koppeling slipt na schakelen

Domih

Die hard MF'er
23 mei 2016
263
13
Eindhoven
Beste motor-forummers,

Sinds eergisteren ben ik trotse bezitter van een BMW F650 (1994)
Super goede fiets, behalve de koppeling. Die slipt (naar mijn idee alleen in 3de en 4de versnelling, boven 6.000 toeren). Dit gebeurt meestal net na het omhoog schakelen, blijft op het aantal toeren waar hij op was bij de vorige versnelling, kan ik alleen terugbrengen door gas even los te laten, mijn snelheid neemt wel langzaam toe als hij aan het slippen is.

Als ik met lage touren rijd, koppeling inhoud, gas geef en koppeling loslaat, springt hij wel meteen terug naar lage toeren.

Wat zou dit kunnen zijn? Verkeerde olie? koppelingsplaten versleten? gewoon een kwestie van aandraaien?

Alvast bedankt :]
 
Laatst bewerkt:
Ik gok gewoon op een versleten koppeling. Of er moet recentelijk iets veranderd zijn waardoor het slippen ineens optreedt. Denk inderdaad aan nieuwe (verkeerde) olie.

Kijk eens of je koppelingskabel niet te strak staat aangespannen. Is dat in orde dan kun je misschien de olie eens verversen (iets wat ik sowieso zou doen bij een vers aangeschafte motor) en als dat geen soelaas bied dan vrees ik dat je aan een nieuwe koppeling toe bent.
 
Mogelijk een eco-goedje wat wrijving verminderd maar dus NIET goed is voor de koppeling.
ah, dat moeten we niet hebben natuurlijk :P Ik heb het verhaaltje op de ANWB-website gelezen, maar heb nog steeds geen idee wat ik nu t beste kan halen. Zit er niet op te wachten 80 euro te betalen voor een flesje olie.

Gewoon bij de pompt een flesje olie halen voor de motor? Of is bij de action al goed genoeg?
 
De laatste persoon die ik ken die Action olie in zijn motor kiepte kreeg precies dezelfde symptomen als jij nu hebt. Ik gok dat het probleem met een set nieuwe koppelingsplaten en goede motorfietsolie over is.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan