Yamaha Thundercat slaat af bij Vollast

rmureau

Rookie
16 aug 2011
8
1
Goedenavond Gents (and ladies),

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met het volgende probleem:

Een week geleden gaf ik volgas in zijn twee, vervolgens ging de toerenteller naar 0, stopte hij even en ging weer naar, ik meen 8k toeren. Op dat moment wist ik nog niet dat er een diagnosefunctie op zat dus heb ik er geen aandacht aan besteedt. Mijn rit vervolgt en de motor thuis neergezet.

Gisteren wilde ik gaan rijden maar was de accu dood, deze gaf geen spanning meer en bij het contact aan deden geen van de controlelampjes het meer.

Vandaag nieuwe accu erin gezet en lekker een stukje met mijn vader gereden, na ongeveer 30 km. (deel- tot vollast gereden) wilde ik hem in zijn twee doorhalen maar viel hij uit. Je merkt dat hij hem als het ware "smoort" en daarna valt hij uit. Vervolgens doen de controle lampjes het niet meer. De sleutel weer naar "off" en weer naar "on" en hij start weer. Thuis hebben we het op de jiffy meerdere malen geprobeerd en elke keer valt hij bij vollast stil.

Wie heeft iets dergelijks eerder ervaren en wat zou het kunnen zijn?
Mijn googleskills leveren het volgende op:
- spanningsregelaar
- Sensor in brandstoftank
- Cdi (lijkt mij niet waarschjinlijk gezien hij verder keurig loopt)
- TPS (maar dat zou 3K foutcode moeten zijn)

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

Alvast bedankt.

Robbert
 
Bedankt voor je reactie.

De accuklemmen zitten goed vast, als ik het voltage meet dan loopt hij bij de 5000 toeren naar +- 14,3 Volt. Vervolgens, als ik het gas verder opentrek, smoort hij en valt hij uit.

Gr.

R
 
bij volgas geven wil de toerenteller nog wel eens helemaal naar 0 vallen en bij iets gas lossen weer terug schieten naar het daadwerkelijk toerental wat je dan rijd.
bij een R1 met carburateurs valt de motor niet uit, heb jij injectie op deze thundercat ?
misschien hadden ze dat allemaal dat weet ik zo niet, maar misschien dat dan ook de injectie word onderbroken ?

zou voor het uitsluiten toch even de tps meten, die zal bepaalde waardes moeten aangeven.

je kan ook even kijken of men het al eerder bij de hand heeft gehad op : Welkom op www.thundercat.nl

succes :)
 
Ooit ongeveer hetzelfde voorgehad als jou met mijn Thundercat.
Bij mij viel de naald van de toerenteller op 8000 toeren uit, om dan iets daarna terug aan te slaan naar het normale toerental. Daarbij voelde je ook wel dat het vermogen even weg viel, maar daarna reed de motor terug normaal.
Viel daarbij wel niet uit zoals bij jou wel het geval is, verder ook geen batterij problemen.
Bleek inderdaad de sensor van de benzinetank te zijn.
Kost niet zoveel en als je wat handig bent, goed zelf te doen.
CDI heb ik toen ook nodeloos vervangen.
Het is inderdaad een diagnosefunctie, waarbij het toerental aangeeft welk probleem het juist is.
Vermits het bij jou ook op 8000 toeren gebeurt, denk ik dat je het inderdaad bij de benzinetanksensor kan gaan zoeken.
Succes!
 
Terug
Bovenaan Onderaan