JAWA MENGSMERING & PLZEŇSKÝ PRAZDROJ, ČÁST DEVÁTÁ

Status
Niet open voor verdere reacties.
Yep alles is al bijna rond.nu alleen zelf nog iets vinden,hoop op een iets met een schuur O-)
Ik duim voor je.

Even iets anders. Sommige Jawa's 634 hebben geen schakelaar (voor een rem-licht) die aan de rem(men) gekoppeld is. Sommige Jawa-rijders zetten dan een houten blokje op het frame met daarop een schakelaar ;) Heel creatief, dat wel. :Y
Andere Jawa rijders rijden al jaren rond op een rode 634, zonder zich te realiseren dat Jawa zelf daar een kleine eenvoudige oplossing voor bedacht heeft. :z

En wel deze:
Parts JAWA 350 type 634-640 | Capture of stop-switch rear brake bowden - JAWA 350 638-640 | JAWAPARTS.COM - parts for JAWA, ČZ, JAWA-ČZ, Stadion, Babetta, Simson,...
Door het grote gat steek je de dikke hals van de buitenkabel van de achterremkabel. Door het kleine gat steek je de dunnere kabel, die naar een remlicht schakelaar gaat (bijvoorbeeld onder de tank)

Je koopt er dan bijvoorbeeld deze kabel (met schakelaar) bij:
Parts JAWA 350 type 634-640 | Bowden of brake with switch, LONG - JAWA 350 634 | JAWAPARTS.COM - parts for JAWA, ČZ, JAWA-ČZ, Stadion, Babetta, Simson,...
Die kabel loopt dóór de schakelaar naar de remhendel van de voorrem. Dus je remlicht gaat branden als je de voorrem, of de achterrem of allebei tegelijk gebruikt.
De schakelaar zit daar ook hoog en droog.

(P.S. Bij andere Jawa's 634 zit de schakelaar voor de achterrem op een extra montagepunt die ze onderaan op de linker schetsplaat gelast hebben. Om die schakelaar tegen vocht en vuil te beschermen, is er een zwart zacht plastic kapje overheen gezet).

't is maar een weetje :)
 
Leeg, schoon, geschuurd en van roest ontdaan, weer schoongemaakt met terpentine en hier en daar voorzien van een laagje Corroless.
Daar kan straks een stevige zwarte laklaag over ;)

full
 
Ik duim voor je.

Even iets anders. Sommige Jawa's 634 hebben geen schakelaar (voor een rem-licht) die aan de rem(men) gekoppeld is. Sommige Jawa-rijders zetten dan een houten blokje op het frame met daarop een schakelaar ;) Heel creatief, dat wel. :Y
Andere Jawa rijders rijden al jaren rond op een rode 634, zonder zich te realiseren dat Jawa zelf daar een kleine eenvoudige oplossing voor bedacht heeft. :z

En wel deze:
Parts JAWA 350 type 634-640 | Capture of stop-switch rear brake bowden - JAWA 350 638-640 | JAWAPARTS.COM - parts for JAWA, ČZ, JAWA-ČZ, Stadion, Babetta, Simson,...
Door het grote gat steek je de dikke hals van de buitenkabel van de achterremkabel. Door het kleine gat steek je de dunnere kabel, die naar een remlicht schakelaar gaat (bijvoorbeeld onder de tank)

Je koopt er dan bijvoorbeeld deze kabel (met schakelaar) bij:
Parts JAWA 350 type 634-640 | Bowden of brake with switch, LONG - JAWA 350 634 | JAWAPARTS.COM - parts for JAWA, ČZ, JAWA-ČZ, Stadion, Babetta, Simson,...
Die kabel loopt dóór de schakelaar naar de remhendel van de voorrem. Dus je remlicht gaat branden als je de voorrem, of de achterrem of allebei tegelijk gebruikt.
De schakelaar zit daar ook hoog en droog.

(P.S. Bij andere Jawa's 634 zit de schakelaar voor de achterrem op een extra montagepunt die ze onderaan op de linker schetsplaat gelast hebben. Om die schakelaar tegen vocht en vuil te beschermen, is er een zwart zacht plastic kapje overheen gezet).

't is maar een weetje :)

Zo zat dit idd bij mijn 634😋
 
Hoi , ik zoek een rem ankerplaat voor remschoenen met een diameter van 150mm het is voor de jawa perak het gaat om het voorwiel.
Weet iemand dit ergens te koop?
 
Hallo, heeft iemand of weet iemand een partsmanual voor de 640?
ik heb het idee dat ik wat ringen mis van mijn achteras maar kom er niet achter hoeveel en welke erop moeten.

Gr. Sander
 
Hallo, heeft iemand of weet iemand een partsmanual voor de 640?
ik heb het idee dat ik wat ringen mis van mijn achteras maar kom er niet achter hoeveel en welke erop moeten.

Gr. Sander
dit is van de 638 en 639:
WjZ844E.jpg

FsTY3D6.jpg


volgens mij ontloopt dat elkaar niet zo veel
 
de Jawa handel floreert! :)

Vandaag had ik een afspraak met Erasmos in hartje Den Helder.
Gevolg is dat ik nu de trotse eigenaar van deze machine ben! :]
Plan is om al het missende plaatwerk op te zoeken, en hem weer terug naar origineel te brengen.

full

full

full
 
de Jawa handel floreert! :)

Vandaag had ik een afspraak met Erasmos in hartje Den Helder.
Gevolg is dat ik nu de trotse eigenaar van deze machine ben! :]
Plan is om al het missende plaatwerk op te zoeken, en hem weer terug naar origineel te brengen.

*O* *O* *O* Een mede - purist :] :) :) :) Mooi hoor!
 
Leuk ding..
Ik kan je van harte aanraden de gehele kettingkast erbij te zoeken.
Ik kijk ook voor je uit. :Y
Hij loopt/schakelt/remt verder goed?

Als de originele enkel-oplopende ankerplaat er nog voor op zit; Bij mijn 559 heb ik deze vervangen voor een 634 dubbel oplopende.. Je moet de onderpoten dan van plek wisselen en dan heb je een normaal goed werkende voorrem. :Y
 
Ik heb hem binnen den helder zo'n 10km gereden. Alles lijkt best goed te werken. :)

Maargoed, van de herfst (na mn verhuizing) ga ik hem eens grondig aanpakken.

Als je iets tegenkomt hou ik me aanbevolen Sammie! :)
 
Bedankt Erasmos, ik ben er in ieder geval erg enthousiast over, vette machine! :)

Was ook leuk je even te spreken, succes met je andere oldtimers!
 
Ik heb een bedenksel waar jullie misschien over kunnen meemijmeren;
Mijn 638 loopt erg mooi op een koso sunworld 28mm. Deze heeft een D-schuif maar geen powerjet. De latere versies, of andere, wat duurdere versies hebben deze wel.. Zeker met stukken tegenwind in vind ik het wel een veilig idee..

Dusss.. zat te denken om 'm om te ruilen voor een versie met powerjet en hopen dat ik de afstelling zo over kan zetten en de andere carb er net zo op reageert..
Zo'n pwk-imi met powerjet van enige kwaliteit kost ca 80-115 euro.

Of.. ik heb een dellorto phbh liggen klaargemaakt voor een zuigergestuurde 2 takt..
Deze heeft een rondschuif- en powerjet-
Maar; dan moet ik de afstelling, juiste naald zoeken etc (de naalden lijken wel van alu??) weer helemaal opnieuw uitvinden..
..weer vollastruns doen, boegiebeeld bekijken.. argh een testbank met gasmeterdingzou heerlijk zijn..

Zou het verschil tussen de D- en rondschuif werkelijk merkbaar zijn?
Oftwel.. what to do..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan