Daar gaan we weer....... Dijken dicht!

Ik vraag me dan wel af hoe het zit met de bewoners van de dijk, die ook motor rijden? Mogen zij dan wel over de dijk rijden, dmv een bordje 'Uitgezonderd bestemmingsverkeer'? Anders wordt het een eindje lopen :W
 
pffff - jankerts - en wat je zegt is waar - het lokale volk daar heeft overal lak aan.

Als ik met mn motortje me lekker aan de snelheid houd, met legale demper af fabriek en in mn eentje rijd maak ik niemand het leven zuur.

God wat heb ik TERING hekel aan al die hypocriete lui. Zelfde soort gaat ook op zondag naar de kerk maar wat ze de rest van de week doen kan t daglicht niet verdragen.. :r :r :r

Vaak denk ik ook - "oh niet gezien" - ergens bij de linge is er vorig jaar ook een stuk verandert in fiets/voetpad.. Tja - dan heb ik het lef niet maar als een scheurende auto wel mag dan mag een brave vader met een ouwe lullen brommer daar echt wel. "Meten met twee maten" Dat is wat er hier gebeurt. En al die leuke horeca tentjes aan die slot - gaan het ook vast veel minder druk krijgen.

"Ik heb geen auto en dr zit daar een kaasboerderij waar ik altijd kaas haal" - dan ben ik toch mooi ff bestemmingsverkeer. zo

En wielrenners - das pas tuig
 
Laatst bewerkt:
Prachtig, als dit er door komt dan zou ik als motorrijder de campings daar links laten liggen _O-
 
Laatst bewerkt:
Wat jammer dat dit besluit wordt genomen zonder gedegen onderzoek maar op basis van emotie. Vergeet niet dat een groot deel van de raad (incl. burgemeester) vlakbij of langs de dijk woont....

En nu is het besluit door de gemeenteraad van Lingewaard voorgelegd en kun je bezwaar maken. Zie deze link:https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stcrt-2016-52271.html
Ik ben van plan het te doen aangezien ik er nog wel eens kom maar eerlijk gezegd is wollige ambtenarentaal typen niet zo mijn ding. Als er nog meer mf-ers bezwaar aan willen tekenen, wil ik ze wel persoonlijk bezorgen bij het gemeentehuis. Met de motor uiteraard :]
 
Ik ben van plan het te doen aangezien ik er nog wel eens kom maar eerlijk gezegd is wollige ambtenarentaal typen niet zo mijn ding. Als er nog meer mf-ers bezwaar aan willen tekenen, wil ik ze wel persoonlijk bezorgen bij het gemeentehuis. Met de motor uiteraard :]

ik ga wel bezwaar maken. Heb vandaag al alle gemeenteraadfracties via Twitter bestookt. Uiteraard van een aantal nog geen reaktie. D66 staat achter het besluit, VVD ook (maar de burgemeester is daarvan en woont vlak bij de dijk...)
 
Ik ben wel voor het sluiten van de dijken voor auto's. Afgelopen week is er op de Zuiderdijk een motorrijder door een auto geschampt en die jongen belandde met de motor beneden aan de dijk op de keien en moest met de traumahelicopter naar het ziekenhuis.

(de zuiderdijk ligt tussen Hoorn en Enkhuizen)
 
Kunnen ze niet beter een paar camera's met decibelmeter langs die dijk plaatsen. Verdient de gemeente een leuke duit aan de racer- en open-uitlaat crowd, de overlast zal na een tijdje afnamen, en de rustige tourrijders kunnen lekker over de dijk blijven rijden.

ps. als er porsches en ferrari's ieder weekend over de dijk touren, zouden ze de dijk dan ook afsluiten voor auto's?
 
Laatst bewerkt:
Ik ben wel voor het sluiten van de dijken voor auto's. Afgelopen week is er op de Zuiderdijk een motorrijder door een auto geschampt en die jongen belandde met de motor beneden aan de dijk op de keien en moest met de traumahelicopter naar het ziekenhuis.

(de zuiderdijk ligt tussen Hoorn en Enkhuizen)


Omdat de motorrijder wat te wijd uit de bocht kwam, op deze smalle dijk.
 
Laatst bewerkt:
Actie reactie. Vanaf nu doordeweeks om middernacht met een groep motoren in de toerenbegrenzer voorbij rijden. Net zo lang tot het verbod weer van de baan is. :+
 
Kunnen ze niet beter een paar camera's met decibelmeter langs die dijk plaatsen. Verdient de gemeente een leuke duit aan de racer- en open-uitlaat crowd, de overlast zal na een tijdje afnamen, en de rustige tourrijders kunnen lekker over de dijk blijven rijden.

ps. als er porsches en ferrari's ieder weekend over de dijk touren, zouden ze de dijk dan ook afsluiten voor auto's?

Ja, camera's lossen alle problemen op! :')
 
Ik dacht, ik check de gemeente even.

Op zich zijn ze vrij happy:



Waarom zouden ze ook? Het inkomen ligt hoog



Toch gaat het met het levensgeluk de verkeerde kant op




Ondanks het hoge aantal motoren die er geregistreerd staan



Overigens denk ik dat ze er wel wat dringendere problemen hebben:



Dit was even snel. Toen ik met geluid bezig was (alle geluidsgevoeliege objecten staan niet langs de dijk, grootste verkeerslawaaibron is een provinciale weg) crashte mijn computer helaas en ik ben te lui om het opnieuw te doen :p
 
Kunnen ze niet beter een paar camera's met decibelmeter langs die dijk plaatsen. Verdient de gemeente een leuke duit aan de racer- en open-uitlaat crowd, de overlast zal na een tijdje afnamen, en de rustige tourrijders kunnen lekker over de dijk blijven rijden.

ps. als er porsches en ferrari's ieder weekend over de dijk touren, zouden ze de dijk dan ook afsluiten voor auto's?

Denk niet dat dat wettelijk kan.
Decibels moet je meten vanaf een bepaalde afstand vanaf opening uitlaat.
Ik geloof dat dat 30cm is.
 
Meeste mensen die klagen zijn mensen uit de randstad die naar het platte land zijn gekomen om in prijzig verbouwde dijkpandjes te wonen
Dat valt na een tijdje tegen , het verkeer komt op een halve meter van hun raam langs
Dat is niet goed voor de waarde van hun stulpje
Ze komen er ook achter dat een dijkhuis niet echt geweldig is door het hoogte verschil binnen , als je jong bent gaat dat nog wel , maar een maal met pensioen word je al die trapjes snel moe
En dan wil je het verkopen , en dat valt niet mee , pandjes op de verkeerde locatie die waardeloos zijn ingericht voor een ton of 8 verkopen valt niet mee
En dan beginnen ze zonde bokken te zoeken , en dat zijn in dit geval motorrijders of boeren of alle twee
 
Een bijna dijkbewoner hier (woon ongeveer 200 meter van een dijk vlak langs de toerit naar die dijk waar ook motoren op geweerd worden maar waar niemand zich echt aan houdt...). Het meest hinderlijke op de dijk (en ook de aanvoerwegen ervan) is met stip op 1 het geluid. Op korte afstand het weggedrag met name in de bebouwde kom, je rijdt hier door een drukke woonwijk de dijk op en menig weggebruiker (zowel motor als auto) waant zich al op de dijk. Met 50-60 langs spelende kinderen, geen rekening houden met uitritten (ja je hebt voorrang... maar wil je er echt met 60+ voorbij en hopen dat er niemand uit komt?).

Volgens mij is het gewoon inderdaad live and let live. Rij in de kom netjes rustig aan, pas je aan aan de situatie, en wat mij betreft trek je hem op de dijk waar het kan lekker open (wel graag met db killers etc) en geniet lekker van die bochten.
 
Laatst bewerkt:
Ook hier is het dus weer dat mensen, die terecht klagen (ze hebben immers de wet achter zich) als zeikerds worden bestempeld.

dit is gewoon niet terecht .
 
Laatst bewerkt:
Wat ik niet snap? Dat al het motor rij plezier op een aantal dijken moet afspelen? Er zijn zoveel meer plekjes in en buiten het bureaucratische Nederland.

Fuck die dijken en de zeikerds die er om/naast/tegen/op/aan wonen. Als je een statement wil maken.... organiseer dan eens wat. Een fanfare optocht met grote speakers, een demonstatie met uiteraard harde db pruducerende speakers. Een toerrit als demonstratie. En zo kan ik er nog wel een paar bedenken. Of je laat je onvrede gelden, en doet er wat aan. Of je laat de mensen die terecht klagen over hun overlast met rust.

Maar nee, klaag hier lekker verder. Wees lekker een schaap in de kudde zoals 95% van de rest van alle Nederlanders.

Echt zo jammer.
 
Laatst bewerkt:
die ene keer dat ik over die dijk rij, zou ik dat bord negeren.
Ik rij gewoon rustig met originele demper.
Dus ze merken niet eens dat ik daar gereden heb.
Volgens mij is dit toch wat de aanwonenden willen.
Dus krijg ik een bekeuring, wanneer de politie controleert,
dan is het zo en geef in mijn bezwaar aan
dat de aanwonenden mij niet zouden hebben opgemerkt.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan