Triumph Street Triple topic deel 24

2500,- euro verschil tussen de S en de RS en dan moet de R daar ook nog tussen in gaat zitten ZONDER bellypan, duocover, quickshifter, brembo radiale rempomp met verstelbare hendels in het zwart, ohlins achterveer en brembo M50 monoblocks? De prijzen zitten dan wel zo dicht op elkaar dat je bijna wel voor de RS moet gaan.
 
Prijs van de S is al bekendgemaakt bij de presentatie in Brussel: EUR 10.500,- in NL. Dus je moet voor de RS rekenen op ongeveer een kleine EUR 13.000,-

Raar dat Triumph de prijs van de 'S' al weer van de Nederlandse website heeft verwijderd. Vorige week stond hij daar nog voor €10.900 vermeld en in Brussel zeggen ze nu €10.500 ? Schiet mij maar lek... :?
 
Raar dat Triumph de prijs van de 'S' al weer van de Nederlandse website heeft verwijderd. Vorige week stond hij daar nog voor €10.900 vermeld en in Brussel zeggen ze nu €10.500 ? Schiet mij maar lek... :?

Ja klopt idd.

Waarom niet alle prijzen meteen bekend?
 
Raar dat Triumph de prijs van de 'S' al weer van de Nederlandse website heeft verwijderd. Vorige week stond hij daar nog voor €10.900 vermeld en in Brussel zeggen ze nu €10.500 ? Schiet mij maar lek... :?
http://www.nieuwsmotor.nl/premium-persberichten/22365-alles-over-de-2017-triumph-street-triple-765-s-r-rs

hier zeggen ze 10.500 incl. voor de S
andere prijzen niet vermeld
 
Goedemiddag allen,

Was een tijdje offline ivm drukte.. even het volgende.. ik wil van mijn street triple 2008 de olie verversen en filter vervangen.. welke olie raden jullie aan??
 
BPM de melkkoe :( vergeten.... Toch maar importeren dan :+

Je zou mogen verwachten dat de prijzen door de aangekondigde brexit zou zakken als de pond ook zakt. :? :]

Bij importeren betaal je ook BPM ;)

Plus eventuele keuringskosten van de RDW, afhankelijk vanuit welk land je hem importeerd.
 
Goedemiddag allen,

Was een tijdje offline ivm drukte.. even het volgende.. ik wil van mijn street triple 2008 de olie verversen en filter vervangen.. welke olie raden jullie aan??

heb die van mij ook net vernieuwd met putoline sport 4 , 10w40.
bevalt prima deze olie.
 
Prijzen zijn bekend van de nieuwe Street:

Street Triple S = 10.500
Street Triple R = 11.900
Street Triple RS = 13.400


Ik vind het nog een behoorlijke smak geld eigenlijk
 
Laatst bewerkt:
Prijzen zijn bekend van de nieuwe Street:

Street Triple S = 10.500
Street Triple R = 11.900
Street Triple RS = 13.400


Ik vind het nog een behoorlijke smak geld eigenlijk

De R is echt duur (het prijsverschil met de S is te groot), dat is dus 1200 euro meer dan een Yamaha MT09, 2000 meer dan Kawasaki Z900 en Suzuki GSX-S750.

Om nog maar te zwijgen wat je voor 13400 zou kunnen kopen.

Verder is het natuurlijk niet de revolutie die ze prediken (ja het heeft een nieuw blok, maar het zelfde frame). Een beetje dezelfde behandeling als de Speed triple heeft gekregen (alleen komt die er nu helemaal slecht vanaf zonder dat nieuwe tft dashboard, lijkt het meteen een motor van vorige eeuw ;) en zeer hoge prijzen (waarschijnlijk om de street lekker duur te kunnen maken :().
 
Ach, m'n "ouwe" Street R was al genoeg voor een reisje richting rechtbank. Ik geloof niet dat ik nog meer cc's nodig ga hebben :+

Maarre...wat een prijzen zeg. Sterk concurrerend zijn ze er zeker niet meer mee.
 
Laatst bewerkt:
Ik blijf lekker op mijn speed... Een nieuwe ga ik (met deze bedragen) echt niet aan beginnen.. Mij te duur
 
Triumph noemt zich ook een "premium" motorbouwer in hetzelfde straatje als BMW en Ducati. De prijs van de R valt mij zwaar tegen. Voor 1500,- meer heb je de RS. De RS heeft standaard duo cover, bellypan, quickshifter, andere spiegels en betere monoblocks en Ohlins achterveer. Alleen al de duo cover, bellypan en quickshifter zijn al 1500,- euro :<
 
Triumph noemt zich ook een "premium" motorbouwer in hetzelfde straatje als BMW en Ducati. De prijs van de R valt mij zwaar tegen. Voor 1500,- meer heb je de RS. De RS heeft standaard duo cover, bellypan, quickshifter, andere spiegels en betere monoblocks en Ohlins achterveer. Alleen al de duo cover, bellypan en quickshifter zijn al 1500,- euro :<

Da's jammer, want die 2 merken maken tamelijk overpriced fietsen, in mijn optiek. Sterke kant van Triumph was juist onderscheidend motorkarakter en concurrerende prijzen met Japan. Dat gooien ze nu een beetje overboord, juist in de klasse waar de knaken verdiend moeten worden.Nu moet toegeven dat ik niet meer op de hoogte ben wat er aan "leuke" middenklasssers uit Japan komt. Vind ze nl vrijwel allemaal lelijk (teveel plastic of een te gezocht ontwerp).
 
Gemiste kans voor Triumph, vind ik. De S moeten ze gewoon onder de 10k aanbieden, de R en RS ook voor 1.000€ minder. Spreken ze meteen een bredere doelgroep aan.

Ik blijf nog lekker op mijn eRretje rondknallen, loopt hard zat en stuurt nog steeds waanzinnig :]
 
Da's jammer, want die 2 merken maken tamelijk overpriced fietsen, in mijn optiek. Sterke kant van Triumph was juist onderscheidend motorkarakter en concurrerende prijzen met Japan. Dat gooien ze nu een beetje overboord, juist in de klasse waar de knaken verdiend moeten worden.Nu moet toegeven dat ik niet meer op de hoogte ben wat er aan "leuke" middenklasssers uit Japan komt. Vind ze nl vrijwel allemaal lelijk (teveel plastic of een te gezocht ontwerp).
Een fabrikant als Triumph zal toch wel een gedegen marktonderzoek hebben gedaan en niet zomaar deze keuze hebben gemaakt.
Toen ik in 2007 mijn eerste Triumph kocht had ik echt niet hetzelfde betaald voor een Triumph als voor een Honda.
Triumph heeft zich inmiddels bewezen en hoeft het niet meer van de lagere prijs te hebben.
Je ziet hetzelfde toch ook in de autoindustrie. B.v. Kia, een relatief klein en onbekend merk komt met goedkope modellen. Ze doen het goed, krijgen naamsbekendheid, vertrouwen en vervolgens worden de auto's beter, mooier en maar ook duurder. 10 jaar geleden zou ik nooit een Kia kopen, inmiddels denk ik daar heel anders over, ondanks dat de prijzen zijn gestegen.
 
Een fabrikant als Triumph zal toch wel een gedegen marktonderzoek hebben gedaan en niet zomaar deze keuze hebben gemaakt.
Toen ik in 2007 mijn eerste Triumph kocht had ik echt niet hetzelfde betaald voor een Triumph als voor een Honda.
Triumph heeft zich inmiddels bewezen en hoeft het niet meer van de lagere prijs te hebben.
Je ziet hetzelfde toch ook in de autoindustrie. B.v. Kia, een relatief klein en onbekend merk komt met goedkope modellen. Ze doen het goed, krijgen naamsbekendheid, vertrouwen en vervolgens worden de auto's beter, mooier en maar ook duurder. 10 jaar geleden zou ik nooit een Kia kopen, inmiddels denk ik daar heel anders over, ondanks dat de prijzen zijn gestegen.


Helemaal mee eens, vind de nieuwe street een gave machine om te zien en zeker de RS is helemaal af. Je wilt toch iets kopen wat je mooi vind en plezier aan beleefd, miss wat duurder dan de concurrentie maar ja ik zou op dit moment niet iets anders willen.
 
rs op het salon gezien vandaag prachtige motor alleen denk ik dat de r een betere motor is voor de gemiddelde straatrijder (motorkarakter) alleen jammer dat die niet zo mooi is (ohlins/mooie remklauwen op de rs zijn echt knap! )
Maar of die echt zoveel beter gaat rijden dat betwijfel ik en 10500R € vs 11800 voor de rs met dat geld kun je ook al wat leuks doen ;)
Vond wel de zwarte r niet zo mooi :N vooral dat subframe met die rode accenten erin vond ik wat lelijk/goedkoop ogen :/
118pk met een lekker dik/vroeg koppel lijkt me ruim genoeg icm met zo een relatief laag gewicht (de speed triple blijft toch een beetje een dikkertje :P )
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan