Alles over de Aprilia RSV Mille - Deel 19 - Broaaap!!

Sindskort ben ik in het bezit van deze Tuono:

full
 
Zie dat je het reservoir voor de remvloeistof van de achterrem mooi op de schetsplaat hebt zitten. De pomp dus ook ... werkt dat een beetje? En is dat custom gemaakt, of de hele set zo gekocht? :)
werkt perfect,dit is een rem/ schakelset van trw.
 
Ik heb m'n RSV met Tuono kroonplaat en stuur verkocht en degene die hem heeft gekocht heeft 'm weer teruggebouwd naar origineel. Dus mocht iemand interesse hebben in een complete ombouwset voor een RSV1000 factory naar Tuono stuur, heb ik liggen, incl. originele Tuono kroonplaat, HEL remleidingen en koppelings leiding, origineel Tuono gaskabels, Rizoma stuur.

Stuur maar een pb bij interesse
 
Iemand intresse in een 2 in 2 uitlaatsysteem voor een Gen1 Rsv mille of Tuono ?

Origineel Akrapovic Gen1 spruitstuk met Gen2 einddempers aangepast door Pajic

PB bij intresse

VOORBEELDFOTO:

grsbvueuvuijw.jpg
 
Iemand intresse in een 2 in 2 uitlaatsysteem voor een Gen1 Rsv mille of Tuono ?

Origineel Akrapovic Gen1 spruitstuk met Gen2 einddempers aangepast door Pajic

PB bij intresse

VOORBEELDFOTO:

[afbeelding]

Mooi setje. Die eind dempers, helemaal origineel nog? (puur uit nieuwsgierigheid)
 
Laatst bewerkt:
Voor in de openingspost:

2001 RSV mille omgebouwd naar Tuono

Speclist:

- aangepaste airbox
- akrapovic uitlaatbochten
- berekende + zelfgemaakte dempers
- GRT chipset
- powercommander
- 126pk en 117 Nm aan het achterwiel

Verder:
- caddilac achterlicht lenzen
- titax rem en koppeling hendel
- 16T voortandwiel
- HK aangepaste voorvork
- HK aangepaste achterschokbreker

Verder zal ik vast wel iets vergeten zijn ;)

full
 
Laatst bewerkt:
Gisteren opnieuw de slangetjes van de mapsensor gecontroleerd en degene die ik de vorige keer had ingekort omwille van scheurtje was helemaal afgescheurd. Omdat de lokale modelbouwwinkel geen passende siliconeslang op voorraad had, ben ik naar de bouwmarkt gereden en heb me een metertje 4mm2 aardingskabel gekocht. Koper verwijderd en het omhulsel gebruikt. Dit als tussenoplossing. Vandaag gaan rijden en na 158km sportief rijden een 13 liter kunnen tanken. De eerste keer dat ik zo'n laag verbruik (8,2l/100km)heb. Meer dan tevreden.
 
Voor in de openingspost:

2001 RSV mille omgebouwd naar Tuono

Speclist:

- aangepaste airbox
- akrapovic uitlaatbochten
- berekende + zelfgemaakte dempers
- GRT chipset
- powercommander
- 126pk en 117 Nm aan het achterwiel

Verder:
- caddilac achterlicht lenzen
- titax rem en koppeling hendel
- 16T voortandwiel
- HK aangepaste voorvork
- HK aangepaste achterschokbreker

Verder zal ik vast wel iets vergeten zijn ;)

[afbeelding]
AeroX heeft Windows 10, kan even duren :+
 
Hallo

mijn naam is Mark, ik ben bezig met een eigenbouw op basis van een 2002 RSV mille.

Nu heb ik een vraag over de airbox. Deze is origineel erg groot en zit mij aardig in de weg.
Ik heb al een soort van modificatie gedaan. Het principe van MWR racing filter.
Maar het liefst heb ik geen airbox meer of ik maak er zelf een die smaller is.
Zijn er hier mensen die hier ervaring mee hebben? Krijg je de motor dan nog goed aan het lopen is eigenlijk de vraag.




Voor de nieuwsgierige: RSV mille project
 
Hallo

mijn naam is Mark, ik ben bezig met een eigenbouw op basis van een 2002 RSV mille.

Nu heb ik een vraag over de airbox. Deze is origineel erg groot en zit mij aardig in de weg.
Ik heb al een soort van modificatie gedaan. Het principe van MWR racing filter.
Maar het liefst heb ik geen airbox meer of ik maak er zelf een die smaller is.
Zijn er hier mensen die hier ervaring mee hebben? Krijg je de motor dan nog goed aan het lopen is eigenlijk de vraag.




Voor de nieuwsgierige: RSV mille project
Ik heb wel eens gezien dat ze iets deden dat de ''box'' afsloot tegen de tank. Oftewel, het deksel is de hele tank. Misschien kan je hier een variant op maken dat je alleen een soort van bodemplaat hebt die afsluit tegen de onderkant van de tank? Denk dat de motor dan prime lopend is te krijgen, google er maar eens op.
 
Hallo iedereen, ik had even een vraagje.
Ik heb een mille uit 2000 op het oog, heb deze vandaag even stukje gereden. Ik merk dat de shift light rond 6000 toeren begint te knipperen.

Wat me opvalt is dat de motor de toeren na 6000 erg snel opbouwd, bijna zo snel dat ik aan slippende koppeling denk.

Heeft de shift light iets te maken met deze fenomeen, want ik heb vorige week mille van een ander maat gereden, deze trekt boven 6000 toch wel erg hard door. Bij deze heb ik het idee dat die begrensd is qua power maar dat deze wel de toeren maakt.

Motor is overigens geheel origineel.

Komt dit iemand bekend voor ?

Gr

Umit
 
Een vraagje gerelateerd aan accu problemen. Ik heb een Yuasa YTX14-BS in de Aprilia zitten en deze is net een jaar oud. Vorige week na een lange tijd de motor gepakt en de accu was leeg (stom, deze vergeten er uit te halen en onder de druppellader te leggen) Met een starthulp motor laten gestart en gereden naar het werk. Is een 14 km en de voltage was rond de 13.7 volt. Bij aankomst op het werk, de motor uit en daarna starten. Oei accu nog leeg (voltage meter dook onder de 12v) Op het werk onder een druppellader en accu hield netjes de stroom vast. Dus makkelijk naar huis.

Maar nu, een week later. Vanmorgen geen probleem met starten en rij naar mijn werk. Ik moest even tanken onderweg en ja opnieuw starten... Oeps accu leeg en dashboard weer gereset. Lamp stond wel aan bij het starten en die uitgezet. na 1 druk op de knop en motor loopt weer. Naar het werk gereden en motor start rap genoeg.

Voltage dashboard zegt 13.7 volt rijdend en dipt even naar 13.1 rond de 2000 toeren. Accu geeft 12.6v aan en duikt naar 12.1 met verlichting.

Mijn vraag:
- Accu overleden? (Nr2 in 2 jaar tijd)
- Spanningsregelaar probleem?
- Startrelais heb ik niet gecheckt of het de oude is.
 
Hallo iedereen, ik had even een vraagje.
Ik heb een mille uit 2000 op het oog, heb deze vandaag even stukje gereden. Ik merk dat de shift light rond 6000 toeren begint te knipperen.

Wat me opvalt is dat de motor de toeren na 6000 erg snel opbouwd, bijna zo snel dat ik aan slippende koppeling denk.

Heeft de shift light iets te maken met deze fenomeen, want ik heb vorige week mille van een ander maat gereden, deze trekt boven 6000 toch wel erg hard door. Bij deze heb ik het idee dat die begrensd is qua power maar dat deze wel de toeren maakt.

Motor is overigens geheel origineel.

Komt dit iemand bekend voor ?

Gr

Umit

Als het dashboard gereset is, dan reset ook het shiftlight. Die kun je zelf instellen wanneer die gaat knipperen. Standaard is 6000 toeren ;)
 
Als het dashboard gereset is, dan reset ook het shiftlight. Die kun je zelf instellen wanneer die gaat knipperen. Standaard is 6000 toeren ;)

juist ja, ik heb de knoppen combinatie reeds via google gevonden, mijn vraag is meer of de motor ook minder snel aanvoelt als je boven deze 6000 toeren komt, want die gevoel had ik.
 
Het begint al weer frisjes te worden '(
29190624964_e96e33ce75_b.jpg


Volgend jaar maar eens plannen om op Assen te rijden, heb nog nooit op circuit gereden. Nu zo'n 5000km op de fiets gereden maar voel me nog niet echt zo vertrouwd dat ik een kneedown op straat ga proberen :$ Doe ik liever ergens waar ik me geen zorgen hoef te maken dat ik tegen een boom of onder de vangrail terecht kom :9
 
:W

Ik heb nog een GPR Ghisa liggen hier, volledig nieuw maar is met (lichte) schade geleverd.

Paar krasjes op de zijkant betreft het, ik zal later nog wat foto's maken.

Demper is volledig nieuw, nooit gemonteerd en alles zit nog in beschermde zakken in de doos, ding heeft ook e-keur.

Iemand interesse wellicht?

GPR logo zit er trouwens niet op, betreft een nogal slordige levering :X

maxresdefault.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan