Triumph Street Triple topic deel 24

Ik snap het wel hoor, heb hier twee kleine druktemakers rondlopen en dan schiet samen motorrijden er echt bij in.

Hopelijk snel iemand blij met een super mooie Street :)

We hebben het hier nog even aangekeken, maar Nes was al nooit echt van het toeren, het moest altijd sportief, de lol was er dus wel vanaf.
Het rijden zal er bij mij overigens niet uit gaan, ben dit jaar al 2x naar Duitsland geweest en ben ook net terug van 2 weken Noorwegen. Dus de kilometers worden wel gemaakt. :]
 
Bevalt de RS goed op langere afstanden? Gave fiets :Y

Op een bezoekje aan Triumph Neunkirchen na (check engine lampje, bleek een miniscuul stukje oxidatie te zijn in de stekker van de voorremschakelaar, onder de tank. Er moest een vergrootglas aan te pas komen om het te vinden) niets dan lof. :]
 
Mensjes,

Ik heb nog nieuw in de verpakking/doos liggen:

TB-6713.jpg


Wie kan ik hier blij mee maken?
 
Laatst bewerkt:
Oei, ik heb vanavond rond 10uur een RX (?) gespot in woerdense verlaat, reed achter een triumph busje aan (roké?) iemand van hier??
 
Nieuwe bandjes zijn onderweg, de supercorsa's zijn na 4480km toch al wel bijna op :o

Nu maar weer eens terug naar Bridgestone, S21, de S20 beviel ook erg goed op de Hornet dus waarom ook niet :?




l2xKTwl.png


Da's 1...
 
Laatst bewerkt:
Nieuwe bandjes zijn onderweg, de supercorsa's zijn na 4480km toch al wel bijna op :o

Nu maar weer eens terug naar Bridgestone, S21, de S20 beviel ook erg goed op de Hornet dus waarom ook niet :?




[afbeelding]

Da's 1...


Bekend probleem 😂
Gisteren de Super Corsa's laten vervangen door Conti Sport Attack 3's.
Voelde lichter en stabieler aan.

Wat wel opviel is dat er op geen enkele as ook maar een likje vet zat. Zelfs al lichte corrosie op de achteras te zien.
 
Laatst bewerkt:
Bekend probleem 😂
Gisteren de Super Corsa's laten vervangen door Conti Sport Attack 3's.
Voelde lichter en stabieler aan.

Wat wel opviel is dat er op geen enkele as ook maar een likje vet zat. Zelfs al lichte corrosie op de achteras te zien.

Nou, daar zeg je wat... Tijdens het rijden op vrijdag merkte ik dat de koppeling raar begon aan te voelen. Later op de snelweg merkte ik waarom: het stelwieltje draaide door de rijwind :X Onder het rijden in de max. stand vastgeschroefd en doorgereden.

Koers gezet naar huis, toen zag ik dat ik nog voor sluitingstijd bij de dealer kon zijn. De laatste verkeerslichten deed de koppeling weer raar, greep slecht aan. Eenmaal bij de dealer op de parkeerplaats zag ik dat de hendel niet weer helemaal uitveerde... WTF?

Bleek wat geschuurd te hebben, en het schaafsel liet hem stroever bewegen. Ik gaf bij de 800km beurt al aan dat ik de koppeling apart aan vond voelen, maar toen was het nog niet opvallend genoeg kennelijk.

Snel opgelost door een hendel uit de showroom te monteren, dat dan weer wel. Voelde gelijk beter aan dan de eerste toen ie nieuw was.

In de bijna 80kkm op m'n vorige motoren heb ik slechts 1x een manco gehad: versleten wiellager na zo'n 12kkm op de MT-03 Voor de rest letterlijk niks (goed, wel eens een valpartij, maar dat was toch echt mijn schuld :+ )

Nu in 4480km, kvs lekkage, oxidatie in stekkertje, dubbele fout in koppelingshendel...

De motor rijdt werkelijk fantastisch, maar hoop toch echt dat dit het laatste euvel er mee was. Ben ik nou gek, of mag ik beter verwachten van een motor van ruim 13k euro?
 
Nou, daar zeg je wat... Tijdens het rijden op vrijdag merkte ik dat de koppeling raar begon aan te voelen. Later op de snelweg merkte ik waarom: het stelwieltje draaide door de rijwind :X Onder het rijden in de max. stand vastgeschroefd en doorgereden.

Koers gezet naar huis, toen zag ik dat ik nog voor sluitingstijd bij de dealer kon zijn. De laatste verkeerslichten deed de koppeling weer raar, greep slecht aan. Eenmaal bij de dealer op de parkeerplaats zag ik dat de hendel niet weer helemaal uitveerde... WTF?

Bleek wat geschuurd te hebben, en het schaafsel liet hem stroever bewegen. Ik gaf bij de 800km beurt al aan dat ik de koppeling apart aan vond voelen, maar toen was het nog niet opvallend genoeg kennelijk.

Snel opgelost door een hendel uit de showroom te monteren, dat dan weer wel. Voelde gelijk beter aan dan de eerste toen ie nieuw was.

In de bijna 80kkm op m'n vorige motoren heb ik slechts 1x een manco gehad: versleten wiellager na zo'n 12kkm op de MT-03 Voor de rest letterlijk niks (goed, wel eens een valpartij, maar dat was toch echt mijn schuld :+ )

Nu in 4480km, kvs lekkage, oxidatie in stekkertje, dubbele fout in koppelingshendel...

De motor rijdt werkelijk fantastisch, maar hoop toch echt dat dit het laatste euvel er mee was. Ben ik nou gek, of mag ik beter verwachten van een motor van ruim 13k euro?

Och, de Tracer 900 zit ook vol met terugroepacties en 'foutjes', en het argument daartegen is standaard "Wat verwacht je voor €11.000" (nu ondertussen 12.000) :')

Dat is schijnbaar weinig geld, dus mag je een budgetfiets verwachten, :?
 
Zo'n recall is trouwens nog een tikje erger, dan hebben ze dus echt over de hele linie lopen kleautviolen.
 
Bekend probleem 😂
Gisteren de Super Corsa's laten vervangen door Conti Sport Attack 3's.
Voelde lichter en stabieler aan.

Wat wel opviel is dat er op geen enkele as ook maar een likje vet zat. Zelfs al lichte corrosie op de achteras te zien.

Je zit denken dat die grappenmakers bij Triumph ondertussen wat hadden geleerd. Bij de 955-serie werd er ook nauwelijks vet gebruikt bij montage met alle gevolgen van dien. Misschien dat ze een gemeen verdienmodel hanteren à la inkjetpeinterfabrikanten.
 
vraag zal al vaker voorbij zijn gekomen maar kan het niet terug vinden in de zoek functie.ik heb nu verschillende prijzen gekregen voor een klein beurt voor een street triple r 2008 (eerste motor )tussen de 150 euro en 325 euro nu wil ik niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten omdat onderhoud belangrijk is maar wil wel een reële prijs betalen. wat betalen jullie voor je kleine beurt ?
 
Oeps is NL zo duur of de R?
De laatste jaarlijkse onderhoudsbeurt bij een erkende BE Triumph dealer (juli ll.) heeft mijn Street 2015 115.89 euro gekost. En dat vond ik al genoeg. :-)
 
Laatst bewerkt:
Met youtube kom je tegenwoordig al een heel eind. Een beetje gevoel voor techniek moet je wel hebben, ik zou dit bijvoorbeeld niet aanraden aan mijn vriendin
 
Met youtube kom je tegenwoordig al een heel eind. Een beetje gevoel voor techniek moet je wel hebben, ik zou dit bijvoorbeeld niet aanraden aan mijn vriendin

maatje van me was vorig jaar gecrasht had alle stukken gekocht in de winter en z'n vriendin heeft alles netjes gemonteerd :} omdat ze weet dat hem 2 linkerhanden heeft :Y _O- _O- was ik 30 jaar jonger ze mocht zeker mijn vriendin zijn :+
 
Ik sleutel ook zoveel mogelijk zelf hoor.
Mn trapfietsen hoeven al helemaal niet weg naar de winkel en mn motor alleen als ik het echt niet weet.
Maar al doende leert men idd, en ja, zelfs een vrouw ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan