Daar gaan we weer....... Dijken dicht!

De "brave" motorrijders die de "boefjes met open uitlaten" op een forum bedanken voor het afsluiten van dijken. :r
Ik moet hier toch altijd zo om lachen... _O- _O- _O-



Goed kunnen vertellen wat een ander fout doet en zelf het "engeltje" van de weg zijn.
Ik kan die "engeltjes" uit hun droom helpen, er is altijd wel iemand die niet zo blij met je is.

Waar ik geïrriteerd van raak, de zogenaamde "engeltjes" die op een prachtig bochtige weg (Eifel o.i.d.) onder de toegestane snelheid rijden, niet op het verkeer lettend, meestal slingerend, om van het landschap te genieten... (een ergernis van Duitsers in die gebieden)
Vorig jaar 2 van die uitzichtgenieters uit de berm getrokken, die het uitzicht belangrijker vonden dan de bocht die aankwam... |(

Of mensen die 2x per jaar de motor uit het vet trekken met mooi weer om lekker een ongeluk te veroorzaken...




Maargoed, dijken afsluiten voor motorrijders is natuurlijk niet goed en snap ook niet dat dit kan. Je sluit een groep verkeersdeelnemers uit, die wel betalen om ook op dit stukje weg te mogen rijden (wegenbelasting).

Volgende stap is het verbieden van Wielrenners op de dijken, omdat de bewoners niet meer rustig met 100 over de dijk naar huis kunnen knallen...
 
De "brave" motorrijders die de "boefjes met open uitlaten" op een forum bedanken voor het afsluiten van dijken. :r
Ik moet hier toch altijd zo om lachen... _O- _O- _O-



Goed kunnen vertellen wat een ander fout doet en zelf het "engeltje" van de weg zijn.
Ik kan die "engeltjes" uit hun droom helpen, er is altijd wel iemand die niet zo blij met je is.

Waar ik geïrriteerd van raak, de zogenaamde "engeltjes" die op een prachtig bochtige weg (Eifel o.i.d.) onder de toegestane snelheid rijden, niet op het verkeer lettend, meestal slingerend, om van het landschap te genieten... (een ergernis van Duitsers in die gebieden)
Vorig jaar 2 van die uitzichtgenieters uit de berm getrokken, die het uitzicht belangrijker vonden dan de bocht die aankwam... |(

Of mensen die 2x per jaar de motor uit het vet trekken met mooi weer om lekker een ongeluk te veroorzaken...




Maargoed, dijken afsluiten voor motorrijders is natuurlijk niet goed en snap ook niet dat dit kan. Je sluit een groep verkeersdeelnemers uit, die wel betalen om ook op dit stukje weg te mogen rijden (wegenbelasting).

Volgende stap is het verbieden van Wielrenners op de dijken, omdat de bewoners niet meer rustig met 100 over de dijk naar huis kunnen knallen...
Je bent in ieder geval zelf ook lekker aan het generaliseren. Net als o.a. de klagers langs de dijk.
 
De "brave" motorrijders die de "boefjes met open uitlaten" op een forum bedanken voor het afsluiten van dijken. :r
Ik moet hier toch altijd zo om lachen... _O- _O- _O-



Goed kunnen vertellen wat een ander fout doet en zelf het "engeltje" van de weg zijn.
Ik kan die "engeltjes" uit hun droom helpen, er is altijd wel iemand die niet zo blij met je is.

Waar ik geïrriteerd van raak, de zogenaamde "engeltjes" die op een prachtig bochtige weg (Eifel o.i.d.) onder de toegestane snelheid rijden, niet op het verkeer lettend, meestal slingerend, om van het landschap te genieten... (een ergernis van Duitsers in die gebieden)
Vorig jaar 2 van die uitzichtgenieters uit de berm getrokken, die het uitzicht belangrijker vonden dan de bocht die aankwam... |(

Of mensen die 2x per jaar de motor uit het vet trekken met mooi weer om lekker een ongeluk te veroorzaken...




Maargoed, dijken afsluiten voor motorrijders is natuurlijk niet goed en snap ook niet dat dit kan. Je sluit een groep verkeersdeelnemers uit, die wel betalen om ook op dit stukje weg te mogen rijden (wegenbelasting).

Volgende stap is het verbieden van Wielrenners op de dijken, omdat de bewoners niet meer rustig met 100 over de dijk naar huis kunnen knallen...

Win+ha+yeah+right+op+everyone+knows+that+s+just+a+_15e69e8d60dc18e5f234838f5ef93404.jpg
 
Ach ,we hebben altijd wel weer wat te zeuren over elkaar(zelfs de boefjes over de braven), wat is t ook warm he ? :+
 
De "brave" motorrijders die de "boefjes met open uitlaten" op een forum bedanken voor het afsluiten van dijken. :r
Ik moet hier toch altijd zo om lachen... _O- _O- _O-



Goed kunnen vertellen wat een ander fout doet en zelf het "engeltje" van de weg zijn.
Ik kan die "engeltjes" uit hun droom helpen, er is altijd wel iemand die niet zo blij met je is.

Waar ik geïrriteerd van raak, de zogenaamde "engeltjes" die op een prachtig bochtige weg (Eifel o.i.d.) onder de toegestane snelheid rijden, niet op het verkeer lettend, meestal slingerend, om van het landschap te genieten... (een ergernis van Duitsers in die gebieden)
Vorig jaar 2 van die uitzichtgenieters uit de berm getrokken, die het uitzicht belangrijker vonden dan de bocht die aankwam... |(

Of mensen die 2x per jaar de motor uit het vet trekken met mooi weer om lekker een ongeluk te veroorzaken...




Maargoed, dijken afsluiten voor motorrijders is natuurlijk niet goed en snap ook niet dat dit kan. Je sluit een groep verkeersdeelnemers uit, die wel betalen om ook op dit stukje weg te mogen rijden (wegenbelasting).

Volgende stap is het verbieden van Wielrenners op de dijken, omdat de bewoners niet meer rustig met 100 over de dijk naar huis kunnen knallen...

Ik volg het Eifel verhaal al een tijdje.

Hun grootste ergernissen zijn niet de toeristische rijders, ook niet de snelheidsduivels buiten de dorpen.
- lawaaimakers (luide chapmenten) = grootste ergernis
- mensen die de dorpskern snelheden niet respecteren (en in de Eifel & Luxemburg zijn ze daar zeer strict op, een bebouwde kom is daar geen afkooksel, vanaf er 50 staat of 30, rij je dat best ook vanaf het verkeersbord, niet gas lossen vanaf dan).
- lawaai maken bij voetgangers, paarden, fietsers

Ik woon zelf in Vielsalm, en heb hier zeer veel contact met de buren en mensen die hier al lang wonen, en ook hier zijn het dezelfde zorgen.
't zelfde in Luxemburg, waar ik soms dagelijks kom en ook met de lokale bevolking praat.
En over de Eifel zijn er genoeg reportages te vinden.

Ik ken de dijken niet, en weet niet hoe het er juist aan toe gaat.
Maar het zou me alvast enorm verbazen moesten de bewoners daar niet dezelfde lasten ondergaan.

De leukste gebieden om te rijden zijn de minst bevolkte.
Hou er rekening mee dat de mensen daar ook wonen voor de rust & de natuur.
Dat concept rust wordt nogal verstoord als er dagelijks +1000 luide motors voorbij paseren en je elkaar niet eens kan verstaan wanneer je van de rust wilt genieten in de tuin. Hier in Vielsalm, super modern appartement met de hoogste isolatie ... is er ook geen ontkomen aan het motor lawaai, en dat met alle ramen dicht.

De snelheden tussen de dorpen zijn van minder belang, rij je hier 90 in een bochtenstuk, is er 50% kans dat er een lokal achter je gaat plakken. Ik heb hier zelfs al filles gezien op een bochtenbaan, omdat er een lokale 70'er 110 reed ... reden er mooi 7 wagens te plakken achter hem. Rij je hier 160 en wordt je voorbijgestoken door een gezinswagen.
Maar in de bebouwde kom zijn ze strikt, zeer strikt, en ook daar wordt het meest geflitst. Tenzij de ongevallen ratio weer te hoog ligt, dan doen ze wel eens controle tussen de dorpen, op de bekendste banen.

Luide uitlaten staat ongetwijfeld, en met driedubbele marge, op nr1 van ergernissen bij de lokale bevolking.
De buren komen me zelfs bedanken dat de mijne niet te veel loeit
Tu es un des bon motards, pas un des couchons bruyamments sans respect --> letterlijk een paar keer tegen me gezegd : jij bent tenminste een goede motorrijder, niet een van die luide varkers zonder respect.
 
Laatst bewerkt:
Ik ken de dijken niet, en weet niet hoe het er juist aan toe gaat.
Maar het zou me alvast enorm verbazen moesten de bewoners daar niet dezelfde lasten ondergaan.

Sommige Rossi wannabe's rijden hun collega's die van de andere kant komen van de dijk want hun moeten de racelijn aanhouden in bochten. Ik denk dat dit naast snelheid en geluid overlast ook voldoende zegt over hoe bepaalde groepen motorrijders de dijken gebruiken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Sommige Rossi wannabe's rijden hun collega's die van de andere kant komen van de dijk want hun moeten de racelijn aanhouden in bochten. Ik denk dat dit naast snelheid en geluid overlast ook voldoende zegt over hoe bepaalde groepen motorrijders de dijken gebruiken.

Daar kan ik niets over zeggen.
Heb hier nog maar 1 racer het andere rijvak op zien gaan, een Duitser die ons een lesje dacht te leren ... 5 bochten erna mochten we hem uit de gracht halen.
De enige die tegenliggers die ik hier op mijn rijvak zie zijn meestal cruisers of onervaren motards.

Misschien ook wat logisch. Als je hier niet op je rijvak blijft, met al die blinde bochten, zal je ritje niet te lang duren.
Ik neem aan dat er wel een pak meer zicht is op de Dijken, t'is alvast geen reden om uit je rijvak te gaan.

De defensieve lijn is de way to go, ook de enige manier om vuil, stenen, stront, karkassen etc ... op de baan tijdig op te merken ... en dat komt 100x meer voor als andere rijders op je rijvak, of tragere wagens achter de blinde bocht, hier alvast toch.
 
Laatst bewerkt:
Daar kan ik niets over zeggen.
Heb hier nog maar 1 racer het andere rijvak op zien gaan, een Duitser die ons een lesje dacht te leren ... 5 bochten erna mochten we hem uit de gracht halen.
De enige die tegenliggers die ik hier op mijn rijvak zie zijn meestal cruisers of onervaren motards.

Misschien ook wat logisch. Als je hier niet op je rijvak blijft, met al die blinde bochten, zal je ritje niet te lang duren.
Ik neem aan dat er wel een pak meer zicht is op de Dijken, t'is alvast geen reden om uit je rijvak te gaan.

De defensieve lijn is de way to go, ook de enige manier om vuil, stenen, stront, karkassen etc ... op de baan tijdig op te merken ... en dat komt 100x meer voor als andere rijders op je rijvak, of tragere wagens achter de blinde bocht, hier alvast toch.

Ja eens, maar ik bedoelde natuurlijk ook fietsers, wandelaars met kinderen ect.
Stap eens in de wereld die Google streetview heet en bezoek virtueel onze dijken. :+
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De snelheden tussen de dorpen zijn van minder belang, rij je hier 90 in een bochtenstuk, is er 50% kans dat er een lokal achter je gaat plakken. Ik heb hier zelfs al filles gezien op een bochtenbaan, omdat er een lokale 70'er 110 reed ... reden er mooi 7 wagens te plakken achter hem. Rij je hier 160 en wordt je voorbijgestoken door een gezinswagen.
Maar in de bebouwde kom zijn ze strikt, zeer strikt, en ook daar wordt het meest geflitst. Tenzij de ongevallen ratio weer te hoog ligt, dan doen ze wel eens controle tussen de dorpen, op de bekendste banen.

Luide uitlaten staat ongetwijfeld, en met driedubbele marge, op nr1 van ergernissen bij de lokale bevolking.
De buren komen me zelfs bedanken dat de mijne niet te veel loeit

Dat is wat ik in Duitsland hoor, die verdomde Hollanders die niet doorrijden, geen ruimte geven om in te halen en files veroorzaken, omdat het uitzicht zo mooi is.

maar is het niet de combinatie luide uitlaat en asociaal gedrag?
Hier in de buurt woont ook een lulletje die met zijn chopper (standaard uitlaat) tussen de drempels vol gas geeft. Ik moet er altijd redelijk om lachen, maar deze gozer wekt in de buurt meer irritatie op dan de overbuurman met zijn open demper die normaal doet.


voorbeeldje:

Ik heb een demper die e-gekeurd is, met db killer en nieuw. Met deze uitlaat mag ik gewoon legaal Duitsland in, geen probleem... Maar de demper maakt, naar mijn idee teveel herrie en rij dan zelf niet lekker. Voor mijn gevoel te asociaal en heb hem er ook afgehaald.
Nu zit er een Akra op met db killer die een stuk stiller is, maar geen e-keur heeft.

Ben ik nu asocialer met de demper met e-keur of zonder e-keur? Volgens de wet zonder e-keur...

of

Hoor je liever de hele dag de radio op 100db of een tandartsboor op 96db?

of

een Ducati met Termignoni's die normaal wegtrekt bij het verkeerslicht of een scootertje die aan zijn gashendel staat te jengelen voor het verkeerslicht?

Volgens mij staan voor heel veel mensen open dempers gelijk aan asociaal weggedrag.




Eindeloze discussie, maar het feit blijft dat er dijken worden afgesloten en dat is een slechte zaak! -O-
 
Afgesloten dijken, dat heeft een reden.

Dat komt van de gemeente/provincie/overheid. Die worden aangesproken door de bewoners, en die hebben een goede reden aangedragen; Cirkeltje rond.

Kijk allemaal eens in de spiegel en vraag jezelf nou eens eerlijk af of jij ook niet een deel van die reden bent geweest?


Ik kom zelf nooit in de Lingewaard, maar zal op andere plaatsen zeker al een bijdrage hebben achtergelaten.
En daarom; ga lekker vrijdagmiddag rijden. Staat sowieso de rest van NL in de file en zijn de dijken dus leeg.
 
Die E keur zal de bevolking een worst wezen.
't lawaai dat eruit komt is het enige dat voor hun telt.
Voor de flikken ligt dat wel wat anders vrees ik, al kijken ze vaak iets door de vingers als de db killers erin zitten.
Geen db killers erin en niet mee = kans groot dat je hem aan de kant mag laten staan. Anders blijft het meestal bij een boete.

Associaal gerdag ... tjah.
Ik denk dat ze hier inderdaad tussen de dorpen minder last hebben van iemand die te snel rijdt, maar rekening houdt met andere weggebruikers, dan Dacia Dusters die tegen 40 het hele stuk opstoppen. (Ik zou hier normaal een betoog kunnen doen van de gemiddelde Nederlandse toerist, maar da's niet geschikt op dit forum. Versta me niet verkeerd, we hebben ze hier zeer graag, ik denk zelfs onze grootste bron van inkomsten kwa toerisme, maar hun gebrek aan rijkunsten en overdreven bochtangst wordt hier alvast niet ontkend).
Of trage wagens die hier s'nachts rijden zonder hun grootlichten aan ... dikke merde om voorbij te geraken omdat je zicht niet ver genoeg gaat.

Ik wil nu niet iedereen gaan veralgemenen, maar de mensen met een luide uitlaat, zijn hier toch alvast, ook degene die rap eens wat hoger in toeren gaan in de dorpscentra, om wat op te vallen.

En versta me ook niet verkeerd, ik hou van het geluid van een mooi klinkende uitlaat. Maar eens er om het uur een paar voorbij komen stoort het zelfs de grootste fanaten. Als je in een dorpje woont met 20 huizen, en er komen er 2000 voor je deur, en je zit nog eens bovenop een berg, omringt door 2 prachtvaleien (Bourscheid) ... tjah ... enorm veel respect dat die bewoners zelfs nog wuiven naar motards. Of ze doen het enkel naar motards die het niet te luid maken. (ik zou het niet weten, nog nooit met een te luide uitlaat gereden, maar naar mij wuizen ze alvast wel, in de week, op rustige dagen).
 
Laatst bewerkt:
De "brave" motorrijders die de "boefjes met open uitlaten" op een forum bedanken voor het afsluiten van dijken. :r
Ik moet hier toch altijd zo om lachen... _O- _O- _O-



Goed kunnen vertellen wat een ander fout doet en zelf het "engeltje" van de weg zijn.
Ik kan die "engeltjes" uit hun droom helpen, er is altijd wel iemand die niet zo blij met je is.

Waar ik geïrriteerd van raak, de zogenaamde "engeltjes" die op een prachtig bochtige weg (Eifel o.i.d.) onder de toegestane snelheid rijden, niet op het verkeer lettend, meestal slingerend, om van het landschap te genieten... (een ergernis van Duitsers in die gebieden)
Vorig jaar 2 van die uitzichtgenieters uit de berm getrokken, die het uitzicht belangrijker vonden dan de bocht die aankwam... |(

Of mensen die 2x per jaar de motor uit het vet trekken met mooi weer om lekker een ongeluk te veroorzaken...




Maargoed, dijken afsluiten voor motorrijders is natuurlijk niet goed en snap ook niet dat dit kan. Je sluit een groep verkeersdeelnemers uit, die wel betalen om ook op dit stukje weg te mogen rijden (wegenbelasting).

Volgende stap is het verbieden van Wielrenners op de dijken, omdat de bewoners niet meer rustig met 100 over de dijk naar huis kunnen knallen...

Je kunt lullen wat je wilt, maar die dijk gaat niet dicht om slingerende motorrijders die niet op de weg letten, maar op idioten met teveel decibel uit hun dempertjes die overal 10.000 toeren moeten draaien om de sleur van de week te doorbreken.
 
Afgesloten dijken, dat heeft een reden.

Dat komt van de gemeente/provincie/overheid. Die worden aangesproken door de bewoners, en die hebben een goede reden aangedragen; Cirkeltje rond.

Kijk allemaal eens in de spiegel en vraag jezelf nou eens eerlijk af of jij ook niet een deel van die reden bent geweest?


Ik kom zelf nooit in de Lingewaard, maar zal op andere plaatsen zeker al een bijdrage hebben achtergelaten.
En daarom; ga lekker vrijdagmiddag rijden. Staat sowieso de rest van NL in de file en zijn de dijken dus leeg.


En dan verkloot jij die mensen hun vrijdagmiddag,of heb je een electrische fiets :? t maakt voor degene die klagen niet heel veel uit denk ik ,of jij daar op vrijdagmiddag langs komt of wanneer dan ook,die klagen toch wel
 
Je kunt lullen wat je wilt, maar die dijk gaat niet dicht om slingerende motorrijders die niet op de weg letten, maar op idioten met teveel decibel uit hun dempertjes die overal 10.000 toeren moeten draaien om de sleur van de week te doorbreken.

klopt als een bus.

en dan de mensen met open uitlaten die hier rijden, die dit waarschijnlijk nooit lezen bedanken _O-.

Bedankt voor de vele flitskasten die zijn neergezet, omdat "jullie" het snelheidslimiet overschrijden. :+
 
klopt als een bus.

en dan de mensen met open uitlaten die hier rijden, die dit waarschijnlijk nooit lezen bedanken _O-.

Bedankt voor de vele flitskasten die zijn neergezet, omdat "jullie" het snelheidslimiet overschrijden. :+
Dat is tenminste handhaving.
 
en dan de mensen met open uitlaten die hier rijden, die dit waarschijnlijk nooit lezen bedanken _O-.

Google will find it, and if not zou er weinig te beleven zijn op MF. :+
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zo dat is goed balen dan, dat is bij mij om de hoek... Ik had er niets over gehoord tot nu op het forum. Ik rij hier geregeld een rondje, niet extreem hard en zonder veel lawaai gewoon een mooie route. Nou ja ik vind genoeg andere leuke weggetjes in de omgeving maar toch, vaak pik ik wel even ook een stukje dijk mee... en dat kan dus niet meer in het weekend... stom! Gelukkig kan ik volgens mij door de week hier terecht... zal dan maar zonder een vriend gaan met een herrie pijp... anders gaat het nog verder dicht...
 
Laatst bewerkt:
Hier in de buurt is het andersom. Diverse wegen zijn (tijdens de spitsuren) afgesloten voor auto's maar daar mag je dan wel met de motor rijden. Zo kan ik lekker rustig naar mijn werk, overigens met stille uitlaat en op het gemakje genietend van het uitzicht.

Volgens de theorie van "je moet steeds meer en je mag steeds minder" zal uiteindelijk alles wel een keer verboden worden, dus je kan er maar beter van genieten zolang het kan. En een beetje rekening met elkaar houden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan