JAWA MENGSMERING & PLZEŇSKÝ PRAZDROJ, ČÁST DEVÁTÁ

Status
Niet open voor verdere reacties.
de ontsteking bij vape is compleet gescheiden van de dynamo en regelaar en is voor de 6 volt versie en 12v versie hetzelde
Of dat de dynamo hetzelfde is, louter de regelaar anders is..
wat de bobine in dit verhaal doet snap ik dan ook niet...
 
Accu geeft 12,7 volt dus dat lijkt me prima. Ik heb net ook de hoofdsproeier vervangen door een 92 die ik nog had liggen, maar dit geeft nauwelijks een verbetering. Als ik 5 min rij verzuipt hij zijn eigen helemaal. Denk toch dat het aan de carburateur ligt, want het is begonnen toen ik de carburateur open heb gehaald een de stationair sproeier open heb gemaakt. Dit heb ik gedaan door een klein ijzerdraadje van de staalborstel erin te duwen. Het lijkt me sterk, maar kan het zijn dat ik hierdoor de opening te groot heb gemaakt?
Zet aub eerst het originele lufisysteem er weer op, en controleer of de benzine wel vlot door het kraantje komt,(weet je zeker dat 'hij zijn eigen verzuipt'?) en blijft de vlotter niet hangen?
HS 100 en naald in onderste stand zou goed moeten werken.
 
Laatst bewerkt:
is de chooc ( hoe schrijf je dat) goed , blijft die open staan dan vrzuipt ie ook ,
blijf de vlotter hangen na het schoon maken?
 
De 300cc 559 bepakt met kampeerspul.. moest komend jaar nog maar eens gebeuren, en wellicht voor wat langer..
 
vind de linker mooier er uit zien dan de rechter F
de muts steekt wat duidelijker af
leer ze sleutelen aan de jawa ze kommen er gemakkelijker bij :]
 
Dás een idee ..
ik heb wel veel hooiwagens.. maken troep maar vangen nix..
ik heb ze ontslagen, maar ze trekken zich er nix van aan..
En als er een actieve spin is.. eet Luna ze op.. -O-
Ze is gek op mensen
ze is gek op andere fretten..

alles andere, of het muis is, of golden retriever.. het is PROOI!

goed.. on-topic.. :$
 
Zet aub eerst het originele lufisysteem er weer op, en controleer of de benzine wel vlot door het kraantje komt,(weet je zeker dat 'hij zijn eigen verzuipt'?) en blijft de vlotter niet hangen?
HS 100 en naald in onderste stand zou goed moeten werken.


Helaas heb ik de originele luchtfilter niet. Ik ben eigenlijk zeker dat hij zich verzuipt, omdat de bougie nat is als hij na 5 min rijden uit valt en wanneer ik de benzine kraan dicht draai, rijd hij heel even weer heel goed, tot dat de benzine natuurlijk op is uit de carburateur.

De vlotter leek me goed te werken, kan ik dit nog op een manier controleren?

De gasnaald zit nu in de middelste stand, als ik hem in de onderste stand zet, loopt de motor alleen maar rijker toch?
 
Laatst bewerkt:
Een natte bougie is een gevolg, geen oorzaak. Heb je de juiste warmtegraad bougie?

Van de onderste groef gaat de motor inderdaad nog rijker lopen.
 
Laatst bewerkt:
Als je de naald naar beneden zet, gaat hij armer lopen. De naald sluit de gasbuis meer af.

Loopt de vlotterbak over? Is het geen onstekingsprobleem?(slechte bobine aan die kant?) wat voor ontsteking heb je er trouwens op zitten?
Maar wat je verteld over wat je doet met de kraan lijkt het idd op verzuipen.
duss.. de voor de hand liggende dingen controleren?
sproeiers niet los?
vlotterventiel wel werkend?
vlotter niet lek?
Vlotter niet vast?
Hoofdsproeier niet geruimd?
 
Laatst bewerkt:
Als je de naald naar beneden zet, gaat hij armer lopen. De naald sluit de gasbuis meer af.

Loopt de vlotterbak over? Is het geen onstekingsprobleem?(slechte bobine aan die kant?) wat voor ontsteking heb je er trouwens op zitten?
Maar wat je verteld over wat je doet met de kraan lijkt het idd op verzuipen.
duss.. de voor de hand liggende dingen controleren?
sproeiers niet los?
vlotterventiel wel werkend?
vlotter niet lek?
Vlotter niet vast?
Hoofdsproeier niet geruimd?

Op marktplaats worden op 't moment wel jawa 628-640 delen aangeboden.
 
Heerlijk weer om te rijden..de nwe trommel van de 559 uitgeprobeerd..remt nu weer gelijkmatig! *O*
Curieus genoeg moest ik de remschoen t.o.v. elkaar wat bijstellen.. vreemd.. midden gelijk aangrijpen is toch midden gelijk aangrijpen, ook met een iets andere diameter van de trommel?
Nou ja, het moet zich nog even 'zetten' maar het remt best goed...

Toch wel fijn dat je deze klassieke motoren goed kan laten remmen.. ik heb ook een 3ta en BSA m21 gehad..daarmee kun je eigenlijk niet meer het huidige verkeer in..
Tot ik ergens las da je een 638 voorwiel in een 3ta kan knutselen.. en ik had een mnd ervoor juist de mijne verkocht..
Ik heb wel een 68 voorwiel verkocht aan iemand met een 3ta die 'm in heeft gebouwd en er erg blij mee is.. :t
 
Zo..
De pekelwinters hebben toch een remklauw onklaar gemaakt -O-
Gisteravond voelde ik tijdens remmen een duidelijke tik.. je voelde 'm ook terug in de remhandle.
Vandaag in daglicht kon ik echter geen 'scherpe' onregelmatigheid in de schijf vinden..erg vreemd.
Toen ik de klauw er af haalde, min of meer om intussen even schoon te maken en kijken of de blokjes geleden hebben door die 'tik' die hij steeds krijgt, merkte ik dat 1 van de zuigers vastzit.

Ik heb het spul niet om de klauw te reviseren(perslucht) en heb geen idee of de rubbers die ik nodig heb std. maten zijn of apart jawa-spul moet bestellen.
Gelukkig had ik nog een remsetje liggen en dat er op gezet. Dan kan ik intussen eens zoeken naar de mogelijkheden om de remklauw te herstellen/reviseren.

De onregelmatigheid(beschadiging?) zit echter nog steeds in de schijf.. het voelt echt als een harde tik. Ik kan echter de oorzaak niet op het oog, nog op gevoel vinden(misschien is het weg te schuren? en vraag me af wat de oorzaak zou kunnen zijn..?

suggesties/tips welkom.
 
Zit het niet in je lagers?
Door kapotte wiellagers je onregelmatig remt en feedback via de handle voelt??
Lijkt me onwaarschijnlijk maar met daglicht zal ik 't nakijken .
Je hoort ook 'tsjing' als het punt door de blokjes gaat maar is met de hand niet te vinden...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan