JAWA MENGSMERING & PLZEŇSKÝ PRAZDROJ, ČÁST DEVÁTÁ

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb van diverse jawanisten gelezen dat ze een mikuni carburateur op de 638/641. Kan mij iemand vertellen welk type past, en de sproeier bezetting zo een op een overgenomen kan worden voor boven genoemde jawaas Gemakshalve ga ik maar uit van een vlakschuif type, omdat dit de modernste types zijn Andere vraag: klopt het dat de schijven met sleuven beter remmen dan de dichte schijven
 
Nou, ik heb 2 mikuni's rondschuiven geprobeerd en het was een ramp..Er wordt een VM aangeraden, maar vlgs Topham zijn alle 28mm rondschuiven gelijk aan de VM, maar ook weer niet, ze weten het zelf ook niet. Ik heb er nu een koso op, probeer later misschien dellorto.
Qua schijfremmen, zie mijn post op vorige pagina.. ;)

Ik bedenk me wat, jawamarkt.cz bieden een vlakschuif mikuni (china) aan.. je zou die mensen kunnen proberen te vragen hoe en wat..(heeft hij ook een powerjet?)
Als het een plug & play ding is, en hij bevalt jou, zou't mijn interesse ook wel kunnen hebben.
Jawamarkt.cz :: Ersatzteile für JAWA :: Jawa, Jawa Ersatzteile, Jawateile, Teile für Jawa
 
Laatst bewerkt:
HOI SAMMIE, ik zal proberen een antwoord te geven Je hebt VM,s en VM,s voor vier- en tweetakten
Daar zit verschil in, een tweetakt zuigt elke omwenteling aan , een viertakt elke twee Ik denk wel dat je ze kunt ombouwen Maar ook al heb je een VM tweetakt,die je wilt monteren,moet je je afvragen : wat wil je bereiken Meer PK,s, zit er niet in,wel een betere gas respons, omdat japanse carburateurs vaker kwalitatief beter afgewerkt zijn als bv Jikov, of BVF waardoor ze vaak een beter gasmengsel geven over het hele toerenbereik Je hebt er nu een Koso op gemonteerd Is dit een vlakschuif of een rondschuif Koso is volgens mij een chinese namaak van de Keihin PKW Hoe voldoet je Koso en hoe heb je die afgesteld Chinezen kunnen wel goed spul,maken, maar dat kost ook geld en dat hebben we er meestal niet voor over Graag je ervaring met die Koso
 
Hoi, mikuni 2 takt 28mm rond heb je in binnenwerk ook nog onderscheid in membraam- en zuigergestuurd, dus andere buis en naalden besteld.. vrij duur maar lukte uiteindelijk niet..
Op het type 360(das een 28mm rondschuif van mikuni) liep hij helemaal niet slecht maar de choke was een ramp, wellicht omdat deze origineel ook nog een andere carb moet 'be-choken'
Ik had de andere 28mm rondschuif ook andere delen voor besteld(deze heeft een heel andere vorm venturi- maar hetzelfde'op deellast te rijk als je het bovenin goed wil hebben.

De toleranties op de koso sunworld zijn niet mals maar het lijkt weinig uit te maken.
Hij start er beter op, gelijkmatiger lopen op deellast en meer vermogen bovenin..
 
Er is hier herhaalde malen geprobeerd een treffen te organiseren.

Welnu, op 18 maart wordt op de Laarweg 80-A, 6721 DG Bennekom in het gebouw van de Edelzanger een treffen georganiseerd door de Jawa CZ Club. Dat treffen wordt gehouden onder de naam "Jaap Hamstra Treffen" en komt in de plaats van de onderdelenmarkt die Jaap altijd organiseerde.
Het wordt geen onderdelenmarkt meer, al zullen er wel leden zijn die wat spullen te koop aanbieden. Er zullen ook enkele Ogars en aanverwante artikelen te zien zijn, evenals enkele Jawa racers.

Ik zou zeggen: een mooie gelegenheid om elkaar te treffen en met andere Jawa liefhebbers te spreken. Ikzelf zal er zijn van 8.00 tot 17.00 uur, met een korte afwezigheid tussen 1.00 en 12.00 uur. Ik ben benieuwd :)

Overigens: de club bestaat dit jaar 25 jaar en zal dat als volgt vieren in Tilburg van vrijdag 2 juni t/m maandag 5 juni:
http://www.jawarally2017.nl/

Inschrijven en tent en mondharpen mee :)
 
Laatst bewerkt:
Juist, gefeliciteerd! *O*

@jo, ik ga proberen er bij te zijn! Alhoewel het nu wel een stuk verder rijden is dan vanuit Deventer :/
 
Sammie gefeliciteerd en nog veel kilometers op de motor ,

zal proberen er ook bij te zijn in Bennekom
 
Sammie, natuurlijk, gefeliciteerd en nog vele jawa ritten verder
Ijs en weder dienend, ben ik natuurlijk in Bennekom Ik hoop daar ook andere leden van het forum
tegen te komen , en allicht kunnen we een boompje op zetten over Mikuni Keihin en Koso problemen Met meerderen vind je ook meer oplossingen Je zal toch wel niet de eerste zijn, die de carburateur vervangt voor een ander merk In het club blaadje lees ik wel, dat de 638 t/m 640 serie goed loopt op Mikuni TMX 28 mm Waar zit dan het verschil met die van jouw motor?
 
Dank allen.. :$

Ik wilde vandaag een start maken met het 360 blok te assembleren..
vraag 1, heb ik wel de schroeven/bouten om de carters samen te voegen?
Hindernis 2; de carterhelften zijn enorm vies.. eerst schoonmaken
 
Laatst bewerkt:
En nog veels te late felicitaties vanuit 't midden van het land. Natuurlijk nog veel veilige kilometers in het (buiten)land gewenst! :Y
 
En nog veels te late felicitaties vanuit 't midden van het land. Natuurlijk nog veel veilige kilometers in het (buiten)land gewenst! :Y

Hij wordt een beetje kaal (niet Sammie, maar de 634) ;)

full


Binnenkort eerst het blok eruit.
 
Oeh.. dat voorbandje.. herken ik.. had het uit nieuwschierigheid geprobeerd..

vervang 'm alsjeblieft.. :Y
Achterband van hetzelfde?? ;(
 
Laatst bewerkt:
Hij wordt een beetje kaal (niet Sammie, maar de 634) ;)

[afbeelding]

Binnenkort eerst het blok eruit.

Oef, dat maakt hem niet mooier nee. Volgens mij had je eerder gevraagd of ik al eens naar de zuigers had gekeken? Ja, daar zijn de sporen van de klemmer te zien. Weet niet meer hoe erg het was. De lagers hebben we toen samen vervangen en veel meer is er eigenlijk niet gebeurd aan het blok. Denk dat de versnellings bak, koppeling en primaire ketting nog in prima conditie zijn. De linker kop is nieuw trouwens, daar zat een kop op met stukjes zuigerveer erin geperst (al sinds de aankoop).

Van de snelheidskabel aansluiting op het blok heb ik een waar kunstwerk gemaakt. Dan weet je dat alvast. Tis niet mooi maar wel functioneel. Succes met uitfrutten :+

Ik raad je aan om de ontsteking nog een keer te controleren, als je de rotor eraf kan halen. Deze is toen volgens het boekje gemonteerd maar de bekabeling kwam zorgwekkend dicht bij de rotor! Ik heb het een tijdje in de gaten gehouden en dat leek allemaal goed te gaan...

Die Metzeler ME22's zijn een aanrader van Marc en Rini geweest. Vond het zelf erg fijne bandjes voor het dijkjes rijden. Slecht of koud weer heb ik ze niet mee getest.

Heb je trouwens iets aan die tassen met onderdelen die je mee hebt genomen? Of kon het meeste naar de recycling? :)
 
Laatst bewerkt:
Oef, dat maakt hem niet mooier nee. Volgens mij had je eerder gevraagd of ik al eens naar de zuigers had gekeken? Ja, daar zijn de sporen van de klemmer te zien. Weet niet meer hoe erg het was. De lagers hebben we toen samen vervangen en veel meer is er eigenlijk niet gebeurd aan het blok. Denk dat de versnellings bak, koppeling en primaire ketting nog in prima conditie zijn. De linker kop is nieuw trouwens, daar zat een kop op met stukjes zuigerveer erin geperst (al sinds de aankoop).

Van de snelheidskabel aansluiting op het blok heb ik een waar kunstwerk gemaakt. Dan weet je dat alvast. Tis niet mooi maar wel functioneel. Succes met uitfrutten :+

Ik raad je aan om de ontsteking nog een keer te controleren, als je de rotor eraf kan halen. Deze is toen volgens het boekje gemonteerd maar de bekabeling kwam zorgwekkend dicht bij de rotor! Ik heb het een tijdje in de gaten gehouden en dat leek allemaal goed te gaan...

Die Metzeler ME22's zijn een aanrader van Marc en Rudi geweest. Vond het zelf erg fijne bandjes voor het dijkjes rijden. Slecht of koud weer heb ik ze niet mee getest.

Heb je trouwens iets aan die tassen met onderdelen die je mee hebt genomen? Of kon het meeste naar de recycling? :)

Het blok ga ik zeker stevig onder de loep nemen. Lijkt bij beide cilinderkoppen te lekken. Het blok heb ik destijds van binnen gezien. Niet veel mis mee.
Wat is er mis met die banden Sammie??
Die onderdelen zitten nu in een doos. Zit natuurlijk een complete originele ontsteking bij en nog zowat onderdelen. Gaan bij de voorraad die ik al heb liggen als ik ze heb schoongemaakt. Kan ik soms mijzelf of anderen mee helpen. Maar die spullen hebben nu even geen prioriteit.

De tassen zelf zijn weer helemaal OK, inclusief veters ;) Heb je hier kunnen zien.
 
Laatst bewerkt:
Die budget me22's?
ik vond ze waardeloos sturen en grippen.. heb ze er binnen een week weer afgemikt..
 
Die budget me22's?
ik vond ze waardeloos sturen en grippen.. heb ze er binnen een week weer afgemikt..
Hm, niks van gemerkt, maar 't regende niet toen ik ermee naar huis reed. Was wel een hoop gekronkel, allerlei soorten wegdek en 100 weg. Ik was trouwens niet van plan ermee het circuit op, of het terrein in te gaan. Als ik deze 634 klaar heb, gaat hij in de verkoop en deel ik de winst met Tijmen. De nieuwe eigenaar mag vervolgens met de banden doen wat hij wil.
Ze gaan er trouwens wel af, maar dan om de wielen op te kalefateren.
 
Vanmiddag 'staande gehouden' door oom motoragent.. die toch zelf ook rijles gehad zou moeten hebben..
Was -weer- te absurd voor woorden.. gezien moderatie hier kan ik't niet posten maar..
sjonge jonge.. wat 'n volk en hoe verzinnen ze't..
tegen zulk, geveinsd of echt, achterlijkheid heb ik geen weerwoord tegen..
 
Vanmiddag 'staande gehouden' door oom motoragent.. die toch zelf ook rijles gehad zou moeten hebben..
Was -weer- te absurd voor woorden.. gezien moderatie hier kan ik't niet posten maar..
sjonge jonge.. wat 'n volk en hoe verzinnen ze't..
tegen zulk, geveinsd of echt, achterlijkheid heb ik geen weerwoord tegen..
Koop dan toch ook eens zo'n handsfree setje. :+
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan