Alles over de Aprilia RSV Mille - Deel 19 - Broaaap!!

Is er iemand die een digitale versie van een werkplaatshandboek heeft?
Dynamo was doorgebrand en inmiddels weer terug van Sevior.
Nu nog even weer inbouwen en dan is het wel makkelijk om de bouten op het juiste moment te zetten. :)Okidoki
De mijne mag er ook af, staat bij een ander baasje
 
Zoals beloofd hierbij de foto's.
porZPMeTj

pos9XrrOj
 
Ik ga/ben op zoek naar een dubbel demper systeem voor mijn Oer Tuono. Iemand nog een set bochten en dempers van 2e generatie over? En is er ook een goede lasser in het Noorden die hier ervaring mee heeft? Het schijnt nogal passen en meten te zijn.
 
Ik ga/ben op zoek naar een dubbel demper systeem voor mijn Oer Tuono. Iemand nog een set bochten en dempers van 2e generatie over? En is er ook een goede lasser in het Noorden die hier ervaring mee heeft? Het schijnt nogal passen en meten te zijn.

Heb ik.
Nieuwe oude set. Dwz heeft nooit onder een rijdende motor gezeten.

Dempers, collector, voorbochten en zelfs een setje voorbochten van het oude model zodat je niets hoeft te doen aan je eigen set.

Uitlaatlijn(en) en andere goodies RSV Mille 1998-2010

€250
 
Hallo allen, ik wil me bij deze ook even melden in dit topic!

Ik heb sinds vorige week een rsv 1000 r van 2004. Heerlijke motor waar ik super blij mee ben, en meteen ook verkocht aan 2 cilinder!
Ik zal zsm ook even foto's plaatsen..

Meteen wel ook een vraag, de rsv verbruikt namelijk bovengemiddeld veel brandstof. 12L op 137 km. Is iemand bekend met dit probleem, en/of zal dit een kwestie van af laten stellen zijn?

Bvd,
groet Jeroen.
 
Hallo allen, ik wil me bij deze ook even melden in dit topic!

Ik heb sinds vorige week een rsv 1000 r van 2004. Heerlijke motor waar ik super blij mee ben, en meteen ook verkocht aan 2 cilinder!
Ik zal zsm ook even foto's plaatsen..

Meteen wel ook een vraag, de rsv verbruikt namelijk bovengemiddeld veel brandstof. 12L op 137 km. Is iemand bekend met dit probleem, en/of zal dit een kwestie van af laten stellen zijn?

Bvd,
groet Jeroen.

Mille's lusten wel een slokje 😍
 
Hallo allen, ik wil me bij deze ook even melden in dit topic!

Ik heb sinds vorige week een rsv 1000 r van 2004. Heerlijke motor waar ik super blij mee ben, en meteen ook verkocht aan 2 cilinder!
Ik zal zsm ook even foto's plaatsen..

Meteen wel ook een vraag, de rsv verbruikt namelijk bovengemiddeld veel brandstof. 12L op 137 km. Is iemand bekend met dit probleem, en/of zal dit een kwestie van af laten stellen zijn?

Bvd,
groet Jeroen.

Zeer bekent met dit probleem, schijnt te horen... :+ _O- Mijn maten irriteren zich er mateloos aan, ze maken nu zelfs foto's om mij vervolgens af te zeiken in de groepsapp :')
34910986392_d119356e18_z.jpg


Sfeerplaatjes :9~ *O*
35075029045_3ded6fe52c_b.jpg

34158881434_7fd6e4b853_c.jpg
 
Ik zie in de OP dat niet de juiste Aprilia bij mijn naam staat. Dat is die van mijn pa.
Maar de kans zit er dik in dat de grijze 2004 wel de mijne wordt, dus dan klopt het toch weer wel..

Goed verhaal, lekker kort.

Mijn 2002 gaat dus wss de deur uit en dan ga ik met deze 2004 RSV rijden. Het is origineel geen factory, maar bijna alle factory spullen zitten erop, op de Ohlins voorvork na. *O*

34896562582_39e8173f6f_k.jpg


34217051334_10e7ffe40a_b.jpg


34249838373_ba10f0df8b_b.jpg


35060784965_78803297aa_b.jpg
 
Vandaag weer en gister ook. En ik had het al een keer eerder meegemaakt dus het iets constants.

Als ik na het parkeren wil gaan starten dan doet hij starten alsof de accu bijna leeg is. Ik vermoed een kabelbreukje ergens bij het stuur want andere keren start hij wel en het licht gaat ook uit. Later start hij gewoon weer.

Er ziet een splinternieuwe accu in. En laatst had ik de laadspanning nog gemeten welke zeer goed was.
Ik ga zo alles even nalopen (zekeringen/bedrading/contactje/startmotor/laadspanning)

Iemand dit ook wel eens gehad?
 
Laatst bewerkt:
Net even op verschillende plekken de startmotor van stroom voorzien maar zelfs rechtstreeks doet ie het niet. Waarschijnlijk zal dat hem dan wel zijn.
 
Vandaag weer en gister ook. En ik had het al een keer eerder meegemaakt dus het iets constants.

Als ik na het parkeren wil gaan starten dan doet hij starten alsof de accu bijna leeg is. Ik vermoed een kabelbreukje ergens bij het stuur want andere keren start hij wel en het licht gaat ook uit. Later start hij gewoon weer.

Er ziet een splinternieuwe accu in. En laatst had ik de laadspanning nog gemeten welke zeer goed was.
Ik ga zo alles even nalopen (zekeringen/bedrading/contactje/startmotor/laadspanning)

Iemand dit ook wel eens gehad?

Start relais dan? Is opzich ook wel een aprilia kwaaltje toch?
 
Gisteren de PowerCommander V, quickshifter en POD-300 display laten inbouwen en uiteraard een dubbele mappping laten uitvoeren op de Dyno. Dit laten doen bij Klijnstra Motoren. Man wat rijdt dat leuk zo'n quickshifter. Ingesteld dat die vanaf 3000rpm werkt, echt ideaal! En uiteraard is de RSV nu een stuk beter afgesteld.

Resultaat is 134,37pk en 102,52Nm.







 
Laatst bewerkt:
Ik had hem op de moeilijke manier gebypast (wat een woord)Misschien dat dat niet helemaal lekker ging. Hoe meer ik lees hoe meer dingetjes tevoorschijn komen. Morgen maar even meer meten enzo. Laadspanning is gewoon nog ok. Ik rosde hem de stoep op en een uurtje aan de lader gehangen en hij start weer fluitend achter elkaar.. -O-

Start relais dan? Is opzich ook wel een aprilia kwaaltje toch?
 
Die van mij had dat ook, bleek het contact punt van de startmotor geroest te zijn. Maar het relais was toen al vervangen voor 1 van Yamaha
 
Hier eindelijk klaar.

De RSV van GielO gebruikt voor de Tuono. Wielen worden weer zwart en op zoek naar de juiste sticker set.Is een carbon edition,dus mooie basis voor een factory

De RSV is weer fris en klaar voor circuit dagen. Blijft op kenteken ivm mac zandvoort

Nog op zoek naar,

Orginele clip ons voor een showa poot.
Gebruikte sport demper met db killer,schade geen probleem.
Carbon voorspat bord voor Ohlins( showa past niet)

Iemand,of tips ?


full

full

full
 
Kan iemand mij vertellen waar ik de koelvloeistof sensor kan vinden? (Gen2)
Ik krijg rare waardes op het dasboard. Normaal gewoon tussen de 76 en 100 als ik rij, en nu valt hij soms naar de 5t en dan ineens naar 135 met waarschuwing lampje erbij terwijl er helemaal niks aan de hand is.

Wil nu de sensor dus eens even goed schoonmaken, kijken of dat het probleem verhelpt.
Kan ik bij de sensor zonder het blok eruit te moeten halen of iets?
 
Gisteren de PowerCommander V, quickshifter en POD-300 display laten inbouwen en uiteraard een dubbele mappping laten uitvoeren op de Dyno. Dit laten doen bij Klijnstra Motoren. Man wat rijdt dat leuk zo'n quickshifter. Ingesteld dat die vanaf 3000rpm werkt, echt ideaal! En uiteraard is de RSV nu een stuk beter afgesteld.

Resultaat is 134,37pk en 102,52Nm.

Heel gaaf. Ben benieuwd naar de combinatie acceleratie, quickshifter en geluid...
Misschien je kettingspanning nog wel even nakijken, hij golft nogal in de video.
 
Iemand van hier net door Lelystad gereden? Dan ben je gespot namelijk ;)
 
Net nog de hele meuk los gehad van voor naar achter, schoon gemaakt en ingesmeerd nadat hij s'ochtends niet wou starten. Nog geprobeerd te starten direct op de startmotor met een volle accu maar niets. Later de nieuwe accu vervangen door de oude en starten lopen maal 12. Ik snap er geen hol meer van. En toch denk ik dat dat het de startmotor is. Ik wou hem nog openmaken om te kijken hoe deze er inwendig aan toe was maar hij liep weer. Uitgesloten zijn de startrelais, massa, contactslot, startknop. Ik kijk het nog een dagje aan.

Die van mij had dat ook, bleek het contact punt van de startmotor geroest te zijn. Maar het relais was toen al vervangen voor 1 van Yamaha
 
Terug
Bovenaan Onderaan