Alles over de Aprilia RSV Mille - Deel 19 - Broaaap!!

Sinds 2 weken ook eigenaar geworden van een 2006 RSV1000R. Hier en daar een krasje en de koplamp glaasjes zijn op 2 plekken gesmolten(wel dicht) doordat iemand er ooit xenon verlichting in had gezet :+ . De prijs was dan ook lager dan vergelijkbare RSV's. Voor zover mijn kennis gaat is het ding technisch in prima staat, begin april een beurt gehad + nieuwe accu+ nieuwe achterband en rijd goed.

Het is wel even wennen om van een cbr600F4i naar de RSV te gaan, maar zoooooooooo veel leuker om op te rijden :9~ :9~ [afbeelding]

Welkom, mooie RSV! Ben wel benieuwd hoe dat zit met je velgen en vering :)

Welkom hier :W , mooie 2006

Laatst olie en oliefilter vervangen, binnenkort nog even een paar frisse bougies en een nieuw luchtfilter in de Mille.
Vorig weekend nog gereden, het mag wel een beetje meer voorjaar worden 8-) :]

[afbeelding]

Wat een mooie motor!! :+
 
Laatst bewerkt:
Probeer het nogmaals:

Heeft iemand toevallig nog een goed olie tankje liggen voor een 2004 rsv?
In de mijne is een scheur gevonden en lekt nu olie.
Roke al geprobeerd maar die heeft ook niks liggen. Anders kan ik helaas niet naar de superbikes dit jaar... :(
 
Laatst bewerkt:
AL gekeken op motor-pars.nl? (Ofzo) op marktplaats?

Yes, ik had bij motorparts al eerder een tankje gekocht, maar die was nog lekker dan de huidige. die gaat dus weer terug.
maar de reparatie van het tankje bleek wel heel te zijn. het olie lekken is nu een heel ander probleem....
De achter schokbreker is compleet leeg gelopen...
Voor 80 is er een nieuwe te koop op motorparts-online, maar ik weet niet of die technisch in orde is. Revisie bij HK suspensions is 200 euro.
 
Ik denk niet dat ik er ooit achter zal komen waarom de vork en velgen zijn verandert :).

Je zal die vraag waarschijnlijk nog wel een keer krijgen maar dan komt die in ieder geval niet meer als verrassing ;)

Tas erop, vrijdag nieuwe achterband en ergens die dag richting Duitsland :]
34285279195_d592f4dc5c_c.jpg
 
Dat zou kunnen ja, maar het frame is gewoon recht en niks geks aan te zien. Je zou verwachten dat bij een crash waar de vork en velgen het lootje leggen er wel meer kapot is dan alleen die 2 onderdelen.

Hoeft ook niet echt iets spectaculairs gebeurt te zijn, misschien was het voor hem logischer/makkelijker om voor deze vork te gaan en gelijk de bijbehorende velgen erbij gekocht. Het is nou ook niet zo dat marktplaats bezaaid ligt met Ohlins vorkjes voor de RSV..
 
Als de prijs ernaar was is er niks aan de hand toch. Als je er 6K voor betaald hebt is het een ander verhaal, dan zou ik me wel een beetje genaaid voelen :-)
 
Laatst bewerkt:
Dat zou kunnen ja, maar het frame is gewoon recht en niks geks aan te zien. Je zou verwachten dat bij een crash waar de vork en velgen het lootje leggen er wel meer kapot is dan alleen die 2 onderdelen.

Heb je de kuipen er al afgehaald? Zon ohlins voorvork vervang je volgens mij alleen als hij aan gort is. (Velgen idem) als hij gevallen is zie je waarschijnlijk wel wat schade aan je frame (boven die plastic strip, deuk in je oliekoeler, stuur gewichtje etc)
 
Als de prijs ernaar was is er niks aan de hand toch. Als je er 6K voor betaald hebt is het een ander verhaal, dan zou ik me wel een beetje genaaid voelen :-)


3750, Voor de prijs een prima koop toch?

Heb je de kuipen er al afgehaald? Zon ohlins voorvork vervang je volgens mij alleen als hij aan gort is. (Velgen idem) als hij gevallen is zie je waarschijnlijk wel wat schade aan je frame (boven die plastic strip, deuk in je oliekoeler, stuur gewichtje etc)

Kappen heb ik eraf gehaald, Geen deuken of iets te bekennen, Enkel een paar plekjes/krassen waar het chrome is beschadigt. Dat is gebeurd door een schuiver denk ik, want het komt overeen met de krassen op de zijkuip. Maar voor de rest geen schade te bekennen.


Nu ik toch bezig ben, Ik gebruikte op de cbr altijd een magnetische tanktas, maar die gaat uiteraard niet werken op de RSV, iemand een tip voor een fijne tanktas voor deze motor?
 
Laatst bewerkt:
Probleem met m'n mille dat ie niet meer starte is opgelost, verstopt benzinefilter.

Hoe strak spannen jullie de ketting. Volgens het WPH moet er onbelast (dus zonder berijder met de achterkant opgebokt) 25mm speling zitten in het midden van de ketting. Ik was gisteren bij een motorzaak waar ik er op gewezen werd dat m'n ketting veel te strak stond (stond dus op 25mm speling). Is door de motorzaak direct gewijzigd en er zit nu 40mm speling op. Even gegoogled en 40mm is inderdaad een veel gebruikte speling bij diverse soorten motoren.

Hoe strak spannen jullie de ketting. Te strak is niet fijn voor de uitgaande as en lager, maar het zal toch niet voor niets zijn dat aprilia 25mm voorschrijft? Vraag is dus, heeft mijn ketting inderdaad veel te strak gestaan.
 
Ik ga er zelf altijd op zitten, even een paar keer op en neer veren en dan met je vingers de speling voelen. Ik denk dat ik dan zo'n 2,5 cm speling heb.
 
Ik hou me aan de WPH. 25mm. In praktijk is dat meestal iets tussen de 25-30mm. Bandje paar keer wat verder draaien en nog eens testen.
Twee weken terug nog daarop afgesteld.
 
Goedemiddag,

Ik ben bezig om mijn '99 rsv mille klaar te maken voor het circuit.
weet iemand of de Ohlins achtershock dezelfde lengte heeft dan de standaard
Sachs achterveer?
Ik heb ergens gelezen dat de Ohlins 3150mm h/h is
Maar mijn Sachs is zeker 1,5 cm langer.
Iemand hier al ervaring mee?

Thnx
 
Goedemiddag,

Ik ben bezig om mijn '99 rsv mille klaar te maken voor het circuit.
weet iemand of de Ohlins achtershock dezelfde lengte heeft dan de standaard
Sachs achterveer?
Ik heb ergens gelezen dat de Ohlins 3150mm h/h is
Maar mijn Sachs is zeker 1,5 cm langer.
Iemand hier al ervaring mee?

Thnx

Als je een ohlins van het nieuwere type rsv pakt (vanaf 2004) dan zit er inderdaad een verschil in lengte in. Dat los je ook niet zomaar op zonder de shock echt drastisch te laten aanpassen. Komt bij dat ook de veerkarakteristiek heel anders is en dus moet worden aangepast. Kan dus wel maar is niet de meest makkelijke weg. Een ohlins van een rsv 98-03 zou wel moeten passen, meten is weten in dit geval.
 
Ik heb de staat van mijn uitgaande as bekeken. As draait soepel rond en heeft radiaal geen voelbare speling. Axiaal zit er een klein beetje speling op, schat nog geen 0,5 mm. Moet wel aardig aan de as trekken om dit te voelen.

Is dit normaal, deze beperkte axiale speling of zijn dit de eerste tekenen dat het uitgaande lager z'n beste tijd heeft gehad.
 
Dat zou je volgens mij dan kunnen ondervangen door tailrisers. (Voorbeeldje OVB 1.5x2.5=3.75= een +4cm tailriser)
Maar beter kijk je naar iets wat makkelijker past zoals smurf2000 al zei. ;-)

Als je een ohlins van het nieuwere type rsv pakt (vanaf 2004) dan zit er inderdaad een verschil in lengte in.
 
Iemand ervaring met het inkorten van de kabelboom als in het naar achteren plaatsen van zekeringen en relays? Of mij de juiste weg kan wijzen door middel van een link ofzo. Ik kan er niet echt iets over vinden en ga graag voorbereid te werk. Uiteraard met een tweedehands kabelboom.
 
En heb nog wat RSV spul over:

• Smoke headlight covers
• Spanningsregelaar 2x
MWR air filter
• Zwarte duoseat (cover) met bagagerek: 1x gebruikt (hier op de RSV)
• Hyperpro progressieve voor-veren

Alles voor 2004(+) model.
 
En:

• Voorspatbord (rood)
• Achterspatbord (origineel)
• Originele kuipruit (mist 1 bevestigingspunt)
• Binnenkuipjes vanaf de koplampen
 
Terug
Bovenaan Onderaan