Alles over de Aprilia RSV Mille - Deel 19 - Broaaap!!

Heb recent een Falco 2003 uit Duitsland geïmporteerd. Ben nu bezig de motor aan het nakijken en er zit nog een standaard startrelais op. Bij mijn vorige motor, een mille uit 2000, heb ik het relais door een universeel exemplaar vervangen. Moest toen alleen de stekker aanpassen. Ik weet dat Yamaha ook relais heeft die 1 op 1 overgezet kan worden. Weten jullie welk type Yamaha??

Alvast bedankt


Zwak startrelais -> vervangen voor Yamaha SZR 660 erin zetten - is 100A ipv 50A
(onderdeelnummer 4KD-81-940-00)
 
Via het Falco forum hele mooie link gekregen exchangable parts voor de Falco. Zou zo maar eens ook voor de mille kunnen gelden t/m bj 2003.
 
Zo,weer eens een bericht.Lees nog wel mee, maar druk met andere activiteiten.

AeroX, de foto,s mogen uit de OP. De Factory is verkocht.Vandaag opgehaald.

Ik heb mijn Mille R en Tuono R nog te koop staan op MP. Als deze ook verkocht zijn, gaan we voor een Tuono V4.

Na 14 jaar 4 Mille,s en Tuono is het mooi geweest. Ik had nu 3 motoren staan voor diverse doel einden.

Hoop met de Tuono V4 alles te kunnen overlappen. Vakantie,circuitdag,en plezierritjes met dochter achterop. We gaan het zien.
 
Hallo luitjes,
Momenteel ben ik weer op zoek naar een balhoofdpaddock voor mijn RSV mille 2001 en na twee te hebben gehad die op het spadboard ligt ben ik benieuwd welke jullie in gebruik hebben.

Bedankt voor de reacties
 
Hmm, dat is ook een optie. Alleen de prijs is wat aan de hoge kant. Is hij ook te krijgen voor een 2001 mille?
 
Ik gebruik er ook een met van die puntjes. En als mijn voorpoten eruit moeten heb ik een elektrische lier in het plafond zitten die 200kg kan tillen. Maar daarvoor kan je ook een motortakel gebruiken enkel is mijn ervaring daarmee niet zo goed 😄
Een beetje lier voor de hobby Bob kost €80,- en een voorbok rond de €50,-
Zo kan ik alle kanten op.
 
Zo,weer eens een bericht.Lees nog wel mee, maar druk met andere activiteiten.

AeroX, de foto,s mogen uit de OP. De Factory is verkocht.Vandaag opgehaald.

Ik heb mijn Mille R en Tuono R nog te koop staan op MP. Als deze ook verkocht zijn, gaan we voor een Tuono V4.

Na 14 jaar 4 Mille,s en Tuono is het mooi geweest. Ik had nu 3 motoren staan voor diverse doel einden.

Hoop met de Tuono V4 alles te kunnen overlappen. Vakantie,circuitdag,en plezierritjes met dochter achterop. We gaan het zien.

Hopelijk voldoet de Tuono V4 straks aan alle verwachting, als je d'r hebt doe dan even een foto ;) :9~ :9~
 
Gisteren een hoop RSV's en Tuono's tegen gekomen op de Lekdijk. Nog mensen van hier?
 
Zwak startrelais -> vervangen voor Yamaha SZR 660 erin zetten - is 100A ipv 50A
(onderdeelnummer 4KD-81-940-00)

Goedendag,

Ik ben in het bezit van een Aprilia Shiver van 2011 echter start de motor moeilijk, ik heb al een lithium accu 12V/12ah gemonteerd maar hij krijgt de motor moeilijk rond met koude temperaturen. Heb de startmotor ook al nagekeken.
Nu wil ik de std startrelais vervangen door een (Yamaha SZR 660 4KD-81-940-00 100A ) heeft iemand een idee waar ik deze kan bestelen ?
 
Goedendag,

Ik ben in het bezit van een Aprilia Shiver van 2011 echter start de motor moeilijk, ik heb al een lithium accu 12V/12ah gemonteerd maar hij krijgt de motor moeilijk rond met koude temperaturen. Heb de startmotor ook al nagekeken.
Nu wil ik de std startrelais vervangen door een (Yamaha SZR 660 4KD-81-940-00 100A ) heeft iemand een idee waar ik deze kan bestelen ?
Ik weet niet of die ook in de Shiver past maar ik hadm van ebay
 
Ook al de bruine connector doorgesoldeerd en extra +draad naar relais en extra -draad naar accu? Check je accu voltage en je laadspanning op 4k

Ook de connector tussen de cilinders controleren?
 
Ook al de bruine connector doorgesoldeerd en extra +draad naar relais en extra -draad naar accu? Check je accu voltage en je laadspanning op 4k

Ook de connector tussen de cilinders controleren?

Nee nog niet geprobeerd ik lees dit nu voor het eerst.
Maar mischien wel het proberen waard ik ga is kijken als ik schematje kan vinden.

Waar doel je op met de connector?
Bij voorbaat dank
 
Oh ik zie net dat het een shiver uit 2011 is. Dus ik denk dat aprilia onderhand al andere connectors gebruik kt :p

Maar ik zou iih even je laadspanning checken. Multimeter op de accu als de motor loopt en dan even op 4k houden. Zou 14v of hoger moeten zijn.
 
Goedendag,

Ik ben in het bezit van een Aprilia Shiver van 2011 echter start de motor moeilijk, ik heb al een lithium accu 12V/12ah gemonteerd maar hij krijgt de motor moeilijk rond met koude temperaturen. Heb de startmotor ook al nagekeken.
Nu wil ik de std startrelais vervangen door een (Yamaha SZR 660 4KD-81-940-00 100A ) heeft iemand een idee waar ik deze kan bestelen ?


EBay
 
Iemand ervaring met de Putoline 15W50 olie voor in de Mille? Heb er gisteren een kleine 4L ingegooid inclusief filterwissel. Benieuwd naar wat de "prestaties" of gevolgen zijn t.o.v. andere oliën.
 
Iemand ervaring met de Putoline 15W50 olie voor in de Mille? Heb er gisteren een kleine 4L ingegooid inclusief filterwissel. Benieuwd naar wat de "prestaties" of gevolgen zijn t.o.v. andere oliën.
Wat bedoel je precies met prestaties?

Je Mille krijgt echt geen 10pk meer of minder met andere olie.

Wel is de koppeling vrij gevoelig voor verschillende oliën en kan gaan slippen.
Je zal dus gewoon even test moeten rijden dan weet je het zeker.
 
Wat bedoel je precies met prestaties?

Je Mille krijgt echt geen 10pk meer of minder met andere olie.

Wel is de koppeling vrij gevoelig voor verschillende oliën en kan gaan slippen.

Goed gebruikte koppelingen zijn altijd gevoelig voor andere olie. Maar dat neem je voor lief als je smeert met zo'n vloeibaar stukje hightech.
 
Uiteraard verwacht ik niet dat de motorfiets beter presteert als het gaat om vermogen maar heb het gevoel dat hij onderin de toeren wat soepeler loopt. Koppeling geen verschil te merken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan