Motul TT Assen 86th Edition 26 juni 2016

Winnaar MotoGP 86th Dutch TT Assen

  • Valentino Rossi

    Stemmen: 60 65,2%
  • Jorge Lorenzo

    Stemmen: 3 3,3%
  • Marc Marquez

    Stemmen: 18 19,6%
  • Dani Pedrosa

    Stemmen: 1 1,1%
  • Andrea Dovizioso

    Stemmen: 1 1,1%
  • Andrea Iannone

    Stemmen: 1 1,1%
  • Maverick Vinales

    Stemmen: 5 5,4%
  • Pol Espargaro

    Stemmen: 1 1,1%
  • Aleix Espargaro

    Stemmen: 1 1,1%
  • Bradley Smith

    Stemmen: 1 1,1%

  • Totaal aantal stemmers
    92

iBr@ToR

Aan het typen...
19 apr 2004
4.869
808
Met de race op zondag 26 juni ziet het tijdschema van de 86ste TT er dit jaar geheel anders uit. Geen ronkende motoren meer tijdens de vrije trainingen op donderdag en geen kwalificaties meer op vrijdag. De TT Assen beslaat voor het eerst het gehele weekend.

De vrije trainingen en de kwalificaties zijn nog te bezoeken en ook zijn er nog kaartjes voor de race zelf te koop, maar op een plekje op de Geert Timmer-tribune hoef je niet meer te rekenen, want alle 53.400 zitplaatsen voor de zondag zijn uitverkocht.

Taludplaatsen voor de race zijn nog wel te koop via de site van het TT Circuit. Deze staanplaatsen kosten €44. Ook tickets voor de vrije trainingen op vrijdag (€23) en voor de trainingen en kwalificaties op zaterdag (€28) zijn nog beschikbaar. Daarnaast kunnen geïnteresseerden voor €72 nog een event passe-partout kopen of voor €45 een passe-partout voor alleen de trainingsdagen.

Tijdens de races komen verschillende Nederlanders in actie. Zo komt de 17-jarige Bo Bendsneyder uit in de Moto3. Bendsneyder eindigde in 2015 nog als eerste in het klassement van de Red Bull MotoGP Rookies Cup en wist daarna de overstap naar de Moto3 te maken.

In de Moto3 komt ook de Drentse renstal RW Racing GP met hun Belgische coureur Livio Loi uit. RW Racing GP is tevens het enige Nederlandse team op het hoogste wegraceniveau. De eigenaar van het team is Roelof Waninge uit Dwingeloo.

Dit jaar zijn er ook tijdens de Red Bull MotoGP Rookies Cup Nederlanders te bewonderen. Met Walid Soppe (Coevorden) en Sander Kroeze (Mussel) is het Noorden goed vertegenwoordigd. Ook Victor Steeman komt uit in deze jeugdklasse.

Nieuw op de donderdag is de pitwalk van 17:00u tot 18:30u, gratis toegankelijk voor fans in het bezit van een weekend passe-partout.



De weersverwachting:

http://www.assenzuidwest.nl/weather2/index.php?p=51-2&lang=nl#data-area

avansertYrno4_Netherlands_Drenthe_Assen_.png


full


Volg hier de opbouw van het rennerskwartier:
readImage.asp
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij is de kaartverkoop in tijden niet zo hoog geweest... dus wat mij betreft een goede zet van Assen/Dorna... Ook met het oog op behoud van de TT (nu veilig gesteld tot 2026 toch?).
 
mega jammer van de traditie, maargoed er zullen wel mensen over nagedacht hebben. maar we vermaken ons wel vanaf de winterdijk!

Dit keer ga ik er 4,5 uur voor uit trekken om heen te komen, vorig jaar aan 3uur en 3kw niet genoeg!
toen was het ook al flink drukker dan het voorgaande jaar. ook ff goed in de gaten houden welke afrit voor welke kant van het circuit, stond vorig jaar ook niet goed aangegeven. ( of toch niet goed opgelet) *O* *O* *O* *O*
 
Jaaaaaa!!!!

Traditie is mooi, maar ik kan niet bepaald zeggen dat de zondag me slechter uitkomt.
Wat mij betreft lijkt het een verstandige keuze.

Hopelijk:
-gaat rossi winnen (as usual)
-zijn er 1368253 inhaalacties per wedstrijd
-zijn er geen DNF's
-geeft JLO gewoon eens toe dat er niet meer in zat dan zijn 12e plek zonder verdere excuses of zonder de schuld bij anderen te leggen.
-houdt Marquez eindelijk eens op met "verstandig" rijden en punten pakken. Gewoon weer dorpsgek MM please.
-smaakt mijn 12e biertje net zo lekker als mijn eerste *O*
 
Laatst bewerkt:
Het wordt ook mooi weer als het goed is. *O*

Iemand nog adresjes voor kaartjes met korting? Ticketveiling heb ik al in de gaten, maar wellicht zie ik er een aantal over het hoofd.

Vroeger kon je bij de Hema e.d. ook kaartjes halen met bijna 50% korting. Ik kom zulke adresjes echter niet meer tegen.
 
Laatst bewerkt:
Dames en heren wat is volgens jullie de beste staan plek op het circuit? Ik dacht zelf aan de Bult.
En hoe laat moet je er ongeveer zijn, om de grootste drukte voor te zijn? (Op de motor)
 
Ook ik ga voor het eerst naar de TT. Ik wil graag een taludticket kopen en vroeg me ook af waar je nu het leukste kan staan.

En rond hoe laat is het verstandig om al op het circuit te zijn op de racedag?
 
Het wordt ook mooi weer als het goed is. *O*

Iemand nog adresjes voor kaartjes met korting? Ticketveiling heb ik al in de gaten, maar wellicht zie ik er een aantal over het hoofd.

Vroeger kon je bij de Hema e.d. ook kaartjes halen met bijna 50% korting. Ik kom zulke adresjes echter niet meer tegen.

Marktplaats?
 
Niet echt gekeken. Mijn voorkeur gaat uit naar een officiële toko. Anders wordt het ticketveiling of gewoon via de TT Assen website zelf.
 
Het wordt ook mooi weer als het goed is. *O*

Iemand nog adresjes voor kaartjes met korting? Ticketveiling heb ik al in de gaten, maar wellicht zie ik er een aantal over het hoofd.

Vroeger kon je bij de Hema e.d. ook kaartjes halen met bijna 50% korting. Ik kom zulke adresjes echter niet meer tegen.

vd week bij hema gekocht voor 29 p/s

Home - HEMA Tickets
 
Laatst bewerkt:
Gvd, ik heb het niet kunnen vinden op de Hema site.

Dank u!

**
Uitverkocht. :(
 
Laatst bewerkt:
Mooi topic :Y ....alleen mis ik in de poll Daniel Petruci , als het regenen istie niet te stoppen, heb genoten van hem hem op Silverstone vorig jaar. ...had geen paar ronden langer moeten duren of Rossi was verslagen :(
 
Ook ik ga voor het eerst naar de TT. Ik wil graag een taludticket kopen en vroeg me ook af waar je nu het leukste kan staan.

En rond hoe laat is het verstandig om al op het circuit te zijn op de racedag?
Wij zitten altijd op de bult.
Bevalt prima.
Wij zijn er altijd om een uur of 9a 10:30.
Maar hoe ga je.
Dat is het belangrijkst.
 
GT tribune....Daar gaat het het gebeuren.
1000m van t circuit logeren bij een kennis en in de ochtend met de scooter naar t circuit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan