Aprilia dorsoduro

Joost079dorso

Rookie
6 jun 2016
2
0
Zoetermeer
Goeiedag

ik ben Joost

heb sinds een paar weken een aprilia dorsoduro 750 uit 2008

reed hier mee afgelopen zondag naar de kazerne,
nou vondt ik hem af en toe al stotteren sinds ik hem heb maar dat was echt heel soms, alleen nu kwam die opeens niet boven de 6000 toeren en kon hij daardoor niet harder dan ongv 116.

niet op toeren komen deei hij trouwens in elke versnelling.
Stopten daarom bij een pomp wachten effe en reei toen verder, eerste stuk bleef hij het probleem houden, toen weer een stuk normaal maar dat duurde ook 1 minuut of 5
kwam wel veilig aan :)
maar heb het probleem nu dus nog wel, voorderest rijdt hij trouwens prima

vroeg me af of überhaupt iemand dit eerder heeft gehadt en of het misschien een sensor zou kunnen zijn of bougies of wat dan ook.
wast het ook kon zijn hoorde ik was dat hij een storting kan zien en hem daarom in ze nood loop gooit.

(ben sinds vandaag nieuw op dit forum alvast bedankt voor misschien een tip of een oplossing) als er nog info bij moet hoor ik het graag

Nogmaals bedankt alvast


aangepast: spelling en alinea's :)
oorzaak ben er zowiezo geen held in en hadt alleen me telefoon tot me beschikking.
hoop dat het zo iets duidelijker is


full
 
Laatst bewerkt:
Bekend is dat deze motoren problemen hebben met de gasklepsensoren (TPS) is volgens mij ook een modificatie voor geweest. In ieder geval andere sensoren. Maar of dit bij jou ook zo is zal je eerst moeten (laten) controleren/uitlezen.
 
Joost,

Ook beginnen met benzine van de hoogste kwaliteiten te gaan gebruiken. Zoals bv V-power van Shell, BP en Esso hebben ook iets dergelijks.
Dan gelijk een reiniger voor het brandstofsysteem in en uitlaat erbij doen, Forte 1 en 2.
Dan 2 tanken verder gaat het vaak al beter met het blok.
Bij mij was daarna het uitslaan bij rotondes/stoplichten over.
Natuurlijk even aan de laptop hangen en uitlezen kan ook geen kwaad.
 
Ik zoek zelf iemand die daadwerkelijk in de ECU iets kan wijzigen als bv de tandwielverhouding. Ik heb 15/48 i.p.v. de orginele 16/46 en nu klopt de km-teller niet meer.
Tevens zou dan direct de afstelling van ruimer gezet moeten worden, staat erg schraal vind ik. Ook heb ik een ander luchtfilter een BMC. Ook zou ik willen weten van zo'n iemand of de Fat Duc O2 Emulator echt werkt of je beter je labdasonde los kan gooien?
Iemand die een garage weet?
Ik heb een Aprilia Dorsoduro 750 uit 2013.
(Vandaag door de 22000km heen en allemaal zelf gereden van 1-4-2013!)
 
Hi Joost,
Zelf momenteel ook hetzelfde probleem. Reed terug uit Luxemburg waarbij ik op de snelweg af en toe niet boven de 100km/h kwam heuvel op.. en dan weer niets aan de hand. Dan weer flink stotteren bij 5.500 toeren en flink benzine verbruik. Benzine lampje ging aan na 60 km! Ik vermoed iets met kataysator/labda of gasklep wat ontregeld is. Probleem nog niet verholpen bij mij. Check de connector onder je blok (labda aan de rechter kant, wellicht last van vocht) Hou ons op de hoogte? Heb hem overigens zelf een keer in de noodloop gehad, maar dat ging heel anders. Servicelampje knippert dan en niet harder dan 60km per uur ook niet reageren op gasgeven. Bij mij toen MAP sensor vervangen. Ben benieuwd wat dit weer is.

Heb je al nieuws?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan