Het grote Noorwegen topic! Deel 2

Een voor MTS1100, je kan hem ook vanaf de overkant zien. Aan de overkant van de Preekstoel loopt een smalle weg en kun je op een gegeven moment de Preekstoel zien, vanaf de top tot en met een stukje blauw water.
naJ6RsMUtW8Xsg_6xFM7LD9ZWR576PSNmIHDCCivS8Q_0R1UGT2qXehiM_V3rXcAMUFZseJAE5HTuCTcEiDCOa3x-PMNI0hSo6MxQykIqnsm71ywFiNGTvqYvYeIW6c-y3GjIfV1to1CoerdpAXPaTH4WzIc-Qlk2LH5b1PVEeyphbPYuYwkNdzm5dGly5Qs6KB1bbuMCopjQyfsKmql0Puai8f38Wbx359Wx3ALJ2xhM78J_BJYIdv36kaQDNE-Q_-4i5Y6LMwEGxKdRGLAVz-YK5lDohZJ-5WuMGybIbFWFvDH2g3i_i047NMTZj4mlEUt6-V6ZyByrwX1nlrwMS1l0zIWbeACDIB1l1ICp96H9V-e_X2IMU_CrxZYSmQwHluLQIATOEQpd_Q7pcjGpnh9E8_K831O73tupPG__33AAE0gLfmjSHuQE2PcOMOxgfbAkEwc3o42eMvpqZfu3_Hmpu_U7Okf7jAWLTa-Mbt3Hj4DvXXAvADTTaK4NTMqSDAmJNrl6xF9734RQvPIxCIkXGm8KUwBJXQr-RRYdyU-uaABCnt7XrFnlNhQkSnrnsLEDxwYiX739hB1bHoUnExo-wlCK_IQtKYn3FHkHL9ddBTbHjVNtG8U5XR40sRmh7_pkjSdpN8-rJQb8PuoYwzP-nsKtIx0-BPUJy_bYlNTFg=w1170-h878-no

Deze foto is genomen vanaf de overkant, ook dan kun je hem zien zonder te klimmen.
OwFSFhG_-lim-RuiR-WhEPoMUeGM2EaKm1J67PYQt2exfCx7LOFcDdy5GTipGJd-hoDaxCGg7fx4f5Dl20By6cPIx1wJ3-Aib_VhgKza64oWPCRxalsCPJ6LdoPF6x1j5nc7eoOhwfxDZvabCboAZ6wNK8ol10FlBnhQ-MKsnbWWN9CG80UE67XTJQlvFIQHplm_vDUNlNnLrnH_VjS3slkp4xWdPE7dYf91ard9B8OjIQY6w2oWw9MPnD89eV3og58aNI3qwocD4eT-KfrP7NU089r98rwXMn2V3jbWA1vPyRd8BFjsyFX-GXO6AUdV2c8H7mocHX5mDJBaNvGlAFoNoCst-jRvkOvMuQLly6K4aqO7TiqDw5DUpEcfQjVu46j0sye8Wa4RSXN5bDrAjpNrZJvL3iXjew8WOO6x6U3F_9-G0iSPVz5LXSxnPn8Nnhikp75BTyZqRCdrmN7M7Hi3DnhuQAAcxXi_XOWxFi0TN0NG-VdoDpuidRzuefXSoJwAE4McP8iEddv57EIFpKW7eG0SeQlgo53yqo4-a5Dpf7rsXYUf6gr50WHLFp4vt4GrHXLOaXY3f3u6KdIbqz6mkC8OL4fmUjZHggnSMZw1EIps6_Niqf35hZxm2Ztdvr-zjhSrFlkyDhcEs4gtZAb52akUueyqz-HcBgZLEfkFCg=w1170-h878-no

Maar dit is mooier uiteindelijk.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de Preikestolen ook vanaf het water gezien maar dan valt hij nauwelijks op, dan moet je echt weten waar hij zit anders zie je hem bijna niet. Ik vond persoonlijk de plek op de rotsen iets hoger, waar bovenstaande foto ook is gemaakt, mooier dan op het ding zelf.
 
Grappig. Toen wij begin Juni op de Trollstigen waren, was het nog helemaal wit van de sneeuw. Ze waren er nog aan het skiën.
 
Maak die 5 uur maar wel vrij. Zeer mooie wandeling. Zeker de moeite waard! Wel vroeg in de ochtend gaan...
 
Laatst bewerkt:
Heb jij dan nog plek over voor een set bergschoenen? Ben je met de zijspan......???

Ik had al twee koffers en een tanktasje. Ik heb er een bagagerol bijgekocht omdat ik bang ben niet genoeg te hebben aan twee korte broeken en twee T-shirts. ;-) Vanwege het wisselvallige weer zal er ook iets warmers mee moeten. Volgens mij moet zo'n rol wel wat vol om hem goed vast te kunnen zetten, dus die schoenen kunnen we wel bij denk ik. En ik kampeer niet, dus daarvoor hoeft er niets mee.

Gister de motor teruggehaald van een vakantiebeurt. Nieuwe achterband, ondanks dat de andere nog niet half versleten was, nieuwe remblokken, olie. En er bleek een nokkenasriem een tand verzet gemonteerd te zitten, dus de MTS loopt nu weer als een zonnetje. Laten ze nou net op een zonnetje zitten te wachten in Noorwegen....

13908937_10210255043082682_5233248199065973347_o.jpg
 
Heb jij dan nog plek over voor een set bergschoenen? Ben je met de zijspan......???

Bergschoenen heb ik standaard mee op vakantie, en nee ik heb geen zijspan. Maar naast motorrijden is wandelen dan ook mijn andere hobby, dus daar maak ik in de vakantie regelmatig tijd voor vrij. Aan de ene kant iets extra meenemen betekend aan de andere kant wel iets meer thuislaten natuurlijk, maar dat moet je er dan maar voor overhebben.
 
Ik had al twee koffers en een tanktasje. Ik heb er een bagagerol bijgekocht omdat ik bang ben niet genoeg te hebben aan twee korte broeken en twee T-shirts. ;-) Vanwege het wisselvallige weer zal er ook iets warmers mee moeten. Volgens mij moet zo'n rol wel wat vol om hem goed vast te kunnen zetten, dus die schoenen kunnen we wel bij denk ik. En ik kampeer niet, dus daarvoor hoeft er niets mee.

Gister de motor teruggehaald van een vakantiebeurt. Nieuwe achterband, ondanks dat de andere nog niet half versleten was, nieuwe remblokken, olie. En er bleek een nokkenasriem een tand verzet gemonteerd te zitten, dus de MTS loopt nu weer als een zonnetje. Laten ze nou net op een zonnetje zitten te wachten in Noorwegen....
@Bagage: Extra zijkoffers gekocht.
Ik kampeer wel en heb bemerkt toch verschil met reis Z.Europa.
Vaak in noorden toch meer regen. Daarbij probleem dat het slecht droog kan/ wil worden.
In Spanje of Italië is alles, als het al een keer geregend heeft, na een uurtje weer droog.
Reizen naar het noorden vereist ook meer spullen die je mee moet nemen. Daarom nu na mijn (mislukte) noord-reis heb ik 2 zij-koffers aangeschaft.(hoop waterdicht) Beter toegankelijk, onderweg iets eruit halen, was met rollen toch wel een puntje.
Koffers zijn speciaal voor vakantie-reizen. We zullen nog flink wat moet lassen aan het rek.
Rek voor zij-koffers moet ook simpel demontabel worden. (wil er rest van jaar niet mee rijden)

@rol vol: Schaf rol/ bag aan die past bij je bagage.
Rol of bag best op motor te binden als die 70-90% vol zit. Een 75L-rolbag half gevuld werkt heel slecht!

@half versleten:
Ik heb 2 sets wielen.(met nw en met half sleets) Na vakantie gaat oorspronkelijke set er weer op.
Voor Noorwegen had ik nieuwe kettingset gemonteerd. Oude gaat er nu weer op.
Met ketting weet ik niet of set nog 1000 of 20.000 mee zal gaan. Gewoon hier in NL 'oprijden'.
Het laatste wat ik wilde was om in Rusland op zoek te moeten naar een kettingset.......
 
Laatst bewerkt:
@Bagage: Extra zijkoffers gekocht.
Ik kampeer wel en heb bemerkt toch verschil met reis Z.Europa.
Vaak in noorden toch meer regen. Daarbij probleem dat het slecht droog kan/ wil worden.
In Spanje of Italië is alles, als het al een keer geregend heeft, na een uurtje weer droog.
Reizen naar het noorden vereist ook meer spullen die je mee moet nemen. Daarom nu na mijn (mislukte) noord-reis heb ik 2 zij-koffers aangeschaft.(hoop waterdicht) Beter toegankelijk, onderweg iets eruit halen, was met rollen toch wel een puntje.
Koffers zijn speciaal voor vakantie-reizen. We zullen nog flink wat moet lassen aan het rek.
Rek voor zij-koffers moet ook simpel demontabel worden. (wil er rest van jaar niet mee rijden)

@rol vol: Schaf rol/ bag aan die past bij je bagage.
Rol of bag best op motor te binden als die 70-90% vol zit. Een 75L-rolbag half gevuld werkt heel slecht!

@half versleten:
Ik heb 2 sets wielen.(met nw en met half sleets) Na vakantie gaat oorspronkelijke set er weer op.
Voor Noorwegen had ik nieuwe kettingset gemonteerd. Oude gaat er nu weer op.
Met ketting weet ik niet of set nog 1000 of 20.000 mee zal gaan. Gewoon hier in NL 'oprijden'.

Ik dacht dat de koffers van mijn GSA waterdicht waren. Ik heb er geen foto van geschoten maar in Zweden opende ik een koffer en er lag gewoon 1L water in.... B|

Weet niet of dit nu aan mijn koffers ligt (gemold) of gewoon aan die GSA koffers in het algemeen. Ik had mazzel dat ik mijn kleding eruit had gehaald. Achteraf bleek dus de bagagerol droger :+
 
Ik dacht dat de koffers van mijn GSA waterdicht waren. Ik heb er geen foto van geschoten maar in Zweden opende ik een koffer en er lag gewoon 1L water in.... B|

Weet niet of dit nu aan mijn koffers ligt (gemold) of gewoon aan die GSA koffers in het algemeen. Ik had mazzel dat ik mijn kleding eruit had gehaald. Achteraf bleek dus de bagagerol droger :+
Mijn GIVI-topkoffer gebruik ik al jaren en nog nooit 1 druppie regen erin gehad!
Er zijn voor GSA koffers toch ook waterdichte(?) binnentassen?

Als mijn zijkoffers toch blijken te lekken, dan boor ik gewoon 2 gaten aan de onderzijde.
Daarbij heb ik ook meerdere spullen die wel (beetje) nat mogen worden.

Edit:
Outdoor-zaken verkopen hoezen voor over rugzak. Kan je niet zo'n zak over je koffer spannen?
 
Laatst bewerkt:
Mijn GIVI-topkoffer gebruik ik al jaren en nog nooit 1 druppie regen erin gehad!
Er zijn voor GSA koffers toch ook waterdichte(?) binnentassen?

Als mijn zijkoffers toch blijken te lekken, dan boor ik gewoon 2 gaten aan de onderzijde.
Daarbij heb ik ook meerdere spullen die wel (beetje) nat mogen worden.

Edit:
Outdoor-zaken verkopen hoezen voor over rugzak. Kan je niet zo'n zak over je koffer spannen?

Er zal zeker wel iets voor zijn, maar je zou toch verwachten dat BMW die meuk wel waterdicht maakt?

Blijkbaar zat ik ernaast.
 
~
@Bagage: Daarom nu na mijn (mislukte) noord-reis heb ik 2 zij-koffers aangeschaft.(hoop waterdicht)
Vorig zomer ook flink regen gehad, had in elke koffer een vuilniszak over de bagage, maar het is steeds droog gebleven. Nu binnentassen aangeschaft voor gemak en extra laagje.

@rol vol: Schaf rol/ bag aan die past bij je bagage.
Ik heb de kleinste gekocht.
 
Mijn aluminium Hepco&Becker koffers bleken ook niet zo waterdicht te zijn als ik had gehoopt, dus alle naden afgekit met transparante sanitairkit en sinds die tijd geen druppel regen meer binnen gehad.
 
Mijn aluminium Hepco&Becker koffers bleken ook niet zo waterdicht te zijn als ik had gehoopt, dus alle naden afgekit met transparante sanitairkit en sinds die tijd geen druppel regen meer binnen gehad.

Uiteindelijk moet je al je spullen er toch uithalen bij het afstappen, dus ookal heb ik alu koffers, ik ga echte binnen zakken gebruiken de volgende keer.

Jammer dat ik geen foto had geschoten van mijn koffers in Zweden, je kon er kikkerdril in loslaten en kikkers kweken zo veel was het.
 
full

Ik gebruik ook de waterdichte binnentassen, anders natte boel bij veul regen. ;( ;( ;(


Vandaag kwam trouwens na 19 dagen mijn motor aan bij de dealer vanaf de Noordkaap.
Spiegels en voorruit gedemonteerd, maar verder op eerste gezicht netjes vervoerd.
Nu nog hopen dat de reparatie meevalt......
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik ook de waterdichte binnentassen, anders natte boel bij veul regen. ;( ;( ;(


Vandaag kwam trouwens na 19 dagen mijn motor aan bij de dealer vanaf de Noordkaap.
Spiegels en voorruit gedemonteerd, maar verder op eerste gezicht netjes vervoerd.
Nu nog hopen dat de reparatie meevalt......
Je doet je naam wel eer aan met 'Homecargo'.

Wrs heb ik je bericht over motor terug gemist.
Motor stuk op Noordkaap? Niet repareerbaar? Ongeval?
Hoe heb je motor transport naar huis geregeld? Extra kosten?
Wellicht kan ik leren van jouw ervaringen........!
 
[afbeelding]
Ik gebruik ook de waterdichte binnentassen, anders natte boel bij veul regen. ;( ;( ;(


Vandaag kwam trouwens na 19 dagen mijn motor aan bij de dealer vanaf de Noordkaap.
Spiegels en voorruit gedemonteerd, maar verder op eerste gezicht netjes vervoerd.
Nu nog hopen dat de reparatie meevalt......

Ah nice!

Ik was zwaar verbaast toen ik je Ramblr route zag. Wie krijgt het voor elkaar om zijn cardan te slopen op de Noordkaap haha :+ :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan