JAWA MENGSMERING & PLZEŇSKÝ PRAZDROJ, ČÁST DEVÁTÁ

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb je een PM gestuurd.

Wat Sammie inderdaad zegt, op marktplaats, speurders etc. zijn de biedingen altijd vrijblijvend.. Als iemand echt interesse heeft benaderd die je wel via mail of telefoon
 
Precies, ik schakel de optie om te bieden altijd uit, dat scheelt een hoop gedoe en je filtert zo de serieuze mensen.
 
Precies, ik schakel de optie om te bieden altijd uit, dat scheelt een hoop gedoe en je filtert zo de serieuze mensen.

Voor evt. meelezende mensen, ik zoek voor de 360 in opbouw nog het lepeltje van de halfautomaat en de plunjer van een voorvork-binnenpoot. (een vorige eigenaar heeft 't vastgedraaid terwijl het nokje niet in de uitsparing in de onderkant van de buiten-onderpoot zat, plunjer vast en krom.. brak bij het rechtbuigen)
 
Voor evt. meelezende mensen, ik zoek voor de 360 in opbouw nog het lepeltje van de halfautomaat en de plunjer van een voorvork-binnenpoot. (een vorige eigenaar heeft 't vastgedraaid terwijl het nokje niet in de uitsparing in de onderkant van de buiten-onderpoot zat, plunjer vast en krom.. brak bij het rechtbuigen)

hoeveel haast heb je ermee?
 
Precies, ik schakel de optie om te bieden altijd uit, dat scheelt een hoop gedoe en je filtert zo de serieuze mensen.
Ik koop genoeg na een bod, het bieden is een bevlieging, als iemand reageert ga ik serieuzer nadenken..
Op een uurtje kan je zo toch reageren op een berg advertenties.

Sommigen reageren wel dat ze het liever in de brand steken - met de nodige uitroeptekens..
Naja dan niet, ik wilde soms nog wel meer bieden anders.. _O-

Nu heb eerlijk gezegd wel mijn laatste twee motorfietsen gekocht zonder een eerste bod.
Maar meestal wil ik vooraf een beetje overeenstemming.. :)
 
Laatst bewerkt:
Hoe gaat 't met de enfield combi?

Prima hoor! Geheel volgens het stereotype beginnen de eerste dingen los te trillen. Week geleden kwam de koplamp los. Paar dagen daarna de deksel van het luchtfilter :') Rijdt nog steeds heerlijk, alleen met dit weer is het minder aantrekkelijk (voor de bakkenist voornamelijk).

Ploffend met een vaart van 80 km/u over de provinciale wegen rijdt hij keurig rechtuit. Eigenlijk trekt hij anders altijd wat naar links, zeker op de bolle weggetjes hier, goede spierballentraining dus :t

En sja... voor het tweetakt geluid is zeker wat te zeggen... maar als anti-openpijp motorrijder moet ik toch wel zeggen dat een Enfield met luide uitlaat toch wel erg mooi klinkt (zeker laag in de toeren :X). Afremmen op de motor onder de bruggen hier geeft soms mooie kanonslagen :P

@Crash 750, vervelend nieuws man. Ik zou hem ook via Speurders of MP proberen kwijt te raken, 500 moet wel lukken. Ligt natuurlijk ook wel aan hoeveel tijd jij er aan kwijt wil zijn. Kan je hem niet hier op MF aanbieden? Misschien de 500 euro challenge erbij betrekken?
 
@ Tijmen, is het spanwiel ook geremd?

Yes zit een klein schijfremmetje op. Prettig voor krappe bochtjes als je een passagier hebt. Bij noodstoppen is hij ook fijn om de boel rechtuit te laten remmen, maar ik rem eigenlijk het meeste met de voor- en achterrem van de motor. Zeker als je voldoende afstand van iedereen houdt remt dat voldoende.

Fijn ding om er op te hebben, maar snap best dat ze er soms niet op zitten. Bij snelheden tot de 60 km/u kan je denk ik prima zonder.
 
Ik heb er tot op heden nog geen opzitten.

Omdat ik een velorex heb, kan er een jawa trommelrem op, dat gaat binnenkort dus ook gebeuren. :)
 
Ik heb er tot op heden nog geen opzitten.

Omdat ik een velorex heb, kan er een jawa trommelrem op, dat gaat binnenkort dus ook gebeuren. :)

Rij jij eigenlijk al zonder stoeptegels in de bak? Zo'n velorex bak lijkt op het oog altijd een stuk lichter, dus ik verwacht dat hij ook eerder omhoog komt?

Enneh.. klaverbladen, vermijdt je die of kom je daar wel doorheen? Vind ze altijd nog wel spannend, gaat tot nu toe goed, maar of je uitkomt met je gas is altijd afwachten :+ Heeft voor en nadelen dat beperkte vermogen. Ben eigenlijk wel benieuwd hoe een Jawa met span rijdt. Zeker gezien mijn Jawa meer van het volgas rijden was :')
 
Laatst bewerkt:
Het engste vond ik van spanrijden; je leert dat gelijkmatig naar rechts sturen belangrijk is.. een rukje erbij en de bak zit bij je oren.
Dus jij 'sportief'' door een lange bocht..komt vrachtwagen tegemoet, dus tikje meer dan rechts... krijgt je spanwiel een tik door een hobbel op de weg.. bak omhoog.. moet naar links.. kannie naar links... ENG!

Heb verdrongen hoe het is afgelopen...

Bomen langs de weg evenzo gevraarlijk..
 
Ik rij nu bijna een jaar zonder tegel.
Is in het begin even wennen, maar gaat nu prima.

Een jawa met bakje is echt leuk voor binnendoor, maar harder dan 70 is niet leuk. Dan kom je gewoon vermogen te kort.
Met de xs650 is de snelweg ook goed te doen.

Maar, on topic: ik heb eindelijk mijn 4e knipperlicht voor de Jawa. Ook een borgingsplaat voor mn balhoofdlager ontvangen.
Binnenkort nog 1x naar de spaker, en dan is hij klaar!
 
Ik rij nu bijna een jaar zonder tegel.
Is in het begin even wennen, maar gaat nu prima.

Een jawa met bakje is echt leuk voor binnendoor, maar harder dan 70 is niet leuk. Dan kom je gewoon vermogen te kort.
Met de xs650 is de snelweg ook goed te doen.

Maar, on topic: ik heb eindelijk mijn 4e knipperlicht voor de Jawa. Ook een borgingsplaat voor mn balhoofdlager ontvangen.
Binnenkort nog 1x naar de spaker, en dan is hij klaar!

Hoeveel kleiner is je overbrenging dan? En hoeveel rpm draait hij bij 70km/h?
 
Ik heb ook nog een doosje met 2 634 pakkingsets.en nog wat 638/640 spul
Zeistandaart,carb revisiset wat losse sproeiers enzo.iemand interesse?wel graag in 1 x ;) mag voor n kratje pils opgehaald worde :P
 
Ik rij nu bijna een jaar zonder tegel.
Is in het begin even wennen, maar gaat nu prima.

Een jawa met bakje is echt leuk voor binnendoor, maar harder dan 70 is niet leuk. Dan kom je gewoon vermogen te kort.
Met de xs650 is de snelweg ook goed te doen.

Maar, on topic: ik heb eindelijk mijn 4e knipperlicht voor de Jawa. Ook een borgingsplaat voor mn balhoofdlager ontvangen.
Binnenkort nog 1x naar de spaker, en dan is hij klaar!
Hee heb jij ook een xs650?
 
ik heb een vraag, waarvan ik hoop dat 1 van jullie meer weet dan ik!

Gisteren heb ik een nieuwe borgring op mijn balhoofdlager geplaatst. De oude was namelijk helemaal verwrongen.

Het idee is dat de ring bovenop de bovenste kroonplaat ligt, en dat 1 van de blikken stripjes naar beneden geslagen wordt, zodat deze het balhoofdlager borgt. Vervolgens wordt de ring omhoog gebogen, om de bovenliggende moer heen.

althans, zo was het bij mij gemonteerd...

Nu wring ik de complete borgring kapot wanneer ik de moer bovenop de kroonplaat aandraai! '(
gelukkig had ik 2 borgringen gekocht....

Weten jullie hoe dit zit?
Hieronder een foto van de oude ring, en de nieuwe ring (voor montage ;) )
full
 
Even kijken.. je hebt de grote moer waarmee je het balhoofd voorzichtig spelingsvrij maakt, daarvoor is de borgring. Dan komt de platte moer er op, die je niet idioot strak draait..?
Eerlijk?
Ik weet 't zo niet...

Niet dat dit systeem zo goed werkt, Ik kan me herinneren dat ik het balhoofd een paar keer 'na' heb moeten stellen..
 
Laatst bewerkt:
ik heb een vraag, waarvan ik hoop dat 1 van jullie meer weet dan ik!

Gisteren heb ik een nieuwe borgring op mijn balhoofdlager geplaatst. De oude was namelijk helemaal verwrongen.

Het idee is dat de ring bovenop de bovenste kroonplaat ligt, en dat 1 van de blikken stripjes naar beneden geslagen wordt, zodat deze het balhoofdlager borgt. Vervolgens wordt de ring omhoog gebogen, om de bovenliggende moer heen.

althans, zo was het bij mij gemonteerd...

Nu wring ik de complete borgring kapot wanneer ik de moer bovenop de kroonplaat aandraai! '(
gelukkig had ik 2 borgringen gekocht....

Weten jullie hoe dit zit?
Hieronder een foto van de oude ring, en de nieuwe ring (voor montage ;) )
[afbeelding]

Ik kijk morgen even voor je hoe dat zit.
 
ik heb een vraag, waarvan ik hoop dat 1 van jullie meer weet dan ik!

Gisteren heb ik een nieuwe borgring op mijn balhoofdlager geplaatst. De oude was namelijk helemaal verwrongen.

Het idee is dat de ring bovenop de bovenste kroonplaat ligt, en dat 1 van de blikken stripjes naar beneden geslagen wordt, zodat deze het balhoofdlager borgt. Vervolgens wordt de ring omhoog gebogen, om de bovenliggende moer heen.

althans, zo was het bij mij gemonteerd...

Nu wring ik de complete borgring kapot wanneer ik de moer bovenop de kroonplaat aandraai! '(
gelukkig had ik 2 borgringen gekocht....

Weten jullie hoe dit zit?
Hieronder een foto van de oude ring, en de nieuwe ring (voor montage ;) )
[afbeelding]
Hm, op de zwarte 634 zit die borgring niet, maar een gewone dikke ring. Zie foto:

full

full


Het gekke is, dat ik in het onderdelenboek ook alleen maar een gewone rig zie (nr 39)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan