Kawasaki Z750... van onderdelen tot..

Blok heeft al die tijd olie erin gehad. Ik ga de blokdeksels er wel vanaf halen om te kijken of ik wat zie dat niet klopt / kapot is.

Ik heb een O ringset dus zet gewoon een nieuwe O ring in de dop. Ik vroeg me trouwens af hoe de dop voor de toerenteller afgedicht wordt, die toerentellerkabel heeft conische draad en dicht daar ook op af volgens mij. Of smeer je bij jouw gewoon loctite ertussen om het af te dichten?

Heb er bij mij loctite tussen gedaan. De vorige eigenaar reed gewoon rond zonder dop op de toerenteller. Maar veel olie heeft hij toen niet gelet.

Als je de dop gewoon goed vastdraait zou er niets meer uit moeten komen.
Volgens Mij heeft Mark (GenesiZ) er ook niets tussen gesmeerd.
 
koppeling niet te stellen? lijkt alsof er geen kogel achter je drukstift zit.....Die zit in je versnellingsbakas...of je centrale bout van je koppelingshuis is losgelopen :Y
 
Ik heb ook het vermoeden dat deze kogel weg is. Zou deze via hetzelfde kanaal als waar de drukstift van de koppeling in steekt naar buiten kunnen rollen? Dat zou natuurlijk in al die jaren zo maar eens gebeurd kunnen zijn...

Is de kogel groter/kleiner als de diameter van het kanaal in de versnellingsbakas?
 
Ik heb ook het vermoeden dat deze kogel weg is. Zou deze via hetzelfde kanaal als waar de drukstift van de koppeling in steekt naar buiten kunnen rollen? Dat zou natuurlijk in al die jaren zo maar eens gebeurd kunnen zijn...

Is de kogel groter/kleiner als de diameter van het kanaal in de versnellingsbakas?

Volgens mij is hij groter.
Het is een stalen kogel van 3/8 inch (+/- 10mm)

z750b1-parts-19.jpg

z750b1-parts-20.jpg
 
Centrale koppelingsmoer ligt/lag los. Dus dat verklaart een hoop. Voor de rest niets geks aangetroffen in het blok tot nu toe. Behalve dat het starttandwiel en de ketting voor de startmotor missen.

En die kogel kan er inderdaad niet uit. Hij is op het zicht 2mm groter dan de drukstift voor de koppeling.
 
Laatst bewerkt:
Koppeling zat zo
P1080275.jpg

Maar kon zonder een bout los te maken zo
P1080277.jpg

Dat verklaart het niet ontkoppelen van de koppeling, de centrale moer van de koppeling lag gewoon los in het koppelingshuis. Wellicht is dat ook wel de reden geweest dat de motor ooit uit elkaar is gehaald... Geen schade hierdoor opgetreden gelukken, op een paar sleepsporen aan de binnenzijde van de koppelingsdeksel na.

Alles schoongemaakt en de koppeling weer netjes terug gemonteerd.
P1080278.jpg


Gelijk de startmotor dop afgemaakt en geplaatst.
P1080279.jpg

P1080280.jpg

P1080281.jpg
 
Laatst bewerkt:
Motor vandaag weer lopend gemaakt, ik miste nog de pasbus voor de ontsteking vervroeger mee uit te lijnen. Deze was kapot gegaan tijdens demontage. Dus vandaag een nieuwe gemaakt uit een spanstift.

Daarna zowaar de eerste meters gereden, in het begin kwam dit niet echt lekker op toeren, en na 500 meter stond ik stil... Benzine op :+ . Een telefoontje naar huis zorgde ervoor dat ik gelukkig niet de motor naar huis moest duwen. De motor liep met voldoende benzine ook ineens een stuk beter. Kan nog een hoop beter, maar dat komt wel tijdens het uit elkaar halen en spuiten van het motorblok.

En even om alle gemoederen gerust te stellen, de motor start nu met twee/drie keer trappen ;)

IMG_20160709_153541.jpg


Motor gaat dus nu verbouwd worden. *O*
 
Laatst bewerkt:
Super nice dat je hem aan de praat hebt en er geen grote problemen zijn!

Ben benieuwd wat je er van gaat maken! Kom binnenkort wel even een keertje kijken! Als je een beetje opweg bent met de verbouwing!
 
Vandaag het dopje voor de toerenteller aandrijver afgemaakt.
Gisteren aan begonnen, maar kreeg de dopje niet netjes in de kop gedraaid zonder beschadigingen. Dus vandaag afgemaakt en nu kan het dopje door middel van een inbussleutel vast gedraaid worden en het gat voor de inbussleutel is, eenmaal gemonteerd, uit het zicht.

P1080283.jpg

P1080284.jpg

P1080285.jpg
 
Laatst bewerkt:
Vandaag het dopje voor de toerenteller aandrijver afgemaakt.
Gisteren aan begonnen, maar kreeg de dopje niet netjes in de kop gedraaid zonder beschadigingen. Dus vandaag afgemaakt en nu kan het dopje door middel van een inbussleutel vast gedraaid worden en het gat voor de inbussleutel is, eenmaal gemonteerd, uit het zicht.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Netjes!
Zelf had ik het gedaan met een griptang en een stuk rubber in de bekken.
 
Dat was eigenlijk precies wat ik wilde horen. Ik vroeg me steeds af hoe kan ik dit het beste erop zetten zonder het prachtige dopje te vernaggelen.
 
Laatst bewerkt:
Iedereen heeft zou zijn verschillende manieren om iets te monteren. Ik houd niet zo van tangen... Helaas maak je daar vaak dingen mee kapot/lelijk. Alhoewel met rubber ertussen wellicht ook een oplossing was geweest.
 
Oma is even wegschoppen... Terug van vakantie en dus gebeurd er weer wat in de schuur.

Ik heb een oude CB650 koplamp gekocht om deze te verbouwen naar een koplamp naar mijn wensen. Ook heb ik clipons geplaatst en daarvoor nieuwe stuurdelen gemaakt, zo is de hoek van de clipons ten opzichte van horizontaal ook aan te passen. Daarnaast nog wat gespeeld met een teller, maar ik denk daar nog het een en ander aan gaat veranderen.

Als eerst de koplamp aan de achterkant open geslepen om hem dichter op het balhoofd te kunnen plaatsen.
IMG_20160827_WA0000.jpg


Gaten erin gemaakt voor een bottom mount.
IMG_20160829_200319.jpg


En de originele bevestigingspunten aan de zijkant weg gehaald.
IMG_20160831_201044.jpg


De bottom mount aan de onderste kroonplaat.
P1080294.jpg


Overzichtje van de voorkant
P1080293.jpg


De zelfgemaakte stuurdelen gemonteerd op de motor.
P1080290.jpg


Eventuele optie voor de snelheidsmeter/kilometerteller.
P1080292.jpg
 
Laatst bewerkt:
Wat zijn de maten van je bovenste kroonplaat? Misschien past er een van een z650 op. Stuurklemmen wegfrezen en je hebt een mooi glad geheel
 
Die stuurhelften, kan het niet helemaal goed zien, die heb je gebogen en gelast? waarom niet rechtstreeks gemonteerd en de klemmen iets gedraait? Ik zou die stuurhelften niet vertrouwen zo, met trillingen tijdens rijden (kuilen etc).
 
De stuurhelften zijn gelast en van dik staal dus ik vertouw dat wel. Voor het lassen de naad ingeslepen. Ik heb dit gedaan zodat de rempomp beter past en je nu door de stuurhelft de draaien in de klem de hoek van de stuurhelft kan aanpassen.

Maten van de kroonplaat weet ik niet uit mijn hoofd.
 
De koplamp geplamuurd.
P1080304.jpg


En onderdelen gedemonteerd die niet meer gebruikt gaan worden.
P1080298.jpg

P1080302.jpg


Een kroonplaat getekend, nu nog iemand vinden die dat voor mij kan maken voor een redelijk prijs. Het idee is om het te laten watersnijden/lasersnijden en eventueel de gaten te ruimen met een ruimer.
Kroonplaatv3.png
 
Van de week de koplamp af gemaakt. Na een laagje spuitplamuur was die helemaal glad.

En toen om fatsoenlijk aan de uitlaat te kunnen werken twee tafeltjes gemaakt om de motor op te zetten.

Koplamp in satijn zwart gespoten.
P1080335.jpg

P1080336.jpg


Gemonteerd staat die lekker dicht op de voorvork poten.
P1080337.jpg


De motor omhoog takelen.
P1080340.jpg


Beugeltjes vast gehecht om de uitlaatdempers aan te monteren.
P1080344.jpg


De megaton 'dempers' gemonteerd. Ik verwacht ze nog wel een keer uit elkaar te halen om ze echt te laten dempen.
P1080345.jpg


Nieuwe plaats gezocht voor de achterremklauw zodat deze iets minder in het zicht zit.
P1080346.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan