Triumph Street Triple topic deel 24

Even voorstellen

Afgelopen weekend een Street Triple 675 (Roulette Green) uit 2008 gekocht bij Motor Center Venlo.

Vrijdag ophalen :]
Foto voor de startpost volgt zsm :)

Gefeliciteerd. Ik heb de mijne al 8,5 jaar en verveeld nog geen moment. Heb nog nooit zo lang een motor gehouden. Meestal gingen ze na één of twee jaar weer weg voor wat anders. Maar deze niet. :) :]
 
Laatst bewerkt:
Goede keuze, ik zit nog in de inrijmodus maar handling en ontspannen zit is top.

Dat normaal inrijden blijft lastig :P Bij mijn vorige Street kon ik mezelf maar net inhouden om niet meteen vol gas te gaan. :]

Vandaag bericht gekregen van de dealer dat de motor geleverd is, nu is het wachten tot deze rijklaar is. Hoop deze zaterdag op te kunnen stappen.
 
Dat normaal inrijden blijft lastig :P Bij mijn vorige Street kon ik mezelf maar net inhouden om niet meteen vol gas te gaan. :]

Vandaag bericht gekregen van de dealer dat de motor geleverd is, nu is het wachten tot deze rijklaar is. Hoop deze zaterdag op te kunnen stappen.

Klopt, volgende week vrijdag de 1000-1200 km beurt. Heb gelijk de originele tas voor achterop het zitje besteld.
 
Heb een klein schermpje bij de klokjes besteld maar is niet de juiste kleur.
Weet iemand toevallig de kleurcode van Jet black?
 
Heeej mede ST-rijders!

Momenteel nog druk bezig met het halen van mijn rijbewijs, maar ik heb alvast een spreekwoordelijke stok achter de deur gekocht om mijn inzet te vergroten; Een 2013 Triumph Street Triple R.

Er kwam zo'n mooie STR ineens het internet op geslingerd, dat ik wel moest reageren.
Helemaal naar ons zeer geliefde buurland moeten/mogen rijden (doorhalen wat niet van toepassing is) om aldaar mijn nieuwe hobby (bodemloze put) in ontvangst te mogen nemen.
Met zeer grote enthousiasme (NOT!!!) werd ik ontvangen bij de verkopert.

Mijn broertje heeft wel al zijn motorrijbewijs en heeft de testrit voor mij uitgevoerd. Nog nooit heb ik die jongen met zo'n grote glimlach gezien zonder toevoegingsmiddelen in zijn lichaam.

Eenmaal bij thuiskomst toch even stiekem een klein rondje gereden, want de combinatie auto+trailer kon niet dichter bij huis geparkeerd worden ivm lengte / draaicirkel... ...uhu... riiiiight..

Hierbij alvast een simpele en snelle foto. Uiteraard zullen er later betere volgen als ik eens de tijd heb om t ding te wassen/schrobben/poetsen/kleien/waxen.
31530796_10210076467462804_4283455843048882176_o.jpg
 

Hahaha yes _O-

31910862_10155450828558093_2733262984687124480_n.jpg


Wilde hem vanochtend al ophalen maar veel gekut met verzekering omdat ik in het verleden een keer schade had geclaimd. Moest drie werkdagen wachten op bericht van de verzekeraar maar die belde een uur later op om te zeggen dat het goed was gekeurd. Daarna meteen naar de dealer gereden om de motor op te halen en te rijden, wat een machine.

Kom van een 675 af, zelfde vertrouwen in de motor terug al aan het einde van de straat. Was wel heel moeilijk om niet over 5000 toeren te gaan ;( Maar wil hem wel goed inrijden natuurlijk.

Dat geluidje als je een keer goed (voor zover mogelijk)aan het gas jengelt *O*
 
Laatst bewerkt:
Heeej mede ST-rijders!

Momenteel nog druk bezig met het halen van mijn rijbewijs, maar ik heb alvast een spreekwoordelijke stok achter de deur gekocht om mijn inzet te vergroten; Een 2013 Triumph Street Triple R....

Hier ga je zeker geen spijt van krijgen, absolute topmotoren ;)
 
Hahaha yes _O-

[afbeelding]

Wilde hem vanochtend al ophalen maar veel gekut met verzekering omdat ik in het verleden een keer schade had geclaimd. Moest drie werkdagen wachten op bericht van de verzekeraar maar die belde een uur later op om te zeggen dat het goed was gekeurd. Daarna meteen naar de dealer gereden om de motor op te halen en te rijden, wat een machine.

Kom van een 675 af, zelfde vertrouwen in de motor terug al aan het einde van de straat. Was wel heel moeilijk om niet over 5000 toeren te gaan ;( Maar wil hem wel goed inrijden natuurlijk.

Dat geluidje als je een keer goed (voor zover mogelijk)aan het gas jengelt *O*


Jezus tis een mooi ding he. Als je spijt krijgt mag je m komen inruilen tegen een 08 hier, ik zal er goed voor zorgen :P

Gefeliciteerd, als je even een paar updates kan geven over hoe ie bevalt houd ik me aanbevolen.
 
Hahaha yes _O-

[afbeelding]

Wilde hem vanochtend al ophalen maar veel gekut met verzekering omdat ik in het verleden een keer schade had geclaimd. Moest drie werkdagen wachten op bericht van de verzekeraar maar die belde een uur later op om te zeggen dat het goed was gekeurd. Daarna meteen naar de dealer gereden om de motor op te halen en te rijden, wat een machine.

Kom van een 675 af, zelfde vertrouwen in de motor terug al aan het einde van de straat. Was wel heel moeilijk om niet over 5000 toeren te gaan ;( Maar wil hem wel goed inrijden natuurlijk.

Dat geluidje als je een keer goed (voor zover mogelijk)aan het gas jengelt *O*

Geniet ervan, nog ff je kentekenplaathouder eraf halen/inkorten en een Arrows uitlaat eronder :Y
Ps matgrijze zijn sneller :W
 
Heeej mede ST-rijders!

Momenteel nog druk bezig met het halen van mijn rijbewijs, maar ik heb alvast een spreekwoordelijke stok achter de deur gekocht om mijn inzet te vergroten; Een 2013 Triumph Street Triple R.

Er kwam zo'n mooie STR ineens het internet op geslingerd, dat ik wel moest reageren.
Helemaal naar ons zeer geliefde buurland moeten/mogen rijden (doorhalen wat niet van toepassing is) om aldaar mijn nieuwe hobby (bodemloze put) in ontvangst te mogen nemen.
Met zeer grote enthousiasme (NOT!!!) werd ik ontvangen bij de verkopert.

Mijn broertje heeft wel al zijn motorrijbewijs en heeft de testrit voor mij uitgevoerd. Nog nooit heb ik die jongen met zo'n grote glimlach gezien zonder toevoegingsmiddelen in zijn lichaam.

Eenmaal bij thuiskomst toch even stiekem een klein rondje gereden, want de combinatie auto+trailer kon niet dichter bij huis geparkeerd worden ivm lengte / draaicirkel... ...uhu... riiiiight..

Hierbij alvast een simpele en snelle foto. Uiteraard zullen er later betere volgen als ik eens de tijd heb om t ding te wassen/schrobben/poetsen/kleien/waxen.
[afbeelding]

Gefeliciteerd, wanneer ga je afrijden?
 
Geniet ervan, nog ff je kentekenplaathouder eraf halen/inkorten en een Arrows uitlaat eronder :Y
Ps matgrijze zijn sneller :W

Die kentekenplaatshouder laat ik vervangen bij de eerste beurt. Geen Arrow voor mij, ik ga er denk een Sc-project onder leggen.

ps. zwarte zijn mooier :9
 
Hahaha yes _O-

[afbeelding]

Wilde hem vanochtend al ophalen maar veel gekut met verzekering omdat ik in het verleden een keer schade had geclaimd. Moest drie werkdagen wachten op bericht van de verzekeraar maar die belde een uur later op om te zeggen dat het goed was gekeurd. Daarna meteen naar de dealer gereden om de motor op te halen en te rijden, wat een machine.

Kom van een 675 af, zelfde vertrouwen in de motor terug al aan het einde van de straat. Was wel heel moeilijk om niet over 5000 toeren te gaan ;( Maar wil hem wel goed inrijden natuurlijk.

Dat geluidje als je een keer goed (voor zover mogelijk)aan het gas jengelt *O*

Zoals hij zegt:
*D

Wel grappig om te zien hoe de toerenteller van kleur wisselt bij overgang naar het volgende interval (kunt wel zien dat er een afronding vanuit mijlen in zit) maar wel op de weg blijven letten




Straks als normale mensen zitten te BBQ-en maar weer eens op pad :]

Ohja, opgegeven voor VRO-Bochten op 1-7. Ga ik toch nog met al m'n motoren op dat circuitje gereden hebben voor ie dicht gaat, achteraf gezien :) Nog wel in afwachting van goedkeuring van m'n aanmelding :?
 
Te koop :

Street Triple 765 RS
2017
2500 km
Zilver
Fly screen
Bobbins
Achtertas
Verw. handvatten
Tankpad

Geheel in nieuwstaat!
Fabrieksgarantie

€12000
 
Laatst bewerkt:
Vraagje: persoonlijk vind ik de quick shifter nogal erg schokkerig, hij maakt een aardige klap in de aandrijflijn.
Is dit ook zo bij jullie? Volgende week krijgt de motor zijn eerste beurtje zal dat iig aangeven. Ben de Quick shifter van een BMW S1000RR gewend die schakelt echt soepel vandaar mijn vraag
Tevens vind ik de slag van de schakelpook te groot dat laat ik dan ook gelijk aanpassen.
 
Ik schakel van 1 naar 2 altijd met de koppelingshendel.
De versnellingen daarboven zijn wisselend, de ene keer wat minder soepel dan de andere keer.
Je moet de pook wel echt zeker doordrukken en meer dan zo’n 5 a 6000 rpm draaien.
Over het algemeen gaat het dan wel soepel.
Ik heb voordat ik deze motor aanschafte ook proef gereden op de Yamaha MT09, maar de qs op de Triumph loopt soepeler.
Ik gebruik de quickshifter overigens niet altijd.
Rijdt de motor eerst altijd rustig warm en schakel dan met koppelingshendel.

Volgens mij kun je niet de slag van de schakelpook instellen, alleen de positie / stand van de pook.

Hopelijk is dit een antwoord waar je iets mee kunt.
 
Laatst bewerkt:
Over QS gesproken is dit ook mogelijk op mijn 2009 R (ronde koplampen dis nog) ?
 
Weet iemand wellicht van een fijne veringboer in NL waar je compression en rebound cartridges kunt laten inbouwen?

Ik heb een street 08 en een progressieve Hyperpro veer aan de voorkant maar voor een racedagje vind ik 'm toch minder.

Ik weet dat je Daytona vork kunt swappen en dat je in de UK en Italie cartridges kunt bestellen en die zelf kunt inbouwen.

Vroeg me dus af of iemand hier een solide adres heeft in NL waar je terecht kunt.
 
HK Suspension. Houd wel rekening met een maand of zo wachttijd, ze hebben het volgens mij altijd druk.
 
Ik schakel van 1 naar 2 altijd met de koppelingshendel.
De versnellingen daarboven zijn wisselend, de ene keer wat minder soepel dan de andere keer.
Je moet de pook wel echt zeker doordrukken en meer dan zo’n 5 a 6000 rpm draaien.
Over het algemeen gaat het dan wel soepel.
Ik heb voordat ik deze motor aanschafte ook proef gereden op de Yamaha MT09, maar de qs op de Triumph loopt soepeler.
Ik gebruik de quickshifter overigens niet altijd.
Rijdt de motor eerst altijd rustig warm en schakel dan met koppelingshendel.

Volgens mij kun je niet de slag van de schakelpook instellen, alleen de positie / stand van de pook.

Hopelijk is dit een antwoord waar je iets mee kunt.

Hallo MacJunk,

Bedankt voor de info, ik had ook inmiddels gelezen dat deze QS beter werkt bij hogere toerentallen.
Zodra de motor is ingereden zal ik het weer eens proberen, nu geeft het mij geen fijn gevoel.
Nogmaals wellicht ben ik verwend met het soepele werking van de QS van de S1000RR die werkt al perfect vanaf 2500 toeren.
Verder hoop ik dat de positie van de pook het juiste gevoel gaat geven. Ik iaat het hier wel weten.
 
Afgelopen Vrijdag opgehaald, eerste 200 km (voor mij) zitten er op :]
Helemaal verliefd, wat een machine! _O-

2r4or9j.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan