Alles over de Aprilia RSV Mille - Deel 19 - Broaaap!!

Hallo, ik ben en Belgische Appie Shiver rijder.

Juist de moto lijst met mededeling meegekregen van Piaggio bepaalde modellen en merken in België geen 95ron meer mag tanken. Enkel 98ron, dus als jullie ooit in België moesten tanken zeker geen 95 tanken, niet vergeten.

België geeft vanaf 1 Januari 2017 de ethanol percentage verhoogt (enkel in de 95 ron benzine) omwille van het milieu en waarschijnlijk de extra winst. Dus veel oldtimers en zelfs bepaalde moderne verbrandings- motoren ook bepaalde Piaggio's en medemerken.

zie de lijst:

2nhioumsd1j5s.jpg


hvdbdad2olxx8.jpg





Aja mijn beste wensen voor 2017
 
ziet iemand kans om een foto te posten waar die stekkers dan zouden moeten zitten ?

p.s. het is dus een RSV-R 1000 2006
Die heeft geen stekkers, grootlicht seinknop oftewel je Pass knop inknijpen, vasthouden en op contact zetten. Komt na enkele seconden een melding in vorm van getal. Dit kun je weer opzoeken in een tabel in W.p die je hier op pagina 1 kunt downloaden.
 
ja dat snap ik. Dan krijg je de foutmeldingen. Dat heb ik al voor elkaar gekregen. Maar is het ook mogelijk om een reset van deze foutmeldingen uit te voeren ? Of kan dat alleen met een externe diagnose computer ?
 
ja dat snap ik. Dan krijg je de foutmeldingen. Dat heb ik al voor elkaar gekregen. Maar is het ook mogelijk om een reset van deze foutmeldingen uit te voeren ? Of kan dat alleen met een externe diagnose computer ?
Zou moeten verdwijnen naar herstel van de foutcode, anders minpool er 10 minuten af.
 
Mijn ervaring is dat dit vrij snel went.

Hi Sender! Hoe is ie? Hoe bevalt jouw de appie?

Met welk setje gp schakelen rij jij? Ik wil eventueel die van danmoto aanschaffen en alles met locktite vastdraaien ivm het mogelijk los trillen van bouten.
 
Hi Sender! Hoe is ie? Hoe bevalt jouw de appie?

Met welk setje gp schakelen rij jij? Ik wil eventueel die van danmoto aanschaffen en alles met locktite vastdraaien ivm het mogelijk los trillen van bouten.
Hi Bourne,

De appie bevalt prima. Wel gelijk wat dingetjes/kwaaltjes aangepakt zoals de startkoppeling en tankslangen, maar heel veel motor voor dit geld. Wel een gewone Mille, helaas geen R maar je kunt niet alles hebben.

Ik rijd gewoon met de standaard schakelsets. Maar ik heb eens op een KTM RC8R van een klant gereden op het circuit met GP schakelen en quickshifter. Hier was ik al vrij snel aan gewend en ook overschakelen op normaal schakelen was zo weer gewend. Ik zou dus niet per se je straatmotor ombouwen naar GP shift als je circuitmotor dat ook heeft.

Die schakelsetjes van Danmoto/China schijnen prima te zijn, RSV4 trackriders zijn er blij mee. Beetje vastzetten met loctite kan handig zijn ja.
 
Volgens mij gaat de ketting in de weg zitten. Maar je kan er een centimeter vanaf de zijkant bij tellen (180). Dan weet je of je het kan proberen of niet.
 
Volgens mij gaat de ketting in de weg zitten. Maar je kan er een centimeter vanaf de zijkant bij tellen (180). Dan weet je of je het kan proberen of niet.
De ruimte bij de ketting in zelfs bij een 180 band al vrij smal.
Echter is de Pirelli 200 behoorlijk spits gevormd, dus niet zoveel breder.
Misschien het proberen waard.
 
Hallo,

Heeft iemand voor mij een foto hoe ze met een dubbele uitlaat de bijrijder steunen hebben gemonteerd?
ik heb nu carbon steunen voor mijn akra set.

Lekker warm aan het sleutelen 😎

360.jpg
 
De linker is qua afmeting exact een spiegel van de rechter. Alleen zal jij daar iets voor moeten maken op je linker steun.
 
Laatst bewerkt:
:^ klopt, alleen zoals ik al vertelde, als je sbk 2 in 2 van Akra heb dan ga je het niet mooi en netjes pas krijgen op je steunen. Omdat de carbon Akra beugels hoger uitkomen dan de standaard ophanging.
 
Ik had de steunen door dezelfse gaten bevestogd boven op de carbon steunen. Doormiddel van twee afsyandsbusjes. En het oog van 1 uitlaatbeugel eraf geslepen. Zag er prima uit. Je kan ook stepjes kopen die door je carbon beugel gaan. Weet alleen niet of de hangers dat heel prettig vinden..
 
Bedankt voor de reacties. Ik ben inderdaad op de hoogte met het verschil tussen de voetsteunen en de carbon steunen.
Akrapovic systeem zat al op mijn motor wil alleen de voetsteunen er bij aan hebben.
Ga ze nu inderdaad met een afstand steun/bus er bij op monteren. Zal hierbij ook langere bouten nodig zijn vermoed ik.
 
Zou moeten verdwijnen naar herstel van de foutcode, anders minpool er 10 minuten af.

helaas werkt dat niet, als ik de min-pool er 10 min afhaal en dan (met volledig opgeladen Accu) start krijg ik weer de foutmelding.

Ik denk dat een externe reset met een diagnose computer van Aprilia nodig is.
 
helaas werkt dat niet, als ik de min-pool er 10 min afhaal en dan (met volledig opgeladen Accu) start krijg ik weer de foutmelding.

Ik denk dat een externe reset met een diagnose computer van Aprilia nodig is.
Welke foutcode krijg je te zien?
 
Terug
Bovenaan Onderaan