Motor-Forum

Select Forum

Triumph Street Triple topic deel 24

Toppie!

Reg. datum:
05 jul. 2016
quote:
DoubleUtB schreef op 14 september 2017 @ 09:57:
Tsja wat is karakter dan hea... Ben bezig met het inrijden van de 765R dus kom nog niet in de fun zone, maar bij de proefrit op de demo :9~ het inlaatgeluid en de brul bij de hogere toeren en het sleuren door die versnellingen heen met chirurgische precisie is voor mij ook een mooi karakter hoor _O- Die fiets is zoals t hoort en t karakter komt dan van de berijder })

Geen karakter is ook een karakter...
Mijn andere fiets is een Ducati Scrambler.
Daar kun je veel over zeggen, maar niet dat het geen karakter heeft.
Hij is nukkig, gas aan / uit, een lekkere 2 cilinder plof en een lekker loskomend koppel.
Daarom heb ik de RS er bij genomen, wilde een 180graden tegenovergestelde fiets.
Daar voldoet de ST wel aan.

@Sub72 / Marcel: ik ben geen 100 kilo, maar voor de rest kan ik me wel vinden in je verhaal.
Met de SuperCorsas in de regen is niet fijn. Vooral niet als het een tijdje droog geweest is en dan na een regenbui het schuim op de straat staat...
MacJunk wijzigde dit bericht op donderdag 14 september 2017 18:14 (12%)
Ducati Scrambler Icon Red 2016 & Triumph Street Triple RS 765 Black 2017

3 is the magic number

Reg. datum:
11 okt. 2013
Iemand nog interesse in een K&N luchtfilter?
Nieuw in de doos.
Street Triple 2013 Street Triple R 2014 Speed Triple 2013

Eat right, keep smart

Reg. datum:
03 jul. 2008
quote:

Da's nog best een verschil tussen de R en de RS dan, laatste heeft een hendel :P

Ik weet niet of je dit met tankpad al bedoelde, maar een grip pad, zoals een stomp grip, is echt een aanrader om te voorkomen dat je met de verkeerde delen een deuk in de tank remt... als je begrijpt wat ik bedoel :+ (klokkenspel, weet u wel)

Ik heb op de street "Eazi-Grip™ PRO Motorcycle Tank Grips Triumph 765 Street Triple RS 2017" en dat werkt wel goed. Ik had echter op m'n zwarte motor ook de zwarte plakkers kunnen nemen, want transparant is toch net wat minder mooi.

Qua pure grip werkt de stompgrip beter, maar dat zie je helaes ook weer terug aan je motorpak.
"Sturen met je heupen": de homeopathie van het motorrijden. '17 Street Triple RS '05 CBR600RR

Reg. datum:
11 aug. 2014
quote:
Sound of speed schreef op 15 september 2017 @ 11:24:
Nieuw in de doos.

Pb

Reg. datum:
14 dec. 2008
Steveman je hebt gelijk , het is natuurlijk een gashendel :t

M.vr.gr.

Marcel.

Street Triple R '14

Reg. datum:
13 sep. 2012
quote:
Sound of speed schreef op 15 september 2017 @ 11:24:
Nieuw in de doos.

Wat vraag je ervoor?
Street Triple '08 - Street Triple R '14

3 is the magic number

Reg. datum:
11 okt. 2013
quote:
Aryen schreef op 18 september 2017 @ 09:49:

[...]

Wat vraag je ervoor?

Evberkel is je voor, mocht de koop niet doorgaan kom ik bij je terug :)

Ik heb ook nog een Cristal White seat cowel liggen voor de liefhebber.
Zitten wel een paar krasjes op.
Bij interesse kan ik er wel even een foto van maken.
Street Triple 2013 Street Triple R 2014 Speed Triple 2013

Reg. datum:
21 sep. 2017
Ik heb een vraag en hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Sinds kort heb ik een Street Triple R uit 2013 aangeschaft na 9 jaar motorloos te zijn geweest. Uiteraard weer voorzichtig oppakken en rustig weer wennen aan het motorrijden. Een van de dingen die mij opviel, was dat het gas een beetje aan/uit gedrag vertoont bij bijna gas dicht. Rotonde rijden is daardoor wat lastiger omdat het gas vrij snel in zijn twee uit gaat. Als je daarna een beetje gas bijgeeft, dan krijg je regelmatig een schokje en trekt hij weer eigenlijk iets te hard. Op zich is hier goed mee om te gaan, maar het maakt het onderin rijden wat onrustig. Overigens heb ik 35mm speling op de ketting wat volgens mij normaal is.

Is dit een bekend fenomeen voor de Triple R? Hoe is normaal het gedrag van de motor als je net wat gas geeft: pakt hij netjes op of voel je meestal wel een schokje/aan-uit gedrag?

Nu ik toch bezig ben: Ik vind de koppeling vrij snel ontkoppelen (maw, hij grijpt laat aan). Is dit ook normaal? Het is 9 jaar geleden en ik kan me niet goed meer herinneren hoe dit zat met mijn GSXR600.

Alvast bedankt!

Reg. datum:
11 jan. 2012
Aan-uitgedrag (lastwisselreacties) zou niet overdreven aanwezig moeten zijn bij de Striple. Kan zijn dat de motor flink is afgeragd in een vorig leven wat dit veroorzaakt. Andere optie is dat je door het jarenlang weinig rijden het fingerspitzengefühl wat bent verloren en misschien niet zo heel zeker op de motor zit, dan heb je inderdaad (psychisch) veel meer last van lastwisselreacties. Gelukkig is dat laatste goed te verhelpen door een motorvakantie naar de bergen en/of een rijvaardigheidstraining.
Binnenkort meer nieuws

Triumph Street Triple RX

Reg. datum:
19 jan. 2006
quote:
spajas schreef op 21 september 2017 @ 20:23:

Sinds kort heb ik een Street Triple R uit 2013 aangeschaft na 9 jaar motorloos te zijn geweest. Uiteraard weer voorzichtig oppakken en rustig weer wennen aan het motorrijden. Een van de dingen die mij opviel, was dat het gas een beetje aan/uit gedrag vertoont bij bijna gas dicht. Rotonde rijden is daardoor wat lastiger omdat het gas vrij snel in zijn twee uit gaat. Als je daarna een beetje gas bijgeeft, dan krijg je regelmatig een schokje en trekt hij weer eigenlijk iets te hard. Op zich is hier goed mee om te gaan, maar het maakt het onderin rijden wat onrustig. Overigens heb ik 35mm speling op de ketting wat volgens mij normaal is.

Is dit een bekend fenomeen voor de Triple R? Hoe is normaal het gedrag van de motor als je net wat gas geeft: pakt hij netjes op of voel je meestal wel een schokje/aan-uit gedrag?

Nu ik toch bezig ben: Ik vind de koppeling vrij snel ontkoppelen (maw, hij grijpt laat aan). Is dit ook normaal? Het is 9 jaar geleden en ik kan me niet goed meer herinneren hoe dit zat met mijn GSXR600.

Alvast bedankt!

Je moet even de speling uit je gashendel halen, zorgen dat daar bijna geen vrije slag inzit, dan heb je er geen last meer van

Reg. datum:
18 jun. 2007
quote:
spajas schreef op 21 september 2017 @ 20:23:

Alvast bedankt!

Misschien even synchroon laten stellen en de tune in de ecu laten checken? Slag in de gashendel heb ik bij de mijne nooit last van gehad. De eerdere generatie had dat in mijn beleving sterker. Even checken kan natuurlijk nooit kwaad.
Triumph Street Triple R

Twin power rules!

Reg. datum:
14 feb. 2004
quote:
Sound of speed schreef op 19 september 2017 @ 11:18:

[...]

Evberkel is je voor, mocht de koop niet doorgaan kom ik bij je terug :)

Ik heb ook nog een Cristal White seat cowel liggen voor de liefhebber.
Zitten wel een paar krasjes op.
Bij interesse kan ik er wel even een foto van maken.

Hey, van welk jaar is die seat-cowl? Stuur mij anders effe een reactie via PB. Heb wel interesse als de prijs ook interessant is :-)
Edit: is voor een Street van 2008 bedoeld... zo te zien had je er 1 die jonger is...
Leeke wijzigde dit bericht op vrijdag 22 september 2017 10:38 (8%)
Dedecation to the VTR-nation

Street Triple R 675

Reg. datum:
13 mei. 2006
Iemand hier interesse in een supernette Triple R van 2013? Ik ga hem weg doen..

Te koop: Triumph Street Triple R 675 ABS 2013 Showroomstaat weinig km - Motor-Forum

kiek em goan

Reg. datum:
18 jun. 2009
vraagje, zijn er bij een street triple r uit 2016 nog aandachtspunten?
dan denk ik aan vering aanpassen of is deze standaard voldoende, luchtfilters, mapping en dat soort dingen?

groet henk
YAMAHA MT-07 + xt500 + xt600 [ xt500 3x - xt550 - xt600 - xs650 2x - duke3 690 - mt07 - xj750seca 2x - tdm850 - xs1100 ]

Reg. datum:
18 jun. 2007
quote:
henkbokhove schreef op 25 september 2017 @ 09:17:
vraagje, zijn er bij een street triple r uit 2016 nog aandachtspunten?
dan denk ik aan vering aanpassen of is deze standaard voldoende, luchtfilters, mapping en dat soort dingen?

groet henk

Ga eens proefrijden zou ik zeggen, denk dat alleen jij kan beoordelen of de vering voor jou goed genoeg is. Ik heb in ieder geval nog niet de behoefte om die te vervangen, standaard vering is zeker op straat prima.

De ECU is volgens mij nog altijd gesloten en ik dacht dat je voor een andere mapping naar de dealer moet.

Luchtfilter: geen ervaring met een andere filter, dat kan iemand anders vast wel beantwoorden :)
Triumph Street Triple R

Street triple

Reg. datum:
31 mrt. 2016
Ik las dat de Arrow uitlaat bij Blom motoren in de aanbieding is voor € 375,=. Weten jullie wat de "normale" prijs is? Is het geluid niet te hard? (vraag van m'n vriendin)
Alvast bedankt.

Reg. datum:
18 jun. 2007
quote:
Lex74 schreef op 26 september 2017 @ 14:27:
Ik las dat de Arrow uitlaat bij Blom motoren in de aanbieding is voor € 375,=. Weten jullie wat de "normale" prijs is? Is het geluid niet te hard? (vraag van m'n vriendin)
Alvast bedankt.

Oorspronkelijk iets van 750,- euro. En ik heb begrepen dat alle dealers de Arrow in de aanbieding hebben. Geluid is zeer beschaafd, met DB killer niet eens gek veel harder dan de standaard demper.
Triumph Street Triple R

Shit could be worse.

Reg. datum:
11 mrt. 2007
Lex ik heb toevallig zelf net een SC-project conic voor mijn striple besteld en heb dus binnenkort een arrow uitlaat over voor een model vanaf 2013. Interesse misschien?
Honda CB-1 '89 Triumph Street Triple R '13

Street triple

Reg. datum:
31 mrt. 2016
Hoi Timson, ik heb zeker interesse. Ik zit dan alleen met de montage en de aanpassing van het motormanagement. Stuur anders ff een prive bericht.

Reg. datum:
18 jun. 2007
quote:
Lex74 schreef op 26 september 2017 @ 20:05:
Hoi Timson, ik heb zeker interesse. Ik zit dan alleen met de montage en de aanpassing van het motormanagement. Stuur anders ff een prive bericht.

Montage kan je zelf, het is niet moeilijk. Handleiding is volgens mij zelfs te downloaden van de Triumph accessoire site.

Ik zou alleen even een nieuwe pakking bestellen bij de dealer. En bij de dealer kan ook de Arrow tune er in :)
Triumph Street Triple R

Shit could be worse.

Reg. datum:
11 mrt. 2007
quote:
Coenster schreef op 27 september 2017 @ 10:57:

[...]

Montage kan je zelf, het is niet moeilijk. Handleiding is volgens mij zelfs te downloaden van de Triumph accessoire site.

Ik zou alleen even een nieuwe pakking bestellen bij de dealer. En bij de dealer kan ook de Arrow tune er in :)

Inderdaad, de montage gaat prima zelf maar de mapping kun je helaas niet zelf..

Ik heb +-1,5 week geleden de sc-project conic besteld met een levertijd van 4-6 weken met kans op uitloop (de matzwarte worden op bestelling gemaakt, de rvs en de andere hebben ze gewoon liggen..). Ik ga er dus nog wel van uit dat het nog even duurt (paar weken) voordat mijn Arrow eraf komt. Hoe snel wil je een Arrow hebben? :+
Honda CB-1 '89 Triumph Street Triple R '13

Reg. datum:
04 okt. 2004
Wegens aanschaf van andere motor heb ik een setje nieuwe remblokken over voor street triple R 2015.
Mocht er iemand interesse hebben stuur me maar een pb. Ik wil er €35,- voor. Heb er zelf het dubbele voor betaald.

20170926_191712.jpg

Triumph Street Triple RX

Reg. datum:
19 jan. 2006
quote:
vanhout schreef op 28 september 2017 @ 20:53:
Wegens aanschaf van andere motor heb ik een setje nieuwe remblokken over voor street triple R 2015.
Mocht er iemand interesse hebben stuur me maar een pb. Ik wil er €35,- voor. Heb er zelf het dubbele voor betaald.

[afbeelding]

Als het orginele blokken zijn dan heb ik wel interesse, wil je pb sturen maar die heb je niet aan staan

kiek em goan

Reg. datum:
18 jun. 2009
wat is een goede korte kentekenplaathouder voor een striple 2016?
YAMAHA MT-07 + xt500 + xt600 [ xt500 3x - xt550 - xt600 - xs650 2x - duke3 690 - mt07 - xj750seca 2x - tdm850 - xs1100 ]

Reg. datum:
04 okt. 2004
quote:
N!els schreef op 01 oktober 2017 @ 18:53:

[...]

Als het orginele blokken zijn dan heb ik wel interesse, wil je pb sturen maar die heb je niet aan staan

ik heb jou een pb gestuurd.

Select Forum

© 2001-2017 Motor-Forum - Served by Webserver 2

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.