Het grote Noorwegen topic! Deel 2

Zou ik wel willen bertjuh maar op de een of andere manier lijkt me dat niet verstandig als ik alleen ga, Ben er wel op voorbereid dat dan weer wel
ik zoek dus een camping op
 
Wat denken jullie, zouden mijn banden het nog redden een extra 5000-6000 km? Ik heb pilot power 3 onder mn kawasaki versys liggen met voor en achter nog 4mm profiel ongeveer..
 
Wat denken jullie, zouden mijn banden het nog redden een extra 5000-6000 km? Ik heb pilot power 3 onder mn kawasaki versys liggen met voor en achter nog 4mm profiel ongeveer..
Vergeet het maar, in Noorwegen slijten de banden harder dan in Nederland. Zelfs met een Pilot Road zou dit al kritisch worden, met een Pilot Power helemaal. Ik zou ze hier vervangen, in Noorwegen betaal je de hoofdprijs en moet je afwachten of het op voorraad is en of ze tijd hebben.
 
Ik vertrok met nieuwe PR 4 banden, naar Noordkaap , gedaan in 8 dagen . Na terugkomst nog 3 mm profiel , dus maar vervangen voor tripje naar Slowakije. Redelijk doorgereden, zeker in Duitsland.
Maar onderweg gaan met halfsleets banden is vragen om narigheid, ook al omdat je regen kunt verwachten





Vergeet het maar, in Noorwegen slijten de banden harder dan in Nederland. Zelfs met een Pilot Road zou dit al kritisch worden, met een Pilot Power helemaal. Ik zou ze hier vervangen, in Noorwegen betaal je de hoofdprijs en moet je afwachten of het op voorraad is en of ze tijd hebben.
 
Ik ging met een nieuwe set MPR4 Trail op pad naar Noorwegen.
De achterband mag ik nu na een kleine 5000km vervangen.

Doe verstandig, monteer goed rubber voordat je op vakantie gaat.
Het is zo zuur als je daar kostbare tijd stilstaat, de banden zijn tegenwoordig redelijk te betalen.
En in vergelijking met de kosten van een Noorwegen trip ook wel te verantwoorden denk ik.
 
Ik zou ook gewoon op zeker gaan en met nieuwe banden vertrekken. De band die er nu op zit hoef je niet weg te gooien, die kan je gewoon op een later tijdstip weer terug laten monteren.

Ik ging met een nieuwe band weg, en bij terugkomst kon hij de container in. Dat was wel met een allroadband, en ik heb er 9400km mee gemaakt, dus dat viel me niet eens tegen.
 
Laatst bewerkt:
hmm ok, de achterband toevallig vandaag weggebracht voor nieuw rubber, nu twijfel ik of ik de voorband ook niet moet vervangen deze heeft nog 4mm profiel maar is natuurlijk wel minder kritisch..
 
Zeker niet besparen op je banden voor die trip, ik had er ook nieuwe PR4 opgelegd voor de reis.

En na 9300km, had ik nog 1mm profiel bij thuiskomst op de Achterband, 2.3mm op de voorband.

Het rubber slijt hard ginder ;)
 
Weet niet wat voor motor je rijdt. Maar misschien eens kijken naar de pirelli Scorpion trail 2, komt als winnaar uit de all road test in de Motoplus.
 
Vandaag geiranger en trollstigveien gedraaid. Waanzinnig mooi! Maar morgen buig ik weer af naar beneden.

Aan eten heb ik een zak rijst en blikjes smac/tonijn en dan van die kleine blikjes groenten, kun je een volledige maaltijd maken met wat je vers kunt krijgen of juist niet...

Als ontbijt heb ik een pak roggebrood, en een pot jam, je moet er van houden maar het vult enorm. Of koop onderweg een heel ongesneden brood waar je kunt, dan blijft het langer vers en kun je afsnijden wat je wilt.
 
Guys, vraagje, ik wilde morgen vanaf larvik naar hirtshals. Ik had nog niet geboekt. Nu zie ik via de site dat het me zo'n 1200 nok > 120 euro gaat kosten...
Is dit een normale prijs of kan ik beter morgen gewoon heen gaan?

Het gaat om de ferry van 1730
 
Ik betaalde van Kristiansand naar Hirtshals 61 euro, paar dagen vooraf gereserveerd via de Nederlandse site van Fjordline. Geen idee of die prijzen vanaf Larvik normaal gesproken een beetje vergelijkbaar zijn.
 
Zit ook net te kijken maar schrik ff van de prijzen

hirshals kristiansand maandag 160 euro :( zelfde periode 2 jaar geleden 57 euro

Hirshals langesund dinsdag 50 euro

ik zoek dan wel de vroege boot
 
Fjordline knalt ineens naar beneden voor dinsdag op langesund 29 euro :?

kijk morgen wel wat ik ga doen
 
8-) 8-) 8-)


Ik ben ook vanuit Kristiansand richting Hirthals gegaan met Colorline, heb iets van een 80€ betaald als ik me niet vergis.
Ben daar aangekomen, aan het loket betaald en mee aan boord gegaan, niks gereserveerd.

3,5hr later was ik op Deense Bodem.
 
Laatst bewerkt:
Si de dinsdag in Noorwegen,preikestolen gelopen, wat een toeristische massa die omhoog gaat

Vandaag de eerste droge dag in en opweg naar aurdal
 
Ook weer terug uit Noorwegen. Ruim 2 weken met een groepje MF'ers een rondje zuid West Noorwegen gemaakt. Mooi land, schitterende natuur, leuke stuurwegen en uiteraard prima gezelschap :]

Zonder tent op de bonnefooi langs hytter. In de toeristische gebieden soms wat lastiger iets te vinden, maar altijd prima onderdak gevonden.

Plaatjes zeggen meer:

Uitzicht over Lysebotn (prachtige stuurweg)
full


Uitzicht over het Lysefjord
full


Uitzicht Saudavegen (aanrader!)
full


Ergens langs de 13 Turistvegen
full


Låtefossen vlakbij Odda
full


Panorama Myrkdalsvegen
full


fv13 vanaf Dragsvik richting Likholefossen
full


Likholefossen
full


Ålesund
full


Trollstigen 1
full


Trollstigen 2
full


Gudbrandsjuvet
full


Pano Geiranger
full


Uitzicht Dalsnibba
full


Gamle Strynefjellsveg (gedeelte off road, aanrader)
full


Richting Jostedal
full


zijtak van Jostedalsbreen
full


Nigardsbreen
full


Pano Sognefjord uitkijkpunt bij Aurland
full


Transport ezel
full


Met volle bepakking
full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan