Mijn eerste project Honda cb350f

Hey jongens !

Er is vooruitgang gemaakt !!!! Na een tijdje wikken en wegen wat ik zou doen met het bougiegatschroefdraad heb ik beslist om te beginnen met de goedkoopste oplossing: Met een M12 tap het gaatje eens doortappen. Met een hoop vet aan de tap (om de spanen en schilfers op te vangen) beginnen tappen. Eenmaal doortapt, en jawel de bougie draait er weer vlotjes in !!! *O* *O* *O*
A8A936E2-EE0C-4C87-8F4B-A1B4836C3AE3_zpswkdmkckm.jpg

Ook via marktplaats (zie Boskawouter zijn post) een nieuwe carterpan op de kop geslagen voor een goeie 5 tientjes *O* .
DF28BB98-E123-414C-A198-96B8B33A81D4_zpswkwe65et.jpg


Zo, we kunnen terug verder ! Ik wil denk ik beginnen met een goede afstelling aangezien mijn bougies na elke keer dat ik de motor heb gestart pek zwart zien ! Dat kan niet de bedoeling zijn :) .
Maar mijn weekend is alvast goed gemaakt!
Fijne zondag nog gasten !
 
Hmm even over de meter .
Ik heb een gelijke maar het ventiel zij bij mijn meter in het koperendeel vlakbij de aansluiting welke je in het bougie gat schroeft
Anders zou je ze dubbel hebben zitten als je die rubbercoon?? stukken gebruikt
 
Hmm even over de meter .
Ik heb een gelijke maar het ventiel zij bij mijn meter in het koperendeel vlakbij de aansluiting welke je in het bougie gat schroeft
Anders zou je ze dubbel hebben zitten als je die rubbercoon?? stukken gebruikt

Is dat ventiel duidelijk te zien eigenlijk? Misschien is dit bij mij ook zo. Zal eens nakijken !
 
Ik las nog even terug op jouw topic.
Maar wat heb je eigenlijk met de carburateurs gedaan?
Het afstellen van een cb350f is lastig weet ik uit ervaring.
Voordat je verder gaat zou ik er eerst eens voor zorgen dat de carburateurs gereviseerd worden zodat je zeker weet dat de units goed werken zodat het ook goed af te stellen is.
 
Ik las nog even terug op jouw topic.
Maar wat heb je eigenlijk met de carburateurs gedaan?
Het afstellen van een cb350f is lastig weet ik uit ervaring.
Voordat je verder gaat zou ik er eerst eens voor zorgen dat de carburateurs gereviseerd worden zodat je zeker weet dat de units goed werken zodat het ook goed af te stellen is.

Ik heb ze grondig schoon en vrij van verstroppingen gemaakt. De mengselschroeven afgesteld volgens het WPHB, vlotter hoogte goed gezet. En... dat was het :9~
Reviseren wil ik sowieso doen, maar pas als ik losse luchtfilters heb. Anders moet ik dan weer nieuwe maten van sproeiers kopen?
 
Mijn CB350F heeft een 4-in-1 uitlaat. Verder standaard. Als ik de carburateurs afstel volgens het wphb loopt hij voor geen meter. Nu heb ik ook twee verschillende wphb en de ene zegt 7/8 +- 3/8 voor de luchtmengselschroef en de andere 1 1/2. Helaas weet ik zo niet welke klopte. Maar ik zou beginnen met het volgas gebeuren en dat hangt vooral van de sproeier af. Met andere luchtfilters zou je inderdaad wel eens andere sproeiers nodig hebben. Ik heb ook verschillende sproeiers geprobeerd. Uiteindelijk nu optimaal met standaard sproeiers en de gasnaald een standje hoger. Het vervelende is dat wanneer je te rijk afstelt de motor niet lekker loopt op het laatste stukje van het gas. Soms loopt hij harder bij iets gas terugnemen en verslikt zich bij snel gas openen. Wanneer je daarentegen te arm afstelt loopt het blok warm en sta je uiteindelijk stil met een vapour lock. Je kan overwegen om met je rivisieset gelijk een grotere sproeier mee te bestellen. Dan kan je wat experimenteren.
 
Mijn CB350F heeft een 4-in-1 uitlaat. Verder standaard. Als ik de carburateurs afstel volgens het wphb loopt hij voor geen meter. Nu heb ik ook twee verschillende wphb en de ene zegt 7/8 +- 3/8 voor de luchtmengselschroef en de andere 1 1/2. Helaas weet ik zo niet welke klopte. Maar ik zou beginnen met het volgas gebeuren en dat hangt vooral van de sproeier af. Met andere luchtfilters zou je inderdaad wel eens andere sproeiers nodig hebben. Ik heb ook verschillende sproeiers geprobeerd. Uiteindelijk nu optimaal met standaard sproeiers en de gasnaald een standje hoger. Het vervelende is dat wanneer je te rijk afstelt de motor niet lekker loopt op het laatste stukje van het gas. Soms loopt hij harder bij iets gas terugnemen en verslikt zich bij snel gas openen. Wanneer je daarentegen te arm afstelt loopt het blok warm en sta je uiteindelijk stil met een vapour lock. Je kan overwegen om met je rivisieset gelijk een grotere sproeier mee te bestellen. Dan kan je wat experimenteren.

Wow precies net zoals velen zeggen... Het afstellen is niet makkelijk |( haha.
 
*UPDATE TIME*

Omdat ik toch wat vooruitgang wil, en dit denk ik niet lukt met de huidige staat van de carburator onderdelen (bv: alle o-ringen van de sproeiers zijn versleten, waardoor ik sowieso te rijk mengsel heb). Ga ik dus een revisieset bestellen om dan weer verder te kunnen.
Tijdens het wachten op de bestelling wou ik mijn carburator in zijn geheel in een badje Dasty dompelen om al het vuil/roest te verwijderen dat tussen het choke-mechanisme etc zit. Iemand ervaring hiermee, of is Dasty een iets te agressief product?
 
*UPDATE TIME*

Omdat ik toch wat vooruitgang wil, en dit denk ik niet lukt met de huidige staat van de carburator onderdelen (bv: alle o-ringen van de sproeiers zijn versleten, waardoor ik sowieso te rijk mengsel heb). Ga ik dus een revisieset bestellen om dan weer verder te kunnen.
Tijdens het wachten op de bestelling wou ik mijn carburator in zijn geheel in een badje Dasty dompelen om al het vuil/roest te verwijderen dat tussen het choke-mechanisme etc zit. Iemand ervaring hiermee, of is Dasty een iets te agressief product?
In ieder geval geen pure Dasty! Wat verdunt werkt dat perfect, maar dan nog ga je de binnenkant niet zo mooi schoon krijgen als je misschien zou willen.

Een bak met diesel en een borsteltje doet al wonderen. Stapje hoger is ultrasoon reinigen. Nog een stapje hoger is ultrasoon reinigen + glasparelstralen. Ik heb voor mijn XS de 3 carburateurs laten doen voor 120 euro (glasparelstralen en dan in de ultrasoon). Maar voor mijn verjaardag staat er een ultrasoonbad te wachten bij mijn ouders + gisteren een zware compressor gaan halen. Dus binnenkort kan ik het zelf ook *D
 
In ieder geval geen pure Dasty! Wat verdunt werkt dat perfect, maar dan nog ga je de binnenkant niet zo mooi schoon krijgen als je misschien zou willen.

Een bak met diesel en een borsteltje doet al wonderen. Stapje hoger is ultrasoon reinigen. Nog een stapje hoger is ultrasoon reinigen + glasparelstralen. Ik heb voor mijn XS de 3 carburateurs laten doen voor 120 euro (glasparelstralen en dan in de ultrasoon). Maar voor mijn verjaardag staat er een ultrasoonbad te wachten bij mijn ouders + gisteren een zware compressor gaan halen. Dus binnenkort kan ik het zelf ook *D

Ok thanks ! & Oh Interessant hehe ! Kan je wat bijverdienen door carbs ultrasoon te reinigen hehe :+
 
Wat me verbaast is dat in het WPHB niets staat hoe je de nokkenasketting moet "aanspannen". Iemand hier ervaring mee? Tijdens het wachten op revisiesetjes voor mijn carburator, net nu is fourdeelshop op vakantie nooooo, dacht ik laat ik al de kleppen stellen en de nokkenasketting spannen. (Dat laatste moet bij nader inzien gebeuren tijdens het stationair draaien van de motor?) Achja dan weet ik al hoe het moet, maar dus in mijn WPHB staat hier helemaal niets over !
 
Pf is meer dan twintig jaar geleden dat ik met een 350 four rond reed
Meende dat achterop de cilinderblok een boutje met een contramoertje zit en als je deze los draaide ( slechts een slag of twee) de ketting door een veer gespannen werd .
Maar let op dit is wat ik me er nog van kan herinneren en is meer dan veertig jaar geleden dat ik het voor het laatst deed

Waarschijnelijk is er wel wat op het www te vinden hoe het moet
 
Ik zoek ook nog even verder, alvast bedankt Guzzigek !

Volgens het boekje is het met koude motor bij stationair toerental. En dan borgmoertje lossen en daarna boutje een beetje los draaien. En dan spant hij vanzelf bij via een veer.

Alleen kan het ook zíjn dat het helemaal niet vanzelf goed gaat omdat het allemaal oud is. Er zijn dus ook mensen die aanraden om het te doen met het kopje los en dus terwijl de motor niet draait.
Het gevaar is dan dat je het te strak doet.
Maar andersom te los is rammelen en in het ergste geval springt de ketting een tandje of wat over.

Sowieso boutje en borgmoer met kleine sleutel doen. Draait erg snel stuk. Had ik volgens mij al gezegd in dit topic.
 
Volgens het boekje is het met koude motor bij stationair toerental. En dan borgmoertje lossen en daarna boutje een beetje los draaien. En dan spant hij vanzelf bij via een veer.

Alleen kan het ook zíjn dat het helemaal niet vanzelf goed gaat omdat het allemaal oud is. Er zijn dus ook mensen die aanraden om het te doen met het kopje los en dus terwijl de motor niet draait.
Het gevaar is dan dat je het te strak doet.
Maar andersom te los is rammelen en in het ergste geval springt de ketting een tandje of wat over.

Sowieso boutje en borgmoer met kleine sleutel doen. Draait erg snel stuk. Had ik volgens mij al gezegd in dit topic.

Super bedankt Roestendoenze :} !Wat wordt bedoelt met "het kopje los"?
 
Ik bedoelde eigenlijk de kleppendeksel. De kop is het volgende deel waar de kleppen in zitten.

Dan kun je controleren hoe strak die komt. Alhoewel er geen beschrijving is van wanneer het dan goed is.
 
Ik bedoelde eigenlijk de kleppendeksel. De kop is het volgende deel waar de kleppen in zitten.

Dan kun je controleren hoe strak die komt. Alhoewel er geen beschrijving is van wanneer het dan goed is.

Ok thanks !! Hopelijk werkt de kettingspanner nog voldoende zodat ie het zelf doet :] .
Maar das voor als de carbs zijn gereviseerd .
 
*UPDATE TIME*

Na weer even op vakantie te zijn geweest *O* *O* *O* Ben ik terug in het Belgiëland ! De revisiesetjes voor de carburators zijn ondertussen aangekomen, maar ik wacht nog tot mijn carburators gestraald en ultra soon zijn gereinigd om de revisiesetjes te monteren. We zijn nog even aan het afspreken wanneer dit zal gebeuren, door de enige echte Theredone51; alvast heeeeeeel hard bedankt daarvoor !

Ik weet het, het is even een stille periode, maar geen zorgen binnenkort vliegen we er terug volledig in *O* :] .
 
Update update update:

De carburators zijn terug bij mij na een uitje naar de enige echte Theredone51 van ons forum hier. Hij heeft de carbs (en onderderdelen ervan) gestraald met glasparels en ultrasoon gereinigd. En ik moet zeggen de resultaten zijn ENORM goed !!! Prachtig werk. Heel hard bedankt Theredone51, super leuk dat je me zo wil helpen !

Enkele plaatjes:

Hier vergelijking tussen een gestraalde vlotterhuis en niet gestraald:

3869D639-21C1-45C0-8793-560DD468C38E_zpsucrudxx0.jpg


Deze toen ze nog niet behandeld waren:

A41552B7-88F4-4B46-A5EB-8F485B216188_zps3otfhp8m.jpg


Behandelde carbs:

2654FB0F-3D12-44A4-BAD0-C213355C8F4D_zpsypmsvg4p.jpg


En nogmaals behandelde carbs:

41319030-18D4-4828-94DD-E1F3D9909BF7_zps0xkrmj65.jpg


Zoals jullie kunnen zien; topwerk. Precies nieuw !! :]

Zo... wat nu? Ik ga de carbs terug in elkaar gooien, maar nog niet helemaal omdat ik eerst nog enkele nieuwe seals en o-ringen ga bestellen ! Kwestie van ineens te goei alles reviseren en vernieuwen.

Ik voorspel dat er nu wat meer en regelmatiger updates komen omdat voorruitgang (hopelijk) sneller en sneller gaat zijn.

Bedankt jongens om mijn topic nog te volgen :D
 
Trouwens heeft iemand een idee waar je "felt seals" kan bestellen? Dit zijn de soort "stoffen" seals die aan de uiteinden choke-klep-as zitten. Heb ze enkel op ebay (http://www.ebay.com/itm/262207512533), maar zijn redelijk kostelijk vind ik, zeker om ze dan vanuit Amerika te bestellen.

Heb er een fototje van:
801C6F1D-0DB8-4FD3-ABFF-F8FD7531CDDD_zpslwj7uvo6.jpg


Achja anders zal het toch via ebay moeten.. :) Alvast bedankt !
 
Dat is dus een viltring. Die zijn in alle soorten en maten te koop. Als je daar op googled zijn ze wel te vinden. Dan hoef je ze echt niet in de vs te bestellen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan