SRAD 600 wil niet meer staren

Baasopdeweg

Rookie
4 jun 2016
24
0
Beste motormuizen, Mijn srad wilt niet meer starten en stinkt verschrikkelijk naar de benzine, Hij wilt af en toe wel aanslaan maar valt dan snel weer uit.

Wat zou de oorzaak kunnen zijn mischien de bobines?



Groetjes Baasopdeweg
 
Bij idd langere stilstand stationaire sproeiers verstopt . Dan denk ik aan langer dan 6 mnd stilstand. Bij een verschrikkelijke benzine stank denk ik gelijk aan verzopen motor waarbij waarschijnlijk 1 of meerdere bougies doorgeslagen zijn .
 
Ik heb deze motor inderdaad bij een vriend van mij gekocht die hem niet meer gestart kreeg en heeft weggezet, Nou heb ik gister alles nagechecked en hij starte! Alleen stond het oliepijl hoog dus heb ik even alles eruit laten lopen en er zit benzine door de olie het lijkt wel water? Ik hoop dat het niet een zuigerveer is, Zijn er nog andere verklaringen hiervoor?
 
ow benzine vacuum kraan, revisie kit is ook brak werkt dan wel dan weer niet, beter is complete nieuwe kraan ben je gelijk van het gezeik af. (csmnl 78,50 euro) Let op dat de grote tankpakking niet lekt dat is ook zo`n issue.

Benzine loopt via de vacuum slang zo je blok in . :Y

het is een combi vlotternaald sluit niet goed af en kraan lekt door .
carbs laten schoonmaken eventueel revisie kit erin .
heb precies hetzelfde gehad nu geen last meer ! *D

vacuum kraan
 
Laatst bewerkt:
Blade4fun volgens mij is het inderdaad de vacuumkraan, Hij wilt die niet lopen met de orginele tank en kraan dus. Maar wel met een KTM tank waarvan de kraan gewoon vol open staat.
 
is je benzine pomp wel ok ? (Zit in je tank). Je moet deze horen als je de sleutel omdraait. Beetje zoemend geluid.
Als je de originele tank erop zet en je trekt de benzine slang van je kraan wat gebeurd er dan ? (Motor uit) Dan mag in principe GEEN benzine eruit komen aangezien er geen vacuum is . Start je de motor dan ontstaat er wel vacuum en loopt de benzine er wel uit . Het is een extra beveiliging normaal sluiten je vlotternaalden de benzine toevoer af als deze te hoog word in de vlotters . Wat je kunt testen is de benzine slang in een glazen fles oid en dan de motor starten en kijken of er benzine uit de slang stroomt . Motor uit dan moet het stoppen. succes
 
Laatst bewerkt:
ow benzine vacuum kraan, revisie kit is ook brak werkt dan wel dan weer niet, beter is complete nieuwe kraan ben je gelijk van het gezeik af. (csmnl 78,50 euro) Let op dat de grote tankpakking niet lekt dat is ook zo`n issue.

Benzine loopt via de vacuum slang zo je blok in . :Y

het is een combi vlotternaald sluit niet goed af en kraan lekt door .
carbs laten schoonmaken eventueel revisie kit erin .
heb precies hetzelfde gehad nu geen last meer ! *D

vacuum kraan

Via je vacuumslang je blok inlopen of via een lekkende carb lijken me 2 verschillende dingen toch? Iig kraan van dichtbij bekijken, dat dan weer wel :)
 
Met het kraantje komt het wel goed 😊.
Maar dat er benzine in je blok zat houd wel in dat 1 of meerdere naalden of blijven hangen of niet goed afdichten. Voor mij persoonlijk de reden voor ultrasoon laten reinigen en carbrevisiekits erin laten zetten. Kost allemaal geld 😓 maar erger voorkomen lijkt mij op zn plaats ivm brandgevaar.
 
Met het kraantje komt het wel goed 😊.
Maar dat er benzine in je blok zat houd wel in dat 1 of meerdere naalden of blijven hangen of niet goed afdichten. Voor mij persoonlijk de reden voor ultrasoon laten reinigen en carbrevisiekits erin laten zetten. Kost allemaal geld 😓 maar erger voorkomen lijkt mij op zn plaats ivm brandgevaar.
In de carbs wel een revisiesetje ipv een compleet nieuwe waar het al in zit, en voor een kraantje niet :?
 
Ja de carburateur waar de benzine slang rechtstreeks op gaat loopt wel goed vol met benzine, Maar als ik hem zonder tank start loopt die prima,Met de tank erop wilt die niet dus verwacht dat het zoiezo het vacuüm is. Hij lekt ook benzine uit de slang als hij niet loopt niet constant maar toch wel beetje bij beetje.
 
Ja de carburateur waar de benzine slang rechtstreeks op gaat loopt wel goed vol met benzine, Maar als ik hem zonder tank start loopt die prima,Met de tank erop wilt die niet dus verwacht dat het zoiezo het vacuüm is. Hij lekt ook benzine uit de slang als hij niet loopt niet constant maar toch wel beetje bij beetje.
Daar waren we al achter :)

Daarvoor zijn nieuwe rubbertjes en flapjes te krijgen.

Carbs moet je iig reinigen, versleten delen vervangen. Die loopt namelijk ook over.
 
Gisteren naar nacht van zoetermeer geweest,Heenweg ging prima alleen toen we terug wou rijden starte hij wel alleen hij viel uit en is die verzopen. Weet iemand waar ik een revisieset voor de carb kan halen voor de srad?
 
Zoals gezegd de naalden sluiten niet goed af en zal de motor uiteindelijk doen verzuipen.

elke dealer kan het voor je bestellen.
bijna elke motorwebwinkel kan het ook .

Persoonlijk zou ik de carburateurs echt ultrasoon laten reinigen en revisie kitjes erin laten zetten . Daarna BP ultimate of Vpower tanken. maar dat is jouw O-) .

iig zit er al een nieuwe kraan op die ervoor zorgt dat deze niet meer doorlekt tijdens stilstand.

succes

ps hoeveel heeft de motor gelopen ?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan