Brembo imitatie rempomp ervaringen

jerryt

MF veteraan
14 aug 2005
23.418
57
Iemand die dit spul heeft en zijn ervaring wil delen met dit Chinese spul.
Uiteraard is echt beter maar is het echt bagger of is het wel prima werkend spul?
Tuurlijk is echt beter maar is ook tig keer zo duur.......... :+
 
Worldbeater heeft er 1, maar nog niet gemonteerd.

Ik wacht ook met smart af naar de bevindingen.

Eigenlijk.... als je naar de prijs kijkt kan het nooit goed zijn :)
Of Brembo vraagt gewoon buiten proporties veel geld voor hun spullen (doen ze sowieso naar mijn mening).

Het is soms 10x zo goedkoop in China. Letterlijk.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er geen ervaring mee maar zoals met alle Chinese imitatiespulletjes zal er onderling ook wel een groot kwaliteitsverschil zijn.
Ik twijfel er niet aan dat er goeie replica's zijn maar ben er ook zeker van dat er exemplaren verkocht worden waar ik mijn leven niet aan zou toevertrouwen. Waarschijnlijk ga je dan ook iets specifieker moeten zijn qua merk en/of leverancier.
 
Doe het a.u.b. niet.
Voor de grap een 'rizoma' potje gekocht bij de chinezen. Zat netjes in een Rizoma doosje.
Ding lekte als een mand :) Remvloeistof lekte er aan de onderkant gewoon uit. Heb nog wel ergens een foto.


Over de rempompen. Is het verschil in prijs tussen imitatie tussen een echte je leven waard?
Heb een imitatie bekeken en daar zat royaal speling op.
Iemand uit de UK heeft de pomp uit elkaar gehaald en de interne onderdelen bekeken.
- Bramen op de boring waar de zuiger inzit
- speling
- speling in de pomp wordt opgevangen door een simpel metalen ringetje
En nog wat zaken. Zou ik even moeten terug zoeken.

Dingen worden ook royaal aangeboden op Marktplaats als zijnde echte Rizoma of Brembo
 
Laatst bewerkt:
Worldbeater heeft er 1, maar nog niet gemonteerd.

Ik wacht ook met smart af naar de bevindingen.

Eigenlijk.... als je naar de prijs kijkt kan het nooit goed zijn :)
Of Brembo vraagt gewoon buiten proporties veel geld voor hun spullen (doen ze sowieso naar mijn mening).

Het is soms 10x zo goedkoop in China. Letterlijk.

Worldbeater wacht op een depressieve bui.
 
Ik denk gewoon effe peilen,staan zeker mooie setjes op voor weinig centen maar ik denk dat ik er niet aan begin. :N
Staat een mooi Brembo imi setje op MP voor 120 euries(rem en koppeling)en als er nu mensen zijn die al een tijdje rijden met dit spul dan durf ik het aan maar ben niet de eerste die met dit spul gaat rijden.
In het verleden ook wel Chinees rempompjes gehad,voldeed ook niet maar misschien hebben de chinezen hun spul verbeterd. O-)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Doe het a.u.b. niet.
Voor de grap een 'rizoma' potje gekocht bij de chinezen. Zat netjes in een Rizoma doosje.
Ding lekte als een mand :) Remvloeistof lekte er aan de onderkant gewoon uit. Heb nog wel ergens een foto.


Over de rempompen. Is het verschil in prijs tussen imitatie tussen een echte je leven waard?
Heb een imitatie bekeken en daar zat royaal speling op.
Iemand uit de UK heeft de pomp uit elkaar gehaald en de interne onderdelen bekeken.
- Bramen op de boring waar de zuiger inzit
- speling
- speling in de pomp wordt opgevangen door een simpel metalen ringetje
En nog wat zaken. Zou ik even moeten terug zoeken.

Dingen worden ook royaal aangeboden op Marktplaats als zijnde echte Rizoma of Brembo


Ik ben benieuwd naar alle foto's en terugzoekartikeltjes, tot die tijd is het ordinaire stemmingmakerij ;)
 
Ik vind zelf dat als je een beetje oog voor techniek hebt je makkelijk zelf zo,n setje kan "keuren",
Barst het van de inwendige speling en bramen zou ik het er niet opschroeven, maar is alles, inwendig, in orde zie ik geen reden om het niet te gebruiken.
Het kost je hooguit €120.-

Moet wel even melden dat bv de goedkope auto dynamo,s en startmotoren van chinese makelij niet kunnen tippen aan die van bv bosch.
 
Ik denk gewoon effe peilen,staan zeker mooie setjes op voor weinig centen maar ik denk dat ik er niet aan begin. :N
Staat een mooi Brembo imi setje op MP voor 120 euries(rem en koppeling)en als er nu mensen zijn die al een tijdje rijden met dit spul dan durf ik het aan maar ben niet de eerste die met dit spul gaat rijden.
In het verleden ook wel Chinees rempompjes gehad,voldeed ook niet maar misschien hebben die spleetogen hun spul verbeterd. O-)

Misschien dat het in Friesland nog anders is, maar dergelijke terminologie is heden ten dage in het ontwikkelde deel van Nederland niet langer algemeen aanvaard.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben benieuwd naar alle foto's en terugzoekartikeltjes, tot die tijd is het ordinaire stemmingmakerij ;)
Onzin

Hier mijn eigen foto. Reactie van de verkoper 'ow komt soms wel eens voor, hier heb je het geld terug': Wat kan er misgaan aan een reservoir zou je denken. Dat 'foutje' wil je niet met je pomp.
wGZFmOf.jpg


En één van de uit elkaar gehaalde brembo's.
fake Chinese Brembo copies

Iedereen moet het natuurlijk zelf weten. Ik zou het risico niet nemen voor die paar euro om er imitatie zooi op te zetten. En als testpiloot te spelen.
Hoop alleen dat je verder niemand meeneemt als je rem het opeens niet doet :)

Verder heb ik geen aandelen in Rizoma of Brembo :+
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de input en reacties! :}
Ik weet genoeg,er zit nu een echte Brembo op(maar geen mooie radiale)op mijn Duc en die laat ik mooi zitten,ik ga de gok niet nemen. :N
 
Bedankt voor de input en reacties! :}
Ik weet genoeg,er zit nu een echte Brembo op(maar geen mooie radiale)op mijn Duc en die laat ik mooi zitten,ik ga de gok niet nemen. :N

Dat je het uberhaupt overwoog, om Chinese imitatie-Brembo op je Duc te schroeven...

Pas je de tekst van je post ook nog even aan? Wel zo netjes.
 
Laatst bewerkt:
Heb hetzelfde setje op MP zien staan... had gelijk geen interesse meer toen ik erachter kwam dat het om een imitatie set ging (na ze te hebben vergeleken met de echte brembo's).

Er zitten nu wel 2 imitatie rempotjes op maar die ga ik ook weer vervangen... Gelukkig lekken ze tot nu toe nog niet.
 
De beetje recente rempomp op een productiefiets is al erg goed. Snap niet dat mensen dat denken te kunnen verbeteren met iets wat van een afstand iets weg heeft van een brembo.
 
Daar denkt men verdeeld over:
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2009/03/volkskrant_winnaar_grote_splee.html
En wat te denken van spaghettivreters, bierbuiken, wodkazuipers en kaaskoppen?

Serieus?

Denk je nu echt dat scheldwoorden op basis van raciale kenmerken hetzelfde is als de door jou genoemde scheldwoorden, hoe fout ze op zichzelf ook zijn?

Dus het is dan dus ook geen probleem om hier met bijvoorbeeld 'roetmop' of 'kroeskop' aan de donkere medemens te refereren?
 
Pas ermee op!

Op marktplaats staan ook enkel aanbieden die imitatie radiale rempompen verkopen (brembo replica's) voor tussen de 70 en 120 euro! Terwijl je die voor +/- 25 euro in china koopt.

In mijn ogen levensgevaarlijk. Ik heb zelf via ebay/aliexpress weleens die replica dingen van brembo besteld. De afdichting die er toen inzetten zijn materiaal die enkel bestand is tegen hydraulische olie en NIET tegen remolie. De afdichtingen worden zacht en ontbinden zelfs deels!

Ik heb toen zo'n rempomp uit elkaar gehaald. Binnenwerk mooi glad gemaakt (was erg ruw afgewerkt zodat je afdichtingen stuk gaan, en niet afgebraamd bij de gaten). Zuigertje mooi glad gemaakt. Een paar fatsoenlijke afdichtingen gekocht en alles weer gemonteerd. Rempomp deed het toen super!


Kortom, als je veilig de weg op wilt gaan zit er wel wat werk aan die rempompen. En dan nog zou ik ze niet adviseren..



Even over de uitspraken hierboven, volgens mij staat er duidelijk in de richtlijnen van het forum dat discriminatie/racisme niet getolereerd wordt...
[FAQ=richtlijnen,discriminatie]Richtlijnen: Discriminatie / racisme[/FAQ]

Ik deel de mening van Buellbloke en vind deze uitspraak niet kunnen. Ik weet dat zulke uitspraken nog vaak gebruikt worden, ik ga er ook niet vanuit dat jerryt hiermee kwade bedoelingen heeft. Maar er mag als moderator wel even iets van gezegd worden.. Nu lijkt het erop dat het motor-forum deze uitspraken goedkeurt.
 
Serieus?

Denk je nu echt dat scheldwoorden op basis van raciale kenmerken hetzelfde is als de door jou genoemde scheldwoorden, hoe fout ze op zichzelf ook zijn?

Dus het is dan dus ook geen probleem om hier met bijvoorbeeld 'roetmop' of 'kroeskop' aan de donkere medemens te refereren?
:^ :^ :^

En wat SGTI16V zegt.

Beetje vreemde uitspraak doe jij daar Bolski. Wellicht dat je er als Bolski zo over denkt, maar als moderator heb je toch een vorm van voorbeeldfunctie op dit forum (?)


Anyway... zolang niemand daadwerkelijk eens goed gereden heeft met een bepaald exemplaar is het vooralsnog meer het gevoel van mensen wat hier spreekt als daadwerkelijk ervaringen met een desbetreffende pomp.

Ik heb veel besteld in China. Soms echt ruk, maar soms ook niet. Ik heb toch wel veel geld bespaard met bepaalde dingen die gewoon perfect passen en ook 10x zo goedkoop waren als gerenommeerde merken.

Zo heb ik ook van hetzelfde onderdeel wel eens een goede en vervolgens een compleet bagger exemplaar ontvangen.

Desondanks durf ik het niet aan met een rempomp, maar dit durfde ik in eerste instantie ook niet met hendels. Wie weet probeer ik het gewoon eens.
 
Laatst bewerkt:
:^ :^ :^

En wat SGTI16V zegt.

Beetje vreemde uitspraak doe jij daar Bolski. Wellicht dat je er als Bolski zo over denkt, maar als moderator heb je toch een vorm van voorbeeldfunctie op dit forum (?)


Anyway... zolang niemand daadwerkelijk eens goed gereden heeft met een bepaald exemplaar is het vooralsnog meer het gevoel van mensen wat hier spreekt als daadwerkelijk ervaringen met een desbetreffende pomp.

Ik heb veel besteld in China. Soms echt ruk, maar soms ook niet. Ik heb toch wel veel geld bespaard met bepaalde dingen die gewoon perfect passen en ook 10x zo goedkoop waren als gerenommeerde merken.

Zo heb ik ook van hetzelfde onderdeel wel eens een goede en vervolgens een compleet bagger exemplaar ontvangen.

Desondanks durf ik het niet aan met een rempomp, maar dit durfde ik in eerste instantie ook niet met hendels. Wie weet probeer ik het gewoon eens.


Er komt inderdaad ook veel goed spul uit China. Ik heb ondertussen al behoorlijk wat gekocht via aliexpress. Even als voorbeeld, complete H4 bi xenon set gekocht voor de motor, 12 euro en gratis verzending. Dit setje doet het nu al een jaar lang! Voor 12 euro koop ik amper een setje normale halogeen lampen in Nederland.

Rempompen.. Tja het is natuurlijk hoeveel waarde je aan je eigen (en zeker ook andermans!) veiligheid hangt. Bij zulke soort onderdelen zou ik geen risico nemen. Voor het geld dat je gebruikt om zo'n pomp 'goed' te maken koop je al een 2ehands radiale rempomp van een nieuwer type motor.
 
"Misschien dat het in Friesland nog anders is" (wat zou hij hier nu mee bedoelen?)

Maatje van mij had een setje op zn fiets en even na monteren stopte de koppelingspomp zonder reden met werken toen heeft ie het setje maar weer gedemonteerd
 
Ik vind zelf dat als je een beetje oog voor techniek hebt je makkelijk zelf zo,n setje kan "keuren",
Barst het van de inwendige speling en bramen zou ik het er niet opschroeven, maar is alles, inwendig, in orde zie ik geen reden om het niet te gebruiken.
Het kost je hooguit €120.-

Moet wel even melden dat bv de goedkope auto dynamo,s en startmotoren van chinese makelij niet kunnen tippen aan die van bv bosch.

De mensen die op zoek gaan naar imitatie spul zijn nou meestal niet de mensen die houden van geld verspillen :') :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan