Alles over de Aprilia RSV Mille - Deel 19 - Broaaap!!

Voor het eerst dat ik een winter niet heb doorgereden
Maar nu kriebelde het toch wel weer. :]

33357292465_e60c6b7caa_b.jpg
 
Heren, even een technische vraag. Ik heb deze winter het dynamo van mijn Aprilia vervangen en heb tevens extra draden getrokken om de weerstand van dynamo naar de spanningsregelaar te verminderen.

Helaas heb ik na de reparatie een raar probleem. Bij een koude start valt de motor uit. Je hoort de motor zoeken naar het juiste toerental waarbij hij goed blijft lopen. Nadat ik het blok als een soort van GP machine heb warm gedraaid is het probleem weg en loopt alles als een zonnetje.

Wat kan dit probleem veroorzaken? De vacuümslangen zijn om en goed aangesloten. Kan het komen door het defecte dynamo waardoor er geen spanning meer werd geleverd?
 
Eindelijk tijd gehad om de Rim Striping op de velgen te plakken. Anderhalf uur gepriegel, dankjewel balanceer gewichten! Ziet er toch best strak uit zo.
full
 
Hallo Mille rijders,

De verkoop van mn SMT is nog bezig maar daarna ben ik op zoek naar een Mille R, eerste generatie met zwart frame (model 2003?). Lichte schade geen probleem.

Mocht iemand iets anders willen en een SMT in gedachten hebben, misschien kunnen we een inruil bespreken. En zo niet dan hoop ik hier snel officieel lid te zijn :)

Te koop: KTM 990 SMT Supermoto T ABS - Motor-Forum
 
Ik ga navigatie monteren op de Mille. Iemand al ervaring mee?
Heb diverse voorbeelden gezien:
- RAM mount op een pen midden in de kroonplaat
- onder het ruitje boven de km/toerenteller.
- Op de tank, maar dat vind ik wat minder.
En hoe hebben jullie de aansluiting gedaan? Ook hier weer voorbeelden als:
- USB poort direct op de accu met evt zekering en schakelaar ertussen
- direct met USB verloop op een acculader snelkoppeling
- USB poort op contactslot (met zekering zo dicht mogelijk bij accu)
- USB poort op remlicht (gebruik makend van bestaande zekering voor remlicht)
- USB poort via relais op accu (lijkt mij nogal technisch)
 
RAM mount door de balhoofd werkt prima, lijkt mij ook de beste optie.
Heb verder geen USB aansluiting op de RSV aangezien de accu al genoeg te verduren krijgt.
Als ik langer zou rijden dan mijn telefoon het uithoud dan kan ik altijd nog een externe batterij meenemen.


jcv5sDU.jpg
 
Op het balhoofd en direct op de accu. (Wel gezekerd) motor stond wel altijd aan de lader.
 
RAM mount door de balhoofd werkt prima, lijkt mij ook de beste optie.
Heb verder geen USB aansluiting op de RSV aangezien de accu al genoeg te verduren krijgt.
Als ik langer zou rijden dan mijn telefoon het uithoud dan kan ik altijd nog een externe batterij meenemen.


[afbeelding]
Je kan ook een Tanktas met gps mount kopen en dan met een accu pack werken.
 
Heren, even een technische vraag. Ik heb deze winter het dynamo van mijn Aprilia vervangen en heb tevens extra draden getrokken om de weerstand van dynamo naar de spanningsregelaar te verminderen.

Helaas heb ik na de reparatie een raar probleem. Bij een koude start valt de motor uit. Je hoort de motor zoeken naar het juiste toerental waarbij hij goed blijft lopen. Nadat ik het blok als een soort van GP machine heb warm gedraaid is het probleem weg en loopt alles als een zonnetje.

Wat kan dit probleem veroorzaken? De vacuümslangen zijn om en goed aangesloten. Kan het komen door het defecte dynamo waardoor er geen spanning meer werd geleverd?

Ik heb een soort gelijk probleem gehad na het vervangen van de Gasklep positie sensor. Deze had ik verkeerd afgesteld. Dus wellicht is deze sensor bij jou ook defect of staat hij verkeerd afgesteld. Ik heb alleen wel een 2001 mille, heeft de 2004 ook een handmatige choke of is deze automatisch?
 
Thanks voor de tips. Ik ga het eerst proberen met de RAM balhoofd mount (22 euro inclu verzending lol). Mijn trips duren meestal niet langer dan 4 uur, dus ik ga eerst kijken hoe ver ik kom met navigatie + powerbank. Mocht dat niet genoeg zijn, ga ik verder met mijn USB idee. Het is inderdaad zo dat de Mille een volle accu lekker vind en moet zeggen dat de mijne meestal niet aan een lader hangt, dus hoe minder load daarom hoe beter.
 
Ik heb een automatische choke. Ik heb wel het idee dat het probleem nu wat minder wordt omdat ik vandaag een 70km heb kunnen rijden. Ik houd het even in de gaten.Gewoon kort warmdraaien en wegwezen :-)

Ik heb zelf een Garmin Zumo op het balhoofd. De voeding komt bij mij via een aftakking van de kentekenplaat verlichting. Werkt prima zo.
 
Hallo allemaal, ik lees hier altijd stilletjes mee, maar post niet vaak.

Ik heb een probleem met mijn mille en ik kom er zelf niet meer uit. Ik had vorige seizoen last van slippende koppeling. Boven 6k toeren ging de motor slippen.

Ik heb in de winter als eerst de koppeling platen vervangen. Maar nu heb ik ander probleem. Als ik de motor in eerste versnelling zet, gaat deze gelijk lopen, dus het ontkoppelt niet.

Ik heb hierna de koppelingspomp, koppelings cilinder vervangen en een neiuwe stalen koppelings leiding gemonteerd. Dit heeft ook niet gehopen, hierna heb ik de koppeling stang, koppeling drukplaat en de veren vervangen.

Ondanks alles ontkoppelt de motor nog steeds niet, heeft iemand dit probleem eerder gehad of heb je het wel eens van gehoord laat me aub weten, want ik weet het niet meer

Gr umit
 
Hallo Mannen,
Weet iemand een how to voor het wisselen van de erom/chip van Gabro?
Ik ben wel handig maar wil me eerst een beetje inlezen en wat ervarings tip weten en de do's and don't

Het gaat hier om een 2001 mille met een 2-2 full akra systeem erop gemonteerd.
Nu nog het afstellen.

Alvast bedankt heren.
Gr Steve
 
Het gaat om een bouwjaar 2000. als ik koppeling ingeknepen de motor in de eerste versnelling zet, dan begint het achterwiel al te draaien, best snel ook, ik kan deze wel met achter rem tegen houden, maar als ik de koppeling indruk zonder de koppeling deksel dan zie ik wel dat de koppeling in en uit gaat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan