zxr 750 1995

maeters

Rookie
7 jun 2016
26
0
belgie
hoi

heb even een vraag ik heb zaterdag een schuurvonst gekocht een zxr 750 van 95
carbus zijn gekuist maar heb nu een vraag ik heb gemerkt dat er een darm uit mijn koeldarm naar de carbu s gaat is dit normaal ??? dat darmtje gaat naar de onderkant van de carbu set , naar de stukjes darm die de carburators met elkaar verbind
 
wat bedoel je met carburatie is niet goed .... nog vuil in de carbus ???
Als je motor loopt op start-sprau, dan is alles goed, behalve carburatie.

Mengsel is niet goed.
Geen benzine, te weinig benzine, iets verstopt, kan van alles zijn.

Controleer eerst die pomp nou maar, ben je al dagen mee bezig terwijl het een klusje van 5 minuten is.
 
maak de darm van de pomp naar de carbu's los aan de carbu's.
hang nu eerst eens gewoon je pomp rechtstreeks aan 12V (darmpje in een geschikt recipient). komt er benzine uit werkt je pomp.
sluit pomp weer normaal aan en zet je kontakt aan en killswitch op run : komt er benzine uit (kan zijn dat dit na enkele seconden automatisch weer stopt), werkt heel je elektrisch systeem korrekt.
laat je carbu's leeg lopen (vijsjes onderaan vlotterbakken), sluit darm weer aan en doe hetzelfde als hierboven : hoor je de pomp tikken worden de vlotters volgepompt. als de pomp zoals hierboven beschreven na enkele sekonden stopt, kontakt verschillende keren af en weer op zetten totdat het tikken vertraagd en uiteindelijk stopt. NU zijn je vlotterbakken volledig gevuld.

start hij dan nog niet (wal op startpilot), carbu's volledig uiteen en (laten) kuisen.
 
ik weet dat de pomp rechtstreeks op de batterij werkt heb ik al getest gehad ,toen ik de carbu's uit elkaar gehaald had en terug in elkaar gestoken en aangesloten heb ik de pomp niets horen doen toen ik het contact aanlegde ik denk dat deze geen stroom krijgt (als ik op het schema zie krijgt hij de stroom van de cdi ) tenzij ik mij vergis , maar goed ik ga doen wat janbros zegt en ik hou juliie hier op de hoogte zal waarschijnlijk voor volgende week zijn heb een druk verjaardag weekend alvast bedankt
 
simpel je pakt een zekering sluiter een draad op aan en verbind deze met de pomp dan weet je zeker dat je stroom hebt en je hebt een pomp die draait en eventueel een oplossing of een uitdaging die nog niet opgelost is
 
sorry eindelijk tijd gehad , heb brandstof leiding van de carbus gehaald en propberen starten om te kijken of ze benzine gaf dit werkt dus , ondertussen nieuwe benzine ingedaan met product in om carbus nog eens te reinigen en ondertussen start ze al zonder start pilot dus heb terug nieuwe hoop en moed nu nog de rolantie en we kunnen ze inschrijven
 
ze heeft nu een dag of drie niet gedraaid , vandaag proberen starten en ze wou niet , met starpilot vertrok ze ineens en bleef ze draaien wel schommelend maar bleef draaien .
ga nu eerstdaags nog eens de carbu's eraf halen en misschien eens laten ultrasoon reinigen
 
ze heeft nu een dag of drie niet gedraaid , vandaag proberen starten en ze wou niet , met starpilot vertrok ze ineens en bleef ze draaien wel schommelend maar bleef draaien .
ga nu eerstdaags nog eens de carbu's eraf halen en misschien eens laten ultrasoon reinigen
Prima.
En even checken op valse lucht
 
Terug
Bovenaan Onderaan