Daar gaan we weer....... Dijken dicht!

over de grens pakken ze dat anders aan
daar trekken ze de bestrating open en klinkeren om de km een strook van 100m kinderkopjes in die iets hoger liggen
de dijken kunnen open blijven, iedereen gelukkig
 
die ene keer dat ik over die dijk rij, zou ik dat bord negeren.
Ik rij gewoon rustig met originele demper.
Dus ze merken niet eens dat ik daar gereden heb.
Volgens mij is dit toch wat de aanwonenden willen.
Dus krijg ik een bekeuring, wanneer de politie controleert,
dan is het zo en geef in mijn bezwaar aan
dat de aanwonenden mij niet zouden hebben opgemerkt.


Oow, dus als je rustig en met een originele demper rijd, dan mag je wettelijke verboden negeren? :?
 
Deze hele duscussie is niks meer dan lucht.

Hier in Nederland hebben we allemaal gelijk, want we lijden hier allemaal aan het fenomeen 'solo-superioriteit'.
En toegeven dat een ander gelijk heeft, dat gaat dus nooit van z'n leven gebeuren.
 
vanuit dijkbewoners kan ik het me best voorstellen, als ik nou kijk nv bij moordrecht: lijkt wel openbare racebaan
 
Ik ben wel voor het sluiten van de dijken voor auto's. Afgelopen week is er op de Zuiderdijk een motorrijder door een auto geschampt en die jongen belandde met de motor beneden aan de dijk op de keien en moest met de traumahelicopter naar het ziekenhuis.

(de zuiderdijk ligt tussen Hoorn en Enkhuizen)

Het sluiten van de dijken voor auto's zou een mooi begin zijn.
 
Wat jammer dat dit besluit wordt genomen zonder gedegen onderzoek maar op basis van emotie. Vergeet niet dat een groot deel van de raad (incl. burgemeester) vlakbij of langs de dijk woont....

En nu is het besluit door de gemeenteraad van Lingewaard voorgelegd en kun je bezwaar maken. Zie deze link:https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stcrt-2016-52271.html
Fijn, ben een beetje aan het kijken naar huizen, en Doornenburg trok mij wel. Nu ga ik twijfelen
 
Dus als de politie niet in staat is te handhaven dan sluiten we alles maar af. En dat wordt dan wel gehandhaafd? Nederland is een zeikland geworden en de azijnpissers krijgen keer op keer nog hun zin ook. Misschien om van het gezeik af te zijn? Er komen steeds meer wetten, verboden en beperkingen van vrijheden in dit land. Waar eindigt dat?

Mee eensch, maar ik denk ook dat je het met mij eens bent dat Nederlanders steeds minder rekening met elkaar houden. Als we wat meer aan dat laatst genoemde doen, zullen we minder last hebben van het eerst genoemde.
 
Lees ik hier nou ikke ikke ikke ikke ikke en de rest kan stikke?

Als het mooi weer is ga ik nogal eens via de Zuiderdijk naar Hoorn. Dat is een prachtige route waar je zeer regelmatig motoren aantreft. Je mag daar 60 km/u en ik zie sporadisch iemand harder rijden.

Er rijden veel fietsers, er wandelen mensen met het hondje en er spelen kinderen in de buurt van de kleine strandjes.
Niets aan de hand als iedereen gewoon doet wat er van hem/haar wordt verwacht en ik hoop dat ik nog lang daar mag rijden.
 
die ene keer dat ik over die dijk rij, zou ik dat bord negeren.
Ik rij gewoon rustig met originele demper.
Dus ze merken niet eens dat ik daar gereden heb.
Volgens mij is dit toch wat de aanwonenden willen.
Dus krijg ik een bekeuring, wanneer de politie controleert,
dan is het zo en geef in mijn bezwaar aan
dat de aanwonenden mij niet zouden hebben opgemerkt.


inderdaad, de ervaring leert dat er eigenlijk niet op wordt gecontroleerd. Als je er 1 keer langskomt in je rondje moet het wel heel toevallig zijn dat ze je te pakken krijgen.

Aan het begin vlak na het plaatsen zullen ze nog wel 1 a 2 keer een actie doen. als iedereen het massaal negeert natuurlijk :p

politie werkt veelal klacht gestuurd op dat soort dingen.
 
ik kan het wel begrijpen , ik woon zelf ook langs een slingerweg waar heel vaak veel te hard gereden wordt , en altijd door de zelfde mensen , heb laats ook al een gerucht gehoord dat mensen langs de kant van de weg willen gaan staan met een baksteen , gaat weer helemaal nergens over natuurlijk maar de politie doe er ook niets aan en je kunt vind ik niet iets verbieden omdat mensen zich niet aan de regels houden dat zou inderdaad gewoon het werk van de politie moeten zijn , en in sommige gevallen moeten ze gewoon rijbewijzen in nemen maar dan ook niet meer terug geven , dat soort gedrag moet gewoon zwaarder gestraft worden
 
Betekend dit dat elektrische motoren ook worden geweerd? Krankzinnig dat je met een stinkende plofauto wel de dijk op mag en dat een elektrische motor geweerd wordt.

Ik heb overigens ook last van het verkeer door mijn straat. Waarom worden alle koekblikken niet verboden?
Wat een land is dit aan het worden. De vertrutting viert hoogtij :r
 
Laatst bewerkt:
Lees ik hier nou ikke ikke ikke ikke ikke en de rest kan stikke?

Als het mooi weer is ga ik nogal eens via de Zuiderdijk naar Hoorn. Dat is een prachtige route waar je zeer regelmatig motoren aantreft. Je mag daar 60 km/u en ik zie sporadisch iemand harder rijden.

Er rijden veel fietsers, er wandelen mensen met het hondje en er spelen kinderen in de buurt van de kleine strandjes.
Niets aan de hand als iedereen gewoon doet wat er van hem/haar wordt verwacht en ik hoop dat ik nog lang daar mag rijden.


Ik herken dat rebelse wilde gedrag wel van toen ik nog een stukje jonger was.
Af en toe wil je even flink gassen. Vroeger bestond 60km Max nog niet en veel wegen met max100 zijn teruggeschaald naar 80.
Je kunt nu eigenlijk bijna nergens in Nederland even je adrenaline kwijt omdat je er niet veel voor hoeft te doen om je papiertje kwijt te raken.

Als de kans overal even groot is om je papiertje kwijt te raken, dan is de verleiding ook groter om dan maar die dijk met mooie bochten wat sneller te nemen dan toegestaan.
Ik snap dat het gewoon gebeurt, ook als is het aso.

Zelf ben ik trouwens al jaren niet meer op een dijk geweest, en ook niet in zuid Limburg. Is allemaal te irritant voor mij, dat gepruts.
 
Betekend dit dat elektrische motoren ook worden geweerd? Krankzinnig dat je met een stinkende plofauto wel de dijk op mag en dat een elektrische motor geweerd wordt.

Ik heb overigens ook last van het verkeer door mijn straat. Waarom worden alle koekblikken niet verboden?
Wat een land is dit aan het worden. De vertrutting viert hoogtij :r


idd de vertruting wint t hier in N.L ,steeds meer mensen die onder de max snelheid rijden te bang om weer genaaid te worden met een bekeuring, noem t heilige woord´spelende kinderen´ en we mogen er eigenlijk helemaal niet meer langs,vooral ook omdat de ouders t verrekken om t kroost op te voeden,ik heb m n hele jeugd aan een drukke weg gewoond ,
en daar kwam je niet . kwestie van opvoeding !
 
Betekend dit dat elektrische motoren ook worden geweerd? Krankzinnig dat je met een stinkende plofauto wel de dijk op mag en dat een elektrische motor geweerd wordt.

Ik heb overigens ook last van het verkeer door mijn straat. Waarom worden alle koekblikken niet verboden?
Wat een land is dit aan het worden. De vertrutting viert hoogtij :r

Niks vertrutting, sommige maken het echt te bont, en die moeten ze keihard aanpakken. Zo lang ze die excessen er niet tussenuit halen is er geen goed voorbeeld voor de meelopers. Als de meelopers weten dat het niet meer kan dan doen die het vanzelf ook niet meer. Als je rijd met een sportdemper prima maar haal die db-killer er gewoon niet uit, dat scheelt dus aanzienlijk in ergernis voor omwonenden en dan zullen ze niet klagen. :P
 
idd de vertruting wint t hier in N.L ,steeds meer mensen die onder de max snelheid rijden te bang om weer genaaid te worden met een bekeuring, noem t heilige woord´spelende kinderen´ en we mogen er eigenlijk helemaal niet meer langs,vooral ook omdat de ouders t verrekken om t kroost op te voeden,ik heb m n hele jeugd aan een drukke weg gewoond ,
en daar kwam je niet . kwestie van opvoeding !

Niets Nederlands aan. Hier in Dld zie je ook van die 'verkeersmaatjes' staan ... ook bij boerderijen met zo veel speelruimte op en rond het erf dat die kinderen echt niet in de buurt van de weg hoeven te komen.
 
Niets Nederlands aan. Hier in Dld zie je ook van die 'verkeersmaatjes' staan ... ook bij boerderijen met zo veel speelruimte op en rond het erf dat die kinderen echt niet in de buurt van de weg hoeven te komen.

Ik weet niet of dat echt zo bedoeld is van die Duitsers?

Ik vind het altijd wel handig. Dan weet ik waar ik gas kan geven en waar ik het even rustig aan moet doen.
 
En als er een bord staat van 70 ipv 100 of gevaarlijke bocht, dan is dat meestal ook zo.
Ik vind Duitsers duidelijk en reëler, Nederland azijnzijkers en kinderachtig.
 
Ik weet niet of dat echt zo bedoeld is van die Duitsers?

Ik vind het altijd wel handig. Dan weet ik waar ik gas kan geven en waar ik het even rustig aan moet doen.

Er staat er hier in de buurt 1 aan een doodlopend weggetje naar een boerderij toe waar je met de beste wil van de wereld niet harder dan met 30 overheen kunt. Hooguit de postbode zou daar wel eens te hard kunnen rijden, die raust overal behoorlijk hard overheen.
Verder zie je ze regelmatig langs de B-wegen (100 km/u) staan, ook bij huizen met meer dan voldoende tuin ... nog even los van het feit dat kinderen sowieso niet in de buurt van zo'n weg moeten komen, ook niet als ze geen speelruimte hebben.

Maar ik ben het wel met je eens dat de snelheidsbeperkingen hier over het algemeen veel 'logischer' zijn: 70 bij kruisingen zonder invoegstroken, 30 bij scholen, etc (en dan alleen op werkdagen tijdens schooltijden).
En als er bij een afrit een bordje staat dat de uitrit kort is, reken er dan maar op dat die ècht kort is :X
 
Laatst bewerkt:
Dat ben ik wel met je eens, kinderen horen zonder toezicht niet op de weg.
Maar ja, dat is inderdaad de opvoeding van tegenwoordig, de lieve engeltjes mogen alles. Ik kijk nog wel eens Supernanny :X
 
Laatst bewerkt:
Dit is de prijs die we betalen voor het gedrag van dié mensen die zich nergens wat van aantrekken.
 
Reality check.

Hoeveel mensen hebben letsel opgelopen (inclusief gehoorletsel) of zijn overleden door zich misdragende motorrijders? Hint: de realiteit is anders dan bv. in de film Mad Max wordt voorgesteld.

Hoeveel ellende veroorzaken automobilisten? Hint: de realiteit is anders dan de beelden en uitspraken waarmee we dagelijks worden gehersenspoeld.
 
Ja, maar hoe groot is het aandeel van motorrijders in het totaal van het gemotoriseerde verkeer? 2%?
 
Op de dijkjes soms 98% en daar zijn de automobilisten ook de moordenaars of toebrengers van letsel. Natuurlijk trekken de meesten na gedane zaken dan wel weer netjes hun schadeformulieren te voorschijn. Netjes betekent tegenwoordig ook iets anders dan oorspronkelijk bedoeld was.
 
Terug
Bovenaan Onderaan