Kleine vraag stekker koppelingshendel

Kendd

Rookie
14 jun 2016
18
0
Arnhem
Hallo,

Kan iemand mij misschien vertellen waar de 2 stekkertjes die achter op de koppelingshendel op 2 pinnetjes vastgedrukt zitten voor dienen?

Hoop dat dit niet te vaag is zo. Gaat om een rj03 R6. Vanuit de kabelboom die van het blok omhoog loopt naar o.a. verlichting, richtingaanwijzers etc schieten 2 kabeltjes met ieder een klein wit stekkertje die op 2 metalen pinnetjes achter de koppelingshendel vastgeklikt worden.

Bedankt alvast!
 
Die zitten aan een schakelaar. Deze zorgt ervoor dat de motor afslaat als de jiffy uit staat en je de koppeling los laat. Ook zorgt hij ervoor dat je startmotor niet rond gaat als hij niet in zijn vrij staat zonder de koppeling in te trekken
 
Als 1 of allebei de kabeltjes loshangen/zitten dan doet de motor niets .
De motor moet je zeker ook met de koppelingshendel starten ?
Had het bij de bandit 1200 hing er eentje los, wilde starten maar deed niets .
Euvel na ff zoeken gevonden stekkertje er weer op en starten maar.
 
Een van de twee zat wel om het pinnetje maar niet vastgeklikt zeg maar. Dus die zal af en toe geen contact gemaakt hebben.
Hij starte alleen niet in de 1e versnelling met koppeling in. Alleen in de neutraal.

Hij valt af en toe uit met switchen van neutraal naar 1 en willen wegrijden bij een stoplicht. Vraag me af of dat misschien ook op de een of andere manier daaraan gerelateerd kan zijn.
 
Ik heb natuurlijk ook zo'n schakelaar en bij mij zorgt die er alleen voor dat ik hem kan starten in de versnelling, áls ik de koppeling ingetrokken heb.
Als ik hem in de versnelling heb en de stander uit zet dan valt de motor uit maar dat heeft niets met de koppelingsschakelaar te maken.

Als ik de kabeltjes los haal dan kan ik de motor starten zonder koppeling in te trekken als de motor in de versnelling staat. Het is dus een beveiliging en je kunt rijden zonder deze schakelaar.

Ik denk niet dat jou probleem in de schakelaar zit, wel goed dat je eerst aan de makkelijke dingen denkt. Je zou hem altijd kunnen vervangen, die van mij koste maar 2 euro.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reacties.

Ik denk dat mijn probleem toch ergens in de carbs te zoeken is. Motor heeft naar mijn weten een lange tijd stil gestaan. Zou mij niet verbazen als de carbs vies zijn of gesynced moeten worden. Heb er in ieder geval een flesje forte 1 in gegooid.
Als dat niet helpt de carbs maar even laten reinigen en syncen. Zolang het geen r6 cilinderhorror is ben ik al blij.
 
Ik heb nog nooit een motor gehad met zo'n amerikaanse stijl idiot-proof ding..
ik snap het nut er niet van..
Maar als je eens een motor huurt(met een lege tank) en je moet 'm opnieuw starten moet je wel op 't idee komen dat 't barrel is uitgerust met zo iets.. :X
 
Ik heb nog nooit een motor gehad met zo'n amerikaanse stijl idiot-proof ding..
ik snap het nut er niet van..

Maar als je eens een motor huurt(met een lege tank) en je moet 'm opnieuw starten moet je wel op 't idee komen dat 't barrel is uitgerust met zo iets.. :X


Stel je staat op de zijstandaard of een helling geparkeerd met de motor in de versnelling en je drukt per abuis op de startknop, dan ga je met het hele spul naar beneden als de motor aanslaat.

opmerking over lege tank begrijp ik niet :?
 
Laatst bewerkt:
Dat kan niet bij elke motor, bij bepaalde Suzuki's gaat de ecu in een andere mapping draaien als de schakelaar is bediend.
Dus niet zomaar klakkeloos verwijderen of doorverbinden.

:^

Er zijn zelfs diverse moderne Suzuki's die direct in storing springen. De motor denkt dat je de koppeling ingetrokken hebt maar krijgt zijn stationair toerental niet omlaag, plop storing.
 
Terug
Bovenaan Onderaan