JAWA MENGSMERING & PLZEŇSKÝ PRAZDROJ, ČÁST DEVÁTÁ

Status
Niet open voor verdere reacties.
Sammie kan alle motorfietsen beter modificeren dan ze af fabriek zijn. :P
 
Hersenspinsel part deux../negeermodus/
De naalden van de dellorto, wat toch een heus merk is, zijn van aluminium- of iets wat er erg sterk op lijkt..
Zou dat niet enorm snel slijten?

Ik ben op zich wel benieuwd of het verschil tussen rond- en D-schuif echt merkbaar is..
 
Hersenspinsel part deux../negeermodus/
Gelukkig :)
De naalden van de dellorto, wat toch een heus merk is, zijn van aluminium- of iets wat er erg sterk op lijkt..
Zou dat niet enorm snel slijten?

Ik ben op zich wel benieuwd of het verschil tussen rond- en D-schuif echt merkbaar is..
Ik heb geen flauw idee, maar volg het met belangstelling.

Vandaag in het zonnetje bezig geweest met het demonteren en schoonmaken van de achter-schokbrekers van de 634 van Tijmen. Die 634 heeft kennelijk inderdaad een tijd op één zijkant gelegen. Mogelijk heeft toen ook de accu erin gezeten en gelekt. De oxidatie aan één kant is hier een daar fors. Zo ook aan de binnenkant van een schokbreker.
Was nog even goed nadenken over hoe je die ook al weer moest demonteren. Maar was uiteindelijk toch weer simpel: gewoon even de halve maantjes onderin er met een drevel uittikken, en klaar is Kees :)
 
Sammie, de gasnaald van mijn Jikov carburateur is volgens mij van messing, of iets dergelijks.
Dat is nog zachter.

Maargoed, mechanisch gezien heeft zo'n gasnaald volgens mij niet heel veel te lijden.
 
Jammer, maar de gasnaalden hebben wel te lijden, evenals de sproeierbuis waar ze in zitten Ze blijven continu rammelen tijdens her rijden, dus slaan ze op de duur in voor de naald en uit voor de buis.
 
Eigenlijk moet ik helemaal niet op jou vriendelijke replies reageren tandwiel, maar ik kan het niet laten.
Dit is overigens de laatste, ik heb andere hobbies dan ruzie zoeken...


erg jammer, blijkbaar heeft ie zoveel te lijden dat ze dit slijtdeel uit keihard messing/aluminium vervaardigd hebben, omdat anders de levensduur onacceptabel laag zou zijn! _O-
 
Laatst bewerkt:
He Arjan, als je denkt niet te moeten reageren, waarom doe je het dan.? ,Je hoeft me niet te geloven,dat is jouw zaak Ik vervang ze gewoon na een aantal jaren evenals de sproeiers
 
Sammie, de gasnaald van mijn Jikov carburateur is volgens mij van messing, of iets dergelijks.
Dat is nog zachter.

Maargoed, mechanisch gezien heeft zo'n gasnaald volgens mij niet heel veel te lijden.
Aluminium heb je in veel smaken.. De messing jikov naalden - zijn ook veel andere naalden van gemaakt- zijn denk ik niet erg zacht of slecht.. het alu.. eh, nou ja..ze zullen er wel om een reden voor hebben gekozen en getest?

Ik denk dat ik wel snap waar tandwiel op doelt. De luchtstroom door de venturi is pulserend en daarvan zou de naald in de buis heen en weer kunnen 'rammelen'. Ik kan me ook voorstellen dat bij motoren met een slechter filterend luchtfilter de slijtage ook sneller gaat.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de gasnaalden van mijn Dellorto's op de BMW nog nooit bekeken, qua materiaal dan. Is dit noodzakelijk dan?
 
Rudyhadee, nee, lijkt me totaal niet zinvol.

Mij was het toevallig opgevallen, toen ik het ding in handen had. Nu Sammie daarmee kwam, dacht ik dat eens te delen.

Tandwiel, ik reageerde omdat je mij volkomen belachelijk maakte met je reactie, terwijl je mijn bericht niet eens goed hebt gelezen...
 
Meestal zijn gasnaalden van RVS, dat is harder.. en waar ze inlopen van messing, dat is zachter. :)
Dynojet naalden zijn vaak van aluminium. (kortere standtijd)

Er zijn diverse motorfietsen bekend waar het een zwak punt is..

full

full
 
Laatst bewerkt:
Ste dat ik het juiste type - alu- naald vind, zou ik deze misschien kunnen uitwisselen voor hetzelfde type van staal/messing, maar google zegt niets of die er ook idd zijn..
 
Laatst bewerkt:
Wie weet is er iets voor idd Sammie. Maargoed, slijt de naald op dit moment problematisch hard? Misschien is aluminium wel prima voor Jawa doeleinden?

Worldbeater, ik kan me voorstellen dat er inderdaad motoren zijn waar dit kritisch is. zwaar belast of niet, het blijft een mechanisch deel wat ondergedimensioneerd kan zijn.
Die van mijn eerste Jawa634 heb ik ooit vervangen, daar waren toen ook behoorlijke slijtsporen zichtbaar.

Erasmos, om eerlijk te zijn staat de Jawa nog steeds bij mijn ouders in de garage. :( Ik ben bang dat ik er pas na mijn verhuizing tijd voor ga hebben, maar daar zie ik nu al naar uit! :Y
 
Laatst bewerkt:
Ik loop-weer-vast met de 360..
Eindelijk de zuigerveer binnen die een mnd geleden bij montage stuk ging..
maar nu, ik krijg de pistonpennen er met geen mogelijkheid doorheen..
neiging om alles in de container te flikkeren..
 
Ik loop-weer-vast met de 360..
Eindelijk de zuigerveer binnen die een mnd geleden bij montage stuk ging..
maar nu, ik krijg de pistonpennen er met geen mogelijkheid doorheen..
neiging om alles in de container te flikkeren..
Opmeten met de digitale schuifmaat.
Even controleren of voor het probleem daarin zit.
Kan ook een andere oorzaak hebben.
Als het goed is de zuiger tot 100 graden Celsius verwarmen
en de pistonpen in de diepvriezer.
Op die manier werkte het met de nieuwe zuiger van de cz ook.
 
Opmeten met de digitale schuifmaat.
Even controleren of voor het probleem daarin zit.
Kan ook een andere oorzaak hebben.
Als het goed is de zuiger tot 100 graden Celsius verwarmen
en de pistonpen in de diepvriezer.
Op die manier werkte het met de nieuwe zuiger van de cz ook.

Ik denk dat ik de zuigers met een ruimer moet bewerken..
ik vind de vensters van de zuigers en de rest ook best prut afgewerkt..ik heb de verkoper- die jawa spul tuned en spullen er voor levert, gevraagd waar de zuigers vandaan komen.. zou het china of turkse troep zijn?
Ik ben benieuwd of er reactie komt.. dit laat nogal op zich wachten.. vandaar ook een mnd wachttijd voor die zuigerveer..
 
Hallo, ik heb nog een vraagje. De jawa is zo goed als klaar, hier en daar nog een schroefje aandraaien enz. Mijn vraag is de afstelling. Weet iemand de standaard positie van de lucht of mixture schroef? (Degene die horizontaal uit de carb komt). Ik heb al lopen zoeken en mijn beste gok is dicht draaien en 1.25 slagen uit. En wanneer krijgt hij meer lucht? Bij uitdraaien? Als dit gelukt is kan ik na een jaar weer rijden . :]
het gaat overigens om een 640 uit 1997. Zijn er ook bougie suggesties?
gr Sander
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan