Schokbrekers uit China

kornfed

MF veteraan
31 mei 2007
5.370
400
Helmond
Voor die 6 tientjes kun je wel een gokje wagen, wat betreft die duitse:

Ik heb hier in NL YSS dempers besteld incl. verzendkosten voor < 90,-- in huis.

Bevalt me heel goed, dus of het de moeite is.......
 
Ik ben ook wel benieuwd, m'n XL zou wel een setje nieuwe kunnen gebruiken.

Zou je op een of andere manier kunnen uitrekenen of de belasting overeenkomt ?
( motor weegt 160 kilo.. zit toch verschil in met een motor van 120 of 200 kilo zeg maar )
 
Ik ben ook wel benieuwd, m'n XL zou wel een setje nieuwe kunnen gebruiken.

Zou je op een of andere manier kunnen uitrekenen of de belasting overeenkomt ?
( motor weegt 160 kilo.. zit toch verschil in met een motor van 120 of 200 kilo zeg maar )
Van de demping klopt geen snars als ik de ervaringen mag geloven (of moet ik in dit topic ook de website erbij zoeken). Ook niet/moeilijk te reviseren.
 
Mijn advies, niet aan beginnen... China meuk is leuk voor bijv. camera'tjes of telefoonopladers, maar voor iets belangrijks als schokdempers of rempompen, nee. Daar vind ik m'n veiligheid toch iets te waardevol voor ;)

Joh prijs is fantastisch lekker goedkoop is altijd goed, en de demping is ook voor die prijs ziet er gelikt uit ik zeg doen.

Kijk, dit zijn nou weer ervaringen waar TS wat mee kan. Lekker doelloos achter uit de nek gezwam op basis van een onderbuikgevoel. TS vraagt om ervaringen niet om onderbuikgevoelens.
Ga lekker motorrijden i.p.v. hier doelloze reacties te plaatsen
Ik heb met dit specifieke product helaas geen ervaring en zal dus hier ook mijn mening niet over uitspreken.
Zo, dat is eruit !! Excuus voor deze extra niets toevoegende reactie op jouw vraag TS.
 
Iemand ervaring met schokbrekers uit China?
Kom hele leuke setjes tegen op ebay maar hoe zit het met de kwaliteit.
Denk dan aan deze:
VOPO Stoßdämpfer einstellbar KYMCO People S200 2002 | eBay
Worden verzonden vanuit Duitsland maar lijkt me erg Chinees hoewel niet heel goedkoop.

Of deze echte Chinese:
320mm/12.5" Black&Sliver Motorcycle Air Shock Absorber Rear Suspension Round End | eBay

Zouden op een niet te zware motor komen.


Vraag iemand zijn ervaring met Chinese (50cc) brommers Die zal zeggen niet doen.
 
Deze zie je ook veel te koop voor onder de 100 euro, niet Chinees, denk ik, maar of ze dan veel beter zijn.
AfHRNuu.jpg
 
Voor die 6 tientjes kun je wel een gokje wagen, wat betreft die duitse:

Ik heb hier in NL YSS dempers besteld incl. verzendkosten voor < 90,-- in huis.

Bevalt me heel goed, dus of het de moeite is.......

Ik zou graag weten waar je die gekocht hebt dan, ben wel een setje tegen gekomen bij caferacerparts voor 150 euro.
 
Ben al diverse parts van alie express tegen gekomen op diverse websites in Nederland maar dan tegen woeker prijzen verkocht als een aanbieding. Ook MP staat vol met china shit spullen tegen drie a vier keer de prijs. In feite een levensgevaarlijke ontwikkeling in mijn ogen. Koop je bewust bij alie, eigen risico. Maar bedrijfjes die dit doen zonder dit te vermelden dat het china meuk is, vind ik echt uit den boze maar helaas niet tegen te gaan. Sterker nog kwam laatst bij de kapper om m`n vrouw op te halen, en deze had horloges en andere sieraden liggen u raad het al van ALIE EXPRESS _O- wel tegen 5 x de prijs. (had foto hiervan gemaakt en opgezocht.)

ps je moet zelfs je NGK bougies checken of deze niet van alie zijn ( zeer slecht voor je blok :Y )

caferacer heb ik met diverse onderdelen betrapt op alie shit . Hierop gemaild maar je raad het al nooit geen antwoord gehad
 
Laatst bewerkt:
Wat Blade4fun zegt ben ik het mee eens. Ik zie via marktplaats vaak de rempompen van aliexpress aangeboden worden voor 4x de prijs. Deze rempompen zijn (zoals ik al in dat andere topic heb onderbouwen) levensgevaarlijk.


Schokdempers twijfel ik een beetje. Het is maar net wat jij met die motor doet, ik heb ze weleens gebruikt bij een ombouw van een oude Honda CB (beetje bobber / caferacer achtig ding van gemaakt) en daar deden ze het prima!

Kijk naar al die goedkope wegwerp schroefsets voor auto's die je voor 200 euro koopt. Volgens mij komt dat ook allemaal daar vandaan, desondanks heb ik ooit zo'n setje onder m'n auto gehad (bijna 3 jaar) en deed het prima!



Ik denk dat ze het bijv. onder een zelfbouw caferacer of ander projectje waarbij prestaties niet hoog staan, deze schokdempers best goed kunnen werken. Ik zou ze niet op een motor zetten waarbij je veel sportief en/of hard rijdt.
Demping is van zeer grote invloed op een goede wegligging...
 
Wat Blade4fun zegt ben ik het mee eens. Ik zie via marktplaats vaak de rempompen van aliexpress aangeboden worden voor 4x de prijs. Deze rempompen zijn (zoals ik al in dat andere topic heb onderbouwen) levensgevaarlijk.


Schokdempers twijfel ik een beetje. Het is maar net wat jij met die motor doet, ik heb ze weleens gebruikt bij een ombouw van een oude Honda CB (beetje bobber / caferacer achtig ding van gemaakt) en daar deden ze het prima!

Kijk naar al die goedkope wegwerp schroefsets voor auto's die je voor 200 euro koopt. Volgens mij komt dat ook allemaal daar vandaan, desondanks heb ik ooit zo'n setje onder m'n auto gehad (bijna 3 jaar) en deed het prima!



Ik denk dat ze het bijv. onder een zelfbouw caferacer of ander projectje waarbij prestaties niet hoog staan, deze schokdempers best goed kunnen werken. Ik zou ze niet op een motor zetten waarbij je veel sportief en/of hard rijdt.
Demping is van zeer grote invloed op een goede wegligging...

Ik heb een slechte ervaring met een goedkope schroefset voor de auto. Of deze Chinees was (10 jaar terug) weet ik niet, maar het was geen A merk en ook zeker geen A merk prijs.

Die dingen waren binnen no time lek en ik heb daarna nooit meer goedkope schokdempers gekocht.

Een beetje hetzelfde wat je dus altijd hebt met Chinees spul. De ene badge is goed en de badge er na compleet bagger. Het is vaak 50 \ 50 en je moet maar zien en ervaren wat jij net van de postbode krijgt.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb imitatie Ohlins stuurdemper via Ali gekocht puur en alleen om het onderscheid te kunnen ervaren mocht je een gebruikte tegenkomen. Geruststellend is dat alhoewel het er redelijk op lijkt het onderscheid duidelijk is...

Instelbaar van hard tot muurvast...
 
Ik wil ze op mijn Honda FT500 Ascot zetten. Die ga ik komende winter waarschijnlijk wat verbouwen.

Nu lees ik op een FT500 forum dat de originele schokbrekers van de FT500 bagger zijn. Bovendien zijn ze behoorlijk geroest.
Het gebruik zal niet heel sportief en zeker niet hard rijden zijn maar het moet wel lekker de bocht door sturen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb imitatie Ohlins stuurdemper via Ali gekocht puur en alleen om het onderscheid te kunnen ervaren mocht je een gebruikte tegenkomen. Geruststellend is dat alhoewel het er redelijk op lijkt het onderscheid duidelijk is...

Instelbaar van hard tot muurvast...

Ik heb een originele Ohlins stuurdemper (SD180) en die kan ook tot muurvast. :')

Het is al een paar keer gebeurd dat ik tijdens het rijden het de verkeerde kant op had gedraaid (zwaarder ipv losser) en ik bij de eerste beste bocht bijna op mijn plaat ging omdat het stuur amper draaide. :')

Deze kan dan wel weer helemaal "los" worden ingesteld (alsof er geen demper is gemonteerd zeg maar).

Werkt die demper verder goed? Soepelheid, kwaliteit van het materiaal, bevestiging etc.
Bij een originele Ohlins is niets op aan te merken (voor die prijs verwacht je dat ook).
 
Ik wil ze op mijn Honda FT500 Ascot zetten. Die ga ik komende winter waarschijnlijk wat verbouwen.

Nu lees ik op een FT500 forum dat de originele schokbrekers van de FT500 bagger zijn. Bovendien zijn ze behoorlijk geroest.
Het gebruik zal niet heel sportief en zeker niet hard rijden zijn maar het moet wel lekker de bocht door sturen.

Als je goed door een bocht wilt sturen dan heb je goede wegligging nodig. Daar speelt een goede shock een grote rol in.
 
Terug
Bovenaan Onderaan