Alles over de Aprilia RSV Mille - Deel 19 - Broaaap!!

Het gaat om een bouwjaar 2000. als ik koppeling ingeknepen de motor in de eerste versnelling zet, dan begint het achterwiel al te draaien, best snel ook, ik kan deze wel met achter rem tegen houden, maar als ik de koppeling indruk zonder de koppeling deksel dan zie ik wel dat de koppeling in en uit gaat.

Als je hem met de rem tegenhoud, slaat de motor dan niet af?
Als je een tijd niet gereden hebt worden de koppelingsplaten wat plakkerig, als ie dus niet afslaat met de rem zou ik gewoon eens een goed stuk gaan rijden, dat je olie goed warm word.

Koppelingscilinder ontluchten doe ik altijd zo. loshalen van het blok, dan een lijmklem er op met 2 dunne houtjes. Dan druk je niet steeds de koppeling een stukje in. En krijg je op een gegeven moment goed gevoel wanneer je echt goed druk opbouwt.
 
Als je hem met de rem tegenhoud, slaat de motor dan niet af?
Als je een tijd niet gereden hebt worden de koppelingsplaten wat plakkerig, als ie dus niet afslaat met de rem zou ik gewoon eens een goed stuk gaan rijden, dat je olie goed warm word.

Koppelingscilinder ontluchten doe ik altijd zo. loshalen van het blok, dan een lijmklem er op met 2 dunne houtjes. Dan druk je niet steeds de koppeling een stukje in. En krijg je op een gegeven moment goed gevoel wanneer je echt goed druk opbouwt.

:^

Mijn RSV1000R had ook bij koude start dat de koppeling niet volledig vrijgaf maar niet zo erg dat hij daarvan afsloeg. Wanneer hij op temperatuur kwam was dat geen probleem meer.
 
Als je hem met de rem tegenhoud, slaat de motor dan niet af?
Als je een tijd niet gereden hebt worden de koppelingsplaten wat plakkerig, als ie dus niet afslaat met de rem zou ik gewoon eens een goed stuk gaan rijden, dat je olie goed warm word.

Koppelingscilinder ontluchten doe ik altijd zo. loshalen van het blok, dan een lijmklem er op met 2 dunne houtjes. Dan druk je niet steeds de koppeling een stukje in. En krijg je op een gegeven moment goed gevoel wanneer je echt goed druk opbouwt.

Als ik het met rem tegen houd, valt de motor niet uit, maar dit is op de paddock stand, ik zou niet weten wat er gebeurd als ik er op zit en de motor in versnelling zet.

ik heb met de motorzaak in de buurt gebeld, die gaan morgen even kijken of er nog lucht in de systeem zit, ook ga ik de olie en olie filter vanavond vervagen (was ik al van plan)misschien dat dit ook helpt, ik weet namelijk niet wat de vorige eigenaar er in heeft gedaan.
 
:^

Mijn RSV1000R had ook bij koude start dat de koppeling niet volledig vrijgaf maar niet zo erg dat hij daarvan afsloeg. Wanneer hij op temperatuur kwam was dat geen probleem meer.

Misschien vanavond toch proberen om een stukje te rijden, kijken wat er gebeurd als de olie goed warm word.
 
Deze had ik al gecheckt, is bij mij nog heel, of die ook goed afgesteld staat weet ik niet.

Kleine inbusje even stukje uit draaien en dan de pin helemaal naar binnen draaien. Dan maakt hendel/pin de grootste slag. Fluitje van een cent.
 
Dat van die koppeling een bekend fenomeen. Is bij mij alleen na de winterstalling als ik hem warmdraai op de paddockstand. Ik kan dan wel het achterwiel tegenhouden met 1 hand.
 
Iemand toevallig nog een yamaha startrelais liggen die past op mijn oertuono? Die van mij lijkt de geest te gaan geven
 
How to change your Eprom

Let er op dat je bij het uitnemen van de eprom deze niet in een te grote hoek ( heel schuin omhoog) verwijderd, want dan is de kans groot dat de pins beschadigd worden of zelfs afbreken. Deze zijn nl heel gevoelig. Let hierop als je 2e hands eproms koopt.( vaak zijn de pins dan al iets schuin verbogen)
Gebruik als je het goed wilt doen een speciaal tooltje een zg IC trekker. Deze zijn bij electronica onderdelenwinkels te koop voor tussen de 3 en 10 euro.
En aangezien printplaten en ic's vaak ESD gevoelig zijn, zorg dat je geaard bent. Hiervoor zijn ook bv ESD polsbandjes te koop.

Hallo Mannen,
Weet iemand een how to voor het wisselen van de erom/chip van Gabro?
Ik ben wel handig maar wil me eerst een beetje inlezen en wat ervarings tip weten en de do's and don't

Het gaat hier om een 2001 mille met een 2-2 full akra systeem erop gemonteerd.
Nu nog het afstellen.

Alvast bedankt heren.
Gr Steve
 
De versnellingsbak van mijn Mille is totaal kapot, tandwielen en stukjes metaal liggen overal onderin het blok. Als iemand nog een blokje weet of een leuke Mille voor weinig hou ik me aanbevolen.
 
Dat van die koppeling een bekend fenomeen. Is bij mij alleen na de winterstalling als ik hem warmdraai op de paddockstand. Ik kan dan wel het achterwiel tegenhouden met 1 hand.

yes, dit was dus uit eindelijk mijn probleem, ik heb er een uurtje kunnen rijden gisteren.
geen last meer van slippende koppeling, rijd weet geweldig.

Volgende keer met de olie wissel de olie jet vervangen zodat de neutraal wat makkelijker te vinden is.
 
De versnellingsbak van mijn Mille is totaal kapot, tandwielen en stukjes metaal liggen overal onderin het blok. Als iemand nog een blokje weet of een leuke Mille voor weinig hou ik me aanbevolen.

Ai! dat is klote man!
 
goede avond allemaal, vanaf aankomende dinsdag ook eigenaar van een RVS mille '06.
hou jullie topic al even in de gaten maar blij dat ik er vanaf dinsdag bijhoor :P

oja ik rij (tot dinsdag een gsxr 600 srad '97) maar ga voor wat meer koppel en een bak geluid :] :9~
full
 
Laatst bewerkt:
Prachtig ding horkje.

Weet iemand toevallig of een 2001 blokje zo in een 99 mille kan? Qua passen sowieso, maar bedoel meer qua elektronica/afstelling.
 
Voor zover ik mij kan herinneren, maar die kennis is wat roestig, past het 1 op 1.
 
goede avond allemaal, vanaf aankomende dinsdag ook eigenaar van een RVS mille '06.
hou jullie topic al even in de gaten maar blij dat ik er vanaf dinsdag bijhoor :P

oja ik rij (tot dinsdag een gsxr 600 srad '97) maar ga voor wat meer koppel en een bak geluid :] :9~
[afbeelding]

Erg mooie fiets! dat zal even wennen worden als je van een 600 4 pitter komt ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan