zxr 750 1995

maeters

Rookie
7 jun 2016
26
0
belgie
hoi

heb even een vraag ik heb zaterdag een schuurvonst gekocht een zxr 750 van 95
carbus zijn gekuist maar heb nu een vraag ik heb gemerkt dat er een darm uit mijn koeldarm naar de carbu s gaat is dit normaal ??? dat darmtje gaat naar de onderkant van de carbu set , naar de stukjes darm die de carburators met elkaar verbind
 
Je brandstofpomp kan goed draaien als je hem rechtstreeks aan de accu hangt. Als je hem dan echter aansluit via de stekker wil hij wel eens gaan muiten. Vervang de contactpunten van de ¨pomp of de complete pomp maar eens!
 
Je brandstofpomp kan goed draaien als je hem rechtstreeks aan de accu hangt. Als je hem dan echter aansluit via de stekker wil hij wel eens gaan muiten. Vervang de contactpunten van de ¨pomp of de complete pomp maar eens!

als de pomp rechtstreeks aan de accu hangt, zijn die kontakten ook in werking hoor.

als je hem normaal aansluit en dan wel gaat muiten (whatever dat is?), ligt het aan de stekker/bedrading/stroomvoorziening en niet aan de kontakten.
 
die emissie slangen vind ik niet terug linksekant is een gat dichtgemaakt en rechtse kant loopt een grotere darm naar de bovenkant van de carbus , op de tekening die je stuurde in de link lopen die naar een lucht klep bij mij dus niet misschien toch iets verkeerd aan de motor zelf ???
 
Motor heeft de float bowl en kleen air modificatie ondergaan. Google er maar eens op, genoeg over te vinden.
Je zegt dat de brandstofpomp wel pomp werkt zodra je hem rechtstreeks aan de spanning hangt. Dan lijkt het er op dat de vlotters niet goed afsluiten. Heb je de vlotternaalden ook gecontroleerd/gereinigd ?
 
yep vloter naalden gecontroleerd vandaag een klein ritje kunnen doen (andere brandstofrelais gestoken ) bleef enige tijd draaien maar moest hem stilstaand ook boven de 2.000 toeren houden en draaide een beetje wisselend zal het proberen uitleggen hij draaide schommelend 2.000 toeren naar 2.500 toeren terug 2.000 precies of er weld lichtjes gas gegeven ale met het ges zo gespeeld bij manier van spreken ,toen hij warm werd sloeg had ik de rolantie (kabeltje )terug gedraaid naar een 1.000 toeren toen ze ineens terug stilviel en starte niet meer (heb het ook maar even geprobeerd ) tijdgebrek , morgen eens nieuwe bougietjes in steken misschien lukt het dan beter
 
Laatst bewerkt:
ondertussen start ze met start pilot en blijft wel draaien , ik voel echter dat mijn brandstofpomp niet draait rechtstreeks op de batterij doet deze het wel en het relais is vervangen kan dit aan de cdi liggen of stuurt deze de pomp niet aan .

in wp handboek staat dat de bovenleiding van de carbs naar een vacuum klepje gaan (die op je cilinders ligt ) bij mij gaat deze rechtstreeks in de luchtfilter is dit normaal ?
 
ondertussen start ze met start pilot en blijft wel draaien , ik voel echter dat mijn brandstofpomp niet draait rechtstreeks op de batterij doet deze het wel en het relais is vervangen kan dit aan de cdi liggen of stuurt deze de pomp niet aan .

in wp handboek staat dat de bovenleiding van de carbs naar een vacuum klepje gaan (die op je cilinders ligt ) bij mij gaat deze rechtstreeks in de luchtfilter is dit normaal ?
Voor brandstofpomp, zie electr schema. Ff draadjes volgen :)

Zit die vacuum bij ook bovenop de cilinders, en wat zit daar op aangesloten?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoe weet je dat hij niet draait dan ? Heb je getest met draaiende motor ?. Het is een veilgheidsrelais die ervoor zorgt dat de pomp stopt zodra de motor niet meer loopt.
Ik begrijp dat de pomp zelf functioneert, want bij direct op de accu zetten doet de pomp het.

Om te testen of het ding in de kabelboom ook goed werkt; vlotterbakjes leeg laten lopen en contact aan (of starten, weet uit mijn hoofd even niet wanneer bij dit model de pomp ingezet wordt).
 
ok probeer ik even dit weekend , mocht ze toch niet werken via het contact waar kan ik het probleem dan zoeken als het de cdi niet is , een zekering (die in het bakje zijn nog goed ) of bedrading probleem???
 
op de bedrading schema staat dat de pomt is mee engesloten op de cdi zou deze dan toch de pomp aansturen ???
Ja, het relais wordt ingeschakeld zodra de motor loopt door een signaal vanuit de CDI. Om dingen uit te sluiten zou ik eerst de pomp eens rechtstreeks op de 12v zetten en dan testen of hij goed rijdt. Pompje is een membraampomp. Deze draait niet constant, maar voel/hoor je klikken als hij pompt. Zodra het brandstofsysteem op druk is, stopt hij met pompen.
 
dus zodra dhet systeem op druk is gaat de pomp niet meer werken ook niet als hij draait of begrijp ik dit verkeerd , nu zit het systeem op druk zogezegd dus als ik mijn contact aanleg gaat hij dan ook niet "klikken" of hoort hij elke keer bij contact aan even te klikken /pompen
 
vind het gewoon raar dat ze op startpilot wel start en dan blijft draaien eens contact af start ze heel moeilijk terug op tenzij ik er terug startpilot inspuit en vroeg me af hoe dit juist kon komen
 
full


de pinnen die groen zijn, zijn gasnaalden en die zitten in je gasnaaldbuis.

gasnaaldbuis verwijderen, hulp gevraagd

http://images.cmsnl.com/img/partslists/carburetor-parts-1989-h1-zx750_bigkae0117e1612_a67b.gif

kans dat die ook groen zijn.

tap je tank af en laat die benzine even staan, als daar troep in zit houd dat in dat je elke keer je carburateurs schoonmaakt en er binnen 10 minuten of binnen 10 seconden ( om het spannend te houden) weer vuil is.

Overigens vind ik dat je erg veel aannames doet zonder zeker te zijn waar een probleem vandaan kan komen.
misschien gewoon even rustig en goed de tijd er voor nemen.
 
dus zodra dhet systeem op druk is gaat de pomp niet meer werken ook niet als hij draait of begrijp ik dit verkeerd , nu zit het systeem op druk zogezegd dus als ik mijn contact aanleg gaat hij dan ook niet "klikken" of hoort hij elke keer bij contact aan even te klikken /pompen
Ja, zo werkt het.

De pomp gaat tikken zolang er benzine in de vlotterbakken bij kan. Indien vol, dan stopt de pomp.

Bij lege vlotterbakjes tikt de pomp snel, en dan steeds langzamer totdat ie stopt.

Zodra er weer plek is in de vlotterbakjes (door het lopen van het blok), geeft de pomp weer tikje per x seconden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan