Triumph Street Triple topic deel 24

Matgrijs uit 2013, net een foto proberen te laden maar dat ging niet. Er moet binnenkort wel een nieuwe voorband op, ik heb eerder met michelin pilot road 4 gereden en was hier wel tevreden over (was wel op een bandit 1200). Heeft er iemand ervaring met deze banden op een Triple?
 
Hey Mede Triple-Rijders,

Ik maak even mn spam rondje af van in welke topics ik actief ben/was, hoe meer zielen hoe beter.

I'll keep it short, ik heb van 't weekend een kickstarter gelanceerd met een nieuwe matte lens techniek voor zonnebrillen.

Misschien is dit leuk voor weer 1 a 2 personen, you never know.
 
full

full

Toch gelukt!!
De triple heeft een paar leuke aftermarket onderdelen, oa sc-demper, spiegels/hendels, korte kentekenplaat. Misschien komt er nog ooit een quickshifter op, maar deze week eerst een beurtje en een keer nieuwe banden dan.
 
Hebben er mensen ervaring met een eerste type Street triple (r) opnieuw te laten mappen met een powercommander ?

Hoeveel vermogen wordt hiermee gewonnen ?
 
Ik dacht misschien voor het mooier lopen / iets meer vermogen ivm uitlaatsysteem en filters
Afstellen is de moeite altijd waard. Alleen een PC is niet per se nodig hoor
Je kan de Street ook laten re-mappen. Kost een stuk minder en je haalt er nagenoeg hetzelfde resultaat mee :Y
 
Ik kon het toch niet laten met het oog op de komende Triumph blokken in de moto2...:

Daytona 765:
2z3p952.jpg


En ook maar een 5e model op basis van de 765 ingezet.

Climber 765:
ng547d.jpg
 
Is ook niks anders dan een street met een kuipje ;)
Gewoon om te kijken hoe het zou staan.
 
Laatst bewerkt:
Matgrijs uit 2013, net een foto proberen te laden maar dat ging niet. Er moet binnenkort wel een nieuwe voorband op, ik heb eerder met michelin pilot road 4 gereden en was hier wel tevreden over (was wel op een bandit 1200). Heeft er iemand ervaring met deze banden op een Triple?

Ik ben vorig jaar overgestapt naar de Dunlop Raodsmart 3. Ik ben erg tevreden over deze banden. Zowel draag als erg nat zeer goede grip. Deze band geeft mij erg veel vertrouwen. Vorig jaar een weekend lang in de Eifel regen gehad. In het begin voorzichtig tot je merkt dat je echt veel grip hebt en langzaam groeide het vertrouwen. De rest van het weekend heerlijk gereden.
 
Ik ben van plan een Street triple (r) te kopen van de eerste generatie uit 2008.

Bij welke km stand dienen de kleppen gestel te worden ? Op internet vind in 2 waarden
- elke 10.000 en 30.000 km
- elke 20.000 en 40.000 km

Wat is voor deze generatie het interval ?
 
Nou gisteren het eerste ritje gemaakt op de Striple.

Heb echt nog nooit een motor gehad die vanaf de eerste meters zo vertrouw en met zoveel gevoel stuurde.
Echt geweldig, kan me voorstellen dat een R nog strakker stuurt en remt maar voor mijn 63 kilo is de gewone echt spot-on.

En dan het geluid...heb de Arrow's onder de kont, db killers er uit.
Ik wist dat ze hielden van ploffen maar met gas los lijkt het gewoon of er een onweersbui een meter achter je rug hangt.
Verslavend!! :} :} :}

Moest het even kwijt haha *O*
 
Laatst bewerkt:
Ik ben van plan een Street triple (r) te kopen van de eerste generatie uit 2008.

Bij welke km stand dienen de kleppen gestel te worden ? Op internet vind in 2 waarden
- elke 10.000 en 30.000 km
- elke 20.000 en 40.000 km

Wat is voor deze generatie het interval ?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het hier al enkele keren voorbij zien komen maar omdat ik het niet direct vind ...

Welke banden raden jullie mij aan voor mijn street. Meestal rijd ik enkel als het mooi weer is. Regen vermijd ik zo goed als. Ik ben ook nog niet echt goed genoeg om lekker te gaan hangen in de bochten dus echt sportief rijd ik niet. Soms trek ik wel eens door zoals iedereen maar ik ben geen gek. Achterband is wel zo goed als op heb ik daarnet gezien. Momenteel zit er dunlop sportsmart op voor en achterkant. Zelf heb ik hier niet zoveel kennis van, deze zaten erop toen ik hem kocht. Konden nog X km's mee gedaan worden. Maar zoals eerder vermeld is achterband zo goed als op. Daar doe ik nog maar 1 deftig ritje mee vermoed ik.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog maar weinig ervaring op de Street maar ik hoor overal goede verhalen van Pirelli Angel GT en ook die nieuwe Dunlop Roadsmart III sp. (Deze komt er van de zomer bij mij ook onder in ieder geval)

Maar er zijn hier vast mensen met veel meer ervaring :Y
 
Zoals ik hier boven al aangaf zou ik de Dunlop Roadsmart III sp kunnen adviseren. De band geeft mij enorm veel vertrouwen. Met droog en warm weer kun je er echt heel sportief mee rijden. En de bij nat of bij de wat koudere dagen warmen ze lekker snel op en bieden mij dan meer dan voldoende grip om sportief in de Eifel door de heuvels de kronkelwegen te bedwingen. Ik had hiervoor altijd supersport banden maar de keus voor sport-toer had ik veel eerder moeten maken.
 
Ik heb het hier al enkele keren voorbij zien komen maar omdat ik het niet direct vind ...

Welke banden raden jullie mij aan voor mijn street. Meestal rijd ik enkel als het mooi weer is. Regen vermijd ik zo goed als. Ik ben ook nog niet echt goed genoeg om lekker te gaan hangen in de bochten dus echt sportief rijd ik niet. Soms trek ik wel eens door zoals iedereen maar ik ben geen gek. Achterband is wel zo goed als op heb ik daarnet gezien. Momenteel zit er dunlop sportsmart op voor en achterkant. Zelf heb ik hier niet zoveel kennis van, deze zaten erop toen ik hem kocht. Konden nog X km's mee gedaan worden. Maar zoals eerder vermeld is achterband zo goed als op. Daar doe ik nog maar 1 deftig ritje mee vermoed ik.
Pirelli Angel GT
Gaat lang mee, en voor jou mooi meegenomen, goede grip bij droog weer én regen.
 
Ik heb zowel met de Angel GT (17.4K) als de Michelin pr4 (15.5K) gereden. Allebei heel erg goed! Er kan gewoon heel sportief mee gereden worden en de grip in de regen is bij beiden uitstekend! En ze gaan lang mee...

Ben nu bezig met de Metzeler roadtec 01. Heb ik nog niet zo heel veel km mee gereden maar de banden sturen belachelijk licht! Grip en feedback vind ik beter dan bij de andere twee. Over natte grip kan ik nog niet veel zeggen.
 
Alvast bedankt voor de reacties hier :}

Gaan die banden ook een lange tijd mee?
Want ik zie ook wel verhalen van banden die na 2K al kapot zijn. Natuurlijk zijn dat geweldige banden dan, maar na elke 2K een nieuwe band te moeten steken gaat natuurlijk nogal iets kosten na een tijdje. Of bedoel je hierboven dat je met die banden x aantal K's gereden hebt? Want ik snap anders de K niet. :?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan