zxr 750 1995

maeters

Rookie
7 jun 2016
26
0
belgie
hoi

heb even een vraag ik heb zaterdag een schuurvonst gekocht een zxr 750 van 95
carbus zijn gekuist maar heb nu een vraag ik heb gemerkt dat er een darm uit mijn koeldarm naar de carbu s gaat is dit normaal ??? dat darmtje gaat naar de onderkant van de carbu set , naar de stukjes darm die de carburators met elkaar verbind
 
hoi

heb even een vraag ik heb zaterdag een schuurvonst gekocht een zxr 750 van 95
carbus zijn gekuist maar heb nu een vraag ik heb gemerkt dat er een darm uit mijn koeldarm naar de carbu s gaat is dit normaal ??? dat darmtje gaat naar de onderkant van de carbu set , naar de stukjes darm die de carburators met elkaar verbind
Als je de carbs hebt schoongemaakt, heb je ze er dus ook af gehaald.
Als je dat hebt gedaan, weet je toch wat je los hebt gemaakt?

Het zijn iig de slangen van de carb verwarming, gaat kvs doorheen.

Probeer een wphb te vinden, daar staan bijna alle antwoorden in :Y
 
vandaag alles terug gemonteerd proberen starten na lang starten sloeg ze aan, een sec of vijf tweede keer ging ze even naar de 4a5000 toeren waarna ze terug zachtjes uitviel ik weet niet meer waar het probleem kan liggen enkel nig de relais of de cdi iemad een idee nog anders
 
vandaag alles terug gemonteerd proberen starten na lang starten sloeg ze aan, een sec of vijf tweede keer ging ze even naar de 4a5000 toeren waarna ze terug zachtjes uitviel ik weet niet meer waar het probleem kan liggen enkel nig de relais of de cdi iemad een idee nog anders
Waarom relais of cdi?

Je hebt een carburatieprobleem, volgens mij.
 
Relais of cdi stuk zou hij sowieso niet lopen waarschijnlijk.
Ik gok toch op de carbs niet goed schoon. Heb je ze zorgvuldig zo ver mogelijk uit elkaar gehaald, en ultrasoon laten reinigen?

Je wilt niet weten hoeveel motoren ik binnen heb gehad die niet goed wouden lopen, waar "de carbs al van gereinigd waren".
Maar eenmaal de carbs góed reinigen en afstellen, deed vaak wonderen..
 
Of wat verkeed aangesloten.
Zal me niet verbazen, gezien de vraag over carb verwarming.

Hoop valse lucht, inhoud carbs niet goed, nog vies, benzinetekort naar carbs, zeg het maar.
 
Indd alles zie je wel voorbij komen.
Vandaar denk ik ook dat het probleem nog steeds in de carbs zit.

Vandaag toevallig ook een ZXR750 gehad, die sloeg moeilijk aan, en ging eenmaal aan het lopen, gelijk een heel even een bult toeren maken, en sloeg dan weer af.

Carbs grondig gereinigd, carb verwarming etc. aangesloten, verse benzine erin en liep als een zonnetje weer.
 
vandaag nog even geprobeerd om haar in gang te krijgen met startmoter in de lucht inlaat te spuiten en starte gelijk , ook wel maar even , nog eens geprobeerd maar toen kwam een puf uit de inlaat en beetje rook dus stil gelegd met haar proberen starten .

toch maar weer alles gedemonteerd met wphb en kwam tot de ontdekking dat ik een stuk niet gereinigd had in de carbu's namelijk de bovenkant kan je ook demonteren waar die veer en rubbers zitten deze eruit gehaald en kwam de pin te voorschijn , nu alle vier deze pinnen waren aangeslagen (niet overdreven veel )met groene oxidatie misschien dat het hierdoor kwam da ze niet starte ,deze gereinigd met carbu cleaner en voelen weer heel glad aan de volledige carbu behuizing heb ik ook "gereinigd" met deze carbu cleaner .

morgen terug in elkaar steken en monteren en testen en hopelijk spint ze terug gelijk ze hoort te doen ....
 
Laatst bewerkt:
alled gemonteerd en start voor geen meter meer geen lekken goede compressie ....
de carbus ruiken wel naar benzine , misschien eens nieuwe bougies steken ...

nieuw probleem probeerde vandaag de versnellingen eens en krijg hem niet hoger of zen tweede ... iemand een idee hoe dit komt ...

precies beter om hem gewoon weg te doen en het op te geven
 
alled gemonteerd en start voor geen meter meer geen lekken goede compressie ....
de carbus ruiken wel naar benzine , misschien eens nieuwe bougies steken ...

nieuw probleem probeerde vandaag de versnellingen eens en krijg hem niet hoger of zen tweede ... iemand een idee hoe dit komt ...

precies beter om hem gewoon weg te doen en het op te geven
Kom maar brengen :)

Dat je gasschuiven en naalden vies waren, is op zich wel een probleem. Maar niet het probleem dat je eerder bij 'stationair' of 'relantie' had.

Vonk op bougies kun je testen met een los genomen dop met extra bougie er aan, bougiedraad tegen massa aan leggen, niet meer aan komen, en starten.

die versnellingen doen het wss wel als het blok weer normaal loopt, schat ik.
 
de bougies vonken ,die zijn getest ....

bij het testen vandaag had ik wel de pomp even rechtstreeks aangesloten op de batterij voor het starten , waardoor er benzine uit de overloop in de luchtfilter liep ( is zo een grote dikke darm die aan de bovenkant van de carbus loopt en die gaat in de zijkant in het luchtfilterhuis) en bougies waren redelijk nat misschien daarmee dat ze niet wou starten , momenteel terug het luchtfiler afgehaald en de bougies getest die vonken wel uit gelaten om te laten "drogen"

de benzine pomp werkt dus als ik hem rechtstreeks aansluit op de batterij maar dan blijft hij ook pompen , heb het probleem nog niet gevonden waarom de pomp op de gewone manier niet werkt daarom dak eerder schreef vermoedelijk brandstofrelais stuk of de cdi , want ik dacht dat deze relais de pomp aanstuurt en de cdi de relais of ben ik hier verkeerd in

alvast bedankt
ga ze laten rusten tot na het weekend nu effe geen zin begin maandag met nieuwe moed tenzij ik me niet kan houden
 
twee dingen.

het niet starten en de schakelbak.

de schakelbak.
De zxr heft een schakelbak waarbij er alleen van de eerste versnelling naar de tweede geschakeld kan worden. Vanuit neutraal kan er alleen naar de eerste versnelling geschakeld worden. vervolgens vanuit 1, door neutraal, naar 2.

het niet starten.
De brandstofpomp doet het pas bij een draaiende motor. wanneer de accu niet in top conditie is zal de startmotor te veel vragen waardoor de pomp het niet lekker doet.
vandaar dat het starten er lang over doet.

Sluit eens een andere accu aan, of startkabels vanuit een auto.

wat betreft het in hoge toeren schieten van de zxr na starten heb ik wel vaker zien gebeuren. wanneer men de choke dan weer uit zet valt de motor direct uit.
Check alles voor valse lucht en ook de emmissie slangen.

Succes!
 
zitten 2 slangen links en rechts aan de zijkant van het luchtfiter.

deze worden nog wel eens vergeten.

hij zou er wel mee moeten starten, maar rijdt er slecht zonder mee.
 
zijn dat dunne slangetjes ??

ik heb zxr l3 heb linkse kant een klein darmpje dat gewoon onderaan los hangt , en dat een grote die vanuit de carbus komt en de luchtfilter ingaat


Dat dunne slangetje is een afwater slangetje en gaat inderdaad nergens naar toe. zit ook links onder op het laagste punt verwijderd.

De wat grotere slangen zitten halverwege links en recht aan de zijkant in twee rubbers gestoken.
https://www.motorcyclespareparts.eu/kawasaki-parts/motorcycles/zxr750-1995/air-cleaner-581461.aspx

Betreft 92190D en 92190F
 
vandaag terug alles gemonteerd , ze draaide ongeveer een minuut tien ze weer stil viel ( vorigekeer had ik ze verzopen door de benzinepomp rechtsreeks aan te sluiten over batterij) dus vandaag draaide ze weer een minuutje ging goed in toeren, waarna ze weer afsloeg . denk dat ze de benzine die in de carbus opgebruikt heeft en geen nieuwe benzine meer kreeg, heb ook de benzine pomp niet horen aanslaan , dus verdenk nog altijd de relais of cdi momenteel of iemand ander idee
 
Terug
Bovenaan Onderaan