Het grote Noorwegen topic! Deel 2

Komende zondag vertrek. Groffe planning via St. Petersburg naar Noordkaap en terug naar huis is 10 dkm. Dan nog de nodige uitstapjes ect, er komt dus nog wel 2000km bij.
Onderweg zoveel mooie plaatsen te bekijken, teveel om op te noemen.

Planning is 400-500 per dag. Niet te gek, het is uiteindelijk vakantie. Als nodig kan 1000+km.
6 weken weg dus er is tussendoor genoeg tijd om toerist uit te hangen.
Het meest spannende stuk wordt Rusland, St.Petersburg is wrs ook het mooiste om te bezoeken.

Dit wordt wel iets anders dan mijn trip naar Sicilië. Toen 40'C+
Als ik het filmpje zie dan kan je verwachten dat de kou tot diep in je botten trekt.
Meestal gaat koude mij beter af, maar dat moet ik in het noorden nog gaan ervaren(?)
In Italië was ik nat van het zweet. Bij zoveel regen word je wrs toch wel ietsje natter.

Kein geloel, gas d'r op!! :] :]
 
Wat voor wegen pak je dan? Moet bijna voornamelijk snelwegen zijn

In Noorwegen hadden we de voornamelijk de Nasjionale Turistvegen en daar is 400 km op een dag veel als je ook wat wil zien. 's-morgen om 8:30 uur weg en 's-avonds om 17:00 uur weer in het (volgende) hotel.
 
Yep, Finland / Zweden is saai, maar niet minder leuk om doorheen te rijden!

Eneeh, zelfs de E6 in Noorwegen, wat een soort van 'snelweg' is, is heerlijk rijden.
 
Wat voor wegen pak je dan? Moet bijna voornamelijk snelwegen zijn

In Noorwegen hadden we de voornamelijk de Nasjionale Turistvegen en daar is 400 km op een dag veel als je ook wat wil zien. 's-morgen om 8:30 uur weg en 's-avonds om 17:00 uur weer in het (volgende) hotel.
ach, ik ging in 2014 met een tentje op pad en dan zat ik meestal om 7:30 alweer in het zadel... had ik mijn dagetappe van ongeveer 300km al om 13:00 gereden! vond ik nogal vroeg om weer op de camping te gaan staan dus had ik besloten om gewoon de rit van de volgende dag vast te starten en onderweg wanneer ik het zat werd een camping op te zoeken. uiteindelijk heb ik de hele etappe uitgereden en had ik die dag 600km gereden en daar zat geen snelweg bij :] was uiteindelijk wel pas om 18:30 op bestemming maar goed ik zie dat jij we schreef en ik was alleen dus dan blijf je over het algemeen sowieso al minder lang plakken bij bezienswaardigheden _O-
 
Snelweg is overal saai.

Finland is geweldig, volg deze gast maar eens om instagram:
Adventures of the Arctic Twin (@adventures_of_the_arctic_twin) • Instagram photos and videos

Je moet wel van het pad af. Ik begrijp dat je in Finland helemaal op gravel naar boven kan rijden, dat is toch prachtig :p

www.instagram.com/p/BU9myBBgROS

Saai qua bochten, als je net 2K in Noorwegen hebt gereden, dan is Finland heel wat anders. Wel heb ik er plekken gezien die qua schoonheid Noorwegen doen verbleken. De meren die Finland heeft, heeft echt geen ander land, echt beeldschoon.
 
Gisteren terug gekomen van een lange week Noorwegen.
Vorige week zaterdag in de regen vertrokken en gisteren in de regen thuisgekomen.
Verder de gehele trip droog gehad ! En weer fantastisch gereden :-)
Heen en terug met Colorline Kiel-Oslo, was ook allemaal prima.
 
'( oh nee dat is echt balen!!!

Echt wel, lang bezig geweest met route, acco,s , veerboten/pontjes e.d. , motor grote beurt gehad en dan dit..... :(

Nu ik vanaf de 1e pechmelding vanaf de Noordkaap binnen 24 uur weer thuis achter mijn eigen PC zit valt het me wel mee.

Mooie reis gehad via Denemarken, Noorse Kust, lofoten en de Kaap zelf gehaald. De mooiste krenten waren al uit de pap. Stukje naar Kirkenes en Grense Jacobselv hou ik maar tegoed :) .

Rest van de terugreis heb ik eerder al gedaan per 4x4 dus daar was niks nieuws meer.

Maar ik had hem natuurlijk wel liever uitgereden. Maar dichtsbijzijnde motorgarage/dealer zat op ca 530 km, transport in Noorwegen was zo duur, vervolgens demontage, onderdelen bestellen en trage post kon het samen wel 4 dagen duren. Dan loop ik zo achter op schema, dat werd me te gortig.

Doordat ik nu overnachtingen, veerboot terug en veul brandstof bespaar meteen geld voor de reparatie bij mijn eigen dealer, ennuh nog 11 dagen vakantie over *D
 
Zeker balen Homecargo, ondanks dat heb je een mooie reis gemaakt ;) :}
Trouwens goed plan om vroeg te vertrekken naar het monument, ik zag toch al 3 coaches staan op de achtergrond, hebben die mensen daar overnacht ofzo?
 
Laatst bewerkt:
Zeker balen Homecargo, ondanks dat heb je een mooie reis gemaakt ;) :}
Trouwens goed plan om vroeg te vertrekken naar het monument, ik zag toch al 3 coaches staan op de achtergrond, hebben die mensen daar overnacht ofzo?

Die uit de bussen niet, dat zijn dagtochten. Maar tussen 01.00 en 11.00 is de kassa dicht en kun je gratis naar binnen, anders betaal je ik meen 25 euro pp.

Maar ik ging zo vroeg omdat het zo lekker rustig was en je iets vlotter kunt doorrijden en omdat er nogal wat bewolking zou komen tegen de avond ;) 8-) :Y
 
Kan het nog altijd niet geloven Cargo, haha. Ik open mijn Ramblr, en zie 4 voorgeprogrammeerde ritten van jou, allemaal kaars rechte lijnen naar NL. Ik dacht eerst aan familieproblemen, godzijdank is het je cardan.

De GS cardan, altijd he :+

De mijne sneuvelt ook vroeg of laat, maar jij hebt het voor elkaar gekregen om hem het meest noordelijk te slopen, dus chapau!! :+ :+

Er zou een sticker voor moeten zijn: "I blew my cardan at Nordkapp" :+

Het is klote, maar blij dat je het redelijk positief inziet; nog 11 vakantie dagen over. Geniet ervan :)
 
Kan het nog altijd niet geloven Cargo, haha. Ik open mijn Ramblr, en zie 4 voorgeprogrammeerde ritten van jou, allemaal kaars rechte lijnen naar NL. Ik dacht eerst aan familieproblemen, godzijdank is het je cardan.

De GS cardan, altijd he :+

De mijne sneuvelt ook vroeg of laat, maar jij hebt het voor elkaar gekregen om hem het meest noordelijk te slopen, dus chapau!! :+ :+

Er zou een sticker voor moeten zijn: "I blew my cardan at Nordkapp" :+

Het is klote, maar blij dat je het redelijk positief inziet; nog 11 vakantie dagen over. Geniet ervan :)

Komt goed Joris, kan nu nog effe 5 dagen met de sleurhut met vrouw en kids op pad. Overgebleven vakantiegeld in potje voor 2018 :] :] :]

Hoe krijg je in Ramblr meerdere tracks aan elkaar tot 1 hele reis. Na het klikken op Merge opent er geen vakje om andere tracks te selecteren ???
 
Laatst bewerkt:
Komt goed Joris, kan nu nog effe 5 dagen met de sleurhut met vrouw en kids op pad. Overgebleven vakantiegeld in potje voor 2018 :] :] :]

Hoe krijg je in Ramblr meerdere tracks aan elkaar tot 1 hele reis. Na het klikken op Merge opent er geen vakje om andere tracks te selecteren ???

Er zou dan een popup moeten verschijnen, die ongeveer hetzelfde eruit ziet als 'Edit'. Misschien dat je adblocker hem blokkeert oid.

Ik zou een andere browser proberen, zelf gebruik ik Firefox.
 
Zo-even de ferry naar Noorwegen geboekt van Frederikshavn (DK) naar Oslo (maandag). Aanstaande zaterdag zet ik mijn motortje op de aanhanger achter de auto die hem naar Frederikshavn brengt, van daar uit moet het motortje het zelf doen. Ik hoop de Lofoten te halen, als het meezit/zin heb tik ik nog wat verder door naar het noorden, heb bijna 3 weken de tijd.
 
Laatst bewerkt:
Ik mag hopen dat er ondertussen eens iemand wat fatsoenlijk weer meeneemt naar het Noorden.... het lijkt hier wel herfst :( (Nordland)
 
Wij hebben deze ook gereden maar mochten helaas de pont niet op. Er was van te voren 4 keer gebeld of er gereserveerd moest worden voor de pont. 4 keer gezegd dat het niet zo was. Toen we bij pont kwamen wilde de pontbaas toch echt een reservering zien. We mochten weer lekker ruim 200 km terug rijden naar het hotel (in de regen).

Wij hebben deze weg op 3 juni 2017 gereden. Het regende toen behoorlijk en het was voornamelijk nog wit van de sneeuw. De weg zelf was wel schoon (maar niet droog)
 
Terug
Bovenaan Onderaan