Triumph Street Triple topic deel 24

Wel bijzonder inderdaad.. Beste dip ook nog die RS.. Of zou dit een zondag model geweest zijn.

Ik ben echt wel heel nieuwsgierig naar de prijs van de R / RS... *D

Toch wel verklaarbaar: De RS is specifiek ontwikkeld om ook op circuit bruikbaar te zijn. Dit zie je oa aan de Supercorsa banden tegenover de Rosso Corsa op de S en R, aan de Track rider mode die volledig instelbaar is, maar dus ook aan de opbouw van vermogen en koppel. Die 77nm koppel van R en RS is weliswaar hetzelfde maar de RS bij een veel hoger toerental.

De R zou voor mij veel beter zijn, lineair koppel en vermogen, die laatste 5 pk ruil ik graag in voor beter koppel in het middengebied, ik rijd toch nooit op het circuit.
 
Idd, ik denk dat de RS een andere nokkenas heeft met een agressievere lift. De RS is heel aantrekkelijk maar een R met quickshifter, bellypan en Arrow uitlaat is voor mij genoeg!
 
Om de powercurves te vergelijken zo het wel net zo eerlijk zijn om de assen van de grafiek gewoon bij nul te laten beginnen. Nu krijg je een vertekend beeld doordat het verschil wordt 'opgeblazen'.
 
Maar wanneer komt de RT nu?
Wordt het toch een Tracer?

Nu de Z900 nog, een MT09 erbij, en dan lekker testen.
 
Vette fiets hoor de nieuwe Street. Op die RS zit zelfs een Brembo rempompje lijkt het. Zit zelf op een Daytona 750 te wachten, benieuwd of Triumph nog een sport fiets gaat maken? Vorig jaar een 2013 Daytona gehuurd, en verliefd geworden op de 3 pitter, mix van koppel en eindschot is waanzinnig. Laat die Demo dagen maar komen in het voorjaar.
 
Ik ben ook altijd benieuwd naar de iets lagere toerentallen, dus waarom geen koppel opgave vanaf 1500 a 2000 t/m?
Ik begrijp heus wel dat we allemaal meestal boven die 3000 t/m zitten maar ben benieuwd hoe de vulling graad (hoe hoog is het koppel)zo rond de 1500 a 2000 t/m is.

Om de powercurves te vergelijken zo het wel net zo eerlijk zijn om de assen van de grafiek gewoon bij nul te laten beginnen. Nu krijg je een vertekend beeld doordat het verschil wordt 'opgeblazen'.
 
Om de powercurves te vergelijken zo het wel net zo eerlijk zijn om de assen van de grafiek gewoon bij nul te laten beginnen. Nu krijg je een vertekend beeld doordat het verschil wordt 'opgeblazen'.

Vanaf 3000rpm komt er pas verschil in de powercurve waardoor ze misschien de eerste toerentallen eraf hebben gelaten? De RS heeft meer een eindschot maar die power moet ergens vandaan komen dus offer je koppen en pk's op in het middengebied. Op mijn KTM 690 had ik een Stage 2 nokkenas gedaan, onder de 5000rpm gebeurde er veeeeel minder maar daarna ging die als de brandweer, achteraf spijt van natuurlijk want powerwheelies waren nu een stuk lastiger.

RS is leuk voor het circuit, als wegmotor heb je meer aan de R.
 
Laatst bewerkt:
Vette fiets hoor de nieuwe Street. Op die RS zit zelfs een Brembo rempompje lijkt het. Zit zelf op een Daytona 750 te wachten, benieuwd of Triumph nog een sport fiets gaat maken? Vorig jaar een 2013 Daytona gehuurd, en verliefd geworden op de 3 pitter, mix van koppel en eindschot is waanzinnig. Laat die Demo dagen maar komen in het voorjaar.

Kun je lang wachten,die gaat er niet komen :N ,is geen markt meer voor. :')
 
Vrees dat je gelijk hebt, maar nu Triumph 750 3 pitters gaat leveren voor Moto2 ga ik toch weer hopen :) .

Ach,qua vermogen en koppel ben ik,nog,dik tevreden met mijn daytona 675 :)

Als ik anders ga wordt het waarschijnlijk minder i.p.v. meer power :]
Kun je op straat toch weinig mee.
 
Zijn inmiddels aardig wat filmpjes te vinden van de nieuwe Street.. Word steeds meer verliefd *D.. Wat een apparaat.. Tot in detail af volgens mij. Zou die al op de beurs in Utrecht staan?
 
Hij is nu reeds te bekijken op het auto/moto-salon in Brussel. ;)

Ja, hij zit goed en wat is ie mooi!

2qjzi2u.jpg
 
First model out is RS in April £9900
Second is the S in May £8000
The R is June

Zou neerkomen op 11625 euri
 
Laatst bewerkt:
First model out is RS in April £9900
Second is the S in May £8000
The R is June

Zou neerkomen op 11625 euri

Prijs van de S is al bekendgemaakt bij de presentatie in Brussel: EUR 10.500,- in NL. Dus je moet voor de RS rekenen op ongeveer een kleine EUR 13.000,-
 
Je bent niet de enige die hem al van mij zou overnemen :P
Je kan natuurlijk ook eerst mijn Tracer overnemen :$

Oh, in België moet de RS 11800 euro kosten.
Tracer heb ik gereden, hele fijne motor, maar ik ben er nog niet aan toe.

Op basis van de Belgische prijs zou de RS dan in Nederland op 13400 Euro incl. BPM komen.
De 675RX is bij ons ook 14% duurder.
 
Tracer heb ik gereden, hele fijne motor, maar ik ben er nog niet aan toe.

Op basis van de Belgische prijs zou de RS dan in Nederland op 13400 Euro incl. BPM komen.
De 675RX is bij ons ook 14% duurder.

Goeiendag wat een geld. In die prijsklasse zit bv ook de BMW S1000R en die is toch ook vrij aardig. Nou vooruit die is iets duurder maar you get the idea.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan