Triumph Street Triple topic deel 24

Gisteravond ook lekker bezig geweest. Handvatverwarming en navi gemonteerd. Maar wat een gekloot om alle kabeltjes op een nette manier weg te werken. Eindresultaat ben ik erg tevreden over.

Hoezo een gedoe? Was zo klaar met me tom tom houder.. kabeltjes netjes onder de tank door naar de accu.
 
Als een triple wat warm word, gaat hij dan vermogen verliezen? Want ik heb daarnet gemerkt na een burnout ( band moet vervangen worden ) dat hij ineens een pak vermogen verloren was. Nu hoop ik niet dat ik iets kapot gedaan heb |(

edit : als ik de koppeling los dan schiet hij normaal bijna direct naar voren. Nu is het pas als ik die 60% los, en een vermogen verlies van minstens 75% bij het optrekken merk ik net toen ik over een klein steentje wou gaan bij het vertrekken ;(
Klinkt alsof je niet alleen je band opgebrand hebt :X
 
Klinkt alsof je niet alleen je band opgebrand hebt :X


Ja daar vrees ik ook voor, maar ik weet niet goed wat het wel kan zijn. Het geluid bij toeren klopt allemaal. Maar hij versnelt gewoon niet. Mss is de koppeling ergens naar de ketting versleten ofzo? ( Ik heb verstand van overbrengingen enzo, als job ben ik technieker. Maar van motors heb ik nog niet veel kaas gegeten :Y )


edit : net nog eens snel mee gereden nadat hij tijd had om af te koelen en ik hem eens gepoetst had. Op het eerste zicht lijk het vermogen terug te zijn. Al heb ik dit natuurlijk niet uitgebreid getest. Enkel eens in eerste opgetrokken. Nu hij heeft toch een 20K onderhoud nodig. Als er iets is zal dat zichzelf tijdens dat onderhoud wel uitwijzen vermoed ik?

edit 2 : na eens goed gereden te hebben blijkt het de koppeling te zijn. Op 1 of andere manier is mijn hendel niet meer afgesteld zoals ervoor. Mijn koppeling blijft nog altijd een beetje "ingedrukt" als ik aan het rijden ben. Morgen eens bekijken hoe dat komt. Ik veronderstel dat ik gewoon de kabel terug moet afstellen? Of zou het iets meer kunnen zijn? Ik merkte dat mijn snelheid en toerental en lichtjes niet op elkaar afgesteld waren. Ik vermoed dus de koppeling
 
Laatst bewerkt:
Triple een fans,

Ga zeer binnenkort naar een 2007/2008 street triple op zoek in Roulette Green.

Iemand nog tips waar naar te kijken bij de aankoop?

Hoor ze graag :)
 
Gisteren heb ik samen met een vriend mijn ketting weer eens een keer goed aangepakt. Ik heb de ketting gespannen, schoongemaakt en weer ingevet. Echter na het spannen maakt de ketting een raar geluid bij bepaalde schakels en is er een verschil in spanning te voelen. Het is dus denk ik tijd om de ketting en tandwielen maar te vervangen?

Is dit een beetje makkelijk zelf te doen? Wat zou hiervoor nodig zijn?
 
Ja daar vrees ik ook voor, maar ik weet niet goed wat het wel kan zijn. Het geluid bij toeren klopt allemaal. Maar hij versnelt gewoon niet. Mss is de koppeling ergens naar de ketting versleten ofzo? ( Ik heb verstand van overbrengingen enzo, als job ben ik technieker. Maar van motors heb ik nog niet veel kaas gegeten :Y )


edit : net nog eens snel mee gereden nadat hij tijd had om af te koelen en ik hem eens gepoetst had. Op het eerste zicht lijk het vermogen terug te zijn. Al heb ik dit natuurlijk niet uitgebreid getest. Enkel eens in eerste opgetrokken. Nu hij heeft toch een 20K onderhoud nodig. Als er iets is zal dat zichzelf tijdens dat onderhoud wel uitwijzen vermoed ik?

edit 2 : na eens goed gereden te hebben blijkt het de koppeling te zijn. Op 1 of andere manier is mijn hendel niet meer afgesteld zoals ervoor. Mijn koppeling blijft nog altijd een beetje "ingedrukt" als ik aan het rijden ben. Morgen eens bekijken hoe dat komt. Ik veronderstel dat ik gewoon de kabel terug moet afstellen? Of zou het iets meer kunnen zijn? Ik merkte dat mijn snelheid en toerental en lichtjes niet op elkaar afgesteld waren. Ik vermoed dus de koppeling

Er moet een beetje speling in de koppelingsbakel zitten anders rij je met licht ontkoppelde koppeling. Maar als ik het verhaal zo hoor heb je je koppeling opgebrand tijdens de burnout. Zal wel een grapje van 250-300 eu worden.
 
Wie kan mij kort vertellen wat het verschil is (naast optisch is) tussen de street triple R van het 2008 en 2012 model ?
Probeer de afweging te maken of het het waard is meer uit te geven voor het 2012 model
 
Daar zit het verschil alleen in andere koplampen, in 2013 is er meer veranderd. Voor mij waren de strakkere lijnen van 2013 samen met abs de reden om nog wat meer uit te geven.
 
Daar zit het verschil alleen in andere koplampen, in 2013 is er meer veranderd. Voor mij waren de strakkere lijnen van 2013 samen met abs de reden om nog wat meer uit te geven.

Dank :) heb eens goed gekeken naar de lijnen ed. Ik had wellicht gehoopt op een nieuwe model met extra opties die de meerkosten waard zijn.

een 2013+ model is budget technisch uitgesloten. Dan ga ik voor een 2008 model met de ronde koplampen, die vind ik eigenlijk nog iets mooier.
 
Dan ga ik voor een 2008 model met de ronde koplampen, die vind ik eigenlijk nog iets mooier.
En hij rijdt ook een stuk leuker;) de rauwe randjes zijn er later namelijk uit gemodificeerd, heel erg jammer vind ik dat. Daarom rij ik ook nog lekker op een oudere rond.
 
Wat staat er een hoop te koop met het (voor mij persoonlijke) lelijke standaard uitlaatsysteem.
dat wordt er upgrade 2 (na de barend mirrors) als ik een street triple heb gekocht maar die dingen zijn ook duur :X

Mocht er iemand een tip hebben voor een goed / goedkope uitlaat demper of er een te koop let me know :)
 
Laatst bewerkt:
Heb een vraag :
is het mogelijk om er een ander dash op te zetten of start hij niet zonder dash
kan dit zelf niet 1 2 3 testen omdat mijn contactslot ook stuk is.

aangezien de dash en prijzig zijn en vrij groot ben ik hier na benieuwd.

mischien zou iemand willen proberen om stekker los te halen en te starten?

heb zelf een 2009 versie

Of heeft iemand ooit een andere teller geplaatst op zijn triple
 
vorige week weer het eerste ritje gedaan :] .
was weer heerlijk genieten van de RX *O* , stuurt als een malle :} en wat een heerlijk geluid :9~
nee wordt niet ingerolen voor de RS :N RX is veel te mooi en voor mij goed genoeg :Y

1k0.jpg
 
Laatst bewerkt:
vorige week weer het eerste ritje gedaan :] .
was weer heerlijk genieten van de RX *O* , stuurt als een malle :} en wat een heerlijk geluid :9~
nee wordt niet ingerolen voor de RS :N RX is veel te mooi en voor mij goed genoeg :Y

[afbeelding]


dikke fiets :)

komt je uit Utrecht ;-)
 
tijdens de winterstop kleine triumph knippers rondom en valbeugels gemonteerd.


360.jpg

360.jpg

360.jpg
 
Laatst bewerkt:
Heeft iemand van jullie de katalysator verwijderd?

Ik heb een 2013 R en Remus Hypercone en wil wat meer vermogen.

Kan geen kat-vervanger vinden op internet...

Gr Edwin
 
Heeft iemand van jullie de katalysator verwijderd?

Ik heb een 2013 R en Remus Hypercone en wil wat meer vermogen.

Kan geen kat-vervanger vinden op internet...

Gr Edwin

Hallo edwin,

Zit de katalysator niet verwerkt in de demper.
Dus waarschijnlijk is die er al uit.

Groeten,

Niels.
 
Terug
Bovenaan Onderaan