JAWA MENGSMERING & PLZEŇSKÝ PRAZDROJ, ČÁST DEVÁTÁ

Status
Niet open voor verdere reacties.
Sammie, het kan wel, maar denk eraan dat je pas bij hogere toerentallen voldoende spanning hebt
Je moet een 12v regelaar hebben, het liefst een elektronische, bv Hella 5 DR 004 143 041, auto regelaar Te koop op de sloop Je veldwikelingen zullen wel wat warmer worden Hopelijk houdt de isolatie het vol Anders ombouwen op powerdynamo Kost wat, maar je hebt wat
 
Top!
lekker knorren op 't ding..
Als je vragen hebt ter verbetering lezen we't graag..(regelaar en iets met gaatjes voor de middelste krukaslagersmering ;) )

Er zitten verse contactpunten, condensator en bobine's op dus dat zou voorlopig goed moeten zitten.

Ik las ergens iets over vergroten smeerkanaal tijdens revisie inderdaad.
Mijn cr125 enduro heeft elke 25 uur nieuwe zuiger nodig, maar ik neem aan een Jawa met 23000 km nog niet 😏?

Wat valt er te verbeteren aan spanningsregeling?
 
Sammie, het kan wel, maar denk eraan dat je pas bij hogere toerentallen voldoende spanning hebt
Je moet een 12v regelaar hebben, het liefst een elektronische, bv Hella 5 DR 004 143 041, auto regelaar Te koop op de sloop Je veldwikelingen zullen wel wat warmer worden Hopelijk houdt de isolatie het vol Anders ombouwen op powerdynamo Kost wat, maar je hebt wat
Ik heb al jaren een hella 5dr.. laad voldoende bij op stationair toerental, dus waar je dat vandaan hebt?
 
Er zitten verse contactpunten, condensator en bobine's op dus dat zou voorlopig goed moeten zitten.

Ik las ergens iets over vergroten smeerkanaal tijdens revisie inderdaad.
Mijn cr125 enduro heeft elke 25 uur nieuwe zuiger nodig, maar ik neem aan een Jawa met 23000 km nog niet 😏?

Wat valt er te verbeteren aan spanningsregeling?

De zuigers van mijn 638 zitten er nu 70K in.. bij 40 nwe veren er omheen gemikt.
Als je met de punten gaat rijden is een reserve-condensatortje mee geen luxe.. ;)
De originele regelaar doet het wel maar je weet niet voor hoe lang. Zo'n hella of cargo ding kost krap 3 tientjes en zijn betrouwbaarder.
 
Ok zag op diverse buitenlandse webshops punten en condensatoren voor mooie prijsjes dus zal even reserve setje zoeken.
Prijsstelling jawa onderdelen is zeker aantrekkelijk te noemen 😁

Hebben cilinders trouwens nicasiel laag of alleen een stalen bus?
 
Nicasiel .... Niet zo modern doen hier hè ;) _O-
Gewoon gietijzer en met een alu cilinder een luxe stalen bus.
Makkelijk past tenminste een overmaat zuiger in.
Kun je na een vastloper of iets dergelijks uit kotteren en honen in plaats van een cilinder weg moeten gooien.
Zijn lange slag blokken en geen toeren jagers.
 
Vanavond eerste rondje mee gereden en nu al dikke pret mee.
Loopt best netjes en stuurt en remt best redelijk.
Gebrek aan motorrem lijkt nog erger als op mijn crosser en enduro, eerste rotonde bijna over het midden moeten nemen.......😊

Voor deze keer euro98 en shell vsx synthetische mengolie uit de crosser.
Roken.valt me erg mee.
Vorige eigenaar mengde met action olie en dat drupte letterlijk uit de voorbochten.
 
Mooizo! leuke machines om op te rijden heh! :)

haha, Lekker ja, van die vette pijpen. :')
Ik meng zelf ook action olie, maar mijn Jawa moet regelmatig hard werken voor z'n geld. Dan blijven de pijpen wel aardig schoon. :P

aluminium, wat is dat? ik heb gewoon gietijzeren potten. :P
 
Laatst bewerkt:
oja!
Weet 1 van jullie hoe ik aan een bagagerek voor mijn 634 kom? :?
ik kom online bagagerekken in alle soorten en maten tegen, maar niet degene die ik op mijn vorige 634 had. :(

ongeveer iedere 634 in de foto's van de openingspost heeft het rekje dat ik bedoel.
 
Laatst bewerkt:
oja!
Weet 1 van jullie hoe ik aan een bagagerek voor mijn 634 kom? :?
ik kom online bagagerekken in alle soorten en maten tegen, maar niet degene die ik op mijn vorige 634 had. :(

Ongeveer iedere 634 in de foto's van de openingspost heeft het rekje dat ik bedoel.
De mijne heb ik bij Verstegen gekocht. Volgens insiders heeft Verstegen nog steeds Jawa onderdelen (hoorde ik afgelopen zaterdag). Ik heb destijds gewoon even gebeld. Hij is niet goedkoop.
 
Nog mensen ge-jawa't vandaag?
Alleen een zadelslot verwijderd uit de zwarte 634. Sleutel daarvan was zoek en ik heb er zaterdag in Bennekom een kunnen scoren. Zo ook een ontbrekende zijstandaard.
Verder niet ge-jawa't vandaag. Had andere zaken te doen. Jij?
 
bedankt Jo, ik zal eens bellen voor het bagagerek.

Ik ga regelmatig op de Jawa naar m'n werk, maar vandaag met de fiets :)
 
Nee, maar ik wil er een uitstekende steun aanlassen Als je de motor op de standaard zet, ga je op de steun staan en zo druk je de motor omhoog op de standaard
 
nee ik ook niet, het is wel op een andere locatie eerst maar afwachten of dat loopt
daar,het verplaatsen van een markt kan een markt maken of breken
 
[me="Burning Rubber"]gaat ook niet.[/me]

Ben aan het stoeien met een FZR 600. Die ben ik aan het opknappen voor mijn neef. Als het goed is haalt ie maandag z'n A'tje. :) Lager van de uitgaande as was kapot gelopen. Had gedacht dat ik dat wel kon fiksen. Kan ik ook, maar een 2ehands blok is goedkoper dan de materialen. :X (Pakkingsetje 100 euro, en da's zonder keerringen)

De jawa bakent zijn territorium af in de garage. :P
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan