Alles over de Aprilia RSV Mille - Deel 19 - Broaaap!!

2 ik lees dat als hij ratelt met starten, je hem beter kan laten staan. Valt dit echt op, iemand wellicht een filmpje waarop dit te horen is?
3 er staan meerdere rode op marktplaats, soms met zwarte onderkuip en soms met grijze. Zijn dit verschillende bouwjaren?
!
Startkoppeling zou je wel moeten horen, of sowieso slecht starten kan al duiden op de startkoppeling. Normaliter zou hij met de choke een klein beetje open in één keer aan moeten slaan.

De rode met grijze kuip is het bouwjaar 2000, de rode met zwarte onderkuip een nieuwer model vanaf 2001;

aprilia-rsv-mille-2000-14.jpg

rsv%20mille.jpg
 
Je mag binnenkort mijn naam bij Roy "R" zijn R zetten *O* 8 juli haal ik hem op. Iemand nog belang bij een rode oertuono met 25k op de klok en nieuwe MPPs 3? O-)
 
Je mag binnenkort mijn naam bij Roy "R" zijn R zetten *O* 8 juli haal ik hem op. Iemand nog belang bij een rode oertuono met 25k op de klok en nieuwe MPPs 3? O-)
Als de prijs goed is wel, was eigenlijk op zoek naar een tuono maar de prijzen zijn 1000 euro omhoog sinds de zon is beginnen schijnen.
 
Aangezien jullie beiden vragen hebben, zal ik beide posts zoveel mogelijk proberen te beantwoorden.

De RSV Mille heeft niet echt bouwjaren die je echt moet mijden.
De 99-00 Milles hebben wat dingetjes zoals de slangen in de tank en de startkoppeling die je in de gaten moet houden. Daarentegen is de kwaliteit en afwerking erg hoog, en blijven ze lang mooi (lakwerk en stickers). De 2001+ modellen zijn weer iets doorontwikkeld maar de stickers staan er om bekend snel lelijk te worden.

Kleppen stellen moet volgens boekje dacht ik om de 15.000 maar in de praktijk wijkt de klepspeling niet zo veel af. Maar wel raadzaam om bij een hogere km stand een keer gedaan te hebben. Het is wel een pittig klusje maar niet veel anders dan bij Japanse motoren.

De Mille's zitten verder mooi in elkaar achter het kuipwerk. Er is redelijk goed aan te sleutelen alhoewel sommige onderdelen (zoals de bougies) redelijk lastig bereikbaar zijn.

Bedankt voor je reactie! Dat is fijn om te horen, ik ga binnenkort maar een testrit maken
 
Zou iemand met een 2006 of later RSV1000R een foto kunnen maken van hun buddyseat. Binnen en buitenkant. Dan kan ik tenminste online kijken welke zeker past en welke niet :)
 
Weet iemand misschien waar je die witte sticker kan kopen voor op de topkuip. Nog motors aan het bekijken maar die stichter maakt zo'n verschil qua uitstraling.
 
Laatst bewerkt:
Iemand enig idee waar ik een betaalbare koplamp vandaan kan krijgen? die van mij ziet er niet heel top uit en op markplaats is het aanbod beperkt.

Betreft een koplamp voor een mille 2001.

Nieuw is de goedkoopste die ik gezien heb 300 euro.
 
Iemand hier nog interesse in een titanium evo demper voor een Mille? Met DB killer! Echt super geluid!
 
zaterdag as ff kijken bij Leeke naar zijn rsv1000r 2004.
De fiets trekt de accu leeg en laad deze dus niet meer bij.
Zijn er zaken/typische laadstroomstoringen waar ik direct naar moet kijken bij zo n fiets?
Bijv stekkers/aansluitingen en waar deze zitten uiteraard :)
Ik zal iig de dynamo,klemspanning en de stekker van de sr checken.
:)
 
zaterdag as ff kijken bij Leeke naar zijn rsv1000r 2004.
De fiets trekt de accu leeg en laad deze dus niet meer bij.
Zijn er zaken/typische laadstroomstoringen waar ik direct naar moet kijken bij zo n fiets?
Bijv stekkers/aansluitingen en waar deze zitten uiteraard :)
Ik zal iig de dynamo,klemspanning en de stekker van de sr checken.
:)

Bij deze RSV zitten er geen stekkers meer tussen de dynamo en de SR (die beruchte bruine). De dynamo is nieuw geplaatst door Roké dus daar verwacht ik geen problemen mee. Bij een eventueel defect aan de dynamo is het altijd een van de drie spoelen die massa maakt (gesmolten harslaag) dus eenvoudig te controleren op de uitgaande draden.

Waarschijnlijker is het dat de SR de geest heeft gegeven en deze zal dan een veel te hoge of geen spanning meer doorgeven. Uitgaand is dan rood/wit gestreept de plus.
 
Dank, ik zoek me helemaal rot is dit ziet er voor 150 nog redelijk uit.

Ik heb er al een paar keer wat besteld voor mijn Falco, en dit is eigenlijk een samenwerking tussen verschillende sloperijen. Deelnemende slopers bepalen zelf de prijzen van onderdelen en prijsverschillen kunnen daarom enorm zijn. Soms zijn mooiere onderdelen zelfs goedkoper dan lelijke of beschadigde. Soms moet je dus even geduld hebben om een goed onderdeel te vinden voor een goede prijs.
 
Die koplampen zijn sowieso wel vrij zeldzaam aan het worden, mede omdat ze snel lelijk worden en er dus veel mensen naar op zoek zijn.

Na het schijtweer richting de TT zondag gelijk maar ff gewassen..
35168675140_bced26168a_h.jpg


35516704726_ba5a5a2c7d_h.jpg
 
Laatst bewerkt:
Jammer dat je niet alleen het glaasje kan vervangen van zo een koplamp. Die van mij zit ook vol barsten, zo zonde.
 
Ik zie dat ik nog in de OP sta, daar mag ik dan nu (99% zeker) uit. 8 juli gaat hij door een liefhebber opgehaald worden.


Maar deze wil hem juist met de originele demper dus de MIG is te koop! Met db killers en plug and play als je de originele pijp eraf haalt. Zonder db killers erg luid, met vind ik hem lekker. Zitten nu net een nieuwe hulzen om en vulling in.

Gmail aub mocht je interesse hebben, lees hier eigenlijk niet meer mee en momenteel staat de pijp nog nergens te koop.
full
 
Laatst bewerkt:
Mooi ding is het!

Ik zag dat mijn oude Mille nu te koop staat bij de tent waar wij hem hebben ingeruild. Laatst was er iemand die op zoek was naar een rooie toch? Wellicht wat voor jou ;-) Ding deed het altijd erg goed!

Veltman Motoren - Automotive
 
:W Staat nog in m'n favo topics dus lees af en toe nog mee, zie dat ik nog wel in de OP sta... maakt me niet zoveel uit maar mag er dus wel uit tzt.

Ik heb toch weer wat teruggekocht, ben wel braaf bij de twins gebleven :9~

540.jpg


:W
 
Heeft iemand hier zelf al eens een "Oberon Clutch Slave Cylinder" gemonteerd? Zo ja; loopt er dan ook olie uit? En is het makkelijk zelf te doen? Waar op letten? Ben benieuwd!
 
Terug
Bovenaan Onderaan