Alles over de Aprilia RSV Mille - Deel 19 - Broaaap!!

Hallo allemaal,
Ik ben opzoek naar een olie reservoir voor een rsv1000 uit 2004.
Mijn huidige blijkt een scheur in te zitten.
Als iemand er een te koop heeft dan hoor ik dat graag!
 
Help ik heb een probleem. Sinds kort loopt de RSV anders dan normaal en nu eigenlijk helemaal niet meer. Het begon er mee dat hij telkens na de start na enkele seconden terug viel in toeren ondanks dat de toerental verhogen op max staat. Motor starte nog wel elke keer en liep eenmaal warm gewoon netjes. Ik had wel het idee dat hij rijker liep dan voorheen. Bij flink gassen in z'n vrij wat zwarte wolkjes uit de uitlaat en zo nu en dan wat vlammen. Vandaag een rondje gereden en vlak bij huis begon ie in een keer in te houden en te horten en stoten om vervolgens af te slaan. Vervolgens meerdere keren proberen te starten. Starte elke keer wel maar lijkt meteen te smoren, reageert niet op het gas en slaat vervolgens af.

Heb al de foutdiagnose doorgelopen maar geeft alleen code 1 en geen andere foutmelding. Iemand enig idee waar het probleem kan zitten.
 
2 vraagjes:

- ik zou een RSV Mille willen kopen (2001) als eerste circuit moto. Ga ik het zoveel moeilijker hebben om met dit monster te beginnen ipv met een 600cctje?

- De RSV Mille is zelfs met een standaard uitlaat al wat aan de luide kant. Ga ik zelfs met deze setup geen problemen hebben met de decibel controles op circuits als Mettet, Croix, etc?

Hoi Davy

Ik rijd zelf met een Mille op het circuit.

Met een Mille ga je het zeker wat lastiger hebben dan met een 600tje. Hij is een flink stuk zwaarder enheeft flink meer koppel. Het rijwielgedeelte is wel erg goed maar met een 600tje ga je waarschijnlijk sneller rond.

Het klopt dat hij standaard al behoorlijk luid is. Ik heb echter met de standaard demper nog nergens problemen gehad (Assen en Zadvoort). Wel is de originele uitlaat vrij zwaar, een vervangingsdemper scheelt als snel 4 kg (origineel is 8kg). Met een andere uitlaat met DB killer verwacht ik ook geen problemen.
 
Help ik heb een probleem. Sinds kort loopt de RSV anders dan normaal en nu eigenlijk helemaal niet meer. Het begon er mee dat hij telkens na de start na enkele seconden terug viel in toeren ondanks dat de toerental verhogen op max staat. Motor starte nog wel elke keer en liep eenmaal warm gewoon netjes. Ik had wel het idee dat hij rijker liep dan voorheen. Bij flink gassen in z'n vrij wat zwarte wolkjes uit de uitlaat en zo nu en dan wat vlammen. Vandaag een rondje gereden en vlak bij huis begon ie in een keer in te houden en te horten en stoten om vervolgens af te slaan. Vervolgens meerdere keren proberen te starten. Starte elke keer wel maar lijkt meteen te smoren, reageert niet op het gas en slaat vervolgens af.

Heb al de foutdiagnose doorgelopen maar geeft alleen code 1 en geen andere foutmelding. Iemand enig idee waar het probleem kan zitten.

Welk bouwjaar is je RSV? Anders zou ik je dynamo/spanningsregelaar eerst checken.
Google maar even bruine stekkers en Aprilia.
 
Waar kopen jullie doorgaans onderhoudsonderdelen?
Zit nu voor de Mille te kijken voor luchtfilter, aftapplug 12mmx1.5, oliefilter lang, o-ring oliefilter deksel, benzinefilter + slangetjes + bevestiging en bougies.
Zit nu bij 4 verschillende webshops om alles compleet te hebben. En 4x verzendkosten is erg jammer :)
 
Iemand die toevallig een Koso db01R op zijn apie (gen1) heeft aangesloten? Volgens mij heb ik de oude antieke versie ervan. Ik krijg met geen mogelijkheid het neutraal lampje werkend. Ik had al zo'n relay er tussen geprakt om van + aangestuurd naar negatief te krijgen. Misschien te zwaar? Dat zelfde ding maar aangesloten op het benzinelampjeding en zowaar geeft hij 4 streepjes aan. Klopt het dat dit weergegeven kan worden? In plaats van het oranje lampje alleen op de oude dash dan.
 
Laatst bewerkt:
33874989412_b3ab3c5202_b.jpg


Einde van de maand weekendje naar Duitsland, word mijn eerste echte tour rit :]

Moet nog wel wat dingen regelen. Heb een tas gescoord voor achterop, nu nog DB killers en een nieuwe achterband. Tips qua achterband?

De tas:
10065433_720_DET01_FR_13.JPG


*O*
 
Laatst bewerkt:
[afbeelding]

Einde van de maand weekendje naar Duitsland, word mijn eerste echte tour rit :]

Moet nog wel wat dingen regelen. Heb een tas gescoord voor achterop, nu nog DB killers en een nieuwe achterband. Tips qua achterband?

De tas:
[afbeelding]

*O*

Achterbank is natuurlijk persoonlijk. Zelf heb ik jaren met pilot powers op de RSV gereden naar volle tevredenheid. Op de Duc nu ook pp's. Ik zeg die doen dus 😉. En of dat dan pp 2CT, of andere zijn, ik merkte nooit zo heel veel verschil. :)
 
[afbeelding]

Einde van de maand weekendje naar Duitsland, word mijn eerste echte tour rit :]

Moet nog wel wat dingen regelen. Heb een tas gescoord voor achterop, nu nog DB killers en een nieuwe achterband. Tips qua achterband?

De tas:
[afbeelding]

*O*

Waar in Duitsland?

Wij zaten vorig jaar ook eind april in duitsland, met motor en al in een halve meter sneeuw...
 
[afbeelding]

Einde van de maand weekendje naar Duitsland, word mijn eerste echte tour rit :]

Moet nog wel wat dingen regelen. Heb een tas gescoord voor achterop, nu nog DB killers en een nieuwe achterband. Tips qua achterband?

De tas:
[afbeelding]

*O*
Heb sinds kort een setje Metzeler Sportec M7RR eronder en man wat lekker sturen *O* was MPP en Bridgestone S20/S20Evo's gewend en dit is imo nog een stapje hoger 8-) geen idee hoelang ze meegaan alleen..
 
Achterbank is natuurlijk persoonlijk. Zelf heb ik jaren met pilot powers op de RSV gereden naar volle tevredenheid. Op de Duc nu ook pp's. Ik zeg die doen dus 😉. En of dat dan pp 2CT, of andere zijn, ik merkte nooit zo heel veel verschil. :)

Heb tot nu toe alleen nog maar met PP's gereden dus heb geen vergelijkingsmateriaal maar goed om te lezen dat ze jou ook bevallen.

Waar in Duitsland?

Wij zaten vorig jaar ook eind april in duitsland, met motor en al in een halve meter sneeuw...

Die foto's heb ik voorbij zien komen! _O- Toch niet iets waar je zit op te wachten maar je hebt op elk feestje een mooi verhaal. Wij gaan naar Grevenstein en kunnen daar routes downloaden op de TomTom, ben benieuwd :)

Heb sinds kort een setje Metzeler Sportec M7RR eronder en man wat lekker sturen *O* was MPP en Bridgestone S20/S20Evo's gewend en dit is imo nog een stapje hoger 8-) geen idee hoelang ze meegaan alleen..

Haha klinkt als een band waar ik nog lang niet alle potentieel van kan gebruiken ;)
 
Het lijkt me een beetje aan de prijzige kant voor een oer mille, tenzij ie echt in zeer goede staat is en de onderhoudshistorie bekend is. Maar goed, bij handelaren betaal je altijd meer.

Mijn broer heeft een firestorm en die zit toch echt een stuk relaxter. Ik heb zelf een 2002 RSV en de zit is echt wel een stukje extremer dan de VTR.
 
Het is niet bij een handelaar maar gewoon particulier...
Hij zou netjes onderhouden zijn bij een motorzaak hier in de buurt. En in goede staat zijn.
Dus de onderhoudshistorie is neem ik aan ook aanwezig.

Ik wilde eigenlijk een bod doen van 2000 is dat redelijk mits alles oke is natuurlijk?
 
Bedoeld hij niet dat de motor 2000,- kost? Of lees ik de advertentie nou verkeerd...
 
Heb het gevraagd en het is 2500 zonder de kleding...
Dus niet 2000 + 500 kleding = 2500. Zoals de advertentie titel doet vermoeden.
 
Sinds 2 weken ook eigenaar geworden van een 2006 RSV1000R. Hier en daar een krasje en de koplamp glaasjes zijn op 2 plekken gesmolten(wel dicht) doordat iemand er ooit xenon verlichting in had gezet :+ . De prijs was dan ook lager dan vergelijkbare RSV's. Voor zover mijn kennis gaat is het ding technisch in prima staat, begin april een beurt gehad + nieuwe accu+ nieuwe achterband en rijd goed.

Het is wel even wennen om van een cbr600F4i naar de RSV te gaan, maar zoooooooooo veel leuker om op te rijden :9~ :9~
full
 
Mooi ding! Het lijkt alleen wel dat er wielen en vork van een eerder model onder zitten?

2006 RSVR heeft volgens mij standaard Ohlins vork en in deze kleurstelling zouden er blauwe OZ-look velgen onder zitten.

Hier die van mijn broertje;
27153549206_9c7be03821_h.jpg
 
Mooie motor, de velgen horen volgens mij ook blauw te zijn en goudkleurige voor vork.

Nu de mijne zo blij mee 15000 gelopen leo open pijpen ( gelukkig db killers erbij)
Bouwjaar 2006
full
 
Dat was me ook al opgevallen ja. Lijken inderdaad velgen en vork van het 2004-2005 model te zijn.. Geen idee wanneer of waarom iemand dat ooit heeft verandert. Vork nodig voor een circuit motor ofzo? Het maakt voor mij niet echt een verschil, was leuk geweest als de ohlins vork erin had gezeten, maar voor de prijs wat ik heb betaald mag ik niet klagen denk ik.
 
Welkom hier :W , mooie 2006

Laatst olie en oliefilter vervangen, binnenkort nog even een paar frisse bougies en een nieuw luchtfilter in de Mille.
Vorig weekend nog gereden, het mag wel een beetje meer voorjaar worden 8-) :]

full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan