Alles over de Aprilia RSV Mille - Deel 19 - Broaaap!!

Voor op de openbare weg geloof ik niet dat je verschil merkt tussen een normale RSV en een R. Volgens mij is het onderhoud ook niet veel duurder hoor. Voor het vervangen van de keerringen heb ik bij mijn dealer 210 euro betaald, of dit veel duurder is dan bij de conventionele vork weet ik niet.

De reden dat ik een R kocht was puur het uiterlijk.

Onderhoud is hetzelfde alleen de Ohlins keerringen gaan regelmatig lek.

De lichtere velgen kun je wel merken in het stuurgedrag maar voor de normale sterveling zal het weinig verschil maken.
 
Ik meen dat de ohlins wel vaker geserviced moeten worden hoor, om de 6000km meen ik tov 12000km voor de showa. Ik zal het zo even opzoeken.

Correctie: De standaard Showa's om de 22000km of 2 jaar en de Öhlins om de 6400km, staat in Haynes.
 
Laatst bewerkt:
Met pijn in mijn hart heb ik vanmiddag mijn RSV verkocht aan Black OZ, die ook af en toe in dit topic komt. :) Het doet wel even zeer moet ik eerlijk zeggen :P, maar het is tijd voor wat nieuws. Rijd hem al sinds 2009..

[afbeelding]

Nu rustig aan op zoek naar een andere motor. Een twin blijft het iig wel! *D

Dat is snel gegaan, maar vind je ' gek als je 'm zo goedkoop te koop zet!! ;)
 
Hey keerls,

Ik ben me alvast aan het oriënteren voor m'n volgende fiets wanneer ik m'n A rijbewijs heb en zoek nog wel eens op een RSV Mille.
Nou zie ik de Mille en Mille R nog wel eens voor een vergelijkbare prijs voorbij komen en vraag ik me af, is het dan de moeite waard om meteen voor de Mille R te gaan of beter een goeie gewone Mille?
Ik verneem wel eens dat Öhlins vering vaker geserviced moet worden enzo.
Hoe zit het met de kosten prijs van dit soort onderhoud, is dit bij een Mille R veel meer als een gewone Mille?

Ik ben allergisch voor zwarte velgen dus een paar van die mooie blauwe of gouden OZ velgen en Öhlins vering staat wel cool maar is het echt de moeite waard?

Mijn 'gewone' RSV is ook te koop, om hier even stiekem en subtiel op in te haken :+

xawfi0.jpg
 
Dat is snel gegaan, maar vind je ' gek als je 'm zo goedkoop te koop zet!! ;)
Ik had hem bewust zo geprijsd. Wellicht had ik er idd meer voor kunnen krijgen, maar ik heb geen zin om er een half jaar mee te leuren. Weg is weg, dan maar iets minder ervoor krijgen :) :P
 
Ik meen dat de ohlins wel vaker geserviced moeten worden hoor, om de 6000km meen ik tov 12000km voor de showa. Ik zal het zo even opzoeken.

Correctie: De standaard Showa's om de 22000km of 2 jaar en de Öhlins om de 6400km, staat in Haynes.

Ik geloof je natuurlijk dat dat erin staat, maar is dat niet serieus onzin om elke 6400km te servicen?Ik heb dat in 8 jaar tijd nog nooit gedaan volgens die interval. Ging altijd prima :)
 
Ik had hem bewust zo geprijsd. Wellicht had ik er idd meer voor kunnen krijgen, maar ik heb geen zin om er een half jaar mee te leuren. Weg is weg, dan maar iets minder ervoor krijgen :) :P
Hij had ook was schade.

Ik ken trouwens iemand die wel wat leuks als opvolger heeft :P
 
Heb hier ook een ander topic over, maar misschien tref ik hier meer kenners.

Mijn RSV Mille houdt in bij volgas.

Het gebeurd als je flink gas geeft, vooral nadat je al een paar keer flink hebt geaccelereerd. Bijvoorbeeld bij terugschakelen voor een drempel, dan weer volgas, dan smoort hij direct.
Het is net alsof de brandstofvoorraad "leeg" is waarna je even rustig moet rijden om het weer aan te vullen. Nogal vervelend aangezien deze motor vooral op het circuit gebruikt wordt.

Even een lijstje wat er allemaal al is gedaan;
-Bougies vervangen
-Injectorreiniger toegevoegd aan brandstof
-Brandstofpomp vervangen
-Brandstofflter vervangen
-snelkoppeling retourleiding vervangen
-Tank ontroest
-Slangen in tank vervangen

Iemand die mij kan helpen?
Ik ben ten einde raad...
 
Super dik!! :9~ :9~

Maar helaas...
Ik zit sws nog tot augustus aan mn A2 rijbewijs vast ;(

Wat houd servicen van öhlins eigenlijk in, is dat alleen olie verversen of zit er nog meer in?

In Haynes staat alleen olie verversen, dat stelt weinig voor en zal niet heel erg duur zijn ofzo. Iniedergeval niet duurder dan het verversen van olie van een Öhlins.


Ik geloof je natuurlijk dat dat erin staat, maar is dat niet serieus onzin om elke 6400km te servicen?Ik heb dat in 8 jaar tijd nog nooit gedaan volgens die interval. Ging altijd prima :)

Dat is onzin ja ;). Misschien als je 'm echt veel op het circuit zou gebruiken, maar zelfs dan.



Ik had hem bewust zo geprijsd. Wellicht had ik er idd meer voor kunnen krijgen, maar ik heb geen zin om er een half jaar mee te leuren. Weg is weg, dan maar iets minder ervoor krijgen :) :P

Ja precies, anders zit je er toch maar mee te leuren.



Heb hier ook een ander topic over, maar misschien tref ik hier meer kenners.

Mijn RSV Mille houdt in bij volgas.

Het gebeurd als je flink gas geeft, vooral nadat je al een paar keer flink hebt geaccelereerd. Bijvoorbeeld bij terugschakelen voor een drempel, dan weer volgas, dan smoort hij direct.
Het is net alsof de brandstofvoorraad "leeg" is waarna je even rustig moet rijden om het weer aan te vullen. Nogal vervelend aangezien deze motor vooral op het circuit gebruikt wordt.

Even een lijstje wat er allemaal al is gedaan;
-Bougies vervangen
-Injectorreiniger toegevoegd aan brandstof
-Brandstofpomp vervangen
-Brandstofflter vervangen
-snelkoppeling retourleiding vervangen
-Tank ontroest
-Slangen in tank vervangen

Iemand die mij kan helpen?
Ik ben ten einde raad...

Zo te zien heb je al het brandstoffilter en pomp vervangen, maar ik heb hetzelfde gehad. Smoren bij veel gas geven. Bij mij lekte de slang tussen de pomp en het filter op de slangenklem. Heb je nog de originele slang er tussen zitten, die geribbelde? Omdat die slang zo hard is en ik andere slangenklemmen gebruikt heb dan origineel, lekte er brandstof langs de slang weer terug de tank in en vandaar het vermogensverlies.

28bgndc.jpg



En anders misschien nog de injectors en vacuüm leidingen checken op valse lucht, dus met remmenreiniger op de injector en slangen spuiten tijdens het lopen (oppassen!) en kijken of het toerental veranderd.
 
Zo te zien heb je al het brandstoffilter en pomp vervangen, maar ik heb hetzelfde gehad. Smoren bij veel gas geven. Bij mij lekte de slang tussen de pomp en het filter op de slangenklem. Heb je nog de originele slang er tussen zitten, die geribbelde? Omdat die slang zo hard is en ik andere slangenklemmen gebruikt heb dan origineel, lekte er brandstof langs de slang weer terug de tank in en vandaar het vermogensverlies.

[afbeelding]


En anders misschien nog de injectors en vacuüm leidingen checken op valse lucht, dus met remmenreiniger op de injector en slangen spuiten tijdens het lopen (oppassen!) en kijken of het toerental veranderd.
Thanx for the reply, ik heb het oude type die heeft geen geribbelde maar een gladde slang. Hierop heb ik wel nieuwe slangklemmen gezet.
 
Klopt. Ik doelde op vervangende lagers. Mijn vraagstelling was verkeerd. Maar zoals altijd als ik een vraag stel vind ik het even later en ben nu het een en ander bij elkaar aan het sprokkelen. Het mooiste zal zijn een adres.
Als je de maten weet moet dit wel bij makkelijk verkrijgbaar zijn, bijvoorbeeld bij technische groothandels, SKF dealers etc
 
Hey jongens, Waar halen jullie de lagers vandaan? Ik zoek er nog een paar voor mijn brug.

Ik haal meestal mijn lagers van de volgende website: Lagertechniek, Online Webshop voor SKF Lagers, SKF Kogellagers, Kettingwielen, Kettingen en Klembussen in alle soorten en maten veilig online bestellen.

SKF lagers, alleen maar goede ervaringen mee gehad, het zijn in ieder geval geen crappy veel te dure Chinese lagers die 'All Balls' bijvoorbeeld gebruikt.
 
Alleen je dogbone lagers zijn speciale. En vrij prijzig. Reat kan je wel ergens anders halen. Ik haal vaa bij neita
 
Bedankt jongens. Als het goed is is dit het lijstje voor de brug en link:

2x 61904 open lager    20x37x9             SKF Groefkogellager 61904 61904 SKF 20x37x9
1x HK 3026 naaldlager 30x37x26            SKF Naaldhuls HK 3026 HK 3026 SKF 30x37x26
6x HK 1812 naaldlager 24x18x12            SKF Naaldhuls HK 1812 HK 1812 SKF 18x24x12
1x Seal 18x24x4 R21/SC              18x24x4-R21-NBR Rotary Shaft Seal - Nitrile Rubber (NBR) Metric 18 x 24 x 4
6x Seal 30x37x4 R21/SC              30x37x4-R21-NBR Rotary Shaft Seal - Nitrile Rubber (NBR) Metric 30 x 37 x 4

Met linkjes erbij mocht iemand anders het ook nodig hebben. Die stofringen zal je vast ook wel in Nederland kunnen vinden. Maar ik heb geen zin om verder te zoeken. :P

3cd5b78b23.png
 
Laatst bewerkt:
full

full

Pas geleden een Aprilia RSV Mille overgenomen uit 2001. Dolblij natuurlijk.
Omdat dit wel een blijvertje graag ook toevoegen aan de openingspost.
Ik heb er nog niets aan gedaan. Er staat een servicebeurt in de planning (40k km) welke ik zelf doe en dan neem ik gelijk een donkerder ruitje (als iemand nog aanbevelingen heeft, graag).
Vorige eigenaar heeft er goudgekleurde steuntjes op gezet. Voor zover ik weet is verder alles standaard gehouden.
 
Bedankt jongens. Als het goed is is dit het lijstje voor de brug en link:

2x 61904 open lager    20x37x9             SKF Groefkogellager 61904 61904 SKF 20x37x9
1x HK 3026 naaldlager 30x37x26            SKF Naaldhuls HK 3026 HK 3026 SKF 30x37x26
6x HK 1812 naaldlager 24x18x12            SKF Naaldhuls HK 1812 HK 1812 SKF 18x24x12
1x Seal 18x24x4 R21/SC              18x24x4-R21-NBR Rotary Shaft Seal - Nitrile Rubber (NBR) Metric 18 x 24 x 4
6x Seal 30x37x4 R21/SC              30x37x4-R21-NBR Rotary Shaft Seal - Nitrile Rubber (NBR) Metric 30 x 37 x 4

Met linkjes erbij mocht iemand anders het ook nodig hebben. Die stofringen zal je vast ook wel in Nederland kunnen vinden. Maar ik heb geen zin om verder te zoeken. :P

[afbeelding]

In principe zijn dat niet de juiste lagers voor je dogbone. De originele zijn zonder kooi. Die hebben dubbel zoveel naaldjes en liggen er los omheen. Die zijn dus radiaal veel sterker. Je kan het proberen, maar zou ze wel elk jaar controleren. De vol naald lagers heb ik van Koyo HK1812V. Kosten wel wat meer.
 
Iemand nog interesse in een Gabro eprom?

Deze is voor de 57mm gasklephuis van een gen2 rsv te laten werken op een oude mille(std 51mm).
Dus voor de gele siemens injectors. Ik heb er ook de makkelijke verloopjes voor van denso contact naar siemens contact, niks solderen gewoon erin klikken. Heb er ook nog evt 57mm rsv inlaat kelken bij.

Alleen zelf de gen2 gasklephuis erbij vinden. Die kan je al vinden vanaf 60 euro. Airbox uitdremelen en even CO en trimpots afstellen, en je hebt er een mooi wat pks bij en middengebied is echt een stuk beter.
 
Iemand nog interesse in een Gabro eprom?

Deze is voor de 57mm gasklephuis van een gen2 rsv te laten werken op een oude mille(std 51mm).
Dus voor de gele siemens injectors. Ik heb er ook de makkelijke verloopjes voor van denso contact naar siemens contact, niks solderen gewoon erin klikken. Heb er ook nog evt 57mm rsv inlaat kelken bij.

Alleen zelf de gen2 gasklephuis erbij vinden. Die kan je al vinden vanaf 60 euro. Airbox uitdremelen en even CO en trimpots afstellen, en je hebt er een mooi wat pks bij en middengebied is echt een stuk beter.

Ik heb wel intresse
Ik heb je een PB gestuurd.
 
Ik zie het. Het moeten 31 naaldjes zijn. Maakt het prijskaartje net even wat anders. Liever beter dan later misschien te moeten vervangen. Bij deze site alles in een en voor 150,- klaar.

5f467fab3a.png
In principe zijn dat niet de juiste lagers voor je dogbone. De originele zijn zonder kooi. Die hebben dubbel zoveel naaldjes en liggen er los omheen. Die zijn dus radiaal veel sterker. Je kan het proberen, maar zou ze wel elk jaar controleren. De vol naald lagers heb ik van Koyo HK1812V. Kosten wel wat meer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan