Alles over de Aprilia RSV Mille - Deel 19 - Broaaap!!

Even een andere vraag; heeft iemand nog een jiffy/zijstandaard voor een Gen1 liggen MET montageplaat? Heb onlangs een Mille R circuit fiets gekocht maar daar zit geen jiffy op. :X Dat leidt met grote regelmaat tot forse hartkloppingen... Dus mocht je er een over hebben, laat maar weten via pb of nul zes vijftien 63 achttien 34. :}
 
Laatst bewerkt:
Gisteren voor het eerst een flinke ronde gereden.
Motoport Zelhem had open dag, dus dat was wel ff een lekker stukkie om te rijden.

Daar stond iemand van Hyperpro welke mijn vering heeft afgesteld. Als opmerking gaf hij aan dat de vering nog erg goed af te stellen was, ondanks de hoge km-stand van de motor.
Maar wát een verschil! :} De RSV was al makkelijk te rijden, maar nu is het helemaal super!

Nog iets anders; het vermogen... Met de TRX was ik gewend om bij flink wegrijden het gas helemaal open te draaien, kon makkelijk.
De RSV trakteerde mij op een mooie wheelie vanaf 7.000 tpm :o Ik schrok me een bult, resultaat een blauwe zak door de harde landing...
 
Lekker man! Eindelijk weer af en toe op de brommer naar werk..
Vanavond even ketting gesmeerd en het achterwiel gecleaned :)

26164335507_ea64fdba6e_b.jpg


41035031451_c4cdbb6f79_b.jpg


26164324387_1dc7be27cf_b.jpg


40326591004_05f5bfcf75_b.jpg


40141736695_f54aced5ba_b.jpg
 
Laatst bewerkt:
Nadat ik zelf een mooie set titanium uitlaten heb kunnen bemachtigen gaan deze gecorede dempers eruit... Iemand hier interesse?

full
 
nou de 2001 rsv-R van mijn neefje start niet meer
met starten hoor je luide KLOENK en dan ineens draait de startmotor vrij, zonder de motor mee te pakken, dan knop los maar met weer starten even meepakken en dan draait de startmotor na een KLOENK weer vrij. klinkt berroerd

ik vrees dat het befaamde lager achter het vliegwiel het dus heeft begeven
kan iemand bevestigen dat het idd deze is

heb linker deksel er al af, en alle tandwielen van startmotor naar vliegwiel zien er als nieuw uit (staat 37k op de bike).

Ik denk zelf dat het dit lager is namelijk (ktm part halen had ik al gelezen)

Ga meteen maar een super tenere startrelais halen (is dit stekker aanpassen en plug en play of moet er meer gebeuren??)
 
Hello :-), voor de zekerheid even voorstellen! Ik ben Lucas, en rijd nu ongeveer anderhalf jaar vrolijk rond op een rsv mille uit 2001, heerlijke fiets!

Alleen tegen het einde van vorig seizoen kwam er steeds lucht bij de koppeling. Ik heb de cilinder op het stuur opengemaakt en 1 rubbertje van de zuiger was kapot. Ik heb me helemaal rot lopen zoeken naar een vervangingssetje maar dat gaat nog niet makkelijk! Ik lees wel dat KTM setjes zou hebben die zouden kunnen passen, maar ik heb helaas geen flauw idee welke ik dan moet hebben :-( De zuiger is 12mm. (die van de rem 15) Ik zou ze graag beiden willen vervangen. Heeft iemand misschien een tip welke revisiekit ik moet hebben??

Tenks!!

Grtz,
Lucas
 
Zou je willen laten weten wat Roke zegt?
Ik heb hetzelfde probleem. Zaterdag uit de stalling gehaald zonder druk op koppeling.
 
Vraagje aan de kenners.
De achterrem van mijn '02 RSV is nogal, eh, waardeloos. Weinig opbouwende druk, dus weinig remkracht en vertraging.

Nu las ik in de OP al dat dit zelf op te lossen is, maar kan iemand mij de juiste richting op sturen?
Ik las al diverse ontluchtings-horror-verhalen op het web, maar wat is het probleem precies?
 
Vraagje aan de kenners.
De achterrem van mijn '02 RSV is nogal, eh, waardeloos. Weinig opbouwende druk, dus weinig remkracht en vertraging.

Nu las ik in de OP al dat dit zelf op te lossen is, maar kan iemand mij de juiste richting op sturen?
Ik las al diverse ontluchtings-horror-verhalen op het web, maar wat is het probleem precies?

Bij de RSV Mille en de RSV1000R zit de rempomp op een ongelukkige plek langs de uitlaat. Hierdoor wordt de remvloeistof te warm (koken) waardoor er lucht in komt.

Ik had er op mijn Mille minder last van dan bij de RSV1000R. Daarbij rijdt ik praktisch altijd zonder remdruk..

Sommige vervangen hem voor een Ducati pomp (848/1098) maar ik geloof niet dat dat echt helpt als je niet ook de locatie van de pomp veranderd.

Aprilia Performance in de UK biedt mooie rem- schakelsets aan waarbij je zonder grote aanpassingen je originele rempomp kunt verplaatsen. Ik denk eraan zo'n set aan te schaffen voor mijn bike.

Gen 1 & Gen 2 rearsets

img_4233.jpg
 
Ik ben op zoek naar standaard linkplates (driehoekjes) van RVS. Ik heb eventueel +2 en -2 linkplates van +- 5mm dik RVS te ruil.

Voor Tuono '06-'10 of RSV1000 '04-'10
 
wie weet welke accu de max is dat past in een 2001 mille?
ik wil een zwaardere (14a?) halen met max cca voor koude start

wat is het beste aan te schaffen?
 
Bij de RSV Mille en de RSV1000R zit de rempomp op een ongelukkige plek langs de uitlaat. Hierdoor wordt de remvloeistof te warm (koken) waardoor er lucht in komt.

Ik had er op mijn Mille minder last van dan bij de RSV1000R. Daarbij rijdt ik praktisch altijd zonder remdruk..

Sommige vervangen hem voor een Ducati pomp (848/1098) maar ik geloof niet dat dat echt helpt als je niet ook de locatie van de pomp veranderd.

Aprilia Performance in de UK biedt mooie rem- schakelsets aan waarbij je zonder grote aanpassingen je originele rempomp kunt verplaatsen. Ik denk eraan zo'n set aan te schaffen voor mijn bike.

Gen 1 & Gen 2 rearsets

[afbeelding]
Thanks!

wie weet welke accu de max is dat past in een 2001 mille?
ik wil een zwaardere (14a?) halen met max cca voor koude start

wat is het beste aan te schaffen?
De YTX14BS schijnt het meest gebruikt te worden :)
 
Laatst bewerkt:
Lithium accu?

Heb hierover een keer geïnformeerd. Kreeg dit antwoord terug:

Lithium accu’s zijn op zichzelf een prachtig product. Snel opladen, behouden heel lang hun lading en wegen praktisch niks. De keerzijde van dit alles, ze kunnen absoluut niet tegen overspanning en ook niet tegen een te lage spanning. Nu staat de RSV1000 er om bekent problemen te hebben met het laad circuit. Zonder het laadcircuit constant te controleren zou ik persoonlijk niet gaan voor een lithium accu.

Voor RSV mille geldt denk ik hetzelfde.
 
Ook in tuono topic geplaatst, dus hier ook maar ff;

Heb nog wat spulletjes liggen die weg mogen.

- Gen 1 duozit
- Gen 2 achterbrug
- Gen 1/2 voorvork poten Showa non-radiaal
- RSV4 kroonplaat
- Gen 1 remleiding radiaal
- Gen 1/2 remleiding non-radiaal

Bij interesse, let me know!
 
Terug
Bovenaan Onderaan