GPZ750 uni-trac start niet, startlager?

Duke Nukem

MF veteraan
8 dec 2007
3.870
2.409
Ik heb een luchtgekoelde GPZ750 van 1987 en het ding start niet. Nu heb ik het vermoeden dat het startlager naar z'n grootje is. Iemand enig idee of het heel veel werk is om dat ding te vervangen? Ik heb het wel eens met mijn RSV Mille gedaan en dat viel opzich wel mee.

2mo36vp.jpg



Met de vinger lijkt het tandwiel wel gewoon te blokkeren, maar misschien dat als er kracht op komt (door de startmotor) het lager doorslaat. Waarschijnlijk kom je er vanaf de rechterkant van het blok bij? Startmotor draait de goede kant op btw.

29xxd7n.jpg
 
Ik heb de dader te pakken. Ik heb dus nodig, die 3 veertjes + palletjes, 3 bussen en de houder zelf aangezien die gescheurd is.

Die houder, is dat nog nieuw te krijgen?

vsnf42.jpg


5eycg2.jpg
 
De motor loopt weer. Ik heb er een nieuwe startkoppeling in gezet, om te voorkomen dat ik volgende week het spul weer uit elkaar kan schroeven. Al met al een redelijk gemakkelijke klus, ik snap ook echt niet waarom je volgens het handboek het blok moet splitsen aangezien dit ook prima gaat.

Veder de carbs nog even afgesteld en gesynchroniseerd en het oude dier loopt weer als een malle. Ik ga nog wel op zoek naar een originele demper, want die laser maakt echt belachelijk veel lawaai.

302oy7q.jpg


2mgox3r.jpg
 
Ik ga nog wel op zoek naar een originele demper, want die laser maakt echt belachelijk veel lawaai.

[afbeelding]

[afbeelding]

Eventueel heb ik nog een nette rvs laser pro-d'or liggen.
Maakt mooi donker geluid, ik denk dat je hem zo over kunt zetten aangezien de lasers van veel oudere motoren 70mm aansluiting hebben.

Bij interesse hoor ik het wel, mailtje of pb.
 
Laatst bewerkt:
@Kawasuz: Bedankt voor je aanbod, maar ik ga toch op zoek naar een originele 4 in 2 denk ik.

@Kire: ik ben er ook blij mee, je kwaak is goed terecht gekomen lijkt me ;). Wat betreft die uitlaat, stiekum vind ik 't ook wel mooi hoor, maar ik vind iets minder toch ook wel oké, de buren ook trouwens ;).
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan