Schokbrekers uit China

kornfed

MF veteraan
31 mei 2007
5.370
400
Helmond
Ik heb sinds feb 2013 een setje shocks zoals deze op de Sevenfifty. Alleen heb ik dan in afschuwelijke kleuren.

13.5" 340mm Pair Rear Air Shocks Absorber For Honda Kawasaki Yamaha Suzuki | eBay

Ik had ze gekocht in de veronderstelling dat ze binnen het jaar helemaal aan gort zouden zijn en alleen als tijdelijke vervangen tot ik de originele die lek zijn kon laten reviseren.

De originele liggen nog steeds te wachten op revisie. Die goedkope krengen waren in mijn ervaring een verbetering t.o.v. de originele lekke dingen. Ik heb op geen enkel punt het gevoel gehad dat deze schokdempers echt slecht zijn.

Dat verbaasde mij ook een beetje :)

Op dit moment beginnen ze een beetje vermoeid aan te voelen. Zeker omdat ik toch niet de lichtste ben. Het kan zijn dat een deel van het gas ontsnapt is of omdat ikzelf wat zwaarder ben geworden. :)

Ik sluit niet uit dat ik ze zo weer zou kopen. Alleen dan in fatsoenlijke kleuren. :)
Of natuurlijk een setje Hagons.


db
 
Je zou toch zeggen dat een setje Honda spul niet slechter kan zijn dan zo'n Chinees ding.

Zo zie je maar dat het niet altijd is wat het lijkt.

Blijft moeilijk. Goed beoordelen wat je nu daadwerkelijk koopt uit China :)
 
Ik heb sinds feb 2013 een setje shocks zoals deze op de Sevenfifty. Alleen heb ik dan in afschuwelijke kleuren.

13.5" 340mm Pair Rear Air Shocks Absorber For Honda Kawasaki Yamaha Suzuki | eBay

Ik had ze gekocht in de veronderstelling dat ze binnen het jaar helemaal aan gort zouden zijn en alleen als tijdelijke vervangen tot ik de originele die lek zijn kon laten reviseren.

De originele liggen nog steeds te wachten op revisie. Die goedkope krengen waren in mijn ervaring een verbetering t.o.v. de originele lekke dingen. Ik heb op geen enkel punt het gevoel gehad dat deze schokdempers echt slecht zijn.

Dat verbaasde mij ook een beetje :)

Op dit moment beginnen ze een beetje vermoeid aan te voelen. Zeker omdat ik toch niet de lichtste ben. Het kan zijn dat een deel van het gas ontsnapt is of omdat ikzelf wat zwaarder ben geworden. :)

Ik sluit niet uit dat ik ze zo weer zou kopen. Alleen dan in fatsoenlijke kleuren. :)
Of natuurlijk een setje Hagons.


db

Die setjes ben ik ook tegen gekomen. Vandeweek bij iemand geweest die ze op zijn tot caferacer verbouwde FT500 heeft zitten. Hij was er zeer tevreden over hoewel ik het idee had dat er op zijn, overigens prachtige, caferacer nog niet heel veel kilometers waren gereden.
 
Ik heb sinds feb 2013 een setje shocks zoals deze op de Sevenfifty. Alleen heb ik dan in afschuwelijke kleuren.

13.5" 340mm Pair Rear Air Shocks Absorber For Honda Kawasaki Yamaha Suzuki | eBay

Ik had ze gekocht in de veronderstelling dat ze binnen het jaar helemaal aan gort zouden zijn en alleen als tijdelijke vervangen tot ik de originele die lek zijn kon laten reviseren.

De originele liggen nog steeds te wachten op revisie. Die goedkope krengen waren in mijn ervaring een verbetering t.o.v. de originele lekke dingen. Ik heb op geen enkel punt het gevoel gehad dat deze schokdempers echt slecht zijn.

Dat verbaasde mij ook een beetje :)

Op dit moment beginnen ze een beetje vermoeid aan te voelen. Zeker omdat ik toch niet de lichtste ben. Het kan zijn dat een deel van het gas ontsnapt is of omdat ikzelf wat zwaarder ben geworden. :)

Ik sluit niet uit dat ik ze zo weer zou kopen. Alleen dan in fatsoenlijke kleuren. :)
Of natuurlijk een setje Hagons.


db
Ik heb zo'n zelfde setje gekocht (maar dan 280mm lang) voor een oldtimer bromfiets die omgebouwd was naar special. Ze zijn erg stug, maar het veert en dempt opzich prima, zeker beter dan de 40 jaar oude fietspompen die er eerst onder zaten :')
Later van een andere Chineze leverancier ook zo'n (ik dacht) zelfde setje gekocht, maar daarvan was de afwerking duidelijk minder. Onderlinng zit er tussen die Chineze meuk een hoop verschil.
 
In Engeland zit Tecbikeparts. Zij verkopen voor een redelijk bedrag shocks die je op specificatie (soort motor, bevestigingsogen/vorken,lichaamsgewicht)kunt bestellen. Ze zien er minder cheepo uit en Tecbikeparts claimt dat ze een door hen zelf ontwikkelt binnenwerk hebben. Communicatie met hen is goed en direct en als er wat is, is het ook makkelijker op te lossen. Met China is communicatie vrijwel onmogelijk...
Voor mijn eigen fiets worden ze iig bij hun besteld :Y
 
Laatst bewerkt:
In Engeland zit Tecbikeparts. Zij verkopen voor een redelijk bedrag shocks die je op specificatie (soort motor, bevestigingsogen/vorken,lichaamsgewicht)kunt bestellen. Ze zien er minder cheepo uit en Tecbikeparts claimt dat ze een door hen zelf ontwikkelt binnenwerk hebben. Communicatie met hen is goed en direct en als er wat is, is het ook makkelijker op te lossen. Met China is communicatie vrijwel onmogelijk...
Voor mijn eigen fiets worden ze iig bij hun besteld :Y

Zien er goed uit en de prijs vergelijkbaar met made in China.
 
Ik heb een originele Ohlins stuurdemper (SD180) en die kan ook tot muurvast. :')

Het is al een paar keer gebeurd dat ik tijdens het rijden het de verkeerde kant op had gedraaid (zwaarder ipv losser) en ik bij de eerste beste bocht bijna op mijn plaat ging omdat het stuur amper draaide. :')

Deze kan dan wel weer helemaal "los" worden ingesteld (alsof er geen demper is gemonteerd zeg maar).

Werkt die demper verder goed? Soepelheid, kwaliteit van het materiaal, bevestiging etc.
Bij een originele Ohlins is niets op aan te merken (voor die prijs verwacht je dat ook).

Het enige wat redelijk overeen komt zijn de looks. Instelbaarheid is te beperkt voor goed gebruik imho, de lichtste klik al tamelijk (te) zwaar...
 
Tja, heb onder m'n oude Duitse koekblik ook een cheapo schokbreker set zitten.
( 120 euro, rondom.. )
made in china ...

Inmiddels 3 jaar, met een berg kilometers...
Inclusief vele kilometers op wegen waar je normaal een transalp of jeep voor zou pakken.

Ben niet zo bang voor een "chineesje" , die discussie is al eeuwig gevoerd en de kans dat
we hier eerder de oplossing vinden voor het Israëlische - Palestijnse conflict komen is groter :)

Deze schokbrekers zouden voor een oldtimer zijn, die alleen incidenteel uit de schuur komt,
ga d'r niet de Dakar mee rijden.
Daar kunnen, naar mijn mening, prima een paar Chineesjes onder.
 
Even navraag gedaan bij Tecbikeparts. Setje kost 50 pond plus 19 pond verzenden. Is dan ongeveer 85 euro.
Zien er niet zo spannend uit als die Chinese. Lijken erg veel op wat ik ooit op mijn XS750 caferacer had zitten en die deden het prima.
Denk toch dat ik maar voor die ga.
full
 
Uiteindelijk toch maar deze gekocht:
AfHRNuu.jpg


Belangrijkste reden is dat ik er geen weken op hoef te wachten en geen risico op invoer kosten al is dat risico vrij klein denk ik hoewel ik nog nooit een wat zwaarder pakket heb gekocht in China.

Lijken me geen verkeerde dingen maar dat ga ik mee maken.
Zien er alleen niet zo gelikt uit als China spul.
 
Laatst bewerkt:
Kornfed, de schokbrekers die je hebt gekocht zijn inderdaad niet verkeerd. Heb ze zelf ook even gehad en doorverkocht aan iemand op het forum (ivm te korte lengte besteld)

Houd alleen rekening met die rubberen vullingen, dat ze goed pas strak erin zitten. Met beleid vastzetten en laten zitten als het goed is, lijken wat zachter dan bij andere merken schokbrekers waar ze per model op maat zijn. Dit is natuurlijk een universele set.

Ik had ze toen van een bekende duitse site gekocht.

Suc6
 
Laatst bewerkt:
Ben al diverse parts van alie express tegen gekomen op diverse websites in Nederland maar dan tegen woeker prijzen verkocht als een aanbieding. Ook MP staat vol met china shit spullen tegen drie a vier keer de prijs. In feite een levensgevaarlijke ontwikkeling in mijn ogen. Koop je bewust bij alie, eigen risico. Maar bedrijfjes die dit doen zonder dit te vermelden dat het china meuk is, vind ik echt uit den boze maar helaas niet tegen te gaan. Sterker nog kwam laatst bij de kapper om m`n vrouw op te halen, en deze had horloges en andere sieraden liggen u raad het al van ALIE EXPRESS _O- wel tegen 5 x de prijs. (had foto hiervan gemaakt en opgezocht.)

ps je moet zelfs je NGK bougies checken of deze niet van alie zijn ( zeer slecht voor je blok :Y )

caferacer heb ik met diverse onderdelen betrapt op alie shit . Hierop gemaild maar je raad het al nooit geen antwoord gehad

Dus stel ik koop iets in bij een Chinese fabriek en biedt het te koop aan via mijn Nederlandse website, dan voel jij je genaaid als dat product vroeg of laat door een van de 40.6 miljoen bedrijven in China aangeboden wordt op of via AliExpress? Dan kan je net zo goed roepen dat iedere motorzaak een oplichter is omdat je ook tegen een lagere prijs dezelfde producten op Ebay kan terug vinden :?
 
De prijs die voor een product word betaald, word in zekere zin bepaald door de koper.
De koper vind het artikel interresant voor de vraagprijs, of zoekt verder naar hetzelfde artikel voor minder.

De schokkers die Kornfed nu heeft gekocht, komen volgens mij ook gewoon uit China.
 
Er komt veel uit China. Ook topmerken laten hun spullen in China maken.
Als je de fabrikanten de juiste specs opgeeft maken ze het voor je. Het wordt dan wel duurder.

Ik weet niet of de zwarte schokbrekers uit China komen maar de kans is wel groot.
 
Terug
Bovenaan Onderaan