Topsnelheid begrenzer street triple

Stefano84

Rookie
11 jun 2016
4
0
Amsterdam
Goedenmiddag,
Ik heb sinds kort een triumph street triple uit 2015 en nou heb ik gelezen dat er een snelheid begrenzer op zit.

Nu ben ik er nog niet aan toe om in de buurt van die snelheid te komen (eerst lekker wennen aan de motor :]), maar stel dat ik die begrenzer er uit wil halen hoe werkt dat? En gaat het ten koste van de garantie?
 
Goedenmiddag,
Ik heb sinds kort een triumph street triple uit 2015 en nou heb ik gelezen dat er een snelheid begrenzer op zit.

Nu ben ik er nog niet aan toe om in de buurt van die snelheid te komen (eerst lekker wennen aan de motor :]), maar stel dat ik die begrenzer er uit wil halen hoe werkt dat? En gaat het ten koste van de garantie?

Zal wel ergens in de ecu zitten.
 
Die kende ik nog niet. De toerenbegrenzer wel, die knalt er in rond 12.000 toeren (zeg ik ff uit m'n hoofd). In z'n zes rijd je dan ongeveer 245 - 250 op de teller.

De ECU is gesloten, daar kan je (zonder verlies aan garantie) volgens mij niet veel anders aan doen dan de Arrow tune (voor een andere uitlaat) in laten laden door de dealer.

Maar waarom zou je harder willen op een naked?
 
er zit geen begrenzing op, of je moet een 70kw model hebben, maar dan staat dat ook op het kenteken.
dat 70kw model kan overigens niet aangepast worden naar volledig vermogen.
dan moet je aan een nieuwe ecu volgens triumph.
enige mogelijkheid is dan op een testbank zetten en zelf een mapping schrijven.
 
Laatst bewerkt:
Door de korte gearing kun je wel in de zesde versnelling in de toerenbegrenzer komen. Een langere gearing laat de motor minder snel optrekken. Topsnelheid is voor dombo's, dronken kroegbezoekers en automobilisten. Van een Triumphrijder verwacht ik andere praat. Niets aan doen dus.
 
Door de korte gearing kun je wel in de zesde versnelling in de toerenbegrenzer komen. Een langere gearing laat de motor minder snel optrekken. Topsnelheid is voor dombo's, dronken kroegbezoekers en automobilisten. Van een Triumphrijder verwacht ik andere praat. Niets aan doen dus.

en wellicht voor mensen die op een circuit rijden? :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan