Tnx! :)

:+
 
Mister martell! :} Jij was inderdaad nog eerder met die suggestie nu ik terug lees. Sowieso wel heel tof hoe veel mensen bereid zijn mee te denken. Goed forum dit!

En jazeker, ik heb mijn olie goed gecontroleerd. De hele week al nauwlettend in de gaten gehouden. Ben gelukkig nog wel een klein beetje wijs :+

nou nog VROtje en je bent weer helemaal het mannetje.

Opleidingen - KNMV
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan